Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. Nóra szerint:

    Tisztelt Mária!
    Nagyon sokszor kértük már, hogy az Üzenőben ne tegyenek fel jogi kérdéseket: erre való a Tanácsadó. Az Üzenőbe érkezett jogi kérdésekre nem áll módunkban válaszolni.
    Üdvözlettel: a szerk.

  2. Mária szerint:

    Tisztelt Osztályfőnök.hu!

    Akkor bizonyára valamit rosszul csináltam, mert a kérdéseimet a jogi tanácsadóban tettem fel, és a gép jelezte, hogy az üzenetet sikerült elküldeni. Csak a válasz után érdeklődtem az üzenőben.
    Mária

  3. Nóra szerint:

    Kedves Mária!
    Válaszát megküldtük.
    Tisztelettel: a szerk.

  4. Kolléga szerint:

    Bármilyen szexuálpedagógiai témáról szívesen tartok előadást kollégáknak, szülőknek, diákoknak.
    Határtalanul, a legkorszerűbb, tudományosan is megalapozott ismeretek tolmácsolásával.
    Tudásomat szívesen csapra verem.
    Ha ismernek jobban felkészült szakembert, fizetek érte.
    Tisztelettel: Kolléga

  5. Csala Mária szerint:

    Tisztelt Cím!
    Többször próbálkoztam munkajogi kérdéssel fordulni Önökhöz, de nem kapok választ. Nem ért célba a levelem , vagy csak egyszerűen nincs válasz, mert „csak”? üdvözlettel: Mária

  6. Juli szerint:

    Kedves Mária! Biztosan fog választ kapni, de a kérdések olyan tömegben érkeznek, hogy sajnos nem tudunk elég gyorsan válaszolni. Szíves türelmét kérjük minden Hozzánk fordulónak. OFOE

  7. Etelka szerint:

    Kérdésemre a választ május 23-án e-mailben megkaptam, köszönöm. Etelka jelige

  8. Tanár szerint:

    Kedves „Tanító” jeligével író kollégám!
    A június 1-vel kelt -jogi tanácsadóba írt- kérdéséhez, illetve a levele végén tett megjegyzéséhez szeretnék hozzászólni. Sérelmezi, hogy egy tanár kolléga szerint(idézem az Ön szavait) „a tanárok minőségileg magasabb szinten állnak”. Mivel figyelemmel kísérem a hozzászólásokat, utána néztem és azt hiszem Ön félreérti a helyzetet. A kolléga valószínűleg nem pedagógiailag, módszertanilag, pláne emberileg értette a magasabb képzettséget, hanem egyszerűen arról van szó, hogy a tanárképző főiskola egy adott tudományterületen belül (magyar, matematika stb.)magasabb szintű ismeretanyagot, az adott tudomány mélyebb ismeretét nyújtja, mint esetleg a tanítóképző főiskola az adott tárgyból, mint ahogyan az egyetemi végzettség szintén az adott szaktarületen magasabb színvonalú szakmai tudást feltételez egy adott tantárgyból.A képzési idők sem egyformák(legalább is eddig!).
    Ez a munkánk jellegéből adódik, másra készített föl a tanítóképző főiskola és a tanárképző, illetve az egyetem, mások a célok. Ettől még a munkánk épp oly fontos és nélkülözhetetlen, egyik a másik nélkül nem létezhet és a mi a legfontosabb: éppen ezért nem kellene összekeverni ezeket, mindenki azt a korosztályt tanítsa, amelyikre „kiképezték”. Ön azt írja, hogy a tanár amikor bemegy helyettesíteni egy alsós osztályba, nem tud mit kezdeni velük.Nem jó általánosítani! Én pl. sok más társammal együtt tudok mit kezedni, igaz, érzem, hogy nem a „helyemen” vagyok! (Ezért is mondom, hogy mindenki csinálhassa azt, amihez ért) Ugyanakkor visszakérdezek: És ha egy tanítónéni bemegy mondjuk történelem órát helyettesíteni, vagy fizikát, vagy bármit? Akkor ő vajon szakszerűen el tudja látni ezt a feladatot? Ha lelkiismeretes, akkor igen, de ő sem „hazai pályán” mozog és ez természetes!
    Tehát hangsúlyozom, nem kéne összekeverednie a szakmáknak és egyetértek azzal, hogy igenis ugyanúgy sértő lehet annak a felsős kollégának, hogy elbocsájtják esetleg, mert nincs meg az óraszáma, mert az ő óráit(vagy egy részét) egy alsós kolléga kapja meg, akit nem erre a korosztályra „képeztek ki” elsődlegesen!
    Ez a szakmai féltékenykedés egyébként egy jó tantestületben föl sem merülhet, hiszen nekünk aztán tényleg ismernünk kéne a munkánk helyét szerepét, fontosságát, a tanítóét épp úgy, mint az egyetemi professzorét. Egyik sem alacsonyabb, vagy magasabb rendű a másiknál, csak egyszerűen más szerepet tölt be! Ha azt mindenki tudomásul veszi és érti, akkor ez nem lehet probléma. Lehet, szerencsés vagyok, mert nálunk ez így van. Lehet, hogy azért becsüljük meg egymást, mert az alsósok nem akarják „görcsösen” bizonygatni, hogy ők „egyenrangúbbak”, mint a felsősök és a felsősök meg tisztelik a munkájukat és viszont, de ugyanúgy a felső tagozat és gimnázium is így viszonyul. Egy csónakban evezünk!!:)Én viszont a magam részéről elismerem és tiszteletben tartom egy egyetemet végzett kollégám többlet tudását, vagy aki doktori címet szerzett, szerintem ez így természetes, ettől nem vagyunk a magunk munkakörében kevesebbek, sőt!!!

  9. Holecz Adrienn szerint:

    Tisztelt Egyesület!

    2006. évben szociálpedagógus diplomát szereztem, mivel munkahelyet nem találtam, bejelentkeztem a Munkaügyi Központba. 2007. február 2-tól a lakóhelyemen lévő óvodába hívtak dolgozni az egyik óvodapedagógus helyére, aki szülési szabadságra ment. A munkáltatóm a Munkaügyi Központtól igénybe vette a hét hónapra pályakezdőnek járó kedvezményt. Ennek megfelelően a jelenlegi munkabérem bruttó 82 000Ft. Szeptember 1-től közalkalmazotti munkaviszonyba kerülök a munkáltatóm tájékoztatása alapján, de nem a diplomásakat megillető F kategóriás munkabért fogom kapni, hanem csak a jelenlegi E kategóriát. Arra szeretnék választ kapni Önöktől, hogy a munnkáltató jogosan vagy jogtalanul sorol be ebbe az illetménybe?

    Köszönettel:

    Holecz Adrienn
    szociálpedagógus

  10. Juli szerint:

    Kedves Adrienn! Kérdésedet áttettük a Tanácsadó rovatba. Ott kapsz majd rá választ. Türelmedet kérjük, mert nagy a torlódás. Üdvözlettel OFOE

  11. Zsóka szerint:

    Tisztelt Szerkesztők!
    Biztos nagy a torlódás, de pont 7 napja semmi válasz nincs. Legközelebb hétfőn lehetséges a válasz, ami azt jelenti, hogy közel 2 hétig nem kaptunk Önöktől semmit. Ilyenkor olyan jó lenne egy rövid mondat: élünk, dolgozunk, 2 nap múlva írunk. Tisztelettel, egy kicsit már türelmetlenül: Zsóka

  12. ofoe szerint:

    Kedves Zsóka!
    A tanácsadóban mindenki a rendes munkája mellett, (többnyire) ingyen dolgozik. Így beállhatnak szünetek. Csak az elmúlt héten több mint száz (100) kérdés érkezett, ami azt jelenti, hogy lassan tarthatatlan lesz a helyzet. Közben dolgozunk a tanácsadó új felületén, amely remélhetőleg könnyebbé teszi a keresést a korábbi válaszok között. Igyekszünk támogatót keresni, hogy biztosabb anyagi alapra helyezzük a szolgáltatást. Önök két dologban is tudnának segíteni: éretesítsenek minket itt, az üzenőben vagy a kapcsolat oldalon, ha van ötletük arra, hogy ki támogathatná anyagilag a tanácsadót; az is nagy segítség lenne, ha a kérdés megírása előtt visszalapoznának, hátha már megvan a válasz.
    Kedves Zsóka, köszönjük megértését.

  13. Zsóka szerint:

    Tisztelt Szerkesztők!
    Elnézést kérek, nem tudtam, hogy az OFOE ilyen formában dolgozik. (ingyen, munka mellett)
    Természetesen megértem Önöket, és így még nagyobb tisztelettel tekitnek munkájukra.
    Bízom benne, hogy találnak támogatót, mert nagy szükségünk van Önökre! Ahol tudom, én is propagálom az Önök anyagi segítését! Tisztelettel: Zsóka

  14. ofoe szerint:

    Köszönjük 🙂

  15. angol tanár szerint:

    Tisztelt Tanácsadók!

    Korrekt tájékoztató munkájukat megköszönve a mai napon átutalt csekély összegű támogatással kívánom segíteni az egyesület tanácsadó munkáját.
    Azt hiszem ezt minden kérdést feltevő, amennyiben elégedett a válasszal és nem egyesületi tag megtehetné, legalább évente egy alkalommal,hiszen kérdéseinek felvetése „egyéb esetekben” nem biztos hogy apró pénzért megválaszolásra kerül.
    Tisztelet és köszönet munkájukért, amelyhez erőt, támogatást és elhívatottságot kívánok!
    Egy „mától pártoló tagjuk”.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 43 44 45 46 47 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep