Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. ERIKA szerint:

    Én is SNI-seknek keresnék tanmenetet 5-es Apáczai könyvhöz

  2. zoldbeka szerint:

    Talán jobb lenne, ha klikkelgetés helyett olvasna, sportolna, játszana az a gyerek – ez az igazi közösségépítés ….no, meg értelme is több van

  3. Sóvágó Monika szerint:

    Keresem: Kozéki Béla:Eszköz az alapvető személyiségvonások mérésére Pedagógiai Szemle 1989. 5.szám

  4. Kovács András szerint:

    Országos Iskolai Klikkbajnokság! http://www.zsiraf.hu
    A klikkelés 5 percetsem vesz igénybe, ez utan mehetnek nyugodtan sportolni. Ezenkívül remek lehetőség a tanulókat az interneten keresztül is támogatni. Az egyik vásárosnaményi osztályt egy Tanárnő vezeti és ha kell moderálja őket. Egy plusz lehetőség együt lenni a diákokkal, látni őket hogyan viselkednek az iskolán kívül.

  5. Juli szerint:

    Kedves Kovács András! Megnéztem a zsiráf honlapot, de – osztva Zöldbéka véleményét – nem igazán értem, hogy miért ezt a módját ösztönzik a csapatépítésnek. A többször emlegetett tény: hogy egy Tanárnő tartja, még nem teszi meggyőzővé a dolgot. Milyen célt tűztek ki a versenyszellem serkentésén kívül? Milyen remények, esetleg tapasztalatok támasztják alá ennek a „bajnokságnak” a pedagógiai de legalábbis közösségi hasznosságát? Kész vagyok elhinni, hogy ez valamiért nagyszerű dolog, de az eddigi információim inkább az ellenkezőjét sugallják. Olcsónak, igénytelennek, bulvárízűnek tűnik az egész. Várjuk a nem közhelyszerű ellenérveket!!!!

  6. Kovács András szerint:

    Kedves Judit!
    Nagyon örülök, hogy mélyebben utánanézett a témának Zöldbékával ellentétben, aki csak leszólta a játékot!

    Kezdeném a nem közhelyszerű válaszaimmal:
    1.”hogy miért ezt a módját ösztönzik a csapatépítésnek?”
    Ez az oldal nem akar kizárni semmilyen más módszert a meglévő csapatépítési módszerekből!
    Saját meggyőződésem, hogy a személyes kapcsolaton alapuló csapatépítésnél, mint például a csapatsport, számháború, csoportos kiselőadások, nincs jobb.

    Ez a játék nem hivatott helyettesíteni egyiket sem. Ez egy plusz eszköz, hogy ha már annyi időt töltenek a diákok az Interneten ne egyedül töltsék, hanem együtt barátaikkal, más osztály tanulóival, és egy közös játék kovácsolja őket össze, amiben senkinek sincs előnye, sem fizikailag, sem szellemileg. Amennyiben az ügy mellé áll egy tanár, akit tisztelnek, szeretnek a diákok, még gyorsabbá teheti a folyamatot.

    2. Milyen remények, esetleg tapasztalatok támasztják alá ennek a „bajnokságnak” a pedagógiai de legalábbis közösségi hasznosságát

    A játék ötlete abból indult, hogy van egy pedagógus barátom, aki szenved attól, hogy nincs sok lehetőség a diákokat az iskolán kívül is összetartásra motiválni. Klikkek alakulnak ki, ahogy idősödnek.
    A legtöbb iskolán kívüli kiránduláshoz pénz kell, ami limitált az évben.

    Ennek reményében indítottuk meg ezt a játékot, az internet lehetőséget ad arra, hogy az osztály együtt lehessen az oldalon, és együtt küzdjenek ráadásul egy Forintba, nem kerül.

    Korábbi tapasztalatok nincsenek, mivel ez egy egyedülálló játék, létezett már hasonló, csak az nem diákok, hanem országok között zajlott. De ott kizárólag csak klikkelni lehetet. Nem volt más tartalom. A Zsiráf oldalon rengeteg érdekes hír és tartalom van, persze ehhez mélyebbre kell lapozni, nem elég a főoldalon megállni.
    Amióta elindult a játék rengeteg levelet kapunk iskolákból, diákoktól, akik nagyon dicsérik, szeretik a játékot. Ha a fórumot elkezdi nézegetni ezt ön is láthatja.

    3. Olcsónak, igénytelennek, bulvár ízűnek tűnik az egész. Várjuk a nem közhelyszerű ellenérveket
    Szerintem ez elég durva, nem pedagógus szájába való kijelentés. Azonban erre is szívesen válaszolok, mert szerencsére eddig csak jót mondtak a játékról, és vártam már az építő jellegű kritikát.
    Ez egy elég szubjektív kijelentés, azonban csak egy részben fogadom el. Az igénytelen és bulvár ízűt, semmilyen módon sem fogadhatom, el, már csak azok nevében sem, akik írnak a magazinba, vagy az oldalra!
    (Dr. Csorba Csaba Tanár Úr, Földeák Iván)

    Az ajándékok sem igénytelenek, bulvár jellegűek de ezt csak az oldalon hirdetjük meg a hét végén. Addig titok.

    Üdvözlettel és barátsággal: Kovács András

  7. Kovács András szerint:

    Részletek: http://www.zsiraf.hu

  8. zoldbeka szerint:

    Kedves András!
    Magam is utánanéztem,mert enm szeretek úgy véleményt alkotni, hogy nem ismerem azt, amiről beszélek. Egyébként hasonló kezdeményezés létezett már évekkel ezelőtt is.
    teljesen egyetértek a közösségépítésről alkotott véleményeddel – erről tudnék mit mesélni, kérlek te se alkoss véleményt mielőtt megismernél (mondjuk minket, zöld békákat). Sok sikert a játékotokhoz, én csak a magam véleményét tolmácsoltam. Azt se rossz indulattal: tényleg jobb lenne, ha a gyerek az internet helyett kirándulna, sportolna, olvasna, rajzolna stb!
    Baráti üdvözlettel

  9. Juli szerint:

    Kedves András! A félreértések elkerülése végett én az előző üzenetben nem a teljes (tartalmas és változatos) zsiráfmagazint minősítettem, hanem kimondottan a klikkelős játékot. Aránytalannak éreztem és érzem a lelkes kampányt összevetve az ösztönzött tevékenység kisszerűségével és ürességével. Ezt a véleményt továbbra is fenntartom.

  10. Kovács András szerint:

    Kedves Juli!
    a véleményét elfogadom és tiszteletbe tartom. Azonban azt ne feljtse el, hogy néha a legegyszerűbb dogok a legjobbak.
    Szívesen veszem az építő kritikát, azonban ebből még nem kaptam önöktől, csak a rosszalló megnyilvánulást. Nem tudom ön milyen viszonyban van a diákjaival, de biztos nem ismeri az internetes szokásaikat.
    Az építő kritikám: Járjon utána, mennyi időt és hol töltenek el tanulói az interneten. Ha megcsinálja, mindenképp névtelenül kérdezze meg őket. Nagyon meg fog lepődni az eredményektől. Ezt tapasztalatból mondom. én megcsináltam.

    Várom az építő jellegű kritikát:
    Üdvözlettel és barátsággal: Kovács András

  11. Kovács András szerint:

    Akit mégis érdekel az Országos Iskolai Klikkbajnokság, és szeretne az iskolájával, osztályával harcba szállni az értékes nyereményekért, az itt tudja megtenni:
    http://www.zsiraf.hu

    Aki, csak véleményét szeretné elmondani a játékról, mint Juli és Zöldbéka, azt szívesen várom itt az üzenőfalon, vagy az e-mail címemre.
    Üdvözlettel és barátsággal: Kovács András

  12. Juli szerint:

    Elnézést kérünk minden látogatótól, úgy látszik, valaki nem bír magával, és újra meg újra felteszi a piszkát az ÜZENŐRE. Ha hazaér a szerkesztőnk, azonnal leveszi. Ez csak ma már a második próbálkozása az ismeretlen jóakarónak. Hogy mi öröme lehet benne? A dolog minden esetre őt minősíti, bennünket „csak” bosszant.

  13. Kovács András szerint:

    Kedves Juli!
    Ön valamit nagyon félreértet…
    Végre beszélgetés folyt az üzenő falon.
    Sajnálom, hogy önt felbosszantotta a vita.
    Üdvözlettel és barátsággal: Kovács András

  14. Ancsa szerint:

    Kovács András védelmében!

    Had vegyem védelmem alá a játékot. Két hete lettem figyelmes arra, hogy nagy izgalommal beszélgetnek egymással a diákok. Még olyanok is akik eddig nem keresték egymás társaságát. Megérdeztem óra elején, hogy mi az a nagyon fontos dolog. Egyszerre többen, nagy hévvel elkezték magyarázni, hogy most hagyták le a miskolci iskolásokat a klikkbajnokságban, pedig csak most kezdték, és hogy a B-sekkel klikkelnek együtt. Nem nagyon értettem, hogy miről beszélnek, de aztán megmutatták magukat a ranglistán, és azt is hogy én hogyan klikkeljek. Én klikkelek, mert az osztályom számon kéri tőlem 🙂
    Amióta megy a játék, tényleg többet beszélgetnek a gyerekek olyanokkal akikkel eddig nem a közös élmény miatt.
    Csak ennyit akartam elmondani, hogy nekem tetszik a játék és a portál is. Én is együtt játszom az osztályommal:
    Ancsa

  15. Juli szerint:

    Kedves András! Dehogyis Maga bosszantott fel! Valaki már másodszor pakol pornóoldalakat az Üzenőre, erre reflektáltam, az dűhített fel. Szerencsére a kollégám olyan gyorsan levette az ominózus oldalt,hogy a két dolog összecsúszott. Ancsa szavai elgondolkodtatnak: lehet, hogy ha valaki benne van a játékban, másképp éli meg azt, mint egy kívülálló. Különben a „zsiráf mozgalmat” még a klikkelő bajnokság előtti időből ismerem, és még rokonszenvezem is vele. Úgy, hogy a konfliktus nem igazán mély. További jó játékot kívánok, nem akarom én elrontani senki örömét.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 53 54 55 56 57 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep