2 598 üzenetHozzászólás a(z) Juli bejegyzéshez Kilépés a válaszból |
Sajtófigyelő
2022.06.27. A MAGYAR ISKOLARENDSZERBEN KUTYAVILÁG VÁR A KÜLFÖLDRŐL HAZATÉRŐ GYEREKEKRE „A magyar oktatási rendszer merevsége nagyon erős gátja tud lenni a migrációs motivációnak. Egy magyar szülő tízszer meggondolja, hogy kitegye a gyerekét annak, hogy elmenjenek, aztán k... (Forrás: Qubit) --
2022.06.27. Csendben több mint a duplájára emelik az egyik diákhitel kamatát Július 1-től 1,99%-ról 4,99%-ra emelkedik a szabad felhasználású Diákhitel 1 kamata, derül ki annak hivatalos honlapjáról, erre olvasónk hívta fel a figyelmünket. A felsőoktatási önkö... (Forrás: hvg.hu) --
2022.06.27. Egyre több a felekezeti iskola, van már olyan tankerület, ahol több diák jár egyházi általánosba, mint államiba Az egyházi oktatás-nevelés térnyerése nem a felekezeti oktatás iránti növekvő igények, és nem is szakmai szempontok alapján alakult ki: az a 2010 óta tartó “oktatáspolitika“ része,... (Forrás: Népszava) --
2022.06.27. Már majdnem kétmillióan nézték meg a TikTokon ezt az iskolai videót Marik Laura nemcsak énekesnői karrierjén dolgozik, de izgalmas énekórákat is tart: a TikTokon mutatja meg, milyenek az órái. Egyik videója már 1,8 milliós megtekintésnél jár: egy egész... (Forrás: Eduline) --
2022.06.27. Elképesztő eredményt értek el az érettségin a budaörsi Illyés végzősei, és 161 nyelvvizsgát is szereztek „Ha valaki az évvégi iskolai összes tantárgyi átlagot (4,6) irreálisan magasnak találta volna, akkor nézze meg az érettségi eredményeket! Középszinten a vizsgajegyek átlaga: 4,87 (!),... (Forrás: Eduline) --
2022.06.25. Súgógép A becsületes diákok heteket, hónapokat készülnek egy-egy megméretésre, az élelmesebbek viszont inkább a segédeszközök beszerzésével töltik az időt. Bizonyos tárgyak esetében megértő... (Forrás: Magyar Nemzet) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Ja, most a felületességem újabb példája, hogy összekevertem a / és
jeleket.
Na erről ennyit
Sziasztok.
Vajon miért “érdektelenek” a szülők
Valóban mindig közömbösség húzódna a dolgok hátterében
Nincsenek-e ők ugyanúgy agyonhajtva, mint mi, pedagógusok
Nekünk van-e mindig elég időnk és energiánk a gyerekeinkre, és milyen sűrűn tartjuk a kapcsolatot az ő iskolájukkal
Jucóka
Valóban érdekes lenne a szülői kérdőívetek eredménye
A témával kapcsolatban érdemes beleolvasni Szabó László Diagnózis az iskoláról – Kórkép magunkról című, gondolatébresztő cikkébe (ÚPSZ 2002/07), melyben többek között arra keresi a választ, hogy sok esetben miért marad eredménytelen az iskola azon igyekezete, hogy együttműködésre késztesse a szülőket.
A cikk a honlapról is elérhető (Tematikus olvasnivalók az ÚPSZ oldalain / Értékelés).
Mindenki figyelmébe
Akit érdekel a “Közööségek Tükörben” program, ami egy szociometriai vizsgálatra épülő fejlesztő módszer az iskolai közösségek részére, az a http://pc2.radnoti-elte.sulinet.hu honlapon bővebb információkat talál róla és emailban kereshet engem is további infókért.
Kedves Kálmán
A megadott címen nem elérhető a honlap. Nincs benne elírás
Pedig a program valóban nagyon izgalmas lehet az osztályfőnökök számára (is).
Bocs, én tévedtem, véletlenül beírtam a www-t az elejére. Rendben van a cím
Érdemes megnézni, ez egy valóban működő és hatékony program. Mindenkinek ajánlom.
Szervusztok
Meglátogattam honlapotokat, igazán érdekes lehet a program, de …˛Ugye nem kell ecsetelnem, hogy mit jelent egy iskolában előállni egy ilyen lehetőséggel a mai szűkös keretek közt, főleg, ha a szociometria használatában is egyedülálló vagyok. Így marad a feldolgozásra a téli szünet, és több-kevesebb sikerrel az önálló “terápia”, mert még a város is pszichológus gondokkal küzd.
Julikám, teljesen egyetértek a gondolatoddal, nem közömbösségről van szó a szülők részéről, hanem arról a sokadrangúságról, amit elfoglal a gyermek iskolai élete a család millió gondja mellett. Én is erről erről beszéltem, amikor idő hiányában ránk bízza az iskolai problémák megoldását. Ezért is nehéz megoldást keresni a kapcsolat javítására. A mi hátrányos helyzetű, vidéki tanulóinknál még egy internetes kapcsolat is elképzelhetetlen jó ideig. Csak beleolvasás szintén nyilatkozva a kérdőíveinkről elmondhatom, hogy igénylik a szülők az osztályfőnökökkel való gyakoribb találkozást (lsd saját osztályom kérdőíve), de még a szülői értekezletekre is kis százalékban jelennek meg (nálam 14 fő a 38-as osztálylétszámnál). Csak a gyerekek érzelmi megközelítésén keresztül tudok próbálkozni, hogy rajtuk keresztül csalogassam be az intézetbe legalább valamilyen más időpontban a szülőket.
Kálmán
Megint elfelejtettem, szívesen támogatnám belépésemmel az egyesület munkáját, de nem tudom mit kezdjek a belépési nyilatkozattal. Tájékoztassatok, hogyan juttathatom el és kinek.
Üdv.
Kedves Jucó
Küldje el a belépési nyilatkozatot a következő címre:
Egyszerű
Szekszárdi Júlia
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
1051 Budapest, Dorottya u. 8.
Itt jegyzem meg, hogy az alapszabályban helytelenül az egyesület régi címe szerepel.
Üdvözlettel: J.
Köszönöm, János, hogy szólsz, ezt elnéztem. Majd javítjuk az alapszabályt. Jucóka
Nincs kedved részletesen leírni a kérdőíves tapasztalatokat
Esetleg néhány részletet közeadni a válaszokból
Persze név nélkül
Köszönöm János az információt. Póstázom a Julinak a nyilatkozatot.
A kérdőívek feldolgozásából csak januárban lesz megfogható anyag, akkor tudok a tapasztalatokról egy kis képet adni, de az egy átfogó kép lesz az iskola megítélését, az elégedettséget, elégedetlenséget és igényeket illetően. A családi kapcsolatok javíthatóságának alaposabb vizsgálatát pedig egy későbbi időpontban tudnám elképzelni, ha a tantestülettel kiválasztanánk mint továbbfejlesztendő területet.
Julikám
Kedves Jucóka
Nagyszerű lesz a dolog januárban is, és bármikor, folyamatosan. 


Nincsenek nálatok olyan diákok, akik verset, prózát írnak
Küldjetek ilyeneket, a legjobbakat feltesszük a honlap “előterébe”.
Mindenkinek
Kinek van valami jó ötlete a tanácsadói rovat megmozgatásához
"Karácsony első napja van, köszönt és minden jót kíván egy csíz a csupasz körtefán
"
Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek, aki olvassa a falat.
Nóri
Meg mindenki, aki esetleg e-mailen szeretne velem kapcsolatba lépni. A levelezőprogramom olykor nem fogad üzeneteket. A sürgős dolgokat küldjétek ezen a faliújságon. Mindenkinek nagyon Boldog Újévet kívánok ezen az útvonalon is. Juli