Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. Riz Kálmán szerint:

    Üdvözletem!
    Azt szeretném kérdezni,hogy gyógypedagógus tanári diplomával foglalkoztathatnak-e tovább egyéb foglalkozást(napközi,tanulószoba)ellátó tanári munkakörben általános iskola 1-4. évfolyamon a 2011.évi törvénymódosítás miatt?
    Esetleg újabb diplomát kell szereznem,de milyet?
    Köszönettel várom a választ!

  2. Varga Ili szerint:

    Kedves Riz Kálmán! Javasolom,hogy nézze meg a 2011. évi CXC. tv. 47.§., 3. melléklet, 99.§ (7) bekezdést.(Nem tartom valószínűnek, hogy lehet napközis nevelő. Azt a szakképzettséget kell hozzá megszereznie, amit a 3. melléklet előír.)

  3. Heréb János szerint:

    Tisztelt Cím!
    Arra kérdésre szeretnék választ kapni, hogy milyen szakirányú végzettség fogadható el pedagógus szakvizsgának.
    Konkrétan a „A tanterv fejlesztés szakirányú továbbképzési szak” elfogadható-e.
    Ezt a képzést, illetve a megszerzett végzettséget éveken át elfogadták pedagógus szakvizsgának.
    Most a porfólió feltöltése kapcsán kiderült, hogy nem számítható be (az igazgató szerint).
    Azt a joghelyet keresem, ami törölte ezt a képzést mint szakvizsgának elfogadható képzettséget.
    Vagy azt a joghelyet, ami egyértelműen leírja, hogy mi fogadható el pedagógus szakvizsgaként.
    Válaszukat előre is köszönöm.

  4. Jenes Zoltánné szerint:

    T. OFOE!
    Én is a szakvizsgának minősülő végzettségről szeretnék érdeklődni. 1984-ben szereztem tanítói oklevelet, majd 1999-ben Magyar nyelv és irodalom műveltségterületen végeztem Jászberényben. Sajnos senki nem tudja megmondani, hogy ez elfogadható-e szakvizsgával egyenértékű végzettségnek. Az igazgató szerint nekem kell „kinyomozni”, hogy kérhetem-e az átsorolásomat. Jó lenne már tudni valamit, hiszen április vége rohamosan közeleg!
    Válaszukat előre is köszönöm.

  5. OFOE szerint:

    Kedves Jenes Zoltánné és kedves Heréb János!

    A következő információkat kaptuk a kérdéseiket illetően:

    A pedagógus szakvizsga fogalmát szervezésének körülményei, a hozzá kapcsolódó juttatásokat a 277/1997 (XII. 22) Kormányrendelet vezette be.
    Ebből levezetve a 41/1999. (X. 13.) OM rendelet meghatározta a képesítési követelményeket. Ennek az 1. sz melléklete azt is tartalmazta, hogy ezeknek a követelményeknek a teljesítését az oklevélben is fel kell tüntetni. Kétféle bejegyzés volt hatályos:
    1. szakvizsgázott pedagógus,
    2. a pedagógus szakvizsga követelményeinek eleget tett.

    Meglátásunk szerint az 1999. előtt szerzett szakirányú végzettségek szakvizsgával való egyenértékűségéről azért sem lehet szó, mert nem volt szabályozva a képzési kimeneti követelménye, A 41/1999. OM rendelet felsorolja azokat a szakirányú továbbképzéseket, melyek min. egy féléves kiegészítéssel szakvizsga letételét is lehetővé tették. Szigorú volt a szabály azonban abban a tekintetben, hogy az oklevélben a teljesítését meg kellett jeleníteni.

    Ezen információk alapján sajnos egyikük végzettsége sem felel meg a pedagógus szakvizsgának.

  6. OFOE szerint:

    Kedves SÁNDOR KATA!
    Az egyesületi e-mail címre érkezett kérdésére megpróbáltunk válaszolni, de a levelünk visszajött. Ha még aktuális a kérdés, küldje el a működő e-mail címét, mert az info@edounio.hu nem funkcionál.

  7. Éva szerint:

    Szeretném megtudni, hogy ha 2012. dec.-ben szereztem a szakvizsgázott pedagógus oklevelemet és ezzel teljesítettem a 120 órás kötelező továbbképzést, akkor most, 2014. februárban megkaphatom-e a jelenlegi törvény szerint a 7 évenként egyszer lehetséges átsorolásomat?

  8. Varga Ili szerint:

    Kedves Éva! Esetleg a 277/1997-es Korm. rendeletben előzőleg előírt, a hétévenkénti 120 órás teljesítése miatti várakozási idő csökkentésére gondol? Mert a rendeletnek ez a passzusa már nem létezik. Utána kellene néznie, hogy 2012-ben (mikor szakvizsgázott) élt-e még ez a része a rendeletnek, hogy e miatt csökkenteni kell a várakozási idejét. Továbbá azt is meg kellene nézni, hogy annak, akinek ily módon csökkent a várakozási ideje, elismerik-e azt a pedagógiai életpályamodell szerinti előmeneteli rendszerben.
    Úgy gondolom, hogy a portfóliót kell feltöltenie, lásd: 326/2013. Feltételezem, hogy megvan a feltételként megszabott szolgálati ideje.

  9. Ildikó szerint:

    Én is ebben a cipőben járok, mint Éva!2012. decemberben szakvizsgáztam. Akkor nem kaptam meg a várakozási idő csökkentését a 120 óra teljesítése okán. Most lehetséges-e ezt még pótolni, 2014-ben? Akkor még élt ez a része a rendeletnek, utána kérdeztem… Várom a válaszát izgalommal! Köszönettel: Ildikó

  10. monika szerint:

    Tisztelt osztfőnök

    Gyermekem figyelemzavaros és még sajnos más rengeteg problémája van. 13 éves ötödikre ahogy nehezebb lett a tananyag figyelemzavara még komolyabb problémàkat okoz neki.Nem képes feldolgozni hogy a jó tanuló kislányból 2-3 -as tanuló lett. Most hetedikes eljutottunk oda hogy vagdosta magát be kellett vi i a gyermekpszcihiatriara. Az iskolában leadtuk a papirt tájékoztassuk őket azóta gyereket teljesen leirták és a tanárok nap mint nap bántják őt. Ma pl a tesi tanára kihivta közszemlére és közölte hogy még a dagt Alexandra is megtudta csinálni a feladatot.mit tegyek? Ha a gyerekkel történik valami ki lesz a felelős! És ez csak sok közül az egyik. Már iskolába sem akar menni és nem is tanul egyáltalán hiába próbálok meg bár mit. Segítségét előre is köszönöm
    Tisztelettel monika

  11. Peer Kriszti szerint:

    Kedves Mónika!

    Nem írja, hogy gyermeke kapott-e segítséget, ami a figyelemzavarát illeti. Diagnosztizálták? Sokat segíthetne neki, ha megkapná a megfelelő segítséget a fejlesztés terén, és a pedagógusok is figyelembe tudnák venni. Persze az lett volna az ideális, ha ezt sokkal korábban kapja meg.
    De a figyelemzavar most csak egy járulékos probléma. A lánya krízisben van, ezért követett el öngyilkossági kísérletet, aminek nagyon erős jelzés értéke van, hogy nagy a baj. Nagyon fontos, hogy szakembertől is kapjon segítséget, vigye el pszichológushoz (nevelési tanácsadóba, gyermekjóléti szolgálathoz, ideggondozóba), de gondolom kapott elérhetőséget a kórházban. Ha nem, maga keressen szakembert a lányának. Fontos, hogy ebben a krízishelyzetben meg legyen segítve, Ön pedig anyaként álljon mellette, támogassa, akkor is, amikor éppen úgy tűnik, nincs Önre szüksége. Lánya kamaszodik, de előfordul, hogy a kamaszkori krízis valamilyen patológiába torkollik (pl.: depresszió), ezért is fontos vele foglalkozni. A szakemberek Önnek is tudnak tanácsot adni, hogyan legyen most gyermeke mellett, hogyan tudja a legjobban segíteni.
    Az iskolakerülés most másodlagos probléma, de ha segítséget kap, ez is meg fog oldódni idővel.
    Beszéljen a pedagógusokkal, kérjen türelmet, megértést. Kérje meg a szakembert, hogy ő is segítsen az iskolával való kommunikációban. De ez elsősorban az Ön feladata szülőként.
    Az a kérdés pedig, hogy ki a felelős, súlytalanná válik, ha valóban történik valami.
    Minden jót kívánok! Peer Krisztina

  12. Varga Ili szerint:

    Kedves Ildikó!
    Az akkor még bőven érvényben lévő (megnéztem) 138/1992 .Korm. rendelet (a Kjt. végrehajtási rendelete) a következőket írja:
    13/A. §
    [A Kt. 94. § (3) bekezdésének l) pontjához]
    14. §
    A közoktatási intézmény dolgozójának a fizetési fokozatok közötti várakozási idejét egy évvel csökkenteni kell, ha törvénnyel alapított kitüntetést vagy díjat, illetve miniszter által alapított díjat kapott.A közoktatási intézmény dolgozójának a fizetési fokozatok közötti várakozási idejét egy évvel csökkenteni kell, ha teljesítette a külön jogszabályban meghatározott továbbképzés követelményeit. A várakozási idő csökkentése hétévenként egy alkalommal illeti meg a közoktatási intézmény dolgozóját akkor is, ha a továbbképzés követelményeit többször teljesítette ebben az időszakban.

    Ezt is olvassa hozzá, a KLIK szakmai tanácsai többek között a 2013. szept. 1-i besorolásokkal kapcsolatban. A 9. pont, ami rá vonatkozik, de lehet, hogy van még ezzel kapcsolatos válaszuk, nem olvastam végig.Az a lényeg, hogy véleményem szerint 13. jan. 1-vel csökkenteni kellett volna a várakozási idejét – akkor is, ha kötelezően fizetési fokozatot váltott volna, és akkor is, ha nem.

    A következő a fent hivatkozott, szintén akkor hatályban lévő 1992. évi tv. 94. § (3) bek. l) pontja:

    94. § (1)–(2)
    (3) Felhatalmazás kap a Kormány, hogy rendeletben szabályozza
    l) a pedagógus-továbbképzést teljesítők anyagi elismerésének, a várakozási idő csökkentésének lehetőségét, azokat a feltételeket, amelyek fennállása esetén a kiemelt munkavégzésért járó kereset-kiegészítést meg kell állapítani, valamint a kereset-kiegészítés legkisebb összegét, az intézményi minőségirányítási programban meghatározott szempontok és értékelési rend alapján adható anyagi elismerés rendjét, továbbá a pedagógus-munkakör tekintetében a kötelező órát meghaladó tanítás munkáltatói elrendelését, az elrendelt tanítás díjazását, a munkaidő-beosztás, továbbá nevelési-oktatási intézményekben a rendkívüli munkavégzés, az ügyelet és készenlét elrendelésének feltételeit, az ügyelet és az ügyelet alatt elrendelt munkavégzés díjazását is magában foglaló átalánydíjazás megállapításának szabályait és mértékét, az intézményvezetői és vezetőhelyettesi feladatot ellátók, az átlagostól eltérő feladatot ellátó, a nehezebb körülmények között dolgozó pedagógusok, a pályakezdő pedagógusok többletdíjazása, kiegészítő illetménye megállapításának feltételeit, a díjazás mértékét, a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók szülei iskolai végzettséggel összefüggő önkéntes nyilatkozatának kérdéseit, valamint az igazgatótanács munkáltatói jogosítványait;

    Ezt is olvassa hozzá vagy lobogtassa meg nekik, a 9. pontban van a lényeg. Lehet, hogy még van ezzel kapcsolatban benne valami, nem olvastam végig:

    http://klik.gov.hu/download/f/e1/80000/GYIK-Átsorolás.pdf

    Összefoglalva: véleményem szerint csökkenteni kellett volna a várakozási idejét (átsorolást kellett volna kapnia 13.jan.1-vel), ha lépett akkor kötelezően, ha nem. (Persze ha a hétévenkénti miatt abban a ciklusában még nem csökkentették e miatt)

  13. Emike szerint:

    Tisztelt Osztályfőnök!

    Érdeklődni szeretnék, hogy 2014. jan. 01-től minden pedagógusnak jár-e az átlagosan 8-9 ezer forintos béremelés, mert mindenkitől azt halljuk, hogy megkapták – országszerte – , viszont a mi óvodánkban senki nem kapott, s nem is volt róla szó a vezetőség részéről… Ha kötelező adni (a bérminimum emelkedése miatti alapbér növekedés okán), akkor visszamenőleg megkaphatjuk-e a különbözetet? Köszönettel: Emike

  14. babos szerint:

    Tisztelet Ofő!
    Szeretném megtudni, hogy hol-hogy lehet a 25 éves jubileumi kifizetéshez hozzájutni?
    A mai napig 25 év 89 napot dolgoztam, mindig SzKI-ban (4 munkahely) közalkalmazottként. Csak most a PedII. miatt vettem észre, hogy simán átsiklottak az időm fölött.
    Mit tehetek, kinél kell reklamálni, vagy a jogaimat érvényesíteni?
    bg

  15. OFOE szerint:

    Kedves Emike! Az óvodapedagógusoknak ugyanúgy jár a béremelés, mint minden más pedagógusnak. A fenntartótoknál érdeklődjetek, és ha nem boldogultok, akkor forduljatok jogászhoz. A RAABE Kiadó működtet egy Óvodai Jogfutár nevű periodikát, a neten is megtalálható. A kiadónál Farkas Annamáriától, az EMMI-ben pedig Dunai Gyöngyitől lehet jogi tanácsot kapni ebben az ügyben. Végső soron az oktatási ombudsmanhoz is lehet fordulni, de remélem, helyi szinten is rendeződik az ügy.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 149 150 151 152 153 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep