2 610 üzenetHozzászólás a(z) OFOE bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Kedves Rita Nem újsághír alapján formáltam véleményt, hanem saját tapasztalataim alapján, az újsághír csak alátámasztotta ezeket. Az érdekvédelem egyébként valóban nem tud megvédeni a törvényes munkáltatói döntésekkel, elbocsátásokkal szemben, a törvénytelenségekre viszont felhívhatja a figyelmet, és ha veled szemben követ el ilyet a munkáltató, ingyenes jogi képviseletet nyújthat például. Azért ez nem olyan kevés. Abban az iskolában, ahol tanítottam, már négy megnyert per van a munkáltatóval szemben, hat pedig folyamatban. Kívánom neked, hogy ne kelljen soha ilyen légkörű iskolában dolgoznod.
Kedves kollégák
Tudna-e valaki küldeni egy mintát az „esélyegyenlőségi program” elkészítéséhez Gondolom ti is szenvedtek ezzel, az összes többi mellett, és halvány gőzöm sincs hogy kezdjek hozzá. A jogszabályokat már kigyűjtöttük, de még mindig nem lettünk okosabbak. Nagyon megköszönném, óriási segítség lenne Márta
Kedves Márta Azt gondolom, hogy az „esélyegyenlőségi programhoz” össze kellene gyűjtenetek az intézményetekben a valamilyen szempontból sajátos törődést igénylő tanulók adatait (tanulási zavarokkal küszködők, fogyatékkal élők, valamilyen nemzetiséghez, etnikumhoz tartozók, szociális okok miatt hátrányos helyzetűek stb.) Az adatok számbavételét követően az ezekkel a diákcsoportokkal való differenciált foglalkozás módját kell leírni(működő és tervezett szakmai programok, az ezt végző pedagógusok képzése, nem pedagógus szakemberek: gyógypedagógusok, pszichológusok igénybevétele, együttműködés külső szervezetekkel, hatósággal stb.) Ehhez a tervhez természetesen a személyi, tárgyi, anyagi feltételrendszer is hozzá tartozik. Számba kell tehát venni, hogy milyen feltételek vannak meg, illetve melyeket kell külső forrásból biztosítani. Ez a program alap lehet a fenntartóval folytatandó tárgyaláshoz, hiszen bizonyos alapfeltételek biztosítása az ő feladata. Kiegészítő forrásokra nyilván pályázni szükséges. Mindenképpen készítsetek egy minimum programot a nélkülözhetetlen feltételek feltűntetésével. A jogszabályokban nézzetek utána, hogy mely feltételek biztosítására kötelezhető a fenntartó. Nem tudom, kielégítő-e ez a válasz Ha nem, jelezd Jó munkát kívánok mindannyiatoknak Juli
Olvastam a szegénységről szóló osztályfőnöki óra leírását az Új Pedagógiai szemlében. Sajnos az osztályomban is nagy feszültséget kelt a gyerekek anyagi helyzete közötti egyre nagyobb szakadék. Eddig csak felületileg próbáltam kezelni a problémát, de a cikken felbuzdulva szervezni fogok osztályfőnöki órát is a témában.
Üdv: Zsolt
Három gyerekem jár ugyanabba az általános iskolába. Nincs különösebb problémám az iskolával, de elegem van abból, hogy állandóan pénzt szednek valamire: mostanában többnyire a tanároknak szóló karácsonyi ajándékra meg a karácsonyi ünnepségre. Ezt nem lehet anyagilag győzni Nem hiszem, hogy jó érzésű pedagógus a mai nehéz világban elvárja, hogy karácsonyra drága ajándékot vegyenek neki. Szerintem ez sokkal inkább néhány lelkes szülőtárs túlbuzgása. Akinek elég pénze van, annak nem számít a néhány ezer forintnyi többlet kiadás karácsony előtt, de akinek kevesebb a pénze és több a gyereke, annak nem könnyű. Sem kiadni, sem megtagadni a fizetést, amikor főleg ilyen célra gyűjtenek. Azt tapasztalom, hogy többen azért nem járnak be az iskolába, mert el szeretnék kerülni az így kialakuló kényelmetlen helyzeteket. Kedves Pedagógusok Kedves Osztályfőnökök Nem lehetne segíteni az emiatt szorongó szülőknek
Kedves Tünde Mit lehet elérni azzal, ha a szülő nem jár be az iskolába A gyerekkel úgyis beküldetik a pénzt, és neki kellemetlen, ha nem viszi… Egyébként talán tényleg szülői túlbuzgóság a karácsonyi iskolai ajándékozás, amit az iskolavezetés és az osztályfőnök tud csak leáálítani. Nem hinném hogy a tanárok többsége elvárja. Zsolt
Kérdés, hogy az iskolavezetés és az osztályfőnök le tudja-e állítani ezt a folyamatot. És vajon le akarja-e Az az érzésem, hogy a dolog túl nőtt rajtuk. Miért várjuk a pedagógustól, hogy sokkal különb legyen, mint a környezete
Kedves Tünde
Őszintén meglepődtem azon amiket írtál
Nálunk – sem ahol tanítok, sem ahova a fiam járt általános iskolába és gimibe is – a ballagási ajándékot kivéve, soha nem volt szokás ilyen nagy ajándékvásárlás. Egy – egy doboz csoki karácsonykor, vagy egy csokor virág évvégén, egy egy szál virág március 8-ra vagy pedagógus napra és ennyi. És nem is várta el senki Sőt Szerintem is ez néháy túlbuzgó szülő akciója, akiket az osztályfőnök símán le tudna állítani – ha akarná. Szerintem szülői értekezleten fel kellene vetni. Üdv Márta
Ahová én jártam gimibe a nyolcvanas években, volt olyxan tanár, aki „rendelt” karácsonyi ajándékot a gyerekektől, hűtőládát, szőnyeget, ilyesmit. Persze az igazgató sem volt különb, ő kifejezetten emiatt bukott meg. Hogy ma mi a helyzet, arról nincs információm.
Joli
Biztos vagyok benne, hogy a pedagógusok többségére sohasem volt jellemző (és ma sem az) ajándékok megrendelése. De itt azért meggondolásra érdemes etikai probléma került szóba. A téma szerepelt már a mi honlapunkon is. Akit érdekel, megtalálja az Etika rovatban, azon belül is A pedagógus etikája című alkönyvtárban.
Kedves Mindenki
Azt hiszem mindnyájan nagyon várjuk már a szünetet Kívánok mindenkinek jó pihenést, békés, boldog Ünnepeket és sikeres nagyon jó új évet
B.Ú.É.K. Viszlát januárban Márta
Kedves Márta
Köszönjük szépen a jókívánságokat. A szerkesztőség nevében kívánok Neked és a honlap látogatóinak boldog karácsonyt, nagyon kellemes pihenést
Nóra
Nagyon boldog és eredményes újesztendőt kíván minden kedves látogatónknak az OFOE és a honlap szerkesztősége nevében Szekszárdi Juli
BUÉK mindenkinek
Ajánlat: 1223/77/2001.sz akkreditált pedagóügus továbbképzési program: PEDAGÓGIAI GRAFOLÓGIA. Tájékozódjon: www. regiografo.hu
Kedves OFOE Kisfiam énektanárnője nemrégiben azt mondta, hogy megbuktatja énekből a kisfiamat. De rögtön utána hozzátette, hogy énekből nincs pótvizsga. Szeretném megkérdezni, hogy ez azt jelenti, hogy akkor évet kell ismételnie a gyerekemnek Válaszukat előre is köszönöm: Krisztina