Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. G. T. Éva szerint:

    Kedves OFOE

  2. Nyíriné Podmaniczki Ildikó szerint:

    Kedves Kollegák
    Másoddiplomás képzésben veszek részt, és szükségem lenne Rónaháti Sándorné: A videó szerepe a nyelvoktatásban c. tanulmányára.
    Ha módotokban áll, az e-mail címemre kérek szépen segítséget.
    Köszönettel: Nyíriné P. Ildikó

  3. Juli szerint:

    Kedves Ildikó Nem tudom, hogy hol veszel részt a másoddiplomás képzésben, és hogy milyen szakos vagy. Az interneten található információk szerint Rónaháti Sándornének az ELTE TFK német tanszékkel van kapcsolata. Az egyetem vagy a tanszék könyvtárában feltételezhetően megtalálható ez a mű.Ha sikerül pontosabban kinyomoznunk a lelőhelyet, jelentkezünk még. Üdvözlettel Juli

  4. Madarászné Olga szerint:

    Megdöbbentőnek tartom a Másodállás című cikkben olvasottakat. Nem tudom hova vezetne, ha a tanár társadalomban is elharapózna az a nézet, hogy mindengy honnan, csak pénz legyen lakásra, autóra, vidéki házra, bármire. És ennek érdekében bármire hajlandóak vagyunk. Aki tanárnak megy, vállalja, hogy a versenyszféránál lényegesen kevesebbet fog keresni, és esetleg mellétanít, korrepetál, nyáron sem nyaralni megy, hanem táboroztat. De az a technika, ami a cikkben szerepel, számomra elfogadhatatlan.

  5. Attila szerint:

    Részben egyetértek Olgával, hiszen az idézett cikkben emlegetett "másodállás" valóban nem fér össze a hagyományos pedagógusszereppel. De azért meg kell vallani, hogy az így megszerezhető pénz lényegesen több, mint amit szakmai munkával (például korrepetálással, tanfolyammal, gyerekmegőrzéssel) meg lehet keresni.

  6. Attila szerint:

    (Folytatás) A saját 13 éves fiam szerint senkinek semmi köze sincs ahhoz, hogy egy tanár mit csinál a tanításon, az iskolán kívül, és szerinte egyenesen felháborító, hogy ezt az esetet az újság megszellőzteti. Az ő egyik tanárának kocsmája van, mégsem szólja meg ezért senki. Úgy tűnik tehát, hogy a fiatalabb generáció egy sereg olyan dolgot természetesnek tekint, amin az idősebbek megütköznek. És ez nem tolerancia, nem elfogadás, hanem közömbösség, cinizmus. A "prositualizálódás" a szó valódi és átvitt értelmében is természetes része lesz mindennapjainknak. És ez veszélyes trend.

  7. Szelestei Raymund szerint:

    Tisztelt Fenyő D. György, Tanár Úr
    Április 29-én az esti órákban az 1985-ben végzett 4.D osztály tartja 20 éves érettségi évfordulóját, melyre szeretettel elvárjuk.
    Kérem szíves jelentkezését a szraymund@axelero.hu email címre.
    Előre is köszönöm
    Üdvözlettel
    Szelestei Raymund

  8. Júlia szerint:

    Kedves volt Osztálytársaink Aki még nem értesült volna róla, nekünk is lesz osztálytalálkozónk május 28-án. A Szinyei Merse Pál Általános Iskola és Gimnázium 1980-ban érett 4. d osztályáról van szó. Beszéltünk az igazgató úrral, aki hozzájárult ahhoz, hogy a suliban kezdhessük meg a találkozót, kinyitják nekünk a gimit. Remélem, az a néhány osztálytársunk, akit még nem sikerült elérnünk, jelentkezik még. A fenti e-mail címen tudtok elérni. Mindenkit nagyon várunk Váradi Juli

  9. Kálmán szerint:

    Az érettségi körüli hercehurca közben se felejtsük el a közelmúltban lezajlott középiskolai felvételi vizsgákat. Nem mindennapi teher nehezedik azokra az gyerekekre, akik több iskolát is megjelölnek. Van ugyan egy központi felvételi vizsga, de ennek eredményét nem minden iskola fogadja el. Sőt az ezt elfogadók nagy része is további szűrővizsgákat iktat be a felvételi rendjébe. Tehát ha valaki például öt iskolába is jelentkezik, annak az egy központi írásbeli mellett további öt írásbeli és öt szóbeli vizsgán kell helyt állnia. Ez időben és terhelésben megközelíti, sőt esetenként meghaladja egy egyetemi vizsgaidőszak elvárásait.
    Vajon mit érnek el ezzel az iskolák

  10. Kálmán szerint:

    Valóban a legjobbakat, a legtehetségesebbeket szűrik ki Úgy vélem, hogy mindenképpen felesleges és megerőltető tehertételről van szó, ami által a gyerek legfeljebb állóképességét tekintve fejlődik.
    Vajon mi a célja annak, hogy 12-14 éves korban ilyen vesszőfutásnak tesszük ki a gyerekeket Senki nem gondol arra, hogy éppen azokat a gyerekeket éri a legnagyobb megpróbáltatás, akik a legkomolyabban veszik az iskolát
    Hab a tortán, hogy ha egy gyerek – példánknál maradva – mind az öt intézményben sikeres felvételit tesz, akkor a nem az első helyen feltűntetett iskoláktól a következő írásos értesítést kapja: „Értesítem, hogy …. tanuló (szül.: ….) a …. Gimnázium …. tagozatára nem nyert felvételt.” Ez nyilván egy előre gyártott „egyenlevél”, de gondolt-e már arra valaki, hogy milyen hatást kelt a hosszadalmas procedúrát sikeresen teljesítő serdülőben az így megfogalmazott, a szó szoros értelmében kudarcot sejtető írás Talán nem kellene ennyire korán a gyerekeket „felnőttnek” tekinteni azáltal, hogy ilyen személytelen levelet küldünk neki.

  11. Kálmán szerint:

    Szerencsére akad olyan iskola is, amely a következőképpen fogalmaz: „Kedves … Sajnálattal láttam, hogy bár a felvételin nyújtott kiváló teljesítményeddel bekerültél volna iskolánk … tagozatára, mégsem iskolánkat választottad. Remélem, jól döntöttél, és másutt megtaláltad az érdeklődésednek leginkább megfelelő iskolát, tagozatot. További jó tanulást, eredményekben gazdag, boldog középiskolai éveket kívánunk
    Tudom, apróságról van szó, de hát az élet csupa apróságból tevődik össze. És ezt éppen a pedagógusoknak nem szabadna elfelejteniük. Hiszen egy gyerek életében ez a dolog egyáltalán nem számít „apróságnak”.

  12. Emese szerint:

    De jó, hogy ezt végre szóvá teszi valaki Az én lányom tavaly "csak" négy iskolába felvételizett, és csak kettőben volt ezek közül újabb írásbeli is, de pontosan így járt. Nagyon rosszul érintette a levél hangneme. Ő egyetlen pozitív jelzést tartalmazó írást sem kapott, pedig jól sikerültek a vizsgái, és be is került az első helyen megjelölt gimnáziumba. Nincsen ez így jól

  13. Juli szerint:

    Nagy Henrietta Holtomiglan c. könyvét, amelyről nemrégiben a honlapon is hírt adtunk kizárólag az iskolák 20%-os engedménnyel a kiadótól megrendelhetik, a homonnai@homonnai.com e-mail címen.
    A bolti ár 1980 Ft.

  14. JULI szerint:

    Kedves látogatóink
    elkezdődött a várva várt vakáció
    honlapunk nem áll le, csak egy csöppet lassít.
    a nyár során is várjuk reagálásaikat, javaslataikat, kérdéseiket az üzenő és a tanácsadó rovatban.
    az ofoe szép nyarat, kellemes pihenést, sikeres feltöltődést kíván annak reményében, hogy az olvasók többségének lesz is erre módja és lehetősége.

  15. ifj. Gyarmathy Zsolt szerint:

    Tisztelt Kollégák Segítségeteket szeretném kérni. Szeptembertől osztályfőnöke leszek egy 7 fős, sajátos nevelési igényű ötödikes osztálynak. Most dolgozgatok az osztályfőnöki tanmeneten, óravázlatokon, és… szóval nem egyszerű dolog, igazán nem érzem még felkészítve magam sem lelkileg, sem pedagógiailag erre a feladatra…de szeptemberig ez is meglesz… Szóval… Ha valaki dolgozott már ilyen gyerekekkel, vagy van már kész tanmenete, óravázlata, és szívesen megosztaná velem, nagyon megköszönném. További jó nyarat kívánok, és a boldog új év reményében üdvözlök mindenkit: Zsolt E-mail címem (ezt olvasom inkább, internetezni nem mindig tudok): gyzs@c2.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 22 23 24 25 26 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep