Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. Juli szerint:

    Kedves Ildi! Ha a http://www.oki.hu honlapon rákerestek ezekre a kifejezésre, találtok írásokat a témával kapcsolatban. Esetleg a GOOGLE keresőn is meg lehet próbálni. Ajánlom a Falus Iván szerkesztette Didaktika tankönyvet (Nemzeti Tankönyvkiadó, már a második kiadás is megjelent), és érdemes a Pedagógiai Lexikont is megnézni. Az is megvan online: http://human.kando.hu/pedlex/lexicon/
    Jó munkát kívánok mindkettőtöknek.

  2. Pintérné M. Ildikó szerint:

    Kedves Juli!
    Köszönöm szépen a gyors reagálást, az oki cikkeit elküldtem tegnap már (ha már dolgoztam nekik, ennyire ismerem őket).
    Minden más infót nagyon köszönök. Bármilyen segítség jól jön, mivel mindig rövid a határidő.
    Köszönettel: Ildikó

  3. papírszobrász szerint:

    Rockzenét az iskolákba!

    Mindannyiunk életében fontos helyet foglal el a zene. A gyerekek esetében ez az állítás még inkább igaz, hiszen sokan közülük ezzel a művészettel összekötve képzelik el a jövőjüket. Tíz közül legalább kilenc sztár akar lenni, jó részük zenei pályán. Ha viszont kedvenc tantárgyaikról kérdeznénk őket, kevesen választanák az ének zenét, s ezek többsége is csak azért, mert ettől nem tartanak. Ennek az abszurd állapotnak az az oka, hogy más zenét szeretnek, más zenét hallgatnak, mint amit az iskolában tanítanak nekik. Zenetanárok felmérése szerint az embereknek mindössze l %-át érdekli a klasszikus műfaj. Milyen alapon biztosítanak tehát előjogokat a komolyzenének az oktatásban és a kultúrpolitikában? Mi köze a demokráciához annak, hogy egy kis létszámú csoport próbálja rákényszeríteni ízlését, értékítéletét a társadalomra? A művészetek alakulását, fejlődését nem kritikusok, esztéták, filozófusok szabták meg -még csak nem is a művészek-, hanem az emberek igényei, és az ezek kielégítésére rendelkezésre álló technikai lehetőségek. A klasszikus zene háttérbe szorulása nem műveltségi probléma, hiszen egyre több az iskolázott, diplomás ember. Térben és időben is megnőttek az igények a zenével szemben, amelyeknek ez a műfaj nem tudott eleget tenni, megnőttek a lehetőségek, amelyeket nem volt képes kihasználni. Nem erre a célra jött létre az ipari forradalom idején, amely megteremtette kialakulásának feltételeit. Egy szűk réteg (vagyonos polgárság, nemesség) igényeinek kiszolgálására született meg, soha nem volt egyetemes sem földrajzi, sem társadalmi, sem zenei értelemben. Kötöttségei miatt nem tudta integrálni Európa perifériáin élő, vagy nem európai népek zenéit (latin zene, néger zene, stb.), képtelen volt élni később kifejlesztett, vagy elterjedt hangszerek (ütő-, elektromos hangszerek, gitár, szaxofon, stb.) által nyújtott új lehetőségekkel. Művelőinek tevékenysége vagy l00 éve interpretálásra szorítkozik, azok lettek a sztárok (karmesterek, énekes és hangszeres szólisták), akik a komolyzene termékeny időszakában epizodistáknak számítottak. Ilyen intervallum soha nem volt a műfaj történetében. Valójában ez nem is intervallum, hanem végleges állapot. A klasszikus zene alkotóereje megmásíthatatlanul kiapadt, szerepe a jövőben a hagyományőrzés. Ne tévesszen meg senkit az, hogy időközben intézményes jelleget öltött, hogy kiváltságos helyzetet élvez az oktatásban és a művészetpolitikában, hogy ismérveit rendszerbe foglalták, amelyet hívei valóságos (s ezen a téren kizárólagos) tudománynak tartanak. Számos olyan rendszer létezett már ezen a világon, melyet biztos alapon állónak hittek, a körülmények változása mégis pillanatok alatt lerombolta őket. Az osztály alapon létrejött műfajok (ideértve a színházat, az önálló költészetet, stb. is ) nem képesek a demokratikus követelményeknek eleget tenni. Egyetlen műfaj van, amely megfelel mindazoknak az elvárásoknak, amelyeket a zenével szemben támasztunk. Ebből következik, hogy az ének-zene megújításának is egyetlen útja van: a tárgy oktatását a rockzenére kell alapozni. Erre az útra pedig mielőbb rá kell lépnünk, mert ezt most még elsőként tehetjük meg, s az elsőségből mindig hasznot lehet kovácsolni.

  4. márta szerint:

    Kedves papírszobrász!
    Talán azért nem kellene ilyen kategórikus kijelentéseket tenni! Ezek szerint akkor ne tanítsuk mondjuk Balassit sem, és Shakespearet sem, mert úgysem aktuálisak már? Az emberek hány százaléka olvas Csokonayt? Azt nem vitatom, hogy igenis vannak értékei a rock és mindenféle mai, a fiatalok zenéjének is….Véleményem szerint az ésszerű kompromisszum a célravezető, ahogy azt a már szintén elavultnak tekintett, régi Hippolytban mondta Kabos Gyula. „Ebből is egy kicsit, meg abból is egy kicsit.” Ugye milyen gyakran hivatkozunk egyébként a régi dolgokra…? Egy jó zenetanár – hála Istennek a mi iskolánkban az van – nagyon jól megtalálja az egyensúlyt, pedig vidéki, műszaki irányultságú szakközépiskola vagyunk. És még egy dolog: az előző osztályomban volt egy Gilda nevezetű lány. Ők kérték meg hogy hallgassuk meg egyszer azt az operát amelyikben szerepel Gilda… és meghallgattuk és élvezték…
    Hát így is lehet nézni a dolgokat! Egyébként meg zene tekintetében mindenevő vagyok: hallgatok Mozartot, Verdit, EDDA-t és Kárpátiát, Illést , Omegát, Boban Markovicsot és Gheorghe Zamfirt. Üdv Hadnagy Márta

  5. mesemaci szerint:

    Rockzenét a suliba ? Csak nézzétek meg ! youtoube , keresőbe : évnyitó hunyadi

  6. Judit szerint:

    Helló,lehet hogy rossz helyen járok,de valaki megtudná nekem mondani,hogy honnan tudok segitséget kérni az alábbi ügyben:dajka vagyok vidéken egy oviban.Az utóbbi 5-10 évben annyira megváltoztak a munkakörömhöz hozzátoldott „kötelességeim”, hogy már szinte: mosogatónő, takaritónő, kaja, pohár, tányér be-kihordás, avargereblyézés, fűnyirás és még sorolhatnám, hogy mik a főnököm (aki iskola, ovoda igazgató-gyerek nélkül — semmit nem ért a gyermekneveléshez) által kiszabott munkáim, hogy a csoportban a gyerekekkel már szinte nem is vagyok. Persze mindezekért semmi plusz pénz nélkül… Hol tudok segitséget kérni ez,és még az ovodában folyó ügyekkel kapcsban???

  7. Bali Liza szerint:

    Kedves Kollégák!
    Március 15-re keresek előadható drámajátékot középiskolásoknak!
    Tudna valaki kész anyagot adni? Hálás lennék,és nem sajátítom ki a szerzőséget ! De ha csak ötlete van valakinek: hol találok ilyesmit, azt is megköszönöm : B Liza

  8. Juli szerint:

    Szia, Liza! Nézd meg ezen a honlapon a Rendhagyó megemlékezés március 15-ről című összeállítást. Hátha tetszeni fog! Sok sikert!
    http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=334

  9. Péter szerint:

    Kedves Kollégák!

    Jelenleg 9. évfolyamos, szakmunkás/géplakatos/osztályom van. Honnan tudok nekik a pályaorientáció tantárgyhoz anyagokat gyűjteni? Miből készüljek fel? Van ehhez valami szakkönyv? Ez az első osztályom. Ami érdekes, hogy a felettük levő évfolyamoknak nincs ilyen tantárgya, így nem tudok kitől segítséget kérni a kollégák közül sem. Egyáltalán kötelező ez a tantárgy, vagy lehetne helyette mást is tanítani? Végül is azért kaptam ezt, hogy legyen velük elég órám. De így tényleg csak nyűg.

  10. OFOE szerint:

    Figyelem!!! Megjelent az első hozzászólás a Virtuális kongresszushoz, Takács Géza szövege alatt olvasható. Lehet folytatni a naplót!

  11. Zsóka szerint:

    Kedves Tanítók!
    Olyan kollégákat keresek, akik 1-2. osztályban „guruló”rendszerben – tantárgycsoportosan, csak délelőtt -tanítanak.
    Kérem, jelentkezzetek levélben!
    Köszi.
    Zsóka

  12. márta szerint:

    Kedves Liza!
    Én is most készítem a mácius 15-i műsor forgatókönyvét. Sok anyagot leszedtem már netről, köztük 2 kész forgatókönyvet. Ha akarod nagyon szívesen átküldöm emilben amim van. Erre a címre amit itt megadtál küldhetem? Levélben akkor majd többet és részletesebben. Üdv Hadnagy Márta

  13. Földes Petra szerint:

    Kedves Péter!
    Az üzeneted melletti e-mail címre küldtem neked foglalkozásterveket, amivel elindulhatsz. S talán ezek mentén sikerül a csoporttal együtt megtalálnotok, hogy mire van leginkább szükségük a témával kapcsolatban. Ha az üzenőben megadott címed nem megfelelő, írd meg a honlap Kapcsolat funkcióján keresztül, hogy hova küldjem? Üdvözlettel: Földes Petra

  14. márta szerint:

    Kedves Péter!
    Megkérdeztem „hozzáértő” kollégáimat, hogy ők mit tanítanak kilencedikben pályaorientációból. Egy kis műszaki rajzot, egy kis anyagismeretet, egy kis munkavédelmet – mindenből egy keveset, kedvcsinálásképp. Tankönyv? Hát …innen – onnan. Mivel többet segíteni nem tudok, ez is csak egy kis kedvcsinálás akart volna lenni számodra.Üdv Hadnagy Márta

  15. Péter szerint:

    Köszönöm szépen a segítségeteket!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 56 57 58 59 60 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep