Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. Zsóka szerint:

    Kedves Mindenki!
    Tényleg igaz a bölcsesség: „amilyen nagyban, olyan kicsiben, amilyen kint, olyan bent, amilyen fent, olyan lent!”

    Mindenhol a torzsalkodást látom, érzem! Tényleg ilyennek kell lennie a világunknak?
    Üdv: Zsóka

  2. zoldbeka szerint:

    Kedves Zsóka, ez nem torzsalkodás volt, csak a vélemények „ütköztetése”. Amúgy már Hérodotosz megmondta (ez az egyik kedvenc idézetem), hogy ” Ha az egymással ellenkező nézeteket nem adják elő, nem lehet a jobbikat kiválasztani;az ember azt kénytelen követni, amelyet kifejtettek, míg ha a másikat is előadják, lehetséges a választás!”.
    Nos, azt hiszem, hogy itt az ideje, hogy a pedagógiában elmondjuk a véleményünket mindenről …

  3. Zsóka szerint:

    Kedves Zöldbéka, én is a vélemények ütköztetésének vagyok a híve.
    Mégis érzek itt torzsalkodást! Pont te voltál a 852. hzs.-ban, amikor úgy adtál hangot a véleményednek, hogy nem néztél utána a dolgoknak. Később ezt pótoltad. Jobb lenne előbb!
    Sajnos gyakran találkozom hasonló gyakorlattal – ami rém ártalmas!
    Ez pedig az én véleményem, üdv: Zsóka
    ui: de leginkább Takács G. és Trencsényi L. írásaira gondoltam.

  4. zoldbeka szerint:

    Kedves Zsóka! Utoljára szólok hozzá, éppen azért, hogy ne legyen vita ebből:természetesen az első beírásom előtt megnéztem a honlapot (éppen ezt írom a 859hsz-ban.) Nem utólag, hanem előtte. Baráti üdvözlettel zoldbeka

  5. Juli szerint:

    Kedves Zsóka! Valóban nem jó az indulatosság, én sem vagyok híve. De jelenleg olyan súlyos problémák között vergődünk mi,pedagógusok, hogy ideje lenne végre nyíltan beszélnünk ezekről – többek között – ezen a honlapon.Takács Géza írása egy igen markáns álláspontot tükröz, én személyesen megalapozottnak tartom a véleményét. Biztosan van, aki ezt másképp látja. Szívesen helyt adunk az egyetértő és az ellenvéleményeknek is. Ez szándékaink szerint semmiképpen sem „torzsalkodás”, hanem tisztázó disputa kell legyen. A „szeressük egymást, gyerekek” minden áron pillanatnyilag nem igazán működik, és a lappangó feszültségek oldásának egy igen jó módszere az érvelő vita. A tervezett VIII. Nevelésügyi Kongresszus (ahol a tervek szerint a szakmai civil szervezetek is szerephez jutnak) nagyszerű lehetőség lehet a problémák őszinte kibeszélésére. De csak akkor, ha a civil szervezetek, illetve ezek tagjai valóban felvállalják a szakmai érdekérvényesítést. Ez pedig nem megy nyitottság, és – ha kell – konfliktusok felvállalása nélkül.

  6. Zsóka szerint:

    Zöldbéka, ebben az esetben elnézést kérek!

    Kedves Juli, leveled olvasva elszégelltem magamat. Igazad van. Bár én mindig a felvállalók közé tartoztam, tartozom – de nagyon sok bánatom volt – van miatta. Még azok sem sorakoznak mögém, akikért felszólalok. Épp egy nagyvolumenű (az egész nevelőtestületet megkárosító)törvénytelenség miatt hallatom a hangomat – hogy aztán mekkorát koppantanak a fejemre – kiderül.
    Egy biztos: megvisel a sok vita, néha nehéz bemenni a gyerekek közé, idő kell, mire megnyugszom. Jó lenne, ha valahol békesség lenne!
    Ezért írtam, azt a kis bölcsességet – ami csupán egy észrevétel. És igaz. „amilyen nagyban – olyan kicsiben…” Egyébként igazad van. De akkor is szomorú!
    Üdv: Zsóka

  7. zoldbeka szerint:

    Kedves Zsóka!
    Beszéljük meg,mesélj, bár Julitól elnézést kell kérnem, hogy az Üzenőfalat „fórumként” használom! Tényleg Juli, nem terveztek egy fórumot a honlapra? 🙂

  8. Juli szerint:

    Kedves Zsóka! Nincs miért szégyellned magad. Egyetértve Zöldbékával én is azt mondom, hogy nyugodtan jelezd/jelezzétek a gondolataitokat, meséljétek el a feszítő problémáitokat, hát ettől kicsi előbbre juttok, illetve jutunk valamennyien.
    Kedves „Zöldbéka”! A kérdésedre most annyit tudok válaszolni, hogy tervezzük a közeljövőben a honlap megújítását, lehet, hogy fórum is lesz. Egyszer a kezdetekben próbálkoztunk vele, akkor még nem működött, de most mintha valóban lenne rá igény.

  9. Gekko Média szerint:

    Tisztelt Osztályfőnökök!

    Vita-indító Konferencia.

    2007. október 29. (9-17) ERIX-Irodaház (Budapest, IX. ker. Vendel utca 11)
    A konferencia témája a vita- és vitakultúra középiskolai oktatásának lehetséges hozadékai, kérdései és gyakorlati problémái.

    Előadások:
    Jávor Gergely: Internet alapú klubhálózat a középiskolában
    Pethőné Nagy Csilla: Vitatechnikák és szerepük az iskolai tanulás folyamatában
    Dr Síklaki István: A benyomás keltésének és kialakításának szociálpszichológiai mechanizmusai.
    Dr Szekszárdi Júlia: Vitakultúra fejlesztése konfliktushelyzetek segítségével.
    Zemplén Gábor: Érveléselmélet a középiskolától az egyetemig – hol tartunk Magyarországon?
    Kutrovátz Gábor: Tudományos ismeretterjesztés és a tudomány-áltudomány probléma

    A rendezvényen való részvétel ingyenes (vendégeink egész napos ellátását beleértve). Bővebb információ és regisztrációs lap kérése: gekkomedia@freemail.hu

  10. Bíró Kata szerint:

    Tisztelt osztályfőnökök!

    Szeretném felhívni a figyelmüket, hogy 2007. november 8-án Budapesten megrendezésre kerül a Pedagógusok Jogairól c. országos munkakonferencia, akkreditált pedagógus-továbbképzés.
    Jelentkezés, érdeklődés 2007. november 2-ig az alábbi elérhetőségeken:
    Jogismeret Alapítvány
    Tel/Fax:(1)787-48-53
    E-mail:jogismeret.kata@chello.hu
    Honlap:www.jogismeret.hu

    Tisztelettel:
    Bíró Kata
    programigazgató
    Jogismeret Alapítvány

  11. Kovács András szerint:

    Véget ért a Zsiráf Klikkbajnokság első fordulója!

    A klikkerek majdnem hat és fél milliószor klikkeltek az iskolájukért! Ez azt jelenti, hogy ha egy klikkelés két másodpercig tart, akkor 12669590 másodpercet töltöttetek klikkeléssel, vagyis 211160 percet, ami 3520 óra!

    Nem hiába klikkeltek Naményban és Nyíregyházán ennyit, óriási díjakat nyertek a szorgalmas játékosok: az ajándékcsomagba a MűPa és a Fővárosi Nagycirkusz jegyei kerültek, emellett 30 darab egeret ajánlott fel a 3 Mérnök-Terminál Kft., hogy a szétklikkelt egereket újakkal tudja helyettesíteni a suli. Az ajándékcsomag értéke 150.000 forint, gratulálunk!

    Az első helyezett tehát az Általános- és középiskolák kategóriában: Lónyay Menyhért Szakközép- és Szakképző Iskola – Vásárosnamény. Gratulálunk a lelkes csapatnak! A kategória második helyezettje: Katona József Műszaki, Közgazdasági Szakképző Iskola és Gimnázium – Budapest! Nekik is gratulál a Zsiráf. Az ő nyereményük pedig Bringóhintó jegy 100.000 forint értékben! Az Egyetemek és főiskolák kategória bajnoka: Nyíregyházi Főiskola – Nyíregyháza, nyereményüket szintén a Nagycirkusz és a 3 Mérnök-Terminál Kft. biztosítja. A második pedig az Eötvös Loránd Tudományegyetem – Budapest, akik Bringóhintó jegyeket nyertek.

    A bajnokság még közel sem ért véget, csak az első forduló. A másodikban felhozhatják a sulik a lemaradást, mindenki tiszta lappal indul! Izgalmas nyeremények természetesen megint lesznek, és fordulónként változnak! Újra klikkre fel!

  12. Kriszti szerint:

    Kedves Hozzászólók!
    Meg tudná nekem mondani valaki, hogy a szakkönyvtámogatási számlák (14000.-) meddig adhatók le az iskola gazdasági irodájában? Nekem december 31. rémlik, ez a törvényben előírt határidő? Illetve kérhetik-e a számlákat ennél hamarabb? Köszönöm

  13. Juli szerint:

    Kedves Látogatóink! Éljenek a klikkelés bajnokai, de miután a fantasztikus eredményeken kiörvendtétek magatokat, nézzétek meg azoknak a szakmai rendezvényeknek a tájékoztatóját, amelyek a faliújságunkon korábban megjelentek. Különösen érdemes odafigyelni a Jogismeret Alapítvány november 8-i rendezvényére, amiről Bíró Kata ad jelzést. Ha a hihetetlen mennyiségű jogi kérdésre gondolunk, ami nap mint nap megjelenik a Tanácsadóban, mindenképpen tanácsos lenne részt venni a pedagógusok jogairól szóló munkakonferencián. Az Alapítvány tavalyi rendezvényéről Földes Petra írt tájékoztatót a honlapon: Jogok az iskolában 2006.

  14. Csillag Ferenc szerint:

    Kedves Juli!
    A szakkönyvtámogatásról a számlákat nem kell leadni már harmadik éve. Miután ezt a költségvetési törvény biztosítja a pedagógusoknak, ezért nem kell elszámolni tételesen vele. A másik ok: ha ez megtörténik, akkor az intézmény könyvtári állományába kéne helyezni a könyveket, s akkor az más funkciót tölt be. Ez bizonnyal helyi intézkedést, tehát az intézkedést hozót kell erről faggatni. (Minden esetre egy túlbiztosítás.)
    Csillag F.

  15. Juli szerint:

    Kedves Feri! Kriszti nevében is köszönöm a gyors választ.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 54 55 56 57 58 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep