Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. a szerk. szerint:

    Kedves Kérdező!
    Erre a kérdésre a Tanácsadóban válaszoltunk.

  2. feszter szerint:

    Kedves OFOE!

    Példaképek témakörben keresek szakirodalmat, nemzetközi kitekintésű vizsgálatokat, kérdőíveket, azok elemzését. Előre is köszönöm az ötleteket!

  3. Nóra szerint:

    Nóra vagyok, fiatal irodalomtörténész és magyar-rajz tanár palánta. Szívesen leveleznék hasonló érdeklődésű emberekkel!

  4. Juli szerint:

    Kedves Feszter! A példakép témakör kutatásáról két tanulmányt tudok ajánlani:
    Pető Andrea – Berteke Waaldijk: A női példaképek élettörténetének feldolgozása, Új Pedagógiai Szemle, 2005/02; Mihály Ildikó: „Hősfogyatkozás” vagy modellterror?Adalékok a példaképválasztások folyamatához,Új Pedagógiai Szemle, 2006/01
    Jó munkát kívánok!

  5. Feszter! szerint:

    Köszönöm szépen a segítséget!

  6. Szathmáriné szerint:

    1399Ft-os csekket elrontották kitőltésnél a szülők, kérem szíveskedjék újat küldeni. Köszönettel Szathmáriné

  7. A szerk. szerint:

    Kedves „Szathmáriné”, biztos, hogy nekünk akarta küldeni ezt az üzenetet? Mert nem értjük.

  8. Zsuzsa szerint:

    Kedves Szerkesztők!
    a 4. Országos Osztályfőnöki konferenciáról keresek anyagot, de a honlapon nem találom. Esetleg találok róla valamit egy másik oldalon?
    üdvözlettel, Zsuzsa

  9. Juli szerint:

    Kedves Zsuzsa, a 4. Országos Osztályfőnöki Konferencia előadásainak anyagát a következő oldalainkon találod (Több üzenetben tudom csak átküldeni):

    Elvárások kereszttüzében,
    http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=228

    Sallai Éva: Pedagógusnak lenni a mai iskolában, http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=230

  10. Juli szerint:

    (folytatás)
    Szekszárdi Júlia: Osztályfőnöknek lenni a mai iskolában, http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=233

    Földes Petra: Ki honnan érkezett? – Gyereknek lenni a mai iskolában, http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=232

  11. Juli szerint:

    (folytatás)
    Szekszárdi Júlia: Osztályfőnöknek lenni a mai iskolában, http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=233

    Földes Petra: Ki honnan érkezett? – Gyereknek lenni a mai iskolában, http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=232

  12. Juli szerint:

    (folytatás 2)

    Perjés István: Alapmítoszaink a nevelésről
    http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=231

    Boreczky Ágnes: A szimbolikus család,
    http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=229

    Barátsággal üdvözöl az OFOE

  13. Zsuzsa szerint:

    kedves Juli!
    nagyon szépen köszönöm! korábban a pedagógiai szemle külön számokban foglalkozott a konferenciákkal. 2004-ben ilyen nem volt? és még egy dolog: most nem született valamiféle állásfoglalás a konferencia során? az osztályfőnöki szerepről írom a szakdolgozatomat, ezért érdekel ilyen részletesen…:-)
    Üdv
    Zsuzsa

  14. Szekszárdi Juli szerint:

    Kedves Zsuzsa! Sajnos nem született állásfoglalás, csak kisebb összefoglaló, ami ahhoz képest nem sok újat tartalmaz, mint ami az én előadásomban elhangzott. Az utóbbi években minden, ami az osztályfőnöki tevékenységgel kapcsolatban elmondható, megtalálható az egyesületi honlapunkon. Még a Jelentés a magyar közoktatásról 2006 kötetet is meg lehet nézni (fenn van a http://www.oki.hu honlapon), Az iskolák belső világa című fejezetben van valami kevés. Ha konkrét kérdésed van még a dolgozatodhoz, írj e-mailt (szekja@t-online.hu), hátha tudok segíteni.

  15. Rné D Gizella szerint:

    Tisztelt Baranyai Úr!
    Egy egyházi intézmény gazdasági hivatalában dolgozom 10 éve mint főkönyvelő helyettes és belső ellenőr, kapcsolt munkakörben.Két felsőfoku szakirányu( de nem főiskolai) végzettségem van,amit még az előző munkahelyeimen szereztem.
    Előzőleg Önkormányzati intézményneknél dolgoztam gazdaságvezetőként és F besorolásban voltam.
    Amikor az egyházi intézményhez kerültem,akkor már csak az E kat-ba soroltak.
    Kérdésem: ez helyes e így,vagy kérhetem az F-be való visszasorolásomat?
    Megjegyezni kívánom,hogy az egyházi intézmény ahol dolgozom az egyéb besorolásba tartozik a korábbi közalkalmazotti helyett,mindenben a Mt.az irányadó,kivéve a bértáblát,a bérbesorolásunknál továbbra is a kjt-t alkalmazzák.

    Második kérdésem pedig a következő lenne:
    egyik kolleganőm ügyviteli alkalmazottként(munkaügyi előadó) dolgozik.Munkaköre nincs főiskolai végzettséghez kötve. Időközben tanítói diplomát szerzett,igy az E kat-ból az F-be sorolták.
    Az a kérdésem,hogy helyesen járt-e el az (igazgató) munkáltató amikor feljebbsorolta,mivel tudomásom szerint nem iskolai végzettséget,hanem munkakört sorolunk, és még a főiskolai végzettsége sem szakirányu!?
    Várom mielőbbi válaszát. Tisztelettel: Gizella

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 67 68 69 70 71 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep