Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
|
Kedves Péter!
Az osztálypénz több szempontból kényes kérdés.
1. Ki döntötte el, hogy legyen osztálypénz? Beleegyeztek-e a szülők, hogy pénzt szednek a gyereküktől? Milyen formában született a döntés?
2. Miért nem fizet a gyerek? Nem elképzelhető, hogy a család pénzszűkében van? Esetleg elfelejti?
Azért teszek fel ennyi kérdést, mert szülői szervezetek és egyes szülők is gyakran kifogásolják, hogy az elvileg ingyenes közoktatásban rendszeres a pénzgyűjtés. Először ezen lenne érdemes elgondolkodni, megbeszélni kollégákkal, szülőkkel. A helyzet magyarázható, de nem tisztázott.
Az igazolásokat a tanév végéig kell megőrizni.
én 6 éves voltam a teror támadás nál ara emlékszem hogy a world trade center meg támad ták
ha valaki akar beszélni velem a kor a janigyerek@citromail.hu irjanak sokan
Kedves Pedagógusok, tablókészítés szolgáltatásunkat szeretnénk a figyelmükbe ajánlani: http://tablo.suli.hu
Minden jót!
Esedezve kédem!
Mi történik a pedagógusokkal, ha az ált. isk.-t alapítványi fenntartónak adja át az önkormányzat?
Jogutódlás vagy jogutódlás nélküliség esetén mindenképpen jár-e a végkielégítés, ha a közalkalmazotti jogviszonyának megszűnésébe nem egyezik bele a dolgozó?
Kinevezett, több évtizede az iskolában tanító pedagógusról van szó.
Mire vigyázzunk, mire figyeljünk?
Mi a javaslat?
Kedves Ági! Arra kérünk, hogy a Tanácsadóban tedd fel a kérdésedet.
6505. könyvjelző számú kérdésemre egy ideje várom a T. Tanácsadó válaszát…Köszönettel: Kőrévi
Kedves Kőrévi!
Sajnos nem tudjuk garantálni a gyors választ, ezért azt kérjük, hogy más fórumon is érdeklődjön.
Továbbá mindenkitől azt kérem (nem először), hogy az Üzenőbe ne küldjön a Tanácsadóval kapcsolatos kérdéseket, kéréseket.
Tisztelettel: a szerk.
„Jobb, ha tudomásul vesszük: azon a napon, amikor a tanulók az iskolán belül, a Net révén egyszerre kaphatnak asztro/lóg/nómiai választ ugyanarra a kérdésre, akkor a modernitás azon projektje, amit iskolának nevezünk, egészen komoly kihívás elé kerül.” Ez az idézet egy olyan blogról származik, amelyet az AULA most tett fel saját pedagógiai blog gyűjteményébe. (Ha ez a felvétel korábban történt, bocsánat, kedves Szerkesztők, én most fedeztem fel.) Izgalmas, aktuális felvetések, kommentek, mindenkinek ajánlom: http://oktatas.blog.fn.hu/
Kedves Petra, látom, ez a cikkem nem sikerült. A hozzászólásokból. Mindenki csak a címben foglaltakra reflektál, mert túlhangsúlyoztam azt a tényt, hogy ezek a nyelvi tagozatos gyerekek már akkor is „Európában gondolkodva” tervezték karrierjüket. Ami szerintem nem feltétlen baj, sőt! Ha hazatérnének, még jól is jönne!! Könnyebb lehetne így szakítanunk önveszélyes önámitó és önsorsrontó, provinciális lhazafiaskodásainkkal…
De! Azt éreztem bajnak, hogy csaknem 40 évig tanítottam, és semmi de semmi az égvilágon nem változott a családok (gyermekek) mentalitáésában. Nem a tudásnak, hanem a pénznek és csakis a pénznek volt és maradt presztizse. Ez az, ami szerintem a kitaposott cipőben, kinyúlt pulcsiban oktató tanárokat – bennünket is – felpofozhatóvá tett a vagányabb diákok számára.Az értékválság, ami a társadalmat megbetegítette (nem a rendszerváltás óta!) az iskolában kulminál!! Tévednék??
Tedd ki a saját hozzászólásomat, ha jónak véled, publikus. Csak szomorú vagyok hogy ennyire félreérthetően írtam meg a gyerekek dogáinak elemzését! Baráti öleléssel: Zsuzsa
Kedves Zsuzsa!
Bemásoltam a cikked mögé „kommentbe”, és ott válaszolok… De annyit itt is elmondok, hogy nagyon köszönjük a cikket!
Olyan egyszerű a megelőzés – minden szempontból!
A kályhához mennék vissza, mert a számokkal van baj!
Ha 2 (!) számot megváltoztatnánk a közoktatási törvényben és annak megfelelően élnénk, minden szellemi, anyagi következményével – tudom nem lenne könnyű,azonban roppant eredményes lenne !
Mi az akadálya a kognitív, stressz- és erőszakmentes iskolának ( óvodának – itt is
léteznek horror számok ) – a társadalmon, a pedagógusokon, a gyerekeken és családokon kívül :-)))?
Megmutatom!
Olvassuk el, gondoljuk át az eredeti számokkal a szöveget, majd a zárójelben szereplő számokkal!
Következtetésével forduljon képviselőjéhez!
„A közoktatási törvény 66. § (5) bekezdése szerint az iskolába felvett tanulók osztályba vagy csoportba való beosztásáról – a szakmai munkaközösség, annak hiányában a nevelőtestület véleményének kikérésével – az igazgató dönt. Az
osztályok, csoportok szervezésének szabályait a törvény 3. számú melléklete határozza meg. Eszerint az iskola 1-4. ( 1-12. ) évfolyamán az osztályokat oly módon kell megszervezni, hogy az iskolai osztályba felvett gyermekek, tanulók száma
ne lépje túl a maximális 26 ( 13 ) fős létszámot. Az iskolai osztályokra megállapított maximális létszámot legfeljebb húsz százalékkal át lehet lépni a nevelési év, illetőleg a tanítási év indításánál, ha az iskolában az adott
évfolyamon csak egy iskolai osztály indul; továbbá a nevelési év, tanítási év során abban az esetben, ha új gyermek, tanuló átvétele miatt indokolt.”( Forrás: OKTATÁSI JOGOK BIZTOSÁNAK HIVATALA, http://www.oktbiztos.hu )
Őszinte tiszteletem és nagyrabecsülésem!! 6 gyermeket felnevelt, mostmár sajnos özvegy édesanya vagyok, – legkisebb gyermekem 17 és fél, legidősebb 30 és fél éves. Volt/van tapasztalatom az iskolákkal, tanárokkal kapcsolatban. Nagyon nagyrészt pozitív. Szeretnék ezúton is köszönetet mondani minden pedagógusnak, aki még meg tudta őrízni az igaz emberséget, tisztességet, a szakma és a gyermekek őszinte szeretetét, és meg tudott maradni – valahol a szíve mélyén – maga is gyermeknek! Mert enélkül nem megy…! 🙂 Kívánok jó egészséget, sok-sok szépet-jót, sikereket a szakmai és a privát életben is minden ilyen pedagógusnak! Őszinte tisztelettel, szeretettel: Sz. Tasnádi Annamária / Győr.
Még talán csak annyit: egy hírlevelük lehetne! Szívesen olvasnám mint szülő is pl. hogy milyen fejlemények vannak az oktatás-ügy területén, – nem elsősorban jogszabályokra gondolok, de azokra is. És jó volna, ha itteni pedagógusoktól lehetne konkrét esetekben is véleményt/tanácsot kérni. Jó lenne jobban együttműködni!! 🙂 Mindenből a legjobbakat kívánom tisztelettel, szeretettel: Annamária.
Bocsánatot kérek az előző hozzászólásomért, nem voltam elég alapos, – most látom, lényegében minden, általam felvetett dolog fent van a honlapom is. 🙂
Tiszteletem, üdvözletem! 🙂
Pedagógus vagyok, ez az utolsó tanévem. Idén csak fél óraszámban tanítottam. Azt szeretném tudni, hogy a 40 év után járó jubileumi jutalmamat úgy fogják-e kiszámítani, hogy a „fél” fizetésemet szorozzák öttel?
A válszt előre is köszönöm!