2 610 üzenetHozzászólás a(z) OFOE bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Ha valaki tudna nekem SNI enyhe értelmileg akadályozottak 4.osztályába használható tanmenetet adni az új Meseutazás olvasókönyvhöz és a Magyar nyelv 4.-hez, kérem segítsen!
Kedves Kollegák!
Az iskola mikrokörnyezetének és makrokörnyezetének értékeléséről keresek anyagot szakdolgozatomhoz. Ha a témában bármilyen segítséggel tudtok szolgálni kérem segítsetek.
Előre is köszönöm:Kati
Kedves Gyöngygömb!Ha sikerült tanmeneteket szerezned(Meseutazás),kérlek tegyél jót velem is! Nagyon várom a segítséget!
A 4. osztályos tanulásban akadályozott tanulók tanmenetei (így a magyar is) letölthető a Konsept-H kiadó honlapjáról: (www.konsept.hu) a segédanyagok linket megnyitva.
Bocs Nóri,de az ott lévő tanmenet a régebbi 3-4 Meseutazás olvasókönyvhöz és a Meseutazás nyeltanhoz van, nem az új 4-eshez, és a Magyar nyelv 4-hez. Még a nyelvtant át lehet ültetni, de a könyvben a mesék,versek nem egyeznek meg a régebbi könyvvel.
2007-ben találkozunk 4 cések! Pápán! (Remélem meg tudjuk ismételni Ráckevét!)
szili Kristóf
Pápa
Türr 1958/62
Az Enterteen 1 és2. tankönyvhöz kérném segítségeteket tanmenet-ügyileg. Előre is nagyon köszönöm
Márti
Kedves Kollégák! A pedagógusok gondolkodását (a gyermekek fejlődéséről és fejlesztéséről) vizsgáló PhD dolgozatomhoz szeretném a segítségeteket kérni. A kutatás egyik részéhez egy kérdőívet kellene kitölteni, a másikhoz egy olyan történet leírni, amit pályátok sikertörténetének éreztek. Össze szeretném hasonlítani a különböző iskolatípusokban, és különböző méretű településeken élők gondolkodását. Ahhoz, hogy megállapításaim igazak lehessenek, sok-sok résztvevőre lenne szükségem. Kérlek Benneteket, segítsetek személyes részvétellel, illetve nevelőtestületetekben. Jelentkezéseteket várom a hercz@uranos.kodolanyi.hu e-mail címen.Bízva jelentkezésetekben segítségeteket előre is köszömöm:
Mária
Kedves Kollégák, Tisztelt Szülők!
Meghívó Országos Szülői Értekezletre, Budapestre.
A Margit híd pesti hídfőjénél levő Olimpiai Emlékparkba. 13-án 16 órára. Az ok a Közoktatás védeleme,az ingyenmuka visszavonása, a kéthavi munkaidőkeret – amely a túlórák ingyenességét, az eredei iskolák megszűnését okozza -, eltörlése. Minden szülőt, padagógust várunk – szakszervezeti agságtól függetlenül – a demonstrációra.
Egyre inkább rádöbbenek, hogy érdemes blogokat olvasni. Magam részéről egyre nagyobb kívncsisággal klikkelek rá egyik-másik internetes naplóra, és követem nyomon az ezekhez fűzött spontán megjegyzéseket. Az Aula honlapjának közvetítésével(www.aula.info hu) például egy sor pedagógusoktól, szülőktől származó a gyerekneveléssel, az iskolai élet aktuális gondjaival foglalkozó blog érhető el. Ott van például Zöld Béka tanár úr … És hogy még ki mindenki? Nézzetek utána!
Jubileumi jutalom szempontjából közalkalmazotti jogviszonynak minősül-e a Budapest Vidéki Postaigazgatóságnál 1981. évben fennállt munkaviszony?
Válaszukat köszönöm, üdvözlettel: Nagy Lászlóné
Igen Tisztelt
Osztályfőkökök Országos Szakmai Egyesülete
részére!
– és a továbbiakban minden olyan Pedagógus
részére akinek fontos, hogy a tanulók mit is gondolnak ma az oktatás politikáról felnőtt fejjel!
A felnőtt, levelezőn tanuló, dolgozó embereknek mikor fogják észre venni a tanárok, hogy nem lehet olyan magas szintű, vizsgaóra számú tanulást produkálniuk, mint a napi 8 órában, nappalin tanuló gyerekeknél. Akiknek más gondjuk nincs csak a tanulás. Az osztályfőnökök, és valamennyi pedagógus az Oktatási Minisztérium felé visszajelezhetne, hogy nagyon magasak a követelmények a levelezőn tanuló emberek számára. Ők látják a legjobban, hogy hány felnőtt ember kiesik már az év elején, sokszor az első években. Tehetnének javaslatot, hogy ne legyen annyira nagy elvárás a dolgozó emberek felé, hiszen Nekik más területen is maximálisan helyt kell állniuk. Pl munkahely, család,főzés, takarítás, bevásárlás, mosás stb. egyáltalán a családjukkal való törődés.Sokszor még az idős szülők felé is segítségadás.Emberibbé, méltányossabbá kellene tenni az iskolai elvárásokat. Félreértés ne essék a tanulás nagyon fontos, de milyen áron, és meddig lehet még a követelményszintet ilyen mértékben emelni, mint ahogy most van? Ehhez olyan emberekre van szükség, akik nem dolgoznak napközben. Aki dolgozik sokszor olyan fáradt már este 9 órakor, mikor befejeződik a levelező oktatás, hogy alig tud figyelni. Nem beszélve az 1/4 évenkénti vizsgákról. A stressz beteggé tesz sok embert, az erőn felüli megfelelés. Ez az Europai Unió hatása. Pozitívum sehol nem tapasztalható, csak az elvárások. A munkahely is elvárja a maximumot és az iskola is. Egy olyan elfogadható kompromisszumot kellene ezen a területen kötni, ami emberileg is segíteni tudja azokat az embereket, akik már 40 éven felül kényszerültek a továbbtanulásra, mert eddig csak dolgozni, gyereket felnevelni, a munkahelyüket tisztességgel kiszolgálni tudták.
A tanároknak üzenem ezen a levélen keresztül, hogy Ők találkoznak a felnőtt oktatás problémáival először, ha van módjuk tegyenek a felnőtt oktatásban részt vevő emberekért.
Több tizezer ember azon dolgozik, hogy megfeleljen az Europai Uniós elvárásoknak és sokszor majdnem 50 évesen kényszerből, mivel már öreg a munkahelyén ezt mondják rá, és elküldik tanulni, hátha kibukik és el lehet küldeni takarítani. Igaz, hogy addig kihasználták a munkaerejét, de ez ma már nem érdekel senkit.
Egyszónak is száz a vége a tanárok tehetnék a legtöbbet azért, hogy a tananyag ne legyen annyira ugyanaz, mint a nappali tagozaton tanuló diákoknak, hanem a felnőtt igényekhez, gondolkodásmódot is vegyék figyelembe a vizsgáztatásnál, Mert például miért kell 50 évesen kémiából, fizikából, matematikából, biológiából, történelemből annyira nagy követelményeket támasztani a vizsgákon. Az állandó jegyzetelés + még a hozzáolvasás, rengeteg energiát elvesz. A munkahelyén sem tud így már maradéktalanul az ember eleget tenni az elvárásoknak. Mivel a munkáltatót sem érdekli semmi, csak a haszon, amit ki tud húzni a dolgozóiból. A család is csak egy stresszel, fáradtsággal teli anyát kap esténként, aki holt fáradtan haza ér a tanulásból,vagy a munkából. Sajnos nem mindenki tudott csak tanulni, a mi korosztályunk a 40-50-esek még a szakmájukból akartak megélni, mert akkor az volt a trend a szakmai tudás. Mostmár csak az irodai munkákat becsülik meg. Persze ahhoz már több papir kell. Na nem tudás, mert lehet, hogy egy ember csak gyors és gépírót, vagy titkárnő képzőt, vagy számítógépkezelőt végzett „csak” el, de lehet hogy jobban tud az emberekkel bánni no meg a számítógéppel is, mint akármilyen iskolai papirokkal rendelkező fiatal munkatársnő. A gyakorlatot, tapasztalatot, emberismeretet, szakmai tudást egy papir sem tudja 4 év alatt pótolni. Ezt mintha észre sem vennék. 20-30 év eltöltött idő a szakmában olyan gyakorlatot adott embereknek, hogy a mai több diplomával is akár rendelkező emberek nem biztos, hogy ugyanúgy eltudnák látni a feladatokat. Mert nem lehet mindent papirral mérni. Mindenki tudja, hogy a kémiát, fizikát nagyon kevés ember fogja alkalmazni, vagy pl. a földrajzot a munkahelyén. 40 éves kor felett az angol nyelv sem megy úgy, mint aki szinte az anyatejjel fiatalon magába szívta.
Kérem gondolkodjanak el rajta mint tanárok, hiszen sokszor a korukbeli emberek tanulnak Önöknél.
Tegyenek valamit ezekért az emberekért, javaslattétel formájában.
Amennyiben valamilyen módon válaszolni szeretnének a levelemre, azt megköszönném.
De csak ha annyit értem el vele, hogy elolvasták és tovább mennek a dolgok felett azt is megértem.
Nézzék meg a statisztikát érdemes utánanézni:
Hány ember jelentkezik be felnőttként levelező tagozatra és abból hánynak sikerül mind a 4 évet kijárnia és érettségiig eljutnia?
Megdöbbentő, hogy talán csak a 100-ból 10 embernek sikerül kb.
Ez pontosan ezért van, mivel a mai magyar oktatás nem veszi figyelembe a megváltozott életkörülményeket, hogy mennyit kell ma egy magyar embernek dolgoznia azért, hogy meg tudjon élni és hány óra marad csak naponta esetleg tanulásra.
Köszönöm figyelmüket. Az email címem: v.varhegyine@freemail.hu.
További jó munkát kívánok minden pedagógusnak!
2006.10.27.
Üdvözlettel:
Várja visszajelzésüket, levelezőn tanuló, nappal dolgozó, gyermekét egyedül felnevelt nő, akinek még nagyon sok hasonló sorstársa van, amiről a fentiekben írtam. Email címem:v.varhegyine@freemail.hu
Igen Tisztelt
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete részére!
Így helyes a címzés, sajnos az előbbi levelembe nem vettem észre elküldés előtt, hogy elírtam véletlenül egy betűt a címzésnél. Elnézést kérek, nem volt szándékos.
2006.10.28.
Kedves Kolléganő!
Nagyon szeretnénk segíteni, de félek, hogy problémájának megoldása érdekében keveset tehetünk. Soraiból nagyon sok forrásból származó feszültség olvasható ki, és ennyiből is megállapítható, hogy Ön túlterhelt, kétségbeesett, a helyzetét reménytelennek ítéli. Egyesületként persze hangot adhatunk ennek a kétségbeesésnek, szóvá tehetjük a több okra visszavezethető túlterhelést, de a gond evvel nem fog megoldódni.
A követelmények meghatározásában magának az oktató intézménynek meglehetős mozgástere van. Nem próbálták ott szóvá tenni a problémát? Felnőtt emberek egymás között jó eséllyel egyezségre juthatnának.
A levelező oktatással különben ugyanolyan bizonyítvány szerezhető, mint a nappalival, ezért a követelmények nem térhetnek el. Talán a számonkérés módját,ütemezését illetőn képzelhető el érdemi változtatás. Próbáljon meg egyénileg, esetleg társaival közösen megbeszélést kezdeményezni az oktatókkal! Hátha együtt enyhíthetik a gondot.
A továbbiakhoz sok erőt kívánunk
OFOE
Tisztelt OFOE!
Köszönöm válaszlevelét Juli-nak. Amit írt nekem az megszívlelendő. Sajnos nem igazán hiszek benne, hogy ezt ilyen módon lehetne elintézni.
Ezt én úgy látom központilag lehetne csak megoldani, ha a tanároknak úgymond „fentről” jeleznének a vizsgáztatási időszakok csökkentésével kapcsolatban, vagy a követelményrendszer enyhítését célzó megkeresést.
Egyébként a levelező oktatáson megszerzett érettségi soha nem volt olyan elismert a munkáltatók körében, mint a nappalin tanulóké. Mindíg is azt gondolták, hogy az sokkal könnyebb.
Csak a diákok mondhatnák el, hogy ez mekkora nagy tévedés, de ezt senki nem kérdezi meg tőlük, hanem inkább a nappalin elvégzett érettségizőket alkalmazzák a munkakörökbe. Ezt persze nem mondják ki nyíltan, hanem valami másra hivatkozva utasítják el a munkára jelentkezőket.
Ezt az általános nézetet, nem hiszem, hogy valaki is megváltoztatta volna. Éppen ezért továbbra is azt kérném, hogy ne egyénileg, vagy néhány diák magára hagyatkozva oldja meg ezt a problémát, hanem ha tudnak segítsenek ezügyben nekünk!
Előre is köszönve közbenjárásukat.
47 éves tanuló, dolgozó, nő.
2006.10.29.