2 610 üzenetHozzászólás a(z) Szilvi07 bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Kedves Katalin!
A könyvem megvásárolható a Libri, és Alexandra boltokban, valamint több, más könyvesboltban is. De megrendelhető az interneten is több helyen, pl. http://www.sunbooks.hu, http://www.bookline.hu. Ha nem sikerül, szóljon, szívesen segítek.
Üdvözlettel: Nagy Henrietta
Osztom a honlapon megjelent borulátást az olvasás, az irodalom háttérbe szorulása, a magyarórák népszerűtlenné válása miatt. A nagy sötétségben valóban örömteli fényt jelentett a „Versmetró”. (Több is olvasható erről a figyelemre méltó kezdeményezésről a http://www.versmetro. hu honlapon.) A metrókocsikban a reklámok között ugyan, de jól észrevehetően (szemmagasságban) versek és művészi színvonalú fotók láthatók. Az idősebb generáció egy a hétvégén elhangzott rádióriport alapján inkább a klasszikusokat látta volna szívesen, a tizenéves fiatalok viszont úgy találták, hogy a kortársszerzők sokkal inkább hozzájuk szólnak. Az is felmerült, hogy napjaink művészetéig az iskolában amúgy sem igen jutnak el. Talán ezen a módon előbb-utóbb elérhető, hogy az igényes művészet mindennapi környezetünk szerves részévé váljon.Reménykedjünk!
Tisztelt kérdezőnk, kedves „Tücsök”!
A Tanácsadóba november 25-én érkezett titkos kérdésére már kész a válasz, de sajnos nem tudjuk elküldeni Önnek, mert a megadott e-mail cím hibás. Kérem, hogy vagy a honlap Kapcsolat űrlapján keresztül, vagy a fenti e-mail címre küldje el nekünk pontos elektronikus elérhetőségét.
Köszönettel:
A szerk.
Mit szóltok a beiskolázással kapcsolatos törvénymódosításhoz?
Szerintem ez is szelekcíó!
Mit jelent, hogy sorrsolással döntöm el a felvételt? Ki ellenőrzi? Mit tudhat meg az iskola a „káderezés”során a még fel nem vett gyerekről és családi körülményeiről?Biztos, hogy reális lesz a megítélése?Szerintem az szülők iskolai végzettségének a megismerése nem elég indok! Nekem hátrányos helyzetű az újgazdag,diplomás szülők gyereke is, akit csak pénzzel tömnek, de nem érnek rá vele törödni. Ha igen,abban sincs sok köszönet.STB.
Hogy fog ez a gyakorlatban működni?
Ha jól tudom, ez azt jelenti, hogy ha egy iskolába többen jelentkeznek, mint az oda felvehető létszám, akkor berakják egy kalapba a neveket, és kihúznak annyit, amennyit fel tudnak venni. Mi ebben a szelekció? (Ezt a „Ki ellenőrzi?” kérdést bizonyára nem értené meg egy civilizáltabb hon polgára, de mi persze értjük.) Természetesen ez a „káderezés” is jól behatárolja a földrajzi helyet. Szóval „Nem káderezni, tanítani!” – mondaná Sanyi bácsi.
Az interneten találtam a következő idézetet. Karácsonyra készülve szívből ajánlom meggondolásra valamennyi pedagógus kollégámnak:
„Az emberek más és más utakon keresik a beteljesülést és a boldogságot. Ha nem a te utadon vannak, az még nem jelenti azt, hogy elvesztek.” (H. Jackson Brown, Jr.)
Nagyon boldog karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek. Szeretettel Gabi
Kedves Osztályfőnökök!
Kérdésem némileg kötődik az osztályfőnöki tevékenységhez, így remélem, válaszol nekem valakiJ
Szerbiában élek és a szakosításom során egy dolgozatot kell írnom a Pályaorientáció a magyar iskolarendszerben címen. Sok anyagot találtam hozzá de egy dologról nem találtam adatot a szakirodalomban: ki az a személy az iskolában, aki a pályaválasztáshoz kötődő tevékenységeket végzi? Az osztályfőnök? (nálunk ez úgy működik, hogy minden iskolában van szakszolgálat, bölcsésszakos pedagógussal vagy pszichológussal és a pályorientáció az ő feladatköre). Minden iskolának van pályaválasztási felelőse (valahol ezt a megnevezést találtam) vagy ez csak egy lehetőség?
Ha pár sorban válaszolnátok, hogy működik az a rendszer vagy ajánlanátok hozzá szakirodalmat, azt nagyon megköszönném…
Áldott ünnepeket!
Ilma
Kedves Ilma! Kérdésedre természetesen válaszolunk. A választ az e-mail címedre küldjük. Nagyon boldog karácsonyi ünnepeket kívánunk. Az OFOE szerkesztősége nevében Sz. Juli
Kedves osztályfőnökök, pedagógusok!
Szakdolgozatom megírásához keresek olyan szakirodalmat, amely a viselkedésformákat meghatározza. Különösen az érdekel, hogy mi jellemző a fejtőzködő viselkedésformára. (Nem csak a hazugságra).
Kérem, hogy válaszukat e-mail címemre küldjék.
Köszönettel: Éva
Úgy látszik, már nagyon késő van, látom, hogy elírtam a lényeget!
Nem fejtőzködő, hanem REJTŐZKÖDŐ viselkedésformáról van szó.
Kedves Éva! A viselkedésformákról (közöttük a rejtőzködőről is) találsz megbízható információt Atkinson Pszichológia című tankönyvében (Osiris Kiadó, 1997.)Ugyanitt kaphatsz tájékoztatást a kapcsolódó egyéb szakirodalomról is. Jó munkát és boldog újévet kívánunk Neked.
Kedves Ilma! Mivel a válaszom nem ment át e-mailen, legalábbis visszajelzés jött, hogy nem tudták azt elküldeni, a felvetett kérdésedre itt is válaszolok.
A helyi tanterv nem csak az általános iskolában tartalmaz(hat)ja a pályaorientációt, hanem a középfokon is. Ez nálunk most meglehetősen zűrös, léteznek ugyanis 8, 6 és 4 osztályos gimnáziumok. Ráadásul a szakközépiskolák nagy része egyesült a gimnáziumokkal, a szakképzés egyre később indul.
A pályaorientációt nehezíti, hogy a munkaerőpiac hihetetlen gyorsasággal, követhetetlenül alakul. Mivel hiányzik a biztos jövőkép, nehéz, szinte lehetetlen követni a folyamatokat. A nevelési tanácsadók legfeljebb az önismereti oldallal tudnak valamit kezdeni. A tankötelezettség 18 éves korig tart, a pályaválasztás ideje is kitolódik. Az iskola kompetenciája a pályaorientáció kérdéseiben erősen behatárolt. Sok múlik a családon, illetve a helyi lehetőségeken. Igazából nincs a dolognak a szó szoros értelmében kiépült rendszere. Nem véletlen , hogy a korábban pályaorientációként említett általános követelmények 2003-ban beépülnek a Felkészítés a felnőtt létre című fejezetbe. A koncepció valóban korszerű, a megvalósulás azonban meglehetősen egyenetlen. Javaslom, hogy nézz bele a Jelentés a magyar közoktatásról 2003 fejezeteibe. Első sorban az Oktatási rendszer és a tanulói továbbhaladás című fejezetet ajánlom a figyelmedbe. Olvasd el, és nyugodtan kérdezz, ha valami nem világos! Üdvözlettel Szekszárdi Juli
Tisztelt Baranyai Imre!
Állásfoglalás kérése az alábbi törvényértelmezésre:
A Közoktatási Törvény mellékletének 3. rész II. 7/a pontja „az osztályfőnöki, ….. feladatot ellátó pedagógus heti kötelező órájának teljesítésébe a feladat ellátására heti egy órát kell beszámítani.”
A fenntartó értelmezése szerint az osztályfőnöki feladatokat ellátó pedagógusnak heti egy órát biztosít, amelyet a kötelező heti órájában – amennyiben a szaktárgyaiban nincs meg a kötelező óraszáma – biztosít, ha a kötelező szaktárgyi óráin túl látja el ezt a teendőt heti egy órában, azt túlóraként finanszírozza.
A pedagógusok a törvényt úgy értelmezik, hogy az előbb felsorolt lehetőségeken felül a megtartott osztályfőnöki órán túl jár még heti egy óra osztályfőnöki adminisztrációra, melyet a fenntartónak túlóraként kell biztosítani.
Kérdéseim:
1. A fenntartó helyesen járt-e el akkor, amikor a megemelt osztályfőnöki pótlék mellett heti egy órát finanszíroz osztályfőnöki feladataik teljesítésére?
2. Az egy órán túl köteles-e a fenntartó finanszírozni heti plusz egy órát az osztályfőnökök adminisztrációs teendőinek ellátására?
Tisztelettel:
Dr. Walter Károly
Igazgató
KECSVM Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium
7400 Kaposvár, Béke u. 75.
82/411-628
Tisztelt Dr. Walter Károly!
Nincs szükség rá, hogy OFOE állást foglaljon az Ön által feltett kérdésben, arra ugyanis az oktatási törvény pontosan megadja a választ:
Amennyiben az osztályfőnöki pótlék helyett a közoktatási törvény mellékletének negyedik része (A teljesítménypótlék alkalmazása) miatt az ott szereplő 3/b pont alapján megemelték az osztályfőnök besorolási alapilletményét (10-14%), akkor a 4. pont alapján az Ön által is említett 3. rész II. 7/a pontjában szereplő órakedvezmény nem vehető igénybe, illetve ez a teljesítménypótlék tartalmazza az osztályfőnöki pótlékot is.
Ha csak megemelték az osztályfőnöki pótlékot, de nem alkalmazták a teljesítménypótlékot, akkor az Ön által is említettek alapján az „adminisztrációs” óra is jár, természetesen a megtartott osztályfőnöki óra mellett.
Tisztelettel: Baranyai Imre
A Nagyító Alapítvány pályázatot hirdet középiskolás osztályoknak, csoportoknak hétvégi iskolán kívüli képzésen való részvételre a tavaszi félév folyamán. További információ: http://www.nagyito.hu
Várjuk jelentkezését!