Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. Ofoe szerint:

    Kedves Péter!
    Az osztálypénz több szempontból kényes kérdés.
    1. Ki döntötte el, hogy legyen osztálypénz? Beleegyeztek-e a szülők, hogy pénzt szednek a gyereküktől? Milyen formában született a döntés?
    2. Miért nem fizet a gyerek? Nem elképzelhető, hogy a család pénzszűkében van? Esetleg elfelejti?
    Azért teszek fel ennyi kérdést, mert szülői szervezetek és egyes szülők is gyakran kifogásolják, hogy az elvileg ingyenes közoktatásban rendszeres a pénzgyűjtés. Először ezen lenne érdemes elgondolkodni, megbeszélni kollégákkal, szülőkkel. A helyzet magyarázható, de nem tisztázott.

    Az igazolásokat a tanév végéig kell megőrizni.

  2. orsos jános szerint:

    én 6 éves voltam a teror támadás nál ara emlékszem hogy a world trade center meg támad ták
    ha valaki akar beszélni velem a kor a janigyerek@citromail.hu irjanak sokan

  3. Budapest Tabló szerint:

    Kedves Pedagógusok, tablókészítés szolgáltatásunkat szeretnénk a figyelmükbe ajánlani: http://tablo.suli.hu

    Minden jót!

  4. agi szerint:

    Esedezve kédem!

    Mi történik a pedagógusokkal, ha az ált. isk.-t alapítványi fenntartónak adja át az önkormányzat?
    Jogutódlás vagy jogutódlás nélküliség esetén mindenképpen jár-e a végkielégítés, ha a közalkalmazotti jogviszonyának megszűnésébe nem egyezik bele a dolgozó?
    Kinevezett, több évtizede az iskolában tanító pedagógusról van szó.
    Mire vigyázzunk, mire figyeljünk?
    Mi a javaslat?

  5. A szerk. szerint:

    Kedves Ági! Arra kérünk, hogy a Tanácsadóban tedd fel a kérdésedet.

  6. kőrévi szerint:

    6505. könyvjelző számú kérdésemre egy ideje várom a T. Tanácsadó válaszát…Köszönettel: Kőrévi

  7. a szerk. szerint:

    Kedves Kőrévi!
    Sajnos nem tudjuk garantálni a gyors választ, ezért azt kérjük, hogy más fórumon is érdeklődjön.
    Továbbá mindenkitől azt kérem (nem először), hogy az Üzenőbe ne küldjön a Tanácsadóval kapcsolatos kérdéseket, kéréseket.
    Tisztelettel: a szerk.

  8. Juli szerint:

    „Jobb, ha tudomásul vesszük: azon a napon, amikor a tanulók az iskolán belül, a Net révén egyszerre kaphatnak asztro/lóg/nómiai választ ugyanarra a kérdésre, akkor a modernitás azon projektje, amit iskolának nevezünk, egészen komoly kihívás elé kerül.” Ez az idézet egy olyan blogról származik, amelyet az AULA most tett fel saját pedagógiai blog gyűjteményébe. (Ha ez a felvétel korábban történt, bocsánat, kedves Szerkesztők, én most fedeztem fel.) Izgalmas, aktuális felvetések, kommentek, mindenkinek ajánlom: http://oktatas.blog.fn.hu/

  9. Földes Petra szerint:

    Kedves Petra, látom, ez a cikkem nem sikerült. A hozzászólásokból. Mindenki csak a címben foglaltakra reflektál, mert túlhangsúlyoztam azt a tényt, hogy ezek a nyelvi tagozatos gyerekek már akkor is „Európában gondolkodva” tervezték karrierjüket. Ami szerintem nem feltétlen baj, sőt! Ha hazatérnének, még jól is jönne!! Könnyebb lehetne így szakítanunk önveszélyes önámitó és önsorsrontó, provinciális lhazafiaskodásainkkal…
    De! Azt éreztem bajnak, hogy csaknem 40 évig tanítottam, és semmi de semmi az égvilágon nem változott a családok (gyermekek) mentalitáésában. Nem a tudásnak, hanem a pénznek és csakis a pénznek volt és maradt presztizse. Ez az, ami szerintem a kitaposott cipőben, kinyúlt pulcsiban oktató tanárokat – bennünket is – felpofozhatóvá tett a vagányabb diákok számára.Az értékválság, ami a társadalmat megbetegítette (nem a rendszerváltás óta!) az iskolában kulminál!! Tévednék??
    Tedd ki a saját hozzászólásomat, ha jónak véled, publikus. Csak szomorú vagyok hogy ennyire félreérthetően írtam meg a gyerekek dogáinak elemzését! Baráti öleléssel: Zsuzsa

  10. petra szerint:

    Kedves Zsuzsa!
    Bemásoltam a cikked mögé „kommentbe”, és ott válaszolok… De annyit itt is elmondok, hogy nagyon köszönjük a cikket!

  11. petike szerint:

    Olyan egyszerű a megelőzés – minden szempontból!
    A kályhához mennék vissza, mert a számokkal van baj!
    Ha 2 (!) számot megváltoztatnánk a közoktatási törvényben és annak megfelelően élnénk, minden szellemi, anyagi következményével – tudom nem lenne könnyű,azonban roppant eredményes lenne !
    Mi az akadálya a kognitív, stressz- és erőszakmentes iskolának ( óvodának – itt is
    léteznek horror számok ) – a társadalmon, a pedagógusokon, a gyerekeken és családokon kívül :-)))?
    Megmutatom!
    Olvassuk el, gondoljuk át az eredeti számokkal a szöveget, majd a zárójelben szereplő számokkal!
    Következtetésével forduljon képviselőjéhez!
    „A közoktatási törvény 66. § (5) bekezdése szerint az iskolába felvett tanulók osztályba vagy csoportba való beosztásáról – a szakmai munkaközösség, annak hiányában a nevelőtestület véleményének kikérésével – az igazgató dönt. Az
    osztályok, csoportok szervezésének szabályait a törvény 3. számú melléklete határozza meg. Eszerint az iskola 1-4. ( 1-12. ) évfolyamán az osztályokat oly módon kell megszervezni, hogy az iskolai osztályba felvett gyermekek, tanulók száma
    ne lépje túl a maximális 26 ( 13 ) fős létszámot. Az iskolai osztályokra megállapított maximális létszámot legfeljebb húsz százalékkal át lehet lépni a nevelési év, illetőleg a tanítási év indításánál, ha az iskolában az adott
    évfolyamon csak egy iskolai osztály indul; továbbá a nevelési év, tanítási év során abban az esetben, ha új gyermek, tanuló átvétele miatt indokolt.”( Forrás: OKTATÁSI JOGOK BIZTOSÁNAK HIVATALA, http://www.oktbiztos.hu )

  12. Sz. Tasnádi Annamária szerint:

    Őszinte tiszteletem és nagyrabecsülésem!! 6 gyermeket felnevelt, mostmár sajnos özvegy édesanya vagyok, – legkisebb gyermekem 17 és fél, legidősebb 30 és fél éves. Volt/van tapasztalatom az iskolákkal, tanárokkal kapcsolatban. Nagyon nagyrészt pozitív. Szeretnék ezúton is köszönetet mondani minden pedagógusnak, aki még meg tudta őrízni az igaz emberséget, tisztességet, a szakma és a gyermekek őszinte szeretetét, és meg tudott maradni – valahol a szíve mélyén – maga is gyermeknek! Mert enélkül nem megy…! 🙂 Kívánok jó egészséget, sok-sok szépet-jót, sikereket a szakmai és a privát életben is minden ilyen pedagógusnak! Őszinte tisztelettel, szeretettel: Sz. Tasnádi Annamária / Győr.

  13. Sz. Tasnádi Annamária szerint:

    Még talán csak annyit: egy hírlevelük lehetne! Szívesen olvasnám mint szülő is pl. hogy milyen fejlemények vannak az oktatás-ügy területén, – nem elsősorban jogszabályokra gondolok, de azokra is. És jó volna, ha itteni pedagógusoktól lehetne konkrét esetekben is véleményt/tanácsot kérni. Jó lenne jobban együttműködni!! 🙂 Mindenből a legjobbakat kívánom tisztelettel, szeretettel: Annamária.

  14. Sz.Tasnádi Annamária szerint:

    Bocsánatot kérek az előző hozzászólásomért, nem voltam elég alapos, – most látom, lényegében minden, általam felvetett dolog fent van a honlapom is. 🙂

    Tiszteletem, üdvözletem! 🙂

  15. Hoffmann Andrea szerint:

    Pedagógus vagyok, ez az utolsó tanévem. Idén csak fél óraszámban tanítottam. Azt szeretném tudni, hogy a 40 év után járó jubileumi jutalmamat úgy fogják-e kiszámítani, hogy a „fél” fizetésemet szorozzák öttel?
    A válszt előre is köszönöm!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 66 67 68 69 70 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep