2 610 üzenetHozzászólás a(z) Doroginé Kiss Ildikó bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Kedves Anikó! Dr. Figula Erika
e-mail címe:
figulae[kukac]zeus
[pont]nyf[pont]hu
Biztos örülni fog, ha felveszed vele a kapcsolatot.
Üdvözlettel Juli
R.Rozália,
Találtam még egy weboldalt: http://www.a-ha.hu
Szerintem érdemes megnézni.
puszika mindenkinek!!!
Kedves Virág Éva! Lehet, hogy már régesrég készen vagy a dolgozatoddal, de talán a későbbiekben is hasznos lehet egy könyv, ami szerintem az utóbbi évek legjobb ilyen témájú gyűjteménye: Kósáné Ormai Vera: A mi iskolánk című könyve (1998, IF Alapítvány). Az iskolai élet szinte minden területével kapcsolatosan találhatsz benne anyagot (módszereiben a szempontsortól a standard tesztig).
Ha további segítségre van szükséged, jelentkezz bátran:
Mari
Köszönöm Toncsi!
Már hallottam róla, de most – a javaslatodra -megnéztem, bár alaposabban még nem.A mai információs világban nagyon jónak tartom a honlapokat, de én továbbra is hiszek a nyomtatott formában megjelenő könyvek hatékonyságában is. Egy könyvet hordozhatunk magunkkal, megmutathatjuk, fellapozhatjuk, ilyenekre gondolok…
Köszönöm, hogy jeleztél.
Azt gondolom továbbá, hogy minél több lehetőség létezik, annál hatékonyabb lehet elkerülni a bajokat, a felelőtlenséget, és sok információval ellátni azokat, akikért dolgozunk.
Kedves Kollégák,
bár az ofoe szerkesztői ezt már többször is megtették, a Taní-tani-ra irányítanám két percig a figyelmeteket.Tán érdemes újfent hírt hozni róla, megérdemlik a szerzők, a tartalom.
Kedves Kollégák!
Szeretném, ha tudomásotok lenne arról, hogy immár harmadik éve létezik új programmal a Taní-tani c. pedagógiai lap. Élő neveléstörténet és szemlélet formáló dilemma tár, az élet és iskola kibogozhatalan kapcsolatának dokumentátora, aktuális oktatáspolitikai / nevelésügyi kérdések megvitatója, sokat megélt kollégák megszólaltatója, tanárt/diákot alkotásra csábító, különös szellemi kalandozásokhoz kedvet csináló, bátorító lap. Kicsit más hang, más nyelv, mint amit megszoktunk, mint amit eddig míveltünk, de rokon a jó elődeinkével. Az alternatív iskolák lapja, de minden kedves érdeklődőhöz szól.
Szerkesztője:
Takács Géza, csgez@freemail.hu;
a lap megrendelésével kapcsolatos ügyeket intézi :
Fekete Tamás, Bp. Budai Tankönyvcentrum, II. Frankel Leó u. 6. T: 336-17-67
tamás.fekete@fupi.hu.
Jómagam az Alternatív Közgazdasági Gimnázium könyvtárosa vagyok, Taní-tani olvasó és pártoló. Írjatok, ha olvasóként / megrendelőként / szerzőként szívesen kapcsolatba kerülnétek a lappal.
Köszönöm:
MisleyJudit, AKG, 1035 Bp. Raktár u. 1. 250-37-62/120 misley@freemail.hu
2006. május 3.
Kedves Kollegák,
segítségeteket kérem. Ha járt már vki közületek Bakonybélben és környékén (Zirc, Herend..), kérem segítsen és írjon ide, ill a megadott email címre arról, hogy egy osztálykirándulás keretében mit érdemes megnézni a környéken? Természetesen izgalmas túra-útvonalak is érdekelnek!
Előre is köszönöm!
Zirc: Apátság, Arborétum, Term. tud múzeum!! a gyerekeknek mindig tetszik, fagyizó a focipályánál!
Bakonybél: Hármaskút, Szt István pénz szedés a Gerence patakból, kirándulás a Kőris hegyre, tájmúzeum
Üdv
Bocs, Szt László pénze
Ezúttal szeretném felhívni a figyelmüket a Móra Kiadó Lufi és Szamóca című most megjelent gyerekkönyvére, amely kiváló nyári olvasmány lehet 10-12 éves gyerekek számára, és alkalmat adhat az osztályfőnöki órákon zajló beszélgetésre is.
A szerző Balázs Ágnes, a díjnyertes Fekete szivárvány című könyv szerzője regényében a főhős: Lufi tündéri, szókimondó gyerek, aki szeretne nagyobb lánnyá válni. Unaloműző kalandjai közepette keresi társai barátságát, valamint a felnőttek segítségét önmaga megismeréséhez. Szeretettel ajánlom a könyvet a gyerekek, szüleik és pedagógusaik figyelmébe
Szilvássy Erika
sziasztok én még itt csak új vagyok és ha valaki tudna segiteni nekem azt nagyon megköszönném
abba kéne segiteni, ogy nyilasi tibor fijának vagyaz e-mail vagy az msn címét meg kénne adni ha valaki megtudná adni annak nagyon hálás lennék és a nyscs@freemail.hu csimre külgye el nekem köszönom sziasztok
Kedves István!
Zircről vonattal gyönyörű útvonalon, a Cuha völgyében lehet kirándulni (vasúti menetrendben benne van), kis alagutakon, vadregényes tájakon megy a vonat, visszafelé esetleg egy darabon gyalog is lehet túrázni! Érdemes.
Judit
Vajon miből futotta erre?
Reformok az oktatásban címmel postán, ingyenes kiadványként érkezett (gondolom nem csak nekem) egy csodálatos kiállítású kötet (320 oldal, műanyagpapír, négyszínnyomás), a könyvesboltban egy ilyenért legalább 6-8 ezer forintot szoktak elkérni. Sehol egy rendes impresszum, csupán annyi tudható meg, hogy Szunyogh Szabolcs kézirata alapján készült, és az Oktatási Minisztérium adta ki(Nyulász Péter közreműködésével, művészeti vezető Fodor Zsolt). A kötet a liberális közoktatáspolitika céljait, a köz- és felsőoktatásban elért eredményeket és további megoldandó problémákat tartalmazza csodálatos színes képekkel, grafikonokkal. Nincs miért aggódni, itt – a tagadhatatlan gondok dacára – minden a lehető legjobb irányban halad. Szerintem ugyan lennének itt vitára érdemes részletek, árnyaltabb elemzést igénylő területek, hiszen nem többről van szó, mint a saját jövőnkről, és az út, amelyen haladunk, meglehetősen döcögős. Az esztétikai szempontból kifogástalan kiadványnak határozottan propaganda íze van, és ismerve a közoktatás sanyarú anyagi helyzetét, ez az íz igen csak keserű. Hogy miért küldi szét az OM (nem tudom hány példányban) ezt a 2006 áprilisában megjelent kötetet, arra sejtem a választ. No de milyen forrásból finanszírozta mindezt közpénzből a mindenki számára érzékelhető költségvetési megszorítások közepette?
„Hét lépés az együttműködő iskoláért” Nyitó konferencia az iskolakultúra humanizálásáért, az átélhető partnerségért. HOGY AZ ISKOLA VALÓBAN MINDANNYIUNKÉ LEGYEN! Szakmai és szülői szervezetek, a téma iránt nyitott szülők, óvodapedagógusok, pedagógusok, intézményvezetők, társadalmi, önkormányzati és kormányzati partnerek részvételével.
Budapest, 2006. június 8-9. 10 órától 17 óráig. Hotel Mercure Buda (I. ker. Krisztina krt. 41-43) Részletes program: http://www.gordoniskola.hu
A következő részlet egy főiskolai hallgató dolgozatából származik:
„A (vizsgálati) eredmény sajnos elég gyászos lett. Kimutatta többek között, hogy rengeteg gyermek és fiatal funkcionális analfabéta.
Erről szeretném egy kicsit elmondani a saját véleményemet, mert a téma érdekel. Szemtől szemben kellett találkoznom ugyanis a dologgal hiszen a saját két öcsém is funkcionális analfabéta. Vagyis hiába tudja elolvasni a betűket, a jelentést sokszor nem tudják hozzá társítani.
Hogy mi lehet ennek az oka? Én az okot abban látom, hogy a testvéreim és kortársaik egy sokkal gyorsabb, modernebb társadalomban nőttek fel. Hirtelen érte őket az olyan rengeteg inger, amit feldolgozni igen nehéz és akadályozza a fejlődésüket.
Körülöttük mindenki rohan, 3-4 évesen a kezükbe kerül a távkapcsoló, a mobiltelefon, a playstation és mindenféle butító agresszív és gagyi játék. Ráadásul a fogyasztói társadalom is szegény gyerkőcök ellen dolgozik, hiszen azt sulykolják beléjük, hogy minden érték, ami drága és giccs, de sehol nem látják példának, hogy leüljenek anyuval vagy apuval és olvassanak egy érdekes könyvet.
Nem hibázathatók tehát ők, akik csak igyekeznek életben maradni ebben a világban, viszont ez áldozatokkal jár. Csak mi felnőttek védhetnénk meg őket és terelhetnénk egy helyesebb útra.”