Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. a szerk. szerint:

    Kedves Látogatók!
    A Tanácsadó határozatlan ideig szünetel. Az okokról írtunk korábban. Kérjük, az Üzenőbe se írjanak munkajogi kérdéseket. Ezekre nincs módunk válaszolni.

  2. Virág szerint:

    A nem szakrendszerű oktatással kapcsolatban szeretnék kérdezni néhány dolgot.
    Gyógypedagógus vagyok egy gyógypedagógiai intézményben.Gyógypedagógusként minden évfolyamon az osztályfőnök tanít minden tantárgyat,kivételt képeznek néhány esetben a készségtárgyak.Nálunk nincsenek külön tanítók,sem szakos kollégák.Tulajdonképpen ha tágan értelmezzük a kérdést,mi már most nem szakrendszerű oktatásban dolgozunk.

    A kérdeésem a következő:a mi intézménytípusunkat mennyiban érinti a nem szakrendszerű oktatás bevezetése?Ugyanazok a törvényi vonatkozások érvényesek a gyógyped.iskolákra is?

    De mi a helyzet azokkal agyógypedagógiai iskolákkal,ahol most közel szakos rendszerben folyik az oktatás.
    Itt arra gondolok,hogy nemcsak egy tantárgyat tanít egy gyógypedagógus,hanem kettőt-hármat,de ezt különböző évfolyamokon.
    Ezekben az intézményekben változtatni kell?
    Válaszát köszönöm!

  3. ica szerint:

    gyermekemet megverték az iskolában.beszéltem az osztályfőnökkel,aki a verekedőket kikérdezte és ők azt állították,hogy a fiam kezdte.ez nem igaz ő is tudja,de nem tesz semmit.a gyereket bevittem az orvoshoz,aki a dagadásokat megvizsgálta és látleletet vett.mi a további teendőm?

  4. földes petra - OFOE szerint:

    Kedves Ica,
    bizonyos értelemben teljesen mindegy, hogy ki kezdte a verekedést – olyan verekedés mellett, amiben „dagadások” keletkeznek és látlelet felvételére kerül sor, semmiképpen nem mehetünk el szó nélkül. Ha úgy gondolod, készen állsz arra, hogy a gyermekedet támogatva részt vegyél ennek a konfliktusnak a rendezésében, mi igyekszünk segíteni. Ha elfogadod: nem azt kérdezzük, hogy ki kezdte, hanem igyekszünk az érintetteket közösen elvezetni a belátáshoz és jóvátételhez, a közösség megbékéléséhez, akkor tudunk nektek (mármint az összes érintettnek együtt) segíteni. Ha ezt elfogadod, írj nekünk az impresszumban található címen!

  5. Némedi Mari szerint:

    Ezúton értesítem a Honlap olvasóit arról, hogy szociológusként nagyon érdekes könyvet írtam, ami az alábbi linkről olvasható:
    http://members.upclive.hu/nemedi.maria
    /zeneoktatassal_a_tarsadalomert.pdf.pdf
    A könyv kereskedelmi forgalomban nem kapható. Ugyanakkor a magánkiadás költségeinek felvállalásával (a 4. oldalon szereplő személyek könyvvé kötött példánnyal történő megajándékozása) valamint az Internet segítségével sikerül elérnem azt, hogy a gondolatvezetésemet minél több ember számára elérhetővé tegyem. Ez a bejegyzésem is ezt a célt szolgálja. A kutatásom létezéséről már többszáz iskolaigazgatót értesítettem. Kérem fogadják Önök is érdeklődéssel a munkám.
    A könyv hátlapján a következő szöveg olvasható:
    „Ez a könyv egy oktatásszociológiai kutatás a Kodály Zoltán által alapított ének-zenei tagozatú iskolatípus mai magyarországi helyzetéről, és az iskolatípus társadalmi hasznosságáról. Az iskolatípus társadalmi funkciójának vizsgálata mély filozófiai gondolatvezetést eredményezett. Ebben a munkában először az emberiség kultúrtörténetében tudományosan bizonyítottá válik, hogy az emberi agyba, nem csak a kultúrából, és nem csak a saját testünkből, hanem egy harmadik, azaz eszmei forrásból is érkezik információ.
    Igazolom az ateizmust annyiban, hogy logikai rendben levezetem azt, hogy mindenható Isten nem létezik. Azt is bizonyítom ugyanakkor, hogy létezik egy nem mindenható Isten, tehát az ateizmust egyúttal cáfolom is. A kereszténység és a liberalizmus értelme ebben a munkában szertefoszlik, ugyanis egészen világosan látszik, hogy az ember egy nem létező komponense a világnak. Mi emberek illúziók vagyunk, egy kombinált determinációban anyag és gondolatiság komponensekből. A liberalizmus azért dől meg, mert ha nincs ember, akkor nincs, aki szabadságra tartson igényt. A kereszténység azért dől meg, mert ha az ember egy nem létező komponens a világban, akkor hiába van Isten, nem lehet a fiának lenni. A materialista és idealista filozófiák szintézise pillanatnyilag körülbelül a következő arányok szerint releváns a világban: 95%-os materiális determinációt kiegészít egy 5%-os eszmei, (azaz Istentől eredő) hatás, ami szintén öntörvényű. A két öntörvényűség egyidejű hatását a cselekvéseinkre kombinált determinációnak neveztem.
    Ezt a könyvet nem provokatív céllal írtam, és semmilyen kultúrához és valláshoz tartozó ember érzését sérteni nem akartam a gondolataimmal. A könyv gondolatai a világbékét, az emberek egymás iránti szeretetét, a szegényekről és elesettekről való világtársadalmi gondoskodást, a környezetszennyezés felszámolásának világtársadalmi célját szolgálják.
    A teljes determináció tényét figyelembe véve a könyvemet nyilvánvalóan azért írtam, mert benne volt a sorsban (kombinált determinációban), hogy megírjam, ezért nem tehettem mást…”
    Köszönöm megtisztelő érdeklődésüket előre is, Némedi Mária Margareta szociológus; (nemedimari@vipmail.hu)

  6. anyessz szerint:

    Ha van pedagógiai-emberi méltóság, akkor itt olvashattok róla: napsutes.blog.hu

  7. Erzsi szerint:

    Sziasztok!

    Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a „könyv pénzt”, amit évente adnak, az mitől függ, hogy ki kaphat. Osztályfőnökként (2007. szeptembertől vagyok a pályán) nem kaptam. Szerződéses vagyok és van olyan kolléganőm, aki szintén szeptemberben kezdett nálunk és ő kapott.

    Köszi: Erzsi

  8. Klapka szerint:

    Nem tudom ez az üzenőfal most van moderálva vagy nincs????Az utolsó hozzászólás valami nem biztosan idevaló rész, de az üzenő oldalán

  9. Ádám szerint:

    Most láttam a tv riportot a Klamm tanár út c. színdarabról.Jó lenne ha mindenki tudná, hogy biztosan értékes és érdekes darab, főleg, hogy úgy fejeződik be, hogy a atnár percekig egy pisztollyal hadonászik és a végén öngyilkos lesz.Hát az én „tanítványaim” között lehet, hogy lenne olyan /nem ötös tanuló, /aki drukkolna hogy meg legyen töltve.Vélemények?
    Amúgy nem értem hogy ide bárki bármikor bármit moderálás nélkül hogy írhat le, akár én is.Fura.

  10. Julis szerint:

    Kedves Klapka!
    Tanácsok kérése valóban nem való az üzenőfalra, de hiába kértük már több ízben is, hogy ne így legyen, mégis ide érkeznek az Erzsiéhez hasonló kérdések. Ezeket általában le szoktuk szedni, de mivel a Tanácsadó, mint jeleztük, szünetel, fenn hagytuk, hátha valaki segít a látogatók közül, és válaszol a kérdésre.
    Az üzenőfal lényegében szabad (nem történik moderálás, ez nem fórum), de a szélsőséges megnyilvánulásokat nem hagyjuk fenn, és igyekszünk a felmerülő problémákhoz észrevételeket fűzni.
    Kedves Ádám!
    Ami a Klamm tanár úr kérdéskörét illeti: mi is láttuk többen, és megoszlottak a vélemények arról, hogy bevihető-e az iskolába, vagy sem. Abban egységesek voltunk, hogy a darab maga és az előadás is jó, színvonalas.
    Azt gondolom (ez most személyes véleményem, ezért nem a szerkesztőség,hanem én magam vagyok az üzenet nevesített feladója), hogy a darab bevihető a tanárképzésbe,biztosan sokat tanulnak belőle a pedagógushallgatók. Hasonlóképpen jó kiindulás és vitaindító pedagógus-továbbképzésekhez, nevelési értekezletekhez.
    A középiskolákba történő meghívással már óvatosabb lennék. A tanár, a tantestület előzőleg meg kell nézze a darabot, és azt követően tud csak megalapozottan dönteni arról, hogy vállalja-e a diákjaival közös megtekintést, vitát. 17-18 éves éretten gondolkodó osztályokban, ahol a tanárral jó és bizalmon alapuló a kapcsolat, elképzelhető a darabból kiindulva egy jó beszélgetés a tanár-diák kapcsolatról. Ennek azonban komoly kockázata van, hiszen mivel Klamm személyében ellenszenves, agresszív, a gyerekeket tudatosan megalázó tanár jelenik meg, egyáltalán nincs kizárva, hogy a a megtekintést tanárellenes kirohanások követik, amelyekre nehéz megfelelően reflektálni, az így kirobbanó feszültséget féken tartani, konstruktív irányba terelni.
    Összegezve tehát nem utasítom el egyértelműen a középiskolai bemutatót, de rábeszélni az említett vitathatatlan kockázat miatt senkit sem mernék. Nagyon érdekes lenne, ha a kapcsolódó tapasztalatokat megosztanátok velünk.

  11. Sári szerint:

    Csak kipróbálom, ha azt kérem, hogy nézzétek meg a honlapomat: http://www.napocska.hu/apro , akkor nő e a látogatottságom?
    Nagyon örülnék, ha a Rádió után, itt is megtalálnátok. Gáspár Sári

  12. nem mindegy?? szerint:

    Sztem jó az oldi!!

  13. Anett szerint:

    Én most kezdtem idén a tanári pályát!

  14. H.Mihály László szerint:

    2009 augusztus.07.-én leszek 60 éves(férfi vagyok).Több mint 40 éves munkaviszonyom van. Már a 35 éves közalkalmazotti jogviszonyom is megvan(tanár ember vagyok).Koren­gedményes nyugdíjazásom kértem 2008 szeptembe­rétől, amire meg is van az esélyem, ui. az igazgatóm tájékoztatott arról, hogy amennyiben szeptemberben kevesebb gyerek kerül beiskolázásra néhány állás megszüntetésre kerül.Ennek következtében én ha akarok akkor nyugdíjba vonulhatok.Sze­retném tudni, hogy mikor járhatok jól?Ha a munkáltatóm mond fel, vagy ha felmentésemet kérem?Vagy nem is tudom, hogy hogyan tudnám úgy rendezni a dolgaimat, hogy a 40éves jubileumi jutalmam se veszítsem el.Kérem a számomra legkedvezőbb korengedményes nyugdíjba vonulásom útjában és módjában felvilágosítást nyújtani.

  15. A szerk. szerint:

    Tisztelt H. Mihály László Úr! Megismételjük korábbi kérésünket: ne küldjenek nekünk munkajogi kérdéseket se a kapcsolat űrlapon, se az Üzenőn keresztül, mert ezekre nincs módunk válaszolni. A részleteket ld. a honlap főoldalán, ahol a Tanácsadó rovat szüneteltetésének okairól adtunk tájékoztatást. Kérjük mindennek szíves tudomásulvételét.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 68 69 70 71 72 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep