Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. Juli szerint:

    Kedves Zsolt Nem szeretnélek elkedvetleníteni, de ezt a feladatot semmiképpen sem szabad bürokratikusan megközelíteni. Óvnálak attól, hogy még az év elkezdése előtt „beprogramozz”. Biztos, hogy ehhez a feladathoz csak laza, rugalmasan formálható terv-vázlat készíthető. Azt gondolom, Neked – mivel az osztályod létszáma szerencsésen alacsony – mindenek előtt a hét gyerek alapos megismerésével kellene kezdened a munkát. Nyilván igen sok múlik azon, hogy vajon miért „sajátos nevelési igényűek” ezek a kisdiákok. Ez nagyban meghatározza a készülő programod tartalmát. Feltétlenül szükséges lenne beszerezned és tanulmányoznod valamennyi dokumentumot az egyes gyerekekről, valamint ha korábban is tanulócsoportként működtek, az osztály előéletéről(osztálynapló, jellemzések, feljegyzések stb.). Tájékozódj a gyerekek korábbi pedagógusaitól az egyéni problémákról A tanévre a helyedben rengeteg változatos szabadidős tevékenységet, kötetlen beszélgetést terveznék az egyes gyerekekkel. Oldott légkörben sokkal inkább számíthatsz a bizalmuk elnyerésére, együttműködési készségük felkeltésére. Ha kicsit konkrétabban kérdezel, szívesen állunk rendelkezésedre ennél konkrétabb ötletekkel is. Üdvözlettel Juli

  2. Éva szerint:

    Kedves Zsolt …”sajátos nevelési igényű ötödikes osztálynak”! Ha a miértről egy kicsit bővebben tájékoztatnál bennünket, könnyebben segíthetnénk. További jó munkát kívánok: Éva

  3. Radó László szerint:

    Tisztelt kollégák! A most kezdődő tanévtől én leszek iskolánkban az osztályfőnöki munkaközösség vezetője. Szeretném kicsit felkavarni az állóvizet. Elsőként az évek (évtizedek) óta körbejáró tanmeneteket szeretném frissíteni. Tud-e nekem segíteni valaki abban, hogy hol lehet az interneten (vagy máshol) osztályfőnöki tanmenet-javaslatokat találni? Köszönettel radolaci

  4. Juli szerint:

    Kedves Laci! Az OFOE honlapon az osztályfőnöki szerep és az osztályfőnöki óra rovatban vannak anyagok a tervezésről, helyzetelemzésről, módszerekről. Nézd meg, reméljük találsz ötletet, segítséget az új feladathoz. Reméljük, sikerül majd „felkavarni az állóvizet”. Eredményes munkát kívánunk!

  5. Anett szerint:

    Kedves Kollégák! A gimnáziumunkban hagyománya van a gólyanapi rendezvényeknek, amikor az új osztályok egy ötletes bemutatkozó műsorral készülnek. Mint új osztályfőnök semmi ötletem… Tudnátok segíteni? Anett

  6. Varjacska szerint:

    Kedves Anett! Nalunk a golyataborban (is) szokott lenni hasonlo bemutatkozas. Iden az uj osztalyok egy-egy magnokazettat kaptak, amelyre 3 dalt vettunk fol. Az elso dalra „legzenevel” kellett keszulniuk, a masodikra vmilyen koreografiat talaltak ki, a harmadikra pedig egy filmjelenetet. Erre volt kb. 3 ora felkeszulesi idejuk, es egeszen otletes produkciok szulettek. Udv, V

  7. Mendly Lajos szerint:

    Kedves Kollégák! A Thomas Mann Gimnázium – Deutsche Schule Budapest német-magyar közoktatási intézmény, tanáraink többsége német, a közismereti tárgyak többségét a magyar gyerekek is németül tanulják. A német közoktatás számos olyan eleme napi gyakorlat iskolánkban, amelyek a magyar praxisban talán még nem honosodtak meg. Ilyen a különböző tevékenység-orientált tanítási metódusok közül mindenekelőtt a projektrendszerű oktatás. A metódus előnyeit talán nem kell most részleteznem (egyéni és csoportos tanulás, szociális tanulás, problémamegoldó, kommunikációs stb. készség fejlődése, interdiszciplinaritás). Iskolánkban kétévente ősszel rendezünk projekt-hetet (napokat). Ilyenkor a szokásos osztályrendszer helyett a tanulók érdeklődése szerint szerveződött tanulócsoportok alkotják az oktatás alapegységét. E csoportokban különböző évfolyamra járó diákok dolgoznak együtt egy-egy probléma megoldásán, s készítenek valamilyen terméket, amelyet az utolsó nap bemutatnak az iskola szélesebb nyilvánosságának. A problémák tantárgyakat átívelő megoldásokat követelnek; sokszor több tanár vezet egy-egy csoportot. A legutóbbi projekt-napok témái között szerepelt pl. bumeráng-készítéstől a naprendszer méretarányos modelljének elkészítésén keresztül madárfotózásig sok szép és érdekes téma, vélhetően az idei ötletek sem lesznek szegényebbek. Amennyiben a kollégákat érdekli, szívesen megmutatjuk, mit jelent a projekt-hét a gyakorlatban. A kollégákat szívesen körbevinném a projektcsoportok munkáját figyelni, részt vehetnének a bemutatón, stb. Ebben a tanévben projekt-hetünket 2005. októb

  8. Mendly Lajos szerint:

    Az előző üzetenet folytatása, mert túl sokat fecsegek 🙂 . Ebben a tanévben projekt-hetünket 2005. október 4-7 között tartjuk. E négy nap alatt 8-14 óráig lesz mód a módszer gyakorlati alkalmazásának megtekintésére. Az érdeklődőket d.e. 10 órától tudnám fogadni, s mintegy 1-1,5 órai elfoglaltságot jelentene számukra a bemutató (én magam is projektet fogok vezetni, ezért a teljes délelőttöt sajnos nem tudom az érdeklődőkkel tölteni). A kellő felkészülés érdekében kérem, hogy az érdeklődők szeptember 25-ig e-mailben jelezzenek nekem részvételi szándékukat. Üdvözlettel:
    ——-
    Thomas Mann Gimnázium – Deutsche Schule Budapest Mendly Lajos a magyar nyelvű oktatás vezetője lajos.mendly@deutscheschule.hu 1121 Bp., Cinege u. 8/c tel: +361 391-9100 fax: +361 391-9110 http://www.deutscheschule.hu

  9. Fülöp Renáta szerint:

    Európai Testnevelő Piknik 2005.09.20-23. Eger – Szilvásvárad Kedves Kollégák Ez úton is tisztelettel meghívjuk Magyarország egyik legjelentősebb, európai tekintetben is úttörő sportszakmai rendezvényére, az Európai Testnevelő Piknikre. E formabontó módszertani találkozó célja a fiatalok, gyerekek sporthoz való viszonyának megújítása, új sportok megismertetése azokkal a szakemberekkel, akik a legnagyobb hatással lehetnek a fiatal korosztály szemléletének alakításában. Első alkalommal tavaly rendeztük meg a szemináriumot, a Nevelés a sport által európai év – EYES 2004 keretében Zánkán. Ekkora sikerre mi sem számítottunk, így kötelességünk, hogy az idén még igényesebb programot kínáljunk szeptember 20 és 23 között Egerben és Szilvásváradon. Üdvözlettel: Fülöp Renáta Zöldpont Egyesület és Szerkesztőség Részletes program, jelentkezés: http://www.zoldpont.hu e-mail: piknik@t-online.hu

  10. Toscana szerint:

    Van egy kilencedikes gyermekem, jó tanuló, hatosztályos gimnáziumba jár, fontos az is, hogy a főváros egyik elismert gimnáziumába. Rengeteg panasz éri a szülőket és a gyerekeket is az osztály minősíthetetlen magatartása miatt. Amit az osztályfőnök és a gyerekem is elmesél, abból én arra következtetek, hogy a gyerekek unják az órákat. A tanítási módszer a következő: a tanár előadást tart, a gyerek több oldalon át jegyzetel és a füzetből tanul. Véleményem szerint ez már az egyetemen is túlhaladott, a jó tanár törekszik arra, hogy érdekessé tegye az órát. Idén kaptak egy új tanárt, az osztályfőnök azzal jelentette be, hogy szíve szerint való pedagógust kapnak, mert ő az egyik legszigorúbb tanár az iskolában. Ez általában azt jelenti, hogy a gyerekek félnek tőle. Valóban itt tartunk még mindig? Az osztályfőnöknek sincs semmilyen személyes viszonya ehhez az osztályhoz, annyit nem tett meg, hogy megkérdezze a gyerekektől, hogy telt a nyár. Ilyenkor mit tehet egy szülő, aki szintén meg van félelmítve, hiszen a kölcsönös bizalmatlanság irányítja a kapcsolatokat. Szeretném, ha tanácsot adnának! Nagyon sok szeretettel neveljük a gyerekeinket, az iskolában pedig bizalmatlan, rideg, személytelen légkör veszi körül ezt az igen igyekvő gyermeket.

  11. Polusin Katalin szerint:

    Kedves Kollégák! Hetedikes félóra/hét-hez keresek ofi tanmeneet, és szintén 0,5 órás etikát. Köszönöm a segítséget előre is: P.Kati

  12. Laknerfi Zsuzsa szerint:

    Osztályfőnöki munkatervhez kérek segítséget. Köszönöm.

  13. Kertész Ágnes szerint:

    jÓ NAPOT KÍVÁNOKkERSEM A KAPCSOLATOT AZ UTOLSÓ PADBAN EGYESÜLET VEZETŐJÉVEL,MENYHÉRT ILDIKÓVAL. KÉREM SEGÍTSENEK EBBEN.KÖSZÖNETTEL KERTÉSZ ÁGNES

  14. Fülöp Dániel szerint:

    Kedves Osztályfőnökök! Cégem oktatófilmek forgalmazásával foglalkozik. Filmjeink olyan témákat dolgoznak föl mint a drog, dohányzás, anorexia, AIDS, alkohol. Filmjeink 20-30 percesek és mindehz van egy óravezető füzet ami segít levezetni az ilyen jellegű prevenciós órát. Minden évben min. 3x küldünk minden iskolának egy katalógust amiben minden újdonság és aktuális akció megtalálható. Ha van idejük kérem nézzék meg a http://www.studyguard.hu honlapunkat. Kérdés: Mivel általában az iskolákban nincs pénz ilyen filmekre Önök szerint a szülői munkaközösségeket be lehetne-e vonni? Ha minden szülő 100 forintot beleadna akkor jópár prevenciós filmet megvehetne az iskola és fontos témákkal foglalkozhatnának. Kérem akinek van hozzászólása véleménye írjon nekem. Köszönöm, jó munkát kívánok! Fülöp Dániel

  15. Juli szerint:

    Kedves Kertész Ágnes! Kérdésére megadom Menyhért Ildikónak az elérhetőségét. Az Utolsó Padban Egyesület ugyanezen a postacímen érhető el: 1091. Budapest, Mihalkovics u. 14. III/8. Üdvözlettel SZJ

Hozzászólás a(z) Gyimesi Krisztina bejegyzéshez Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 23 24 25 26 27 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep