Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 598 üzenet

  1. Szilágyi István szerint:

    Tisztelt Címzett:
    Azt szeretném meg kérdezni, hogy a pedagógusoknál a 25 nap pótszabadság jár e vagy csak adható? Felmentéssel kértem a nyugdíjazásom, ami négy hónap munkavégzés majd négy hónap mentesítés a munkavégzés alul. A munkáltató közölte velem, hogy az időarányosan meg illető pótszabadságomból 11 napot igénybe vesz a tanév zavartalan befejezése érdekében. Ezt tényként közölték velem amit én elfogadtam, mivel tudomásom szerint a munkáltató indokolt esetben élhet ezzel a jogával. Mivel a felmentés munkára kötelezett részében nem adták ki a teljes időarányos szabadságot, arra gondoltam, hogy ilyen esetben pénzbeli megváltás történik, ettől sajnos a munkáltató mereven elhatárolódott.
    Kérdezem, hogy ilyen esetben kérhetem e a ki nem adott szabadság pénzbeli megváltását?
    Várom megtisztelő válaszát.
    Tisztelettel Szilágyi István.

  2. Harmat Krisztina szerint:

    Kedves OFOE!
    Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
    Köszönettel:
    Harmat Krisztina

  3. OFOE szerint:

    Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
    áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

  4. OFOE szerint:

    Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
    alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
    pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
    bekezdése alapján
    a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
    b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
    oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
    tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
    c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
    időben, óvodapedagógus esetében – a június 1-jétől augusztus 31-éig
    tartó időszak kivételével – a nevelési évben adják ki,
    lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
    ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
    vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
    intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
    kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
    kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
    kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén – az Mt. 125.
    §-a szerint – pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

  5. Szilágyi István szerint:

    Tisztel Címzett!
    Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
    Tisztelettel: Szilágyi István.

  6. OFOE szerint:

    Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
    A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint “Ha a közalkalmazott munkaköre
    ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
    munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
    többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
    külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.” A helyettesítési díj
    mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
    munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
    rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
    meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
    díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
    indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

  7. Erdélyi Virág szerint:

    Kedves Kollégák!
    Lehet- e felső tagozaton osztályfőnöki munkaközösség- vezető az, akinek csak tanítói végzettsége van, amellyel max. 6 évfolyamon taníthat a műveltségterületének megfelelő szakon?
    Mellesleg 3 éve van a munkaközösségben, ahol tőle 2 évtizeddel idősebb öt 50+os több diplomás, ped.szakvizsgás, ped.2 minősítésű, közoktatási vezetői végzettséggel rendelkező pedagógus van.

  8. Vásárhelyi Gabriella szerint:

    Kedves Szerkesztők!
    Régebben többször használtam az oldalon található hasznos tartalmakat, amiket ezúton is nagyon köszönök. Újabban azonban hiába keresem a korábban itt található rengeteg úgynevezett jó gyakorlatokat, eltűntek. Vagy csak én nem találom? Annyi izgalmas óravázlat segédanyag volt fent. s most nincs,, csak cikkeket találok. Kérem segítsenek, hogyan lelhetnék rá újra! Tisztelettel, Vásárhelyi Gabriella
    Nem tudom,, hogyan kapok választ a levelemre, itt kell keresnem, vagy az email címemre kapom, örülnék, ha oda, mert itt nincs feltüntetve , hogyan kereshetném meg. Várom válaszukat, üdvözlettel, V. Gabriella

    • Szekszárdi Júlia szerint:

      Kedves Gabriella, a keresett tartalmak most is fenn vannak az oldalon, a keresés programnál a megfelelő kulcsszóval megtalálhatók. Pontosan milyen tartalmakat nem sikerült megtalálnod, illetve mire lenne most leginkább szükséged?

  9. Ungvári Rita szerint:

    Tisztelt Cím!

    Érdeklődni szeretnék, hogy kötelezhetnek-e arra, hogy elvállaljam az osztályfőnöki munkát, illetve – amennyiben visszautasítom -, hogy erről nyilatkozzam írásban, azzal a “címszóval”, hogy megtagadom a munkát? Van erre törvényi előírás? Illetve ezek megtagadása rám nézve jár-e bármiféle hátránnyal, jogi következménnyel?

    Továbbá érdeklődnék, hogy a szakomból kifolyólag – informatika – karbantartom az iskola honlapját, ez szerepelhet-e csak az én munkaköri leírásomban úgy, hogy a többi informatikus kollégának ez nem munkaköri kötelessége? Önköltségen, hétvégék alkalmával végeztem el a webdesigner tanfolyamokat, szabadságom idején.

    Előre is köszönöm a válaszukat!

    Üdvözlettel: Ungvári Rita

    • Szekszárdi Júlia szerint:

      Kedves Rita! Az iskolavezetésnek joga van feladatot adni, és nyilván – megfelelő indokokkal – mód van arra, hogy a pedagógus visszautasítsa ezt. Ez olyan probléma, amit csak helyben tud tisztázni.

  10. Polgár Péter szerint:

    Tisztelt Válaszadó!
    Az osztályfőnökség elvételéhez milyen indoklás és megalapozottság kell -az igazgatói jogkör is elég??.Ennek hiányában hová lehet fordulni jogorvoslatért?Milyen lehetőségek vannak? Köszönettel :Péter

    • Szekszárdi Júlia szerint:

      Kedves Péter! Az igazgatónak joga van az iskolai feladat elvételéhez. A problémával a fenntartóhoz lehet fordulni.

  11. RÁBA GYÖRGY szerint:

    kedves Gyulai Zsuzsa!

    Köszönöm a felvételi elemzéséről szóló írását.
    Rába György

  12. Bócz Judit szerint:

    Kedves Szerkesztők!
    Bócz Judit vagyok a BME OMIKK könyvtárosa. Érdeklődni szeretnék, hogy hozzájuthatnánk-e Gyarmathy Éva Az infokommunikációs társadalom generációi c. könyvhöz. Szeretném ha olvasóink megtalálnák és kikölcsönözhetnénk nálunk a kiadványt.
    Köszönöm szépen a választ.

    • Szekszárdi Júlia szerint:

      Kedves Judit! A Tea Kiadóban (1035 Vihar u. 18) lehet hozzájutni a kötethez. Kele Fodor Ákost kellene keresni ebben az ügyben, ő meg tudja mondani, hogy mikor lehet elmenni érte. +36 30 758 1351. Szólok neki én is. Üdvözlettel Szekszárdi Juli (rám lehet hivatkozni).

  13. Illés Kádek Kata szerint:

    Kedves Júlia!

    Érdeklődnék, hogy az osztályon belüli padrendre vonatkozóan milyen hazai kutatások történtek. Köszönettel, Kata

    • Szekszárdi Júlia szerint:

      Kedves Kata! Kellene tudnom, hogy most pontosan mire gondolsz: a pedok elrendezésére, a tanulás tér kialakítására vagy az ülésrendre. Ha pontosítsz, utána nézek. Szekszárdi Juli

Hozzászólás a(z) lizzy77 bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 171 172 173
Sajtófigyelő
2022.05.24.
Felmondott a pedagógus, akinek kiállása elindította a polgári engedetlenségi mozgalmat
„A feleségem is pedagógus, tehát időről időre beszélgetünk arról, hogy elsősorban a pénzügyi okok miatt előbb-utóbb valamelyikünknek olyan állás után kell néznie, ahol azért anyagilag...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.05.24.
PDSZ: Tíz év múlva a tanárok fele eltűnhet a rendszerből – az iskola már gyerekmegőrzésre sem lesz alkalmas
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete az elmúlt hetekben készített online felmérést az oktatásban tapasztalható szakemberhiányról. „Ideális esetben arra a kérdésünkre, hogy a válaszad...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.05.24.
Pintér Sándor annyit beszél a rendről, hogy a pedagógusok elkezdtek aggódni
Semmilyen szakmai indoka nincs annak, hogy a köznevelés a BM fennhatósága alá kerüljön – hangsúlyozza Radó Péter oktatáskutató is. Ő úgy véli, nem az történik, hogy a kormányzat el...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.05.22.
Centenáriumi falujárás Kodály népdalgyűjtő útjainak emlékezetére. Dinyés Soma, Körber Katalin és Walter Judit írása
Éppen száz esztendeje, hogy Kodály Zoltán emlékezetes népdalgyűjtő útjaira sor került. A modern magyar zeneélet, nem kevésbé a XX. századi énektanítás meghatározó műveit jegyezhette...
(Forrás: tani-tani online)
--
2022.05.22.
Totyik Tamás: meddig lehet a hivatástudatra hivatkozni, meddig lehet azzal visszaélni?
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) azt tartotta volna fontosnak, hogy az oktatás egésze egységes rendszerben, egy tárcánál legyen. Ebből a szempontból másodlagos kérdés, hogy a minisztert...
(Forrás: hírklikk)
--
2022.05.22.
\"A kormány oktatáspolitikai célja első pillanattól a tanítás kontrollja volt\" – interjú Radó Péterrel
Ez az oktatási rendszer nem feltétlenül arra van kitalálva, hogy a szülőket sakkban tartsa; nem annyira az alul lévők politikai magatartásának a stabilizálását szolgálja, mint inkább a...
(Forrás: Magyar Narancs)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep