2 610 üzenetHozzászólás a(z) OFOE bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Kedves Judit! Javasoljuk, hogy keresd fel a http://www.mentor-konyvesbolt.hu honlapot. Regisztráció után nézd meg a szakkönyvek jegyzékét (Sz. Földi Ritának két könyve van a témakörben). Ha nem boldogulsz, az Üzenőfalon keresd Salné Lengyel Máriát (Marát). Biztosan segítségedre lesz. Jó munkát kívánunk.
Köszönöm a választ, és a segítséget.
Már másodszor bízták rám egy iskolai (10 perces)holokauszt-műsor megszervezését. Nincs új ötletem! Középiskolásoknak kellene. Tud valaki segíteni?
Kedves Edit!
A Történelemtanárok Egylete webhelyén (tte.hu) az „Ünnepek, évfordulók” között talál egy linkgyűjteményt a holokauszt emléknaphoz. Onnan talán meríthet ötleteket.
Március 15-re műsort keresek, segítsetek!
Kedves Jónás Istvánné!
Mint már a 976. számú üzenetben jeleztük, a mi honlapunk is tartalmaz egy március 15-i műsort. De találsz ötleteket a Történelemtanárok Egyletének honlapján (tte.hu) az „Ünnepek, évfordulók” rovatban.
Eredményes munkát kívánunk.
Tisztelt OFOE!
Olyan iskolát keresnék, ahol a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek integrációs felkészítését (IPR) végzik, jól végzik.
Mi mostanában kezdtük és segítséget szeretnék kapni abban, hogy milyen dokumentumokat kell vezetni ezekről a gyerekekről, valamint a szöveges értékelésükhöz szeretnék kapni valamilyen szempontsort.
Kedves Zsuzsa!
Fordulj az Országos Oktatási Integrációs Hálózat régiós koordinátorához, ők kifejezetten erre vannak; az a dolguk, hogy Nektek segítsenek! S minthogy régiós koordinátor, valós, gyakorlatias, naprakész helyismerettel rendelkezik, így össze tud hozni a környezetetekben azzal az iskolával, akiktől a legtöbbet tanulhattok. Jó munkát, sok sikert kívánok Nektek!
Kedves Petra, a tanácsa megtévesztő, hetek óta hangos a sajtó attól a hírtől, hogy az integrációs modelliskolák nem integrálnak. (kutatási eredmény) Attól félek, hogy a koordinárorok még kevésbé. Noha valós, helyismeretet sugalló adminisztrációra persze bárkit meg tudnak tanítani. Az igaz.
Kedves „ababa” a sajtóban valóban megjelentek az integrációval kapcsolatos elrettentő hírek. Javaslom, hogy az árnyaltabb tájékozódás érdekében olvassa el a szóban forgó kutatás interneten is hozzáférhető beszámolóját, valamint a legfrissebb integrációt érintő kutatás eredményeit
Az integráció folyamata valóban sok problémával küzd: legfőképpen azzal, hogy a szegregáció mértéke és a leszakadók súlyos helyzete a folyamat gyorsítását igényelné, míg a pedagógusok szakmai felkészítése és a helyi társadalom fogadókészségének megalapozása a folyamat lassítását tenné szükségessé. Ezzel az ellentmondással küzd az OOIH, amelynek szakemberei, a régiós koordinátorok, megismétlem: KIVÁLÓ felkészültséggel és szakmai elhivatottsággal teszik a dolgukat.
Másrészt: válaszomnak volt egy nem titkolt, bár lehet, hogy rejtett üzenete is: Szerettem volna felhívni a figyelmet arra, hogy a nagy állami rendszerek és alkalmazottaik (lásd OOIH és a régiós koordinátorok) értünk vannak. A valóságos, hatékony szakmai szolgáltatás, főleg egy új területen, többek között attól jön létre, ha a „kliensek” megrendelőként jelzik az igényeiket – a hálózati iskolák kérdeznek, konzultációt kérnek; azoktól, akik arra vannak, hogy válaszoljanak és konzultáljanak (vagyis esetünkben a régiós koordinátoroktól). Álnaiv válaszommal, nagyon is tudatosan, egy olyan világot vizionáltam, ahol mindez természetes…
Kedves Petra! Majd olvasok, csak még kérdeznék, most akkor mi várható a koordinátoroktól, akik olyan kiválóak? Sürgetnek? Vagyis megerőszakolják az iskolát? Lassitanak, vagyis az állásukat kockáztatják? Vagy lavíroznak, és akkor meg sem a tanároknak, sem az adminisztrátoroknak, sem a programnak nem jók?
Ha olyan jók ezek a koordinátorok, miért nem iskolát vezetnek,volna már egy tucat remek iskolánk, holott pillanatnyilag egy sincs. Olyan legalábbis nincs, amelyik a legelesettebb cigányok gyerekeivel is boldogul sok éve. És megváltoztatta a világot.
És hol képzik ki azokat a remek koordinátorokat? Vannak, akik már tudják, mi a teendő a cigány gyerekekkel? Miért nem árulják el, miért nem gyakorolják?
Kedves Aba Bán,
nagyon kérem, hogy előbb olvasson, utána kérdezzen! Nagyon fontos lenne, hogy erről a valóban súlyos társadalmi problémáról ne a – bármennyire is visszafogott – indulat szintjén, hanem józanul beszéljünk. Itt jelzem, hogy vannak sok éve működő, sikeres programok – de ha erre kitérnék, megint csak olvasnivalót tudnék ajánlani, s azzal az előző körben sem voltam sikeres… Remélem (azon leszek), hogy konstruktív vitapartnerként egy erre a célra sokkal alkalmasabb fórumon a közeljövőben találkozunk.
Kedves Aba Bán! Úgy véljük, hogy az Ön által kezdeményezett vita túlmegy az Üzenő keretein, pedig nagyon komplex, a különböző nézőpontokból különböző módon értelmezhető és megítélhető, rendkívül időszerű, ráadásul sokakat foglalkoztató problémát vet fel. Javasoljuk, hogy kapcsolódjon be a honlapunkon zajló virtuális nevelésügyi kongresszusba. Bármelyik megjelenő íráshoz van lehetősége kommentet fűzni, de – ha úgy találja jónak – akár önálló írással is jelentkezhet.
Kedves ofoe honlap szerkesztők!
Napról – napra megleptek valami újjal, érdekessel!
Ma reggel nagy örömömre egy újabb kisfilm, módszertani segédlettel!
csak gratulálni tudok ehhez a nagyon minősáes honlaphoz, és sok-sok kitartást!!!!!
Kedves Panka! Köszönjük a dicséretet, nagyon jólesik.