Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
|
Országos Népi kezdeményezés folyik a pedagógusok kötelező óraszámának növelése ellen.
Az aláírási felhívás letölthető a
http://www.pdsz.hu/documents/
alairaskisero.doc címről, az aláíróív pedig a
http://www.pdsz.hu/documents/
alairasgyujto.pdf címről
Kérjük töltse le és minél több aláírással juttassa vissza a PDSZ
1085 Somogyi Béla u. 20. címre május 10-ig.
Köszönettel
22 éve tanítok egy gimnáziumban. Liberális szellemben, megengedően és általában sikerrel. Az idén találkoztam egy osztállyal, sokan vannak, sokfélék, vannak közöttük kedvesek, törekvőek, lusták,nagylányok,közömbösek stb. Ha együtt vannak, nem bírok velük, neveletlenek, hangosak, minden feladat kétszer annyi energiát vesz el, mint a párhuzamos osztályokban. Végül hallgattam az ofőre, és intőket írtam az ellenörzőkbe, ha zavarták az órát. Egy szülő rögtön visszaírt, valami olyasmit, hogy ő most mit csináljon, ha az óra érdekes, akkor a gyerekek figyelnek, stb…(Persze pedagógus, tanítónő, mintha nála mindenki, mindig figyelne.).LOL.
A történet nagyon megviselt, ráadásul a lányát tette ki ennek az üzengetésnek, végül nem válaszoltam, csak aláírtam.
De vajon milyen együttműködést vár el egy szülő a tanártól?
Nem vagyok boldog. Rosszul érzem magam. Valami változást érzek, és ezt nem értem. A diák-szülő-tanár hármasnak vége?
Kedves Mária! Ilyen röviden nehéz reflektálni egy általánosnak nevezhető problémára anélkül, hogy ez a válasz ne legyen túl sommás, a komplex helyzetet leegyszerűsítő. Igen, ma valóban nehéz a gyerekekkel és a szülőkkel is. Ez sok mindennel magyarázható, részben az általános társadalmi helyzettel és közérzettel. Az egész felnőtt társadalom türelmetlen, feszült, rosszul tűri a bizonytalan, kiszámíthatatlan körülményeket. És miközben mi (szülők, pedagógusok) számos okból elbizonytalanadunk, a gyerekek a változó (a média által is erőteljesen befolyásolt) körülmények között egészen járják a saját, gyakran követhetetlen útjukat és sok tekintetben egészen mások, mint akár a fél évtizeddel korábbiak. Az általános káoszban nő az egymás iránti bizalmatlanság, és ez különösen éles a szülők és pedagógusok viszonylatában. Mivel egyik fél sem bír igazán a gyerekekkel, gyakran egymásra hárítják a felelősséget, pedig csak úgy lehetne előbbre jutni, ha bíznának egymásban és együttműködnének, közösen keresnék az utat a gyerekhez, a megoldási lehetőségeket valóban létező problémák megelőzése, enyhítése, megoldása érdekében. Tudom, hogy ezzel a szöveggel csak a feszültséget növelem, és érdemben nem segítek. Az egyik első lépés bizonyára a szülők bizalmának megnyerése. Evvel párhuzamosan pedig folyamatos dialógus a gyerekekkel (egyénekkel, kiscsoportokkal, egész osztállyal). Biztos, hogy ma már a korábban bevált megengedő magatartás kevés. De nem megyünk semmire a merev, autoriter, elidegenítő habitussal sem. Nem tudom mennyire nyugtat meg, de ez a gond gyötri a pedagógusok nagy többségét. Ennek igazolására nézz bele a tanárok által vezetett blogokba (az AULA INFO.HU honlap baloldalán van ezekből egy válogatás).
Azért a szomorú fejű ikont nem tudom egy mosolygóval viszonozni. De talán az is segíthetne, ha akár ezen a honlapon kibeszélnénk az ilyen problémákat.
Tisztelt Szalay Sándorné!
Kérdésére itt találja a választ.
Egyúttal megkérem olvasóinkat, hogy a Tanácsadó rovatban tegyék fel munkajogi kérdéseiket.
Köszönettel: A szerk.
Tiszteletem önöknek és a tanároknak! Óriási gondom van 4 éve.Nem minta gyerekem van.Nehezen illeszkedik be kicsit magának való,nem kitűnő tanuló.Középiskolás.Első osztályban bukott matekból.Kiderült azért mert nem szóltunk a tanárnőnek,hogy itthol korrepetálásra jár.Sikeres pótvizsgát tett.Másodikban megbukott matekből,pedig a tanárnő jelezte ha ír egy 3-as dolgozatot átengedi,megírta megbukott.Sikeres pótvizsgát tett lebeszéltem az átíratkozásról másik iskolába ne meneküljön el a problémák elől.Harmadikban az osztály füle hallatára megbeszélte az osztfő a történelem tanárral mivel magyarból nem bukhat a jegyei alapján bukjon történelemből.Megbukott,a pótvizsgáztató tanár az ottani eredmény után megkérdezte a gyerekemtől mit keres maga itt?3-as lett a pótvizsgája.Negyedikben a törékeny szőke kislányom hála az égnek vitamin halmaz szedése után hízott pár kilót.Most az osztfője mindennap megjegyzést tesz arra,hogy nem baj,hogy terhes vagy csak érettségizz le.A tanári karnak ez az elfoglaltsága,hogy mennyit nőtt a gyerek hasa.Meg lett kérve ne a kilóival foglalkozzon de elhárította a szíves kérést.A gyermekemnek volt olyan osztálytársa aki öngyilkossággal fenyegette a szülőjét ha nem íratja ki az iskolából.Az igazgató úrral is beszéltem szinte kiabált velem a telefonba,más dolga van mint egy diákkal problémáival foglalkozni.Ezek csak részletek több minden volt már egy normális szülő védi a gyermekét de a gátlásai gyűlnek.Teljesen hülyének vagyunk nézve.Nem merek reklamálni mert a végén megint bukik nem lesz érettségie.De mit tehetnék én?Szeretném ha az e-mail címemre jönne válasz amiért nagyon hálás lennék.Tiszteletem a mostani tanároknak,de bizony vannak kivételek.Dömény Anikó.
Kedves Anikó! Nem válaszolni szeretnék a levelére, nem is tudnék. Csak egy kicsit más szemszögből megbeszélni a dolgokat. Magam is tanár vagyok, mégpedig abból a fajtából, akinél első helyen van a gyerek, másodikon megint a gyerek, aztán egy szünet és utána a többi. És nem is a mundér becsületét akarom védeni. De nézzük csak meg a dolgokat: mondja hogy a gyerek nehezen illeszkedik be, kicsit magának való.
Lehet, hogy talán nem az a legjobb segítség számára, hogy a szülő „a tanárokban keresi a hibát”. Sajnálom, de nem találok erre jobb kifejezést. Én inkább megkeresném az alkalmat, hogy gyerek – szülő – OFŐ hármasban leüljünk és NYUGODTAN, indulatoktól menetesen, sérelmeket félretéve megbeszéljük a dolgokat. Ahol mindenki, következmények nélkül elmondhatja a sérelmeit, elvárásait. Szerintem ez a gyereknek is megkönnyebbülést jelentene, érezné, hogy az is számít amit ő mond, nem pedig a feje fölött zajlanak az események, az OFŐ-nek pedig segítséget. Ezek után pedig ha bármely más tanárral „probléma” van, az osztályfőnök már a tények ismeretében tudná a gyerek érdekeit érvényesíteni, illetve meg tudná beszélni a kollégákal, hogy mi is a probléma valójában. Mert elképzelehető, hogy olyan dolgok vannak a háttérben, amikről az iskolában nem tudnak: lásd a matek korrepetálást, vitaminok szedése. Én az OFŐ – diák – szülő bizalom FELTÉTLEN híve vagyok – és ez edig mindig bevált. Pedig volt – van aztán problémás gyerekünk bőven!!!!!!!!! Nem vagyunk ám egy elit iskola. A legjobbakat remélve, kívánok a kislányának szép ballagást és sikerest érettségit! Hadnagy Márta, egy OFŐ.
Jó ideje nem jártam itt, de most visszaolvasva az üzenőben úgy érzem, meg kell védenem az aggódó anyukát, aki meglehetősen sok helyesírási hibával írta le azt, ami számára nagy gondot jelent, és valóban nagyon komoly helyzetről számolt be.
Anyanyelvtől függetlenül vannak a mai közoktatásban olyan személyek, akik szinte írástudatlanul hagyják el az iskolát, de ha nem is, a számítógép nem mindenki számára mindennapos eszköz, és a gépelés sok mindenkinek nehezére esik. Épp az esélyegyenlőség jegyében kellene melléállnunk annak az embernek, aki nem igazán tudja megfogalmazni, leírni amit érez, gondol. Nekünk hál istennek ez könnyen megy, mert profi előadók vagyunk, ebből élünk.
Tisztelettel
Anikó
Tud nekem vki segíteni a Család iskola / Családi iskola -kal kapcsolatban??? Valamilyen könyv, vagy cikk…stb.
Akinek van vmi ötlete ezzel kapcsolatban szívesen várom válaszát.
Elöre is köszi.
Kedves Németh Ildikó!
Tudok segíteni a Család Iskolával kapcsolatban. Várom kérdését a ggggyula@citromail.hu címre.
Tisztelettel: Nagy Gyula
KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPEKET KÍVÁN AZ OSZTÁLYFŐNÖKÖK ORSZÁGOS SZAKMAI EGYESÜLETE.
Osztálykirándulásra olcsó szállást biztositunk tanulóiknak a Bükk-hegység lábánál Mónosbélben.Eger 20km-re, Szilvásvárad 5km-re van. 2-4-7 ágyas szinestévés, fürdőszobás szobák 50főig.Zárt parkoló a bussznak, étkezés helyben megoldható.Érdeklődni:36/354-269 06/30/9430880
Ha nov.3-án leszek 54 éves és esélyem lenne a Prémium programba jutni,deaz állásom tanár lévén megszűnik felmentéssel mondjuk szept.1-én, akkor mi a lehetőség arra, hogy a 2 hónap eltérés miatt mégis lehetőségem legyen Prémium években részt venni.Válaszoljonvalaki, mert nekem most nagyon nagy gond.Köszönöm
kedves gyakorló pedagógusok!
Segítséget szeretnék kérni. Az ELTE bölcsész szakán vagyok német szakos hallgató és most írom a szakdolgozatom pedagógiából „Tanár-diák konfliktusok az iskolában” címmel. A dolgozatomnak 80%-ban gyakorlatinak kell lennie,ezért sokat segítene, ha kapnék véleményeket, saját tapasztalatokat,”tippeket” arról, hogy melyek manapság a leggyakoribb konfliktushelyzetek az iskolában illetve ezeket hogyan oldják meg a pedagógusok a gyakorlatban. Előre is köszönöm a segítséget! Ilka
Kedves Lilianna! Légy olyan kedves, a Tanácsadó rovatban tedd fel a kérdésedet, ott fogsz rá választ kapni. Üdvözlettel OFOE
Tisztelt Osztályfőnökök!
Annak, aki ballagtat, és netán megfeledkezett róla: hímzett ballagási tarisznyák még rendelhetőek a http://www.tarisznya.hu , illetve a http://www.fiko.hu oldalon !
Tisztelettel: egy tanárból lett hímző