Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. Anna szerint:

    Kedves Laura!
    A füzet bemagolása önmagában nem kis teljesítmény,de az írásbeli érettségin önálló fogalmazást várnak el, akár nem tanult mű alapján is.Én néhány mondatos értékelést is szoktam írni a jegy mellé, mert abból lehet tanulni.Viszont ez nem kötelező.

  2. Laura szerint:

    Kedves Anna!
    Bennünk is az okozott némi gyanakvást már az elején, hogy az érettségire elég, sőt csak az kell, ami a füzetben van. A tanár által adott érdemjegy nyilván megkérdőjelezhetetlen, nem is az érdekel, hogy miért annyi, amennyi, sokkal inkább az, hogy miként kell a legközelebbire készülni, hogy az jobb legyen. Matekból – talán – egyszerűbb a helyzet, ha nem jön ki a helyes eredmény, egyértelműen rossz a megoldás. Nekünk az a segítség, ha a szakember nem csak osztályoz, hanem azt is elmondja, mely tananyagrészre kell jobban ráerősíteni. Egy közel 40 fős osztály dolgozatainak javítása időigényes, természetes, hogy a részletes értékelés nem lehet elvárás. Nekem az is természetes, hogy segítem, segíteném a gyerekem felkészülését, de ahhoz az kellene, hogy tudjam, merre haladjunk. Szóbeli feleletre ritkán kerül sor (szintén a nagy létszám miatt), egyértelmű, hogy nekem mondja fel az anyagot és látom, hogy rengeteg jelent az elsajátítás, a megértés színvonalában, ha megbeszéljük a megtanultakat. Ezért tartanánk alapvető fontosságúnak a magyart, mert szerintünk óriási hatással van a többi tantárgyra is – és persze viszont -, de valahogy azt érezzük, ez döcög a legjobban. Nekem annak idején sok gondot okozott a fizika, kémia, ebben az osztályban sokkal jobban szeretik a gyerekek, a tanárokkal is nagyon jó a kapcsolat, a magyart tanító osztályfőnökkel kellene megtalálnunk valahogy a közös hangot, de egyelőre nem találtuk meg a helyes módszert. Van még persze időnk, de jobb lenne elmozdulni minél előbb erről a holtpontról.

  3. Juli szerint:

    Kedves Laura! Feltettünk egy vitaindítót, ahogyan ígértem. Sokan nézik, de egyelőre nem kommentel senki. Remélem, majd beiindul. BUÉK!

  4. Nóri szerint:

    Segítségre lenne szükségem! Egy tanítványom kísérteteket lát a teremben, a szülők elvitték szelleműzőhöz is. Na, ezt tényleg nem tudom kezelni!!!

  5. Nane szerint:

    Tanácsra lenne szükségem, kérem segítsenek!
    Az unokám most kezdte a középiskolát, nagyon lelkesen.
    Sajnos az osztályban és az évfolyam másik osztályában is van 1-1 gyerek, akik rászálltak.
    Unokám csendes, családcentrikus gyerek. Szeretetben neveljük, de igyekszünk felkészíteni az életre is.
    Az osztálytársa rendszeresen zavarja az órát, majd szünetben rámutat valamelyik gyerekre, akit aztán az évfolyamtársa meggyomroz, arcul üt, leköp.
    Természetesen az unokám sem maradt ki ebbeől, tegnap ő volt a soros.
    Beszéltünk a tanárokkal, igazgatóval, állítólag semmit sem tudnak tenni. Én ezt nem igazán akarom elhinni. Az egyik gyerek 3x járja az első osztályt.
    Tényleg nincs mit tenni? Vigyük másik iskolába a gyereket?
    Kérem adjanak tanácsot!

    Köszönettel: Nane

  6. Peer Kriszti szerint:

    Kedves Nóri!

    Az érdemleges válaszhoz igen kevés az információ.
    Fontos lenne tudni a gyermek életkorát, aktuális élethelyzetét, a közelmúltban látott filmeket stb. Lehet ez egy teljesen természetes életkori sajátosság, de súlyos hallucináció is.
    A szülőkből is táplálkozhat mindez, esetleg éppen így szeretne figyelmet kapni. Szóval látatlanban nem lehet semmit kijelenteni, így azt javaslom, hogy keresse fel személyesen az iskolapszichológust, vagy az illetékes nevelési tanácsadó szakemberét.
    Üdvözlettel:
    Peer Krisztina

  7. Peer Kriszti szerint:

    Kedves Nane!

    Az iskolai bántalmazás (legyen az fizikai, vagy lelki) igenis a pedagógusok, vezetés felelőssége. Ha sem az osztályfőnökkel, sem az igazgatóval nem tud érdemben beszélni és nem kap segítséget, érdemes lehet még a szülői értekezleten felhozni a témát és a többi szülőtől segítséget kérni. Hátha együtt erősebbek és a problémát is komolyabban veszik.
    Nem tudom, mit jelent az, hogy semmit sem tudnak tenni-vajon mit próbáltak eddig?
    Lehetőség még a gyermekvédelem felé való jelzés, amit ön is megtehet (az illetékes gyermekjóléti szolgálat felé), lehetőleg írásban. Leírhatja, mit lát problémának és kérje a segítségüket. Ők majd meglátogatják a családot és feltárják a probléma gyökerét.
    üdvözlettel:
    Peer Krisztina

  8. Salamon Eszter szerint:

    Kedves Nane!

    Az iskolai agresszió kérdése azért nehéz, mert sajnos a társadalom is ebben a „nem tudunk semmit tenni” állapotban van. Talán megoldás lehet valami, az Igazlátó naphoz hasonló olyan technika, ami segít megbeszélni a problémát. Az ilyen, többszörösen osztályismétlő gyerekek esetében tapasztalatom szerint akár kontraproduktív is lehet a szülők bevonása, de lehet, hogy ha valakinek sikerül egy valóban partneri helyzetben beszélgetésre bírnia, megváltozik – talán még sosem beszélt velük senki nyerő-nyerő helyzetben. Egy másik megoldás egy külső szakember, a gyerekek nyelvén értő mediátor bevonása lehet. Én magam igyekezném kerülni minden olyan fórum bevonását, amely fenyegetést jelenthet, és sajnos a gyermekvédelem mai állapotában részben az.

    Üdvözlettel:
    Salamon Eszter

  9. Salamon Eszter szerint:

    Kedves Nóri!

    Ehhez a kérdéshez valóban kevés az információ, főleg az érintett gyerekek korát kellene tudni, de az biztos, hogy a hitet nem feladat az iskolában megkérdőjelezni. Inkább az a kérdés számomra, hogyan lehet elfogadtatni a többiekkel, hogy az illető azt hiszi, látja a szellemeket – ehhez segíthet egy film vagy az irodalom. Ezen kívül az érintett gyerekkel talán ki lehet találni egy olyan közös eljárást, amelynek segítségével nem zavarja a többieket, sőt esetleg neki is biztonságérzetet jelent (van egy háza, ahová bemenekülhet, mint a fogócskában)

    Üdvözlettel:
    Salamon Eszter

  10. Nane szerint:

    Kedves Kriszti és Eszter!

    Köszönöm a válaszokat.
    A szülői értekezleten már túl vagyunk, az eredmény 0. A többi bántalmazott valószínűleg nem merte otthon elmondani. Szégyellik. Ezek 16-17 éves „gyerekek”.
    Az igazgató szerint idáig nem tudtak semmit tenni, mert nem voltak tanúk. Most vannak, így megindítja a fegyelmit, ami ugye 30 nap. Délután eltudunk menni a gyerekért, ez nem gond, de az iskolában kivédi meg? Már csak azért is, mert a facebookon szervezkednek, hogy ki kell nyírni a kis kö..ögöt.
    Én elhiszem, hogy ezek a gyerekek hátrányos helyzetű családból származnak és talán sosem kaptak egy kedves szót sem.
    De mit tudok én innen tenni? Kérjem meg őket, hogy beszélgessünk? Simán kiröhögnék az „öreglányt”.
    Teljesen tanácstalanok vagyunk.

    Üdvözlettel: Nane

  11. Kati szerint:

    Nane!
    Az évfolyamon a két osztályban ÖSSZESEN van 1-1 renitens gyerek. ennyivel nem tud mit kezdeni a tantestület? Nagyobb a baj, mint gondolnánk.
    Meggyomrozza, leköpi, stb. Miről szól a házirend? A mobiltelefon használatáról? Tudjuk a gittet rágni, egy nyilvánvaló vétségről(?!) Nem tudjuk eldönteni,hogy szabályszegés, és szankcióért kiált? Félelmetes!

  12. Juli szerint:

    Kedves Nane! Fenyegetettség esetén azért keményebb ellenlépések kellenének. Elképzelhetetlen, hogy az érintett szülők csoportosan keresik meg az igazgatót, és jelzik, hogy ha nem tesz sürgősen a dolog ellen valami hathatósat, tovább lépnek? Lehet, hogy sürgetni kellene a dolgot. Nem az Ön feladata, hogy ezekkel a fiatalokkal beszélgessen, de léteznek szakemberek, akiknek ez a dolguk. Úgy látszik, ez az ügy már túl nőtt a pedagógusok kompetenciáján.

  13. Katti szerint:

    Mit tehetek ha az iskola nem értesített a fiam hiányzásáról ? csak 13 óra után és még arra is egy hónapra.

  14. OFOE szerint:

    Kedves Katti! Beszélni kell az osztályfőnökkel, tisztázni, hogy ez hogyan is volt. Meg természetesen jó lenne a gyerekkel helyreállítani a bizalmi viszonyt, és megbeszélni vele, hogy mi történt. Nyilván más a helyzet egy kicsi gyerekkel, egy serdülővel, meg egy fiatal felnőttel, az üzenetéből nem derül ki, hogy hány éves gyerekről van szó.

  15. Nóri szerint:

    #2547 és #2544! Negyedikes a kislány, szerintem benne van a dologban, hogy figyelmet kíván – beteg testvére mellett ő is. A tagadás természetesen bennem sem merült fel, azonban szeretnék segíteni, sokat sírdogál. 🙁 Eszter! A „ház” jó ötlet! Köszönöm
    Nóri

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 131 132 133 134 135 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep