Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
|
Tisztelt ügyvéd úr, vagy ügyvéd nö ,Anyosom az unokájával szóbeli eltartási szerzödést kötött, a feleségem le mondott az örökségéről az unoka javára ,ha eltartja ,de viszonyuk megromlott .Kérdésem , hogy ilyenkor az eredeti álapot vissza állitása a jogi megoldás ha nem tudunk meg eggyezni ,vagy mi? köszönöm válaszát.
Tisztelt Becker Úr!
Az egyesület tanácsadója csak pedagógusoknak, ill. a közoktatásban dolgozóknak és szülőknek nyújt segítséget az iskolával (esetleg óvodával) kapcsolatos problémáik megoldásához. Az Ön kérdése nem tartozik a hatáskörünkbe. Üdvözlettel OFOE
Tisztelt Ügyvéd Úr!
Az egyik dolgozónk 2005.01.01.-én szülte első gyermekét.
2007.01.31.-én ikreket szült.Mt. 138.§.(4) bek. a)szerint a gyermek gondozása céljából a gyermek harmadik életéve betöltéséig a munkáltató a munkavállaó kérelmére fizetés nélküli szabadságot köteles engedélyezni.
Ikerszülés esetén a gyermekek 6 éves koráig fizetésnélküli szabadságot milyen rendelet alapján engedélyezhet a munkáltató?
Előre is köszönöm a választ! Üdvözlettel: Pulai Nándorné
Hol lehetett olvasni a pályázatot a legjobb tanároknak kiadható millárdra? Az OM honlapján ugyanis NINCS!!!
Kedves Kérdezők!
Kérem a hozzánk fordulókat, hogy a Tanácsadóban tegyék fel jogi kérdésüket. És egy félreértést is tisztáznunk kell: nem ügyvédek, hanem közoktatási szakértők, mentálhigiénikusok és humánpolitikai előadók igyekeznek válaszolni a kérdésekre.
Kedves István! A minisztérium tényleg nem tett túl sokat azért, hogy a pályázat megtalálható legyen. Magunk is csak a sajtóból értesültünk róla. Most némi kutatás után sikerült megtalálni az Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatósága (volt OMAI) honlapján. A minőségbiztosítás, mérés, értékelés, ellenőrzés támogatása és a teljesítmény motivációs pályázati alap stb. stb. címen szerepel ott egy miniszteri rendelet: letölthető pdf-ként. Ennek a melléklete a pályázati adatlap. A rendeletet május 2-án fogadták el. Ennek fényében nem csoda, ha kevesen jelentkeztek. Nem kis nyomozás volt. Üdvözlettel:
Holmes
Kedves Mindenki! Azt gondolom így év vége felé, meg főleg az érettségik kellős közepén, mindenkinek tele van már mindene mindennel, ezért arra gondoltam, megírom min elmélkedtem a minap. Talán egy kicsit melengetni fogja a szívünket. Végzős osztályok osztályozó értekezlete volt, 4 érettségiző illetve egy érettségi utáni szakképző osztályé. Az osztályok megoszlása vegyes: gimnázium, informatikusok, elektrósok, gépészek, kereskedelmisek; az osztályfőnökök megoszlása is vegyes: 2 nő és 3 férfi. Elkezdődik az értekezlet, az igazgató sorban szólítja fel az osztályfőnököket, mondják el beszámolóikat. Az első osztályfőnöknő, 7-8 mondat után nem tud tovább beszélni, elsírja magát, hogy mennyire fognak neki ezek a gyerekek hiányozni, mennyire szerette őket.
A következő osztályfőnök, ő már férfi, végig tudja mondani nagyon rövidre fogott beszámolóját, de neki is jócskán remeg a hangja. Ugyanez a helyzet a soron következő osztályfőnökkel, de utána megint osztályfőnöknő következik, aki szintén a könnyeivel küszködik néhány mondaton keresztül, aztán ő is feladja. Utána a szakképző osztály osztályfőnökének a remegő hangú beszámolója következik. Végül az igazgató enyhe mosollyal próbálja helyretenni a hangulatot, hogy mi van itt ma, mindenki sír? Hát ennyi volt dióhéjban a történet, viszont én azon gondolkodtam, hogy emögött azért lényegesen több van. Amikor a tanítók (és szándákosan nem írok tanárokat, mert mindnyájan tanítók vagyunk, a gyerekeket tanítjuk meg mindenfélére) az összes nehézségek ellenére, annyira tudnak kötődni a rájuk bízott gyermekekhez, hogy ez így nyilvánul meg, akkor azt gondolom – legalábbis a mi oldalunkon – nincs nagy baj. Hogy ezt jó lenne ha máshol is észrevennék és értékelnék, nos az még jobb lenne! Hát akkor további erőt és kitartás a még hátralevő időhöz mindenkinek! Üdv Márta
Kedves Mindenki
Sajnos iszonyatosan elkeserítő a helyzet a pedagógusok között.Én egy kis városban élek, és van olyan iskola ahonnan 15 tanárnénit küldenek el.
Tegnap délután, egyik pedagógus,szintén munkanélküli lett, egyedül élt, gyermeke 27 évesen egy másik városban tanúl.Ő pedig végső elkeseredettségében kiugrott a 10 emeletes tömb 4.-emeltéről, azonnal szörnyet halt.
Mélységesen megrázott,felkavart, mert a szemem láttára történt,iszonyatosan elvagyok keseredve.Ennyire súlyos a helyzet.Biztso, hogy nem lett volna más kiút?
Lesz ebből a munkanélküliségből kilábalás valaha is?Azok a pedagógusok, aki majd 50-55 évesek, és munkanélkülivé vállnak mit fognak kezdeni magukkal?
Kedves Mindenki!
A sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésével kapcsolatban nyugtalanító híreket kaptam. Nem tudom van-e valóságalapja: 2008 január 1-től (????) csak neorológiai szakvéleménnyel rendelkező tanuló számít SNIs-nek (???), iskolában, illetve óvodában fejlesztő pedagógus nem képezheti csak a Nevelési Tanácsadó (???).Mi igaz ebből? Üdvözlettel:Igazné Mirtill
Kedves Mindenki
A sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésével kapcsolatban nyugtalanító híreket kaptam. Nem tudom van-e valóságalapja: 2008 január 1-től (????) csak neurológiai szakvéleménnyel rendelkező tanuló számít SNIs-nek (???), iskolában, illetve óvodában fejlesztő pedagógus nem képezheti csak a Nevelési Tanácsadó (???).Mi igaz ebből Üdvözlettel:Igazné Mirtill
Kedves Mirtill!
Úgy tudom igaz. A mi iskolánkban dyslexiás oktatás is folyik, és az összes gyereket el kellett küldenünk a tanév végéig gyermekpszichiátriai vizsgálatra, és csak ők mondhatják ki a diagnózist. Hogy a fejlesztő pedagógussal kapcsolatban mi az igazság azt nem tudom, mert mi tanórai kereteken belül alkalmazzuk a Meixnert módszert, külön fejlesztéssel mi nem foglalkozunk. Üdv: Márta
Szeretném kérdezni! Valahol választ kaptam már a 617-es /febr.8./ kérdésemre? Változatlanul azt kérem, hogy az email címemre szíveskedjenek válaszolni.
Tisztelt Osztályfőnök.hu!
Besorolással kapcsolatban lenne egy kérdésem:elvégeztem a közoktatás vezető képzőt,jelenleg egyvidéki iskola igazgatója vagyok, G kategóriába való átsorolásom megtörtént.
Biológia-földrajz szakon végeztem, jelenleg 8 kötelező órában biológiát tanítok.Kérdésem: jár-e
az alap szakjaim után 5 vagy 8 százalék illetménynövekedés ? köszönettel.
Kérem Etelka jeligével május 15-én kérdező kollégánkat, hogy adjon meg működő elektronikus elérhetőséget, mert titkos válaszát nem tudjuk kézbesíteni.
Köszönettel:
A szerk.
Tisztelt Osztályfonok.hu!
Szeretném megkérdezni, hogy mikor kaphatok választ kérdéseimre? A múlt héten is érdeklődtem, a héten is írtam, de nem kaptam még választ. Fontos lenne a válasz, az e-mail címemet is megadtam.
Köszönettel