Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. Kovács Krisztina szerint:

    Tisztelt OFOE!
    Tanítványaim szülei azt sérelmezik, hogy a dolgozat eredményeit (százalék,érdemjegy) az osztállyal közösen szoktuk megbeszélni. Szerintük ez minden gyermek személyiségi joga és nem hozhatom a többiek tudomására az elért eredményeket. Ez elég sok nehézséget okoz. Akkor a hóvégi magatartás és szorgalom jegyeket sem alakíthatjuk ki közösen? Hol van ez pontosan szabályozva? Válaszukat köszönöm! Krisztina

  2. OFOE szerint:

    Kedves Krisztina!

    Ez központilag biztosan nincs szabályozva, esetleg az iskola szintjén lehet ilyen szabályt hozni. Van olyan pedagógiai vélemény (s ez számunkra is elfogadható), amely szerint a gyerekek számokban kifejezhető teljesítménye bizalmas adat, amit nem tanácsos nyilvánosan kihirdetni, hiszen ez megszégyenítheti a gyengébben teljesítőket, és nincs fejlesztő hatása.

    Az viszont alapvető, hogy a gyerekek (és persze a szüleik) pontosan ismerjék a követelményeket, és össze tudják azt vetni az elért eredményükkel.

    A magatartás és a szorgalom jegyek megbeszélése abban az esetben válik pedagógiai szempontból hasznossá, ha közösen meghatározott szempontok alapján a gyerekek maguk ítélhetik meg, hogy ki milyen minősítést kap.

    Itt jelzem, hogy az értékelés két fajtáját: a fejlesztő és a minősítő értékelést mindenképpen el kell különíteni egymástól, hiszen eltérő a funkciójuk. A fejlesztő értékelés esetében helyeselhető dolog kizárni a nyilvánosságot, és arra figyelni, hogy az adott gyereknek mi válik előnyére.

    Az jó, ha a gyerekekkel is beszélgetsz a teljesítményükről, de inkább arról, hogy miben jók, mit kell erősíteniük, illetve pótolniuk. Fontos,hogy meghallgasd őket, megismerd a sajátmagukról kialakított véleményüket. Hogy ez négyszemközt, kiscsoportban vagy az egész osztály bevonásával történik-e, az az adott helyzettől függ. Ezt meg lehet tenni anélkül is, hogy számokat és százalékokat mondanál nekik.

    Nagyon vigyázz arra, hogy a szülők bizalmát ne veszítsed el. Semmiképpen se hadakozz velük! Beszéljetek őszintén a témáról, kérdezz rá, hogy miért érzik a nyilvánosságot sérelmesnek, és az ő véleményüket is meghallgatva próbálj kialakítani egy olyan értékelési eljárásrendszert, amely mindenki számára elfogadható.

    Sok sikert kívánunk!

  3. mamoca14 szerint:

    Tisztelt OFOE!
    Szeretném megkérdezni, hogy magyar-ének szakos tanári végzettséggel lehet-e alsó tagozaton (nem emelt szintű oktatásban!) éneket tanítani.
    Válaszukat előre is köszönöm: mamoca14

  4. OFOE szerint:

    Kedves Kérdezőnk! Ebben a bizonytalan jogi környezetben nem vesszük a bátorságot, hogy erre autentikus választ adjunk. Javasoljuk, hogy forduljon olyan fórumhoz, ahol napra készek munkajogi kérdésekben.

  5. Edit szerint:

    Tagiskola vezető vagyok 1-4. évfolyamos tagiskolában 2008-tól.Heti 12 kötelező órám van. 2010 decemberében pedagógus szakvizsgával együtt közoktatásvezetői szakképesítést szereztem.Az átsorolásom megtörtént G kategóriába.
    Jár-e nekem a további szakképesítésért adható 5% is?
    Előre is köszönöm.

  6. OFOE szerint:

    Kedves Edit! Elnézését kérjük, de nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel egyszerűen azért, mert nem érezzük magunkat felkészültnek rá. Egy ilyen folyamatosan változó jogi környezetben javasoljuk, hogy olyan fórumhoz forduljon, amelyik ezekben a témákban naprakész (pl.a jogiforum.hu).

  7. OFOE szerint:

    Ma sikeresen lezajlott az OFOE Hajónapló elnevezésű szakmai műhelyfoglalkozása, ahol Jesztl József játékpedagógussal beszélgettek a résztvevők. A következő Hajónapló március utolsó hetében lesz.

  8. Surányi Mária szerint:

    Tisztelt OFOE!
    Azt hallottam, hogy 2014-től kötelező lesz az ECDL vizsga megszerzése. Lehet erről pontosabbat tudni?

  9. OFOE szerint:

    Kedves Mária! Kire vonatkozik a kérdése az ECDL vizsgával kapcsolatban?

  10. Mária szerint:

    A pedagógusokra értettem.

  11. Anna szerint:

    Kedves Tibor!
    Nem egyedi esetről van szó, az elektronikus naplóval nekünk is gondjaink vannak. Mi is megkaptuk az osztályfőnöki beírást, gondolom valami központi akcióról lehet szó. Idézem:
    „Tisztelt Szülő!

    Idézek az osztályfőnöki munkaköri leírásomból:
    …havonta ellenőrzi az ellenőrzőkben a tanulók érdemjegyeinek beírását és a szülői aláírásokat.
    Tisztelettel kérem Önöket szíveskedjenek a gyermekeikkel együtt az ellenőrzőben a jegyeket vezetni, majd azt havonta egyszer aláírni!
    Tájékoztatásul közlöm, hogy februárban a piros színnel beírt jegyeket én pótoltam. Mivel nem feladatom a jegyek bemásolása az E-naplóból az ellenőrzőbe, ezért ezt a következőkben nem is teszem meg, illetve osztályfőnöki figyelmeztetést fogok adni ezek elmulasztásáért.

    Tisztelettel: xy osztályfőnök (2013.02.14.)”

    Valentin napi ajándékként talán kicsit nyers a stílus, de nem szokatlan, akinek középiskolába jár a gyereke az ilyen közleményeken már nem akad fenn. A helyzet nálunk reménykeltőbb, mint Önöknél, valamelyik gyerek megkérdezte, hogy mi a konkrét elvárás és kiderült, hogy a hónap utolsó 3-4 napjában kell a szülőnek aláírni az ellenőrzőt. Mindenkinek azt javaslom, ne engedje magán az alattvalói érzés eluralkodását, nyugodtan kérdezzen vissza (korábban mi sem kaptunk a konkrét elvárásokról semmiféle tájékoztatót). Egyébként mi is vidéki iskolába „járunk” (Barcson, remélem nem sértek személyiségi jogokat, bár ezt a honlapot szerintem erről a vidékről nagyon kevesen olvashatják, így nem szúr szemet senkinek).

  12. OFOE szerint:

    Kedves Anna! Elnézést kérünk, de ezt az üzenetét átmásoljuk a cikkekhez kapcsolódó kommentekhez, ahol Tibor is megszólalt. Rendkívül fontos ez a bejegyzés, nem szeretnénk, ha figyelmen kívül maradna. Az Üzenő rovatban nem biztos, hogy megnézik az e téma iránt érdeklődők. Azért itt is meghagyjuk.

    Szeretnénk azt is jelezni, hogy március 2-i Digitális Nemzedék Konferencián külön szekció lesz Digitális szülő címmel, ahol az E-napló kérdése is napirendre kerül majd. Biztos, hogy a témával a továbbiakban a honlapunkon is foglalkozunk még. Köszönjük az észrevételeit. Üdvözlettel a szerkesztőség.

  13. OFOE szerint:

    Kedves Surányi Mária! Semmi ilyesmiről nem hallottunk, tudomásom szerint szó nem esett az ECDL vizsgák kötelezővé tételére a pedagógusok számára. Hogy mi kerül bele az életpálya modellbe, még nem eldöntött, de ezen a vonalon sem sikerült olyan információt szereznünk, ami megalapozta volna ezt a feltevésedet.

  14. Anna szerint:

    Tisztelt Szerkesztőség!
    Egy kicsit valóban megkeveredtem, az utolsó üzenetek alatt a kommenteknél láttam meg Tibor hozzászólását, azt hittem erről az oldalról is lehet válaszolni rá. Köszönöm, hogy áthelyezték, tulajdonképpen odaszántam én is.

  15. Mihály Erzsébet szerint:

    Tisztelt Szerkesztőség! Beosztott pedagógus köteles-e elfogadni osztályfőnöki megbízást, vagy visszautasíthatja azt? A visszautasításkor hivatkozhat-e arra, hogy évek óta folyamatosan osztályfőnök, illetve,hogy a nők 40 éves nyugdíja szerint 3 év múlva felmentését fogja kérni?

Hozzászólás a(z) Doroginé Kiss Ildikó bejegyzéshez Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 135 136 137 138 139 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep