Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. csiga szerint:

    Kedves Dorina!
    Nem tudok okos lenni, de mindenképp szeretnék valami együttérzőt írni.
    Sajnos semmi reményt nem látok, egyre biztosabb vagyok a tudatos rongálásban.
    Vajon hány olyan kolléga is lehet, akit nem tesznek ki ugyan (egyelőre…), csak éppen megfojtják, elveszik előle a levegőt, talán csak azért, mert értéket képvisel.
    Persze ez nem vigasz, csak bizonyíték.
    Hát nincs semmi, ami megállítaná a pusztulást? Tényleg vége az országnak?? (Pár évtized agónia után.)
    A múltkor láttam valamelyik adón egy kis színest, hogy Észtországban megnyitották a tanévet abban az iskolában, amelybe egyetlen gyerek íratkozott be…
    Lehet, hogy az észtek azt érezhetik, hogy ők fontosak, mivelünk meg állandóan azt érzékeltetik, hogy teher, nyűg vagy, csak gondot okozol.
    Hát, minden jót, kedves Dorina.

  2. Anna szerint:

    Tisztelt Baranyai Úr!

    Beosztott pedagógus vagyok egy általános iskolában. Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, legyen szíves tájékoztatni arról, hogy a munkáltatóm jogszerűen jár-e el?
    Amennyiben lehetséges ne csak a jogszabály számára, megnevezésére történő hivatkozással, hanem a jogszabály helyes értelmezésével informáljon, hiszen pont ez okozza a problémáinkat.
    Munkahelyemen mindannyiunkat (beosztott pedagógusok) érintő kérdés a jogszabályok helyes értelmezése. Igazgatónk kötelezővé teszi számunkra, hogy 7:30- 14:00 h-ig minden nap az iskolában tartózkodjunk, függetlenül az aznapi tanítási óráink számától. Az igazgató úr ezt jogszabályra alapozza, bár minket nem tájékoztatott arról, hogy e tekintetben mely jogszabály az irányadó. Többen próbáltuk ennek jogszabályi hátterét felkutatni, eredménytelenül. Ezért kérem most az Ön segítségét.
    Az igazgató nem jelölt ki senki számára tanítási órán kívüli kötelezően ellátandó feladatot.
    Amennyiben egyikünknek pl. nincs első két órája, vagy utolsó órái, vagy napközben nincs órája (lyukas óra), akkor is a fentebb említett időtartamban kötelező az intézményben tartózkodnia.
    Mindezek mellett, továbbra is vezetnünk kell a munkaidő-nyilvántartást, részletezve ebben a tanítással lekötött munkaidőt, az otthoni felkészülési idő tartamát. Ennek a két időtartamnak az összegét tekinti elvégzett munkának. Tehát ha dolgozatot javítok az iskolában, vagy ebédeltetem a gyerekeket, vagy felügyelek rájuk, beszélgetek velük, cipőjüket kötöm, reggel érkezéskor fogadom, vagy iskolából haza indítom őket, stb. ami egy alsóban tanító pedagógus esetében teljesen normálisnak tekintendő, a munkaidő-nyilvántartás szerint nem számít munkaidőnek. Vagyis ha ott tartózkodom a megadott időszakban (vagyis 6,5 órát), de nem volt csak 4 tanítási órám, és otthon 2 órát készültem, ennek ellenére 6 órát tekintenek elvégzett munkámnak. Az én számításom szerint ez 8,5 óra, hiszen az iskolában 6,5 órát munkával + két órát felkészüléssel töltöttem el.
    A fentebb említett kötelezettségeket az igazgatónk 2007. január 22-ével vezette be. Ezekkel kapcsolatosan sem az SZMSZ, sem a Kollektív Szerződés, sem a munkaköri leírásunk nem lett módosítva.
    Kérdéseim:
    Kötelezővé teszi-e bármilyen jogszabály, hogy a tanítással le nem kötött munkaidőmben – külön feladat meghatározás nélkül – az iskolában kelljen tartózkodnom? ( A Kjt. 55.§ 7. (1) szerint: „ A pedagógus a kizárólag a nevelési-oktatási intézményben ellátható feladatok végzéséhez szükséges időtartamon túlmenően nem köteles a nevelési-oktatási intézményben tartózkodni.” Ezt a jogszabályt kell-e érvényesnek tekinteni?)
    Jogszerű-e az, hogy a munkaidő-nyilvántartást a fentebb említett részletezéssel kell vezetnünk, illetve a ledolgozott munkaidő meghatározása helytálló-e? (Tudomásom szerint a tanítással le nem kötött munkaidőt az Alkotmány Bíróság határozata alapján nem kell nyilvántartani, illetve a dolgozó nem kötelezhető erre.)

    Előre is köszönöm válaszát.
    Tisztelettel: Anna

  3. Juli szerint:

    Kedves Anna!
    Kérdésedet áttettük a Tanácsadó rovatba. Baranyai úr ott fog válaszolni rá. Üdvözlettel OFOE

  4. Mária szerint:

    Kedves kollegák, kedves tanácsadók!
    Szociometriai mérést szeretnék elvégezni az elsős osztályomban: érdekel a csoport szerkezete, a perem és a központi gyerekek léte stb.
    Melyek azok a kérdések ill. kérdés típusok melyeket alkalmazhatok, és hol olvashatok minderről. Köszönöm Mária

  5. Juli szerint:

    Kedves Mária!

    A Nevelési kézikönyv nem csak osztályfőnököknek című kötetben (Szerk: Szekszárdi J.) OKI Kiadó – Dinasztia Tankönyvkiadó, 2001 olvashatsz erről. A leginkább ide vonatkozó fejezet Kósáné Ormai Vera – Völgyi Péterné A társas kapcsolatok és a szerephierarchia alakulása egy általános iskolai osztályban (195-207. o.) Ez egy felsőtagozatos osztály kapcsolatrendszerének alakulását követi és közli a szociometriai vizsgálat szempontjait is.
    Egyéb szakirodalom
    Mérei Ferenc: Közösségek rejtett hálózata,KJK Bp. 1971 (Létezik újabb kiadása is.)
    Mészáros Aranka: Az osztály csoportszerkezete és hatékonysága. In: Iskola szociálpszichológiai jelenségvilága, ELTE, Eötvös Kiadó, 1997.
    Társas viszonyok az osztályban. In: Kósáné Ormai Vera: A mi iskolánk. IFA, Budapest, 1998. 150-185. o.

    Jó munkát kívánunk

    OFOE

  6. Alattyányi Mária szerint:

    2000 jan-ban szakirányú végzettséget szereztem, s 2000 március-ban átsoroláson várakozási idő csökkentésben részesültem, aminek érvényesítése:2003-2002-re történt. 56 éves múltam,azonban 2000 óta is képeztem magam, s a 120 óra továbbképzést teljesítettem.Utólsó kategóriám 2008-ban lesz. Abban a meggyőződésben nyújtottam be az igazolásaim, hogy csökkentik a várakozási időt. Megtagadták, szerintük 2002-től indult a következő 7 év,annak ellenére,hogy 2000-ben végeztem. Kérem, hogy tájékoztassanak, hogy a törvény hogyan rendelkezik

  7. Juli szerint:

    Kedves Alattyányi Mária! Kérdését áttettük a Tanácsadó rovatba, ahol szakértőnk válaszolni fog a kérdésére. Addig is szíves türelmét kérjük. OFOE

  8. kudarijudit szerint:

    Azért köszi, hogy 2 hónap után sem kapok választ a kérdéseimre!!!! Aranyosak vagytok. Legközelebb biztos hozzátok fordulok!!!!

  9. Juli szerint:

    Kedves Judit! Sajnáljuk, hogy késik a válasz, bár két hónap nem igen szokott előfordulni. Magyarázat (ha nem is mentség), hogy hihetetlen mennyiségű kérdés érkezik és nem győzzük idővel és emberrel. Utána nézünk, és addig is türelmedet kérjük. Üdvözlettel OFOE

  10. Erzsébet szerint:

    Judit! Szerintem is fordulj inkább ügyvédhez, alkalmanként tizezerért…

  11. kudarijudit szerint:

    Drága Erzsébet de ott legalább rögtön kapok választ és nem 2 hónap múlva SE! már lassan nem is lesz aktuális a kérdésem!

  12. A szerk. szerint:

    Kedves Kudari Judit!
    Kérdésére a választ itt találja: tanacs.php?id=1677.

  13. kudarijudit szerint:

    Köszönöm a válaszukat.

  14. bertuli szerint:

    Sziasztok!

    Tud vki, vmit a budapesti pedagógusszállókról?

  15. zoldbeka szerint:

    Kedves bertuli! Ma hallottam az illetékesektől a tv-ben, hogy a két pedszálló közül csak a Gyáli úti marad meg-az is önköltséges lesz (kb 40-60ezer havonta).Elhagzott az Ablak műsorában !

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 38 39 40 41 42 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep