Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. Melinda szerint:

    Lassan vége a tanévnek, egyre több szabadidős program szerveződik az iskolákban.
    Emese azon kesereg, hogy holnap osztályprogram lesz elsős kislányánál, és az eredeti terv szerint buszkirándulást szerveztek volna. Igen ám, de Budapesten 7000 forint a külön busz bérleti díja, és néhány szülő sokallta a rá jutó költséget, a többiek pedig nem voltak hajlandók fizetni az ő részüket is. Így maradt a gyalogos program a viszonylag közeli Margitszigetre. Ez akár még jó is lehetne, de a szabadtéri programhoz a május végéhez képest szokatlanul hideg lett. El lehetne menni a Csodák palotájába, az meg drága. Szóval, lehet, hogy a kislányát el sem engedi ilyen bizonytalanra.
    Erről jutott eszembe, hogy vajon belegondolt-e már valamilyen felelős személy abba, hogy milyen nehéz vállalás egy pedagógusnak osztályprogramot szervezni a mai világban. Ha például valamelyik külvárosi iskolából csak a Nemzeti Múzeumig akar bejutni az osztályával, a tömegközlekedés (oda-vissza busz, metró stb.) kb. 800 forint személyenként. És akkor még csak közlekedtek. Miért nincs valami kedvezmény ilyenkor az iskolai csoportoknak? Egyre több olyan gyerek van és lesz, aki nem jut túl nem hogy a városa, hanem a saját kerülete határán. Valahol nincsen ez rendben!

  2. Ancsi szerint:

    Sziasztok
    Tud v.ki sürgősen egy szép évvégi verset?

  3. Ancsinak szerint:

    Lelkes Miklós:
    Vakáció

    Vakáció… az nagyon jó dolog!
    A cseresznye pirosat álmodott
    róla , még érő sárgászölden , és
    elindult benne édes íz , mesés.

    Vakáció… az egy remek dolog!
    Rigó róla szikrás fütty-dalba fog ,
    s előtted lassan nyitja ki az ég
    ábrándosan felkéklő nagy szemét.

    Vakáció… hiszem , mint hajdanán:
    könyvek mögé elrejtett tudomány
    bújik elő majd , míg a nyár-napok
    fecskehangos csodáit hallgatod.

    Vakáció… erdő siet eléd ,
    sejtőn közel tegnapi messzeség ,
    s ujjad hegyéről hetyke fénybe száll
    bohócos-pettyes katicabogár.

    Vakáció… az egy pompás dolog!
    Fehérfelhőjű csend fel-felragyog ,
    s patak küldi merengő zöldön át
    hangtalan is zengő csillagdalát.

    Hadd pihenjen kicsit az iskola
    töprengő-gondolkodó padsora ,
    s a tábla is , melyen most krétaszó
    nagybetűkkel mondja: VAKÁCIÓ !

    Vakáció , régen várt szünidő ,
    kigyúlt szépségű drágakő-idő ,
    nagy tükrökből piros cseresznye int , –
    álmaidba vezesd el álmaink!

  4. Juli szerint:

    „Csak tanár ne légy, tündérkém!” Ez a címe a Botos Réka írásának. Ugyanarról ír ő is, amivel mi (az OFOE) szeretnénk foglalkozni a közoktatás cselekvési terve kapcsán. Kedves Kollégák, nagyon figyeljetek oda erre a most zajló folyamatra, és tegyünk róla, hogy ne „megszorítás”, hanem végül a reális feltételekkel számoló reform lehessen belőle. Bízunk abban, hogy ez rajtunk is múlik. A felháborodás és a panaszkodás önmagában sehová sem visz.
    Annak bizonyítására, hogy mi is érzékeljük a valós problémákat álljon itt egy részlet Botos Réka említett írásából (az egész elolvasható a következő internetcímen: http://szochalo.hu/aktualis/
    hircentrum/article/106644/737/
    „Azt hiszem, kimondhatom, hogy a magyar pedagógus társadalom (pszichésen) beteg. Egyszerre szociális munkás, pszichológus, gyógypedagógus (sajnos sokszor) szülő és persze tanár, de csak a sor végén. Szerintem sokan választanánk azt a lehetőséget, hogy többet tanítunk, ha egy igazi csapattal a hátországban tudnánk együtt dolgozni. Racionalizálni kéne a feladatelosztást, és utána lehetne növelni az óraszámot. Magyar betegség, hogy azt hisszük, ha egy ember ugyanannyi pénzért többet dolgozik, jól járunk gazdaságilag. Számos nagyvállalat és közigazgatási szerv követi el ezt a hibát: az emberek nem mondanak fel, hiszen féltik az állásukat, ám belerokkannak, belefásulnak, sokszor fizikailag belebetegszenek a terhelésbe (azt hiszem, nem árulok el nagy titkot, hogy a magyar emberek között igen szép számmal találhatók pszichiátriai betegek, alkoholisták). Szerencsésebb lenne a megfelelő munkamegosztás kidolgozása, ahol mindenki azt csinálja, amihez ért! Az iskolák nem engedhetik meg maguknak, hogy sok fejlesztő pedagógust, pszichológust alkalmazzanak, miközben egyre nagyobb szükség lenne rájuk.”
    Kérek mindenkit, segítsen bennünket, hogy kellő (hang)erővel és hatékonyan képviselhessük a szakma (azaz: a pedagógusok és a diákok közös) érdekeit. Állásfoglalásunk a 163 ponthoz fenn van a honlapunkon. Várjuk ott is a véleményeket.

    az OFOE nevében Szekszárdi Juli

  5. ancsa szerint:

    Nem tudom, hova tegyem, most tudtam meg egy napja, s azota nem tudom megmagyarazni, egy kedves diakom, aki ket eve ballagott el tolunk, pornofilmek sztarja lett, tele vele az internet. Azon torom a fejemet hogy mit es hol rontottunk el, ugye egy kicsit azert mi is felelosek vagyunk ezert, az ertekatvitel nem sikerult. Nem tudok megnyugodni, mert az emberismeretemben csalodtam. Mi visz erre egy szep es okos lanyt?

  6. Juli szerint:

    Kedves Ancsa! Nem olyan nehéz ezt megmagyarázni. Erős a vonzása a nagy pénznek a sikernek, és bizonyos tabuk megszűnésének. A porno lassan mindenütt jelen van, és a megítélése nem olyan egyértelműen negatív már, mint korábban. Tehát a társadalmi visszajelzésekből nem tükröződik határozott elutasítás. Bármilyen nehéz: tudomásul kell vennünk, hogy a diákjainkra gyakorolt hatásunk korlátozott, sok minden más is befolyásolja a döntéseiket. Jelenleg az a helyzet, hogy az iskola, ha jól teszi a dolgát, esetleg labdába rúg a szocializációjukban, értékválasztásukban. Hidd el, semmi baj nincs az emberismereteddel, és nincs miért lelkiismeretfurdalást érezz, hiszen ennek a volt tanítványodnak a döntése nem rajtad múlt. Persze ennek a változatnak a pedagógus (és gondolom a szülő) sem örül, elgondolkodik a miérteken, de hát ez egy ilyen világ.

  7. Szili Kristóf szerint:

    Tisztelt Tanáraink, Kedves Osztálytársaim,
    2006.07. 15-én 10.00 órától Érettségi Találkozót tartunk Ráckevén. Információt ad az érdeklődőknek: Milus László, szervező, milus.laszlo@citromail.hu 06/20/478-0074.
    Szili Kristóf (4/c, 1966, Türr István Gimnázium, Pápa).
    Bp.2006.06.

  8. Szili Kristóf szerint:

    Bocsánat: a Találkozónk a Savoya Panzióban lesz!
    Szili K.

  9. Juli szerint:

    Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete (az OFOE) minden kedves Látogatónknak kellemes nyarat kíván. A honlap „takarékos üzemmódban” a vakációban is működik. A Tanácsadó és az Üzenő továbbra is várja a kérdéseket, kéréseket, véleményeket, valamint az aktuális közoktatáspolitikai történésekhez kapcsolódó reflexiókat. Nyár van ugyan, de félő, hogy mire az iskolaév elindul sok minden eldől. Lehet, hogy előbb kellene megszólalnunk…A forró nyárban még egyszer felhívnánk a figyelmüket a 163 pontos cselekvési tervhez fűzött és a honlapunkon a közelmúltban közzé tett gondolatainkra.

  10. Juli szerint:

    Sok szeretettel köszöntünk mindenkit ebben a nagy meleg nyárban. A vakáció közben is zajlanak a valamennyiünket érintő események. Ezt jelzik – többek között – az Aulán megjelenő hírek (aki még nem vette volna észre, ezek a honlapunk jobb alsó részén folyamatosan olvashatók).
    S hogy azért a kollégák között is nő az új fejlemények miatti bizonytalanság és feszültség, arra figyelmeztetnek a Tanácsadónkba érkező munkajogi kérdések, amelyek száma a szünidő alatt sem csökken. Ennek mi persze örülünk, hiszen jó érzés, hogy számon tartanak bennünket mint segítő szolgáltatást. Ugyanakkor elgondolkodunk azon, hogy tudnánk-e egyéb formákat találni a hatékony segítésre. Terveink között szerepel egy osztályfőnöki műhelyhálózat kialakítása az országban, amelynek keretében személyes beszélgetéssorozatot kezdeményeznénk az iskolai nevelés aktuális kérdéseiről, a pedagógusok, szülők és gyerekek problémáiról. De ezt itt csak megemlítem, hogy ne legyen annyira új, amikor majd ősszel konkrétan is előhozakodunk vele. Addig is jó pihenést, kikapcsolódást kívánunk mindenkinek, hogy újult erővel kezdhessünk a következő, egyáltalán nem könnyűnek ígérkező tanévnek. OFOE

  11. silver79 szerint:

    Üdvözlök mindenkit!

    Arról szeretnék érdeklődni, kinek mi a véleménye, a tanulmásnyi eredmény alapján való csoportbontásról 5-8 osztályosoknál.
    Ha lehet, mindkét „fél” szemszögét figyelembe véve.Milyen lehetőség a tanárnak, és milyen lehetőség a diáknak? Milyen negatívumai vannak? Hogy hat ez a diákra?

    Köszönöm valaszukat.

    Zoltán

  12. Pingyi szerint:

    Kedves Zoltán!
    Három gyerekem van, mindegyik csoportbontásban tanult 5-8-ig. A képességüknek megfelelő csoportba kerültek, így lehet, hogy matekból egy lassabban haladó csoportban, míg pl angolból egy gyorsan haladó csoportban voltak. Szerintem ez egy rendkívül jó lehetőség tanárnak, diáknak egyaránt. A gyerek kinyílt, aktívan részt vett az órai munkában, a tanárok szerettek bemenni ilyen csoportokba, tudták mire számíthatnak. Megszűnt, hogy a jobb képességű gyerek unatkozik, míg esetleg a másik még mindig nem érti, miről is van szó és neki még magyarázni kell. A lassabban haladókat nem nyomták el a gyorsabbak, tehát megsokszorozódott az iskolai sikerélményük is, ami igencsak ösztönzőleg hat a tanulásra. A gyorsabbak szívesen tanultak többet, boldogan szárnyaltak és végezték a többletmunkát, ami nekik meg se kottyant.
    Az egyetlen negatívum, amit tapasztaltam a szülői munkaközösség tagjaként, hogy néhány szülő negatív diszkriminációként éli meg, ha gyermeke egy-egy tárgyból nem a legjobbak közé kerül. Ilyenkor nehéz vele megértetni, hogy legyen türelmes, mert a gyermeke jobban el fogja tudni sajátítani a tananyagot és az a tapasztalat, hogy ezeknek a gyerekeknek az érdemjegyei is javulnak a fentebb leírtak miatt. A jó képességűek pedig végre nem unatkoznak, szintén kinyílnak, szárnyalnak.
    Üdv Mariann

  13. Juli szerint:

    Kedves Zoltán!
    A tanulmányi eredmény szerinti csoportbontás a differenciálás módszereként akár hasznos is lehet, ha elkerülünk bizonyos csapdákat.
    Ilyen csapdák (a teljesség igénye nélkül):
    1. a rosszabb csoportba kerülés mint stigma, amit az érintett tanuló úgy él meg, hogy alacsonyabb rendű, helyzete mindenképpen reménytelen, nem is tesz tehát erőfeszítést annak érdekében, hogy ezen a minősítésen változtasson. Ez pedig nagyon károsan befolyásolja a motivációját, és esetleg a lehetségesnél is gyengébben teljesít.
    2. A jók közé került tanuló elé olyan követelményeket állítanak, ami meghaladja a képességeit, felkészültségét, lehetőségeit, aránytalanul túlterhelik.
    3. A homogén csoportok esetében a gyengébbeknél nincs húzóerő, s ezért a teljesítmény is elmarad a várhatótól.
    4. A nagyon jók közötti versengés destruktívvá válik, az egyes gyerekek közötti kohézió gyengül.

    Hogyan kerülhetők ki ezek a csapdák?
    1. Legyenek világosak, a gyerekek által könnyen követhetők a követelmények, és a tanuló legyen tisztában avval, hogy milyen teljesítmény kell a jobb csoportba kerüléshez. Ha valaki lassabban halad, valamiért nem kíván a szükségesnél többet foglalkozni valamelyik tantárggyal, témával, lehet, hogy nem bánja, hogy a gyengébb csoportban van. Érzékelje, hogy rajta is múlik, melyik csoportba kerül. A csoportok ne legyenek merevek, lehessen bizonyos feltételek teljesítésével átkerülni a másik csoportba, és fordítva. A jobbaknak sincsen örökös helye. Az átjárás lehetősége segít a gyerekek önértékelésének fejlesztésében, és motiváló hatása lehet.
    2. A jobbakkal szembeni követelmények se legyenek túlzóak, igazodjanak a gyerekek valódi szükségleteihez. A tanár gondoljon arra, hogy nem csupán az ő tantárgya létezik. Más a helyzet, amikor már a pályaválasztási ambíciók, az érdeklődés kikristályosodik. (Általában 17, 18 éves kor után).
    3. Minél változatosabb tanulásszervezési módokkal dolgozzunk. Ne csupán homogén csoportok szerveződjenek, hanem legyenek olyan munkaszakaszok, ahol a különböző teljesítményű tanulók együttműködhetnek valamilyen konkrét feladat elvégzésére. Természetesen a munkát ilyenkor úgy kell megtervezni, megszervezni, hogy mindenkinek legyen dolga, a felelősséget valamennyi csoporttag vállalja.
    4. A verseny, a rivalizálás rendkívül hasznos lehet, ha minden versenytársnak van esélye, s jobb teljesítmény elérésére ösztönöz. A versengésnek vannak azonban olyan destruktív formái, amelyek rombolják a személyiséget, jogtalan előnyökhöz juttatják a gátlástalanul törtetőket, nem is szólva arról, hogy a versenyhelyzet személyiségtől függően akár károsan is befolyásolhatja a teljesítményt, rombolja az énképet stb.
    Minderről itt terjedelmi okokból nincs mód részletesebben írni. Remélem a kérdését sikerült megválaszolnom. Különben a témának kitűnő szakirodalma is van nem is szólva arról, hogy az embert saját tapasztalatai is befolyásolják abban, hogy akár evvel a problémával kapcsolatban is milyen álláspontra jut. Ráadásul ahány gyerek, ahány osztály annyi lehetőség a jó és kevésbé jó megoldásokra. Tehát bármit olvas, hall az ember, az igazi iránytű a saját, természetesen a megélt élmények és olvasmányok hatására formálódó meggyőződése. Üdvözlettel Juli

  14. Juli szerint:

    Kedves Osztályfőnökök!
    Kedves fenntarthatóságra nevelő pedagógusok!

    Az új tanév közeledtével- de egyébként az év minden egyes napjára érvényesen – a Budakeszi Vadaspark terepi oktatójaként szeretném felhívni tisztelettel és szeretettel figyelmüket a Budakeszi Vadaspark területén található kíváló lehetőségeinkre,adottságainkra, amelyek alkalmasint elősegíthetik a tanulók, az ifjúság erősebb kötődését a Földhöz, a természeti környezethez és fokozhatják a környezettudatos magatartás kialakítását, megerősítését!

    A Vadaspark a maga naturális,természeti értékeivel, a céltudatosan kialakított terepi oktató és bemutató lehetőségeivel minden idelátogató gyermek számára maradandó értékrendekkel, cselekvési kedv kialakításával bírhat.

    Az elmúlt évek során több kifutót,épületet újítottunk fel folyamatosan illetve új,korszerűbb, az európai őshonos állatfajok bemutatására szolgáló építményekkel gazdagodtunk és a pihenésre alkalmas területeinket is áldozatos munkával egyre szebbé igyekszünk varázsolni.

    Szakvezetésekkel, tanösvénnyel,könnyenjárható terepi viszonyokkal, egy nemrégen felújított kilátóval ,több mint 140 állatfaj bemutásával kívánunk hasznos és kellemes időtöltést minden pedagógusnak és tanulónak!

    Szívesen válaszolok az esetlegesen felmerülő, idevonatkozó kérdéseikre!

    Tugyi Mária
    06 30 353 0901
    tugyi.maria@freemail.hu

  15. Csendes Eszter szerint:

    FELHÍVÁS!
    FÜRGE UJJAK kötős-horgolós tanfolyamok országszerte

    Szerkesztőségünk, a Fürge Ujjak kreatív női magazin – olvasói kéréseknek eleget téve – partnereket keres országszerte kötős-horgolós tanfolyamok indításához.
    Várjuk olyan iskolák, és művelődési házak jelentkezését, amelyek szívesen együttműködnének velünk e tanfolyamok megvalósításában.
    A Fürge ujjak-tanfolyamok számára
    – alapanyagot (fonal, kötő-horgolótű)
    – szakmai segítséget,
    – ingyenes lapszámokat
    és a magazinunkban történő megjelenési lehetőséget biztosítunk.

    A jelentkezéseket az alábbi címen várjuk:
    E-mail: info@furgeujjak.hu
    Telefax: 06-1/436-6111
    További információ kérhető telefonon: 06-1/436-6102

    Üdvözlettel

    Csendes Eszter
    főszerkesztő

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 32 33 34 35 36 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep