2 610 üzenetHozzászólás a(z) Eszter bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Kedves Rácz Eszter! Valóban nagyon sajnálom, de már hiába reklamálsz, nem fognak helyt adni a kérésednek.
Idő hiányában nem olvasok el minden cikket, amelyet ez a honlap ajánl, vagy közöl. Az alábbi cikket azonban mindenkinek érdemes elolvasnia:
L. Ritók Nóra: Üzleti siker, vagy problémamegoldás?
http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=1307
Egyszerűen felháborítónak tartom azon panaszok okait is, amelyek itt időnként megjelennek. Miért maradnak következmények nélkül és évülnek el olyan dolgok, amelyekből pl. egyértelműen kiderül, hogy több évtizedes eredményes munka után járó elismerésektől esnek el – megfelelő tájékoztatás elmulasztása miatt – az arra jogosultak? A pedagógusi fizetésnél jóval magasabb bért érdemtelenül felvevő ügy(nem)intézők munkaköri leírásában talán nem rögzítették, hogy naprakészen köteles ismerni a munkájával kapcsolatos törvényi előírásokat és szintén köteles a hozzá forduló „ügyfelek” részére korrekt tájékoztatást adni? Én bizony azt a tájékoztatást adnám ilyen esetben az érintettnek:
Tisztelt Úr/Hölgy! Ön azért esett el a jutalmától, mert tájékozatlanságát kihasználva félrevezették. Jogos járandóságait az ügyintéző hibájából, az Önt megillető tisztességes bánásmód hiánya miatt nem kapta meg, ezért javasoljuk, hogy a fenntartót panaszával keresse meg. Az Önök közötti további levelezésnek szívesen helyt adunk ezen fórum keretein belül is. Bár az érintett „dolgozók” a nyilvánosság miatt bizonyára sérelmezik majd személyiségi jogaik megsértését, mi azonban úgy gondoljuk, hogy az Önt ér súlyos anyagi kár megtérülése magasabb érdek, mint az ügyintéző felelőtlen munkájának takargatása (a probléma szőnyeg alá söprése). A sikerért küzdeni kell, nem szabad hagyni, hogy felelőtlen vezetők, alkalmazottak (akiknek remélhetőleg nem fűződnek anyagi érdekei a téves tájékoztatáshoz) miatt megalázzanak, kisemmizzenek bármilyen szinten dolgozó pedagógust.
Kedves Laura!
Köszönjük a figyelemfelhívást Nóra cikkére, és ajánljuk Látogatóink figyelmébe az íráshoz fűzött izgalmas kommentjeidet.
Előző kérdezőnk, Rácz Eszter ügyében is osztjuk a felháborodásodat. Egy felelőtlen és tájékozatlan hivatalnok miatt kolléganőnk véglegesen elesett egy komoly összegtől. És nincs hová fordulni, jogorvoslatot kérni. Ezért is lenne akkora szükség egy működőképes, hatékony érdekképviseletre.
Köszi, én azért csak bekopognék a volt munkahelyemre, és ott hagynék egy beadványt, vagy postán elküldeném a feletteseiknek. Ez történt, így maradtam hoppon, aki miatt ez történt, ennyi is ennyi kárt okozott nekem. Tehát kérem, hogy intézkedjenek. Rengeteg jó napilap, online fórum van, ahol közzéteszem a történetemet, ha Karácsonyig nem történik megoldás. Ezután beteszem magam mögött az ajtót, oszt jó napot! Annyi jó példa van, hogyan lehet érvényesíteni egy ország érdekeit, akkor egyetlen egy emberét lehetetlen lenne? Hányszor mondta a jelenlegi miniszterelnökünk, hogy: Soha, ne, add, fel! Kizárt dolog, hogy az átverések elévülnek, a vétkes állandóan megússza, mert a törvény őt jobban védi. Nyugodtan mehet a pozitív tartalmú levél: Eszter megírja, hogy milyen örömmel dolgozott a munkahelyén, de nagyon sajnálja, hogy az ügyintézőnek most rossz a lelkiismerete amiatt, hogy ő a félretájékoztatás miatt ennyi és ennyi összegtől elesett. Bizonyára van olyan megoldás, amely a nyilvánosság bevonása nélkül is megoldhatja a mindenki számára kedvezőtlen helyzetet, ezért kéri a volt munkahelyét, hogy az ügyben hivatalból járjon el. A további lépések ennek függvényében alakulnak. Ezután tessék becsukni az ablakot és jót aludni. De lehet gyűjtést is rendezni, röviden közölni, hogy ez és ez a munkahely ezt és ezt elhibázta, az igazgató és a vétkes ügyintéző már ennyi és ennyi pénzt befizetett a számlára.
További megoldások:
Szakszervezet, jutalmazás, felterjesztés nőnapra, pedagógusnapra, miniszteri elismerésre (akár, sőt, az iskola terhére), Rácz Tanár Úr, meg mit tudom én milyen egyéb díjra. Lassan, de összejön a 40 évnyi munka elismerésének ellenértéke, közben tanulhatnak emberséget és „szak”vizsgáznának is belőle a hivatalnokok, hogy 9 év múlva feljebb léphessenek „nagyon kishivatalnok II”-be!. „Ezt nem szabad hagyni, olyan nincs, hogy egy ilyen dolognak nem lehet gátat szabni”, írta egy alkalommal kedvenc szakértő közíróm… Én bizony elhiszem!
Kedves Laura! Nem tudom, hogy Rácz Eszter megszívleli-e a tanácsaidat, amit őszinte és jogos felháborodásodban adtál neki és a többi hasonló dolgokat átélt kollégának. Nem tudni, van-e ehhez kedve, ereje és olyan szövetségesei, akik annyira szolidárisak vele, hogy ebben az ügyben mellé állnak, és segítik érvényesíteni az érdekeit.
Remélem lesz. És azt is remélem, hogy személyesen is tudok neki segíteni, anélkül, hogy a kisujját megmozdítaná.
Magántanulói jogviszony miatt kértek tőlem segítséget. Az osztályfőnöktől kellene tulajdonképpen megszabadítani a gyereket, de az igazgatói ellenállás miatt ez csak jegyzői úton mehet. A törvény szerint a gyerek akár be is járhatna az iskolába a mások óráira, de az ofő tekintélye(???) megóvása érdekében ehhez az igazgató nem járul hozzá. Van megoldás?
Ha csak az osztályfőnöktől akarnak megszabadulni, akkor nem lenne elég egy másik osztály vagy esetleg egy másik iskola? Nagyon sok hátulütője van a magántanulóságnak. A szülőnek joga van ezt kérni, és tudomásunk szerint indokolt esetben az igazgatónak ehhez hozzá kell járulnia. Ha csak az ezzel kapcsolatos aktuális jogszabályok nem mondanak mást, illetve a helyi gyakorlat nem mond ennek ellent.
Folytatás. Elképzelhető, hogy a döntés kikerült az igazgató jogköréből, és a tankerület szintjén intézik. Ilyen esetben a jegyzőhöz kell fordulni. Javaslom azonban továbbra is, hogy gondolják meg! Nem lehetne rendbehozni a kapcsolatot az illetékes osztályfőnökkel?
Köszönjük, közben utánajártunk. Az igazgató utáni szint a Kormányhivatal. Az igazgató profi szinten húzta magára a konfliktust, levéve a terhet a bizalomvesztés miatt akár azonnali hatállyal kirúgható osztályfőnökről. Saját maga vetette föl az iskolaváltás lehetőségét, megpendítve, hogy igen bonyolult és hosszadalmas, rögös út vezethet a megoldáshoz, a kiváltó okokat nagyon nehéz bizonyítani, mindenképpen a gyerek issza meg a jogi/egészségügyi tortúra levét. Az ő személye garancia arra, hogy az osztályfőnök a továbbiakban helyes pedagógiai módszerekkel foglalkozik az osztállyal. Azt is megmondta őszintén, hogy ez az iskola falain túlra már nem vonatkozik, a felelősség csak falakon belül az övé (az egész életre kiható következmények viszont a gyereké és persze a szülőké). Sikerült egy közeli településen emberként viselkedő, pedagógus igazgatót találni, aki azonnal befogadta a gyereket, a „magántanulóság” gyakorlatilag okafogyottá vált. A szülők nem tesznek feljelentést, nem büntetik a kiváló tantestületet egyetlen nem odaillő személy miatt. A tantestület kvalitásait ismerve a szülők nem is értik, miért pont a jelenlegi vezető bitorolja az igazgatói széket (de, értik…). Az „ügy” sajnálatosan arra a törvényi háttérre világít rá, hogy az erkölcsi szinten még a tanárnál is (az osztály egy részénél meg pláne) magasabb szinten álló gyerek és szülei nem dönthetnek szabadon arról, hogy milyen jogviszonyban álljanak az iskolával. „Vincseszternyi” irodalma van annak, hogy a kortársainál néhány területen kiemelkedő teljesítményt nyújtó gyerekkel egy osztályközösségben nem tudnak mit kezdeni, kvázi, deviancia megnyilvánulásaként tekintenek rá (jeles tanuló, áprilisban várhatóan sikeresen nyelvvizsgázik, így indul neki a középiskolának). A szülők jogos felháborodása csak olaj a tűzre, a megoldás helyett egyből a hivatalnokokkal, a törvények velük szembeni alkalmazásával kénytelenek megbirkózni. A biztonság kedvéért még – a filmekhez hasonlóan – idekívánkozik: a történet szereplői kitalált személyek, az események egybeesése a valósággal csak a véletlen műve.
Tanulságos történet, Laura, köszönjük.
Igen, tanulságos. Ha lesz végre egy kis időm, összeállítok belőle egy rövid esettanulmányt. Még nem tudom, mi lesz a címe. Üzenet egykori iskolámba? Nem akarok debreceni diák lenni! (A gyanakvások elkerülése érdekében a történetnek köze sincs Debrecenhez!) Ne félj, NEMECSEK! Dráma (!!!), pedagógia? Gyerek, szülő, tanár, no és a kapcsolat? Konfliktus(?????) – akkor (orvosi) kezelés!!!!
Honlapunk valamennyi olvasójának boldog újesztendőt kíván az OFOE szerkesztősége!
Kérdés,nem üzenet:
Kis létszámú iskola lévén,mivel elment szülni a
nyolcadikos osztályfőnök,nincs aki helyére lépjen.
Az igazgatót a fenntartó nem engedélyezte.Az ott
tanító gyakornok pedig úgy néz ki nem lehet.Egy ember
maradt, aki alsós.Így egy osztályfőnöki órája lenne csak ott.Mellesleg igazgatóhelyettes.
Van arra mód,hogy a gyakornok,aki egy hónapja már
ellátja ezt a feladatot, meg is tartsa?
Tudni kell még(a gyakornok idén kezdett.Diplomáját
régebben szerezte,de nem tanított,hanem szociális
téren dolgozott,meg három gyereket szült.Mind óvodáskorú.)Van kiskapu erre a félévre?