Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. Szávai István szerint:

    Év végéhez közeledve ajánlom mindenki figyelmébe általános és középiskolásoknak szánt játékgyűjteményemet:
    http://www.freeweb.hu/kapcsoskonyv
    Pontosabb helye:
    Tartalomjegyzék/játékgyűjtemény
    Osztályfőnöki munkához esetleg még az etikai tartalmú szövegek fejezet is érdekes lehet.
    Visszajelzéseket örömmel veszek! vizuszol@freemail.hu

  2. Simon Ildikó szerint:

    Tisztelt Szávai István,

    köszönjük az ajánlást. Hasznosnak látom, ha nem gond utalok rá a szakdolgozatomban is.

  3. Szávai István szerint:

    Köszönöm, és persze kritikusan viszonyulni hozzá!

  4. Egy osztályfőnök szerint:

    Kedves Kollégák!

    Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Adott 3 diák, akik folyamatosan terrorizálják, sőt verik is az egyik osztálytársukat. Mindháromnak már a fegyelmi a következő fegyelmező fokozat./amiken csak röhögnek/ A szüleiket nem is érdeklik, hiába beszéltem velük. Nem igazán kvalifiált szülőkkel amúgy se könnyű megtalálni a közös hangot. Az ő kisfiúk ártatlan… Plusz túl vannak a 30 igazolatlanon is bőven. Ha fegyelmit tartanék, akkor se lennénk előrébb, mert még jobban megvernék szegény srácot. A szülőkkel hiába beszélek, az igazolatlan hiányzások ellen se tudtak tenni semmit. A rendbontókat meg nem lehet kirakni, mert 16 évesek. Mit tegyek?

  5. A szerk. szerint:

    Kedves „Osztályfőnök” kollégánk! Mivel jelenleg nem működtetjük a tanácsadó felületünket, a nevelési tárgyú kérdésekre a faliújságon válaszolunk. Szeretnénk jelezni, hogy az erőszakos jelenségek kezelésével kapcsolatban még a héten megjelenik majd egy cikk, amelyik remélhetően segíteni fog a nehéz probléma továbbgondolásában. Kérjük, figyeld a honlapot!

  6. Peer Krisztina szerint:

    Kedves Osztályfőnök,

    Úgy gondolom, nem kellene egyedül vinned ezt a problémát, kérj segítséget kollégáidtól, az iskolában dolgozó szakemberektől (üljetek le közösen a gyerkekkel, külön-külön).
    Bármilyen nehéz is, ne adjátok fel a szülőkkel sem a küzdelmet… Ha az együttműködés szikráját sem látni, forduljatok az illetékes gyermekjóléti szolgálathoz, kérjétek a családgondozók segítségét.
    A 30 igazolatlan órát nem igazán értem, mert ennek jelentősége csak nem tanköteles gyermek esetében van (akkor ugyanis automatikusan megszűnik a tanulói jogviszony, ha meghaladta a 30 igazolatlan órát). Amennyiben tankötelesek a gyermekek, úgy az iskola feljelenti a szülőt a szabálysértési osztályon, mert nem biztosította gyermeke iskolába járását.
    Másrészről nyíltan kommunikálnám azt is, amennyiben az iskolában (a pedagógusok tudtával) bántalmazás történik, jelezhetnek a rendőrség felé, amennyiben megteszik a feljelentést.
    Munkádhoz erőt és kitartást kívánok!

  7. Egy osztályfőnök szerint:

    Köszönöm szépen Krisztina!
    Fegyelmi tárgyalás lesz az ügyből, mert nem sikerült egyértelműen kideríteni a történteket. Az igazolatlan hiányzásoknak csak annyi a szerepük, hogy hiába jelentgetem én a jegyzőnek, meg a szülőnek, ha a gyerek ugyanúgy lóg továbbra is.
    A hiba az egész rendszerben van, ha ezeket a 16 éves diákokat is ki lehetne zárni az oktatásból, már régen megoldódott volna az ügy, és lenne egy normális osztályom. Ők meg elmentek volna valamilyen gyorstalpaló tanfolyamra, és lehet, hogy már dolgoznának is… akár?

  8. Peer Kriszti szerint:

    Én inkább abban látnám a megoldást, ha a túlkoros, kudarcokkal teli fiatalokat lenne mivel benntartani az oktatási rendszerben (hova is mehetne 8 általános nélkül, még gyorstalpalóra sem). Hiszek abban, hogy van olyan terület, amiben jók, ami érdekli őket, amiben tudnak sikereket elérni…a tanulás gondolom nem az, így egy mód van arra, hogy ne unatkozzanak, ha rendet bontanak. Addig sem a „nemtudásukról”, sokkal inkább a rosszaságukról szól a történetük (ami persze még büszkeségre is okot adhat nekik). Talán találtok valamit, amitől fontosnak érzik magukat, és még tesznek is a közösségért.
    Persze azt is értem, hogy van egy pont, amikor a többi gyermek érdekét is figyelembe kell venni, mert a diákok védelme a mi felelősségünk.
    A „hiba” ha a rendszerben van, akkor nem feledkezhetünk el a családról, az iskoláról, a társadalomról és persze a gyerekről sem. Együtt tettük őket azzá, amilyenek.

  9. Cirilla szerint:

    Az integrált oktatással csak annyi probléma van, hogy nem szívesen áldoznak pénzt a pedagógiai munkát segítő emberekre,pl. pedagógus asszisztens.
    Az elit iskoláknak pedig nem attól jó az eredményük, mert ott szuper gyermekek és szuper pedagógusok vannak, hanem azért, mert pedagógusok hada foglalkozik délutánonként a gyermekekkel, és megtanítja azt, amit délelőtt nem sikerült elsajátítaniuk. Érdemes lenne kutatást végezni, hogy milyen tantárgyakból, mennyi pénzt költenek a szülők délutáni (adómentes) órákra.

  10. Sári szerint:

    Kéne Bornemissza Gergely életútja!
    Aki tud linket,írjon!

  11. IdeA szerint:

    avagy irány a könyvtár és –> Sugár István: Bornemissza Gergely deák élete című könyv kikölcsönzése 😉 😉

  12. Zsóka szerint:

    Kedves Osztályfőnök!

    Nem túl szimpatikus az írása. Legegyszerűbb persze kirúgni a lökött 16 évest. Pedig a 16 évesekre jobban tudnak hatni hozzáértő, a tiniket szerető, értő pedagógusok – mint a szülők. Sajnos az én fiam is megbolondult mióta a hormonjai vágtatnak! De tudom, hogy ez a lökött viselkedés átmeneti. Úgy tűnik Ön pl. simán kirúgná az én jobb sorsra érdemes, de jelenleg átkozott, büdös kölkömet! Szerencsére a fiam igazgatója, és osztályfönöke nem úgy gondolkodik, mint Ön. üdv: egy anyuka, aki hálás a fia tanárainak a türelmükért.

  13. Imre szerint:

    Kedves Zsóka!

    Nekem az Ön hozzászólása nem igazán szimpatikus ….
    Nem igazán tudjuk, milyen jellegű az Ön fiának „hormonvágtatása”, és nem tudjuk, milyen jellegű problémákat okoz az „Osztályfőnök” három diákjának viselkedése, jelenléte az osztályban. Ha van három gyerek, akik terrorizálnak harmincat, akkor igenis az eltávolítás is szóba jöhet. Nem csak az egyén, hanem a közösség érdekeit is nézni kell. Ön most szülőként szólt hozzá és csak a saját gyermeke után aggódik. „Osztályfőnök”-nek nem csak egy gyerekkel van gondja. Az írását sem az elbocsátással kezdte, hanem tanácskéréssel …

    Üdvözlettel: egy már nem osztályfőnök, akinek volt sok „hormonvágtatós” és egyéb okokból zűrös tanulója, de nem rugott ki egyet se, de a lehetőséget nem szabad kizárni …

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 69 70 71 72 73 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep