Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
|
Kedves Zsóka! Egy-egy még oly bevált módszerrel sem lehet nyarat, illetve nevelőtestületi erjedést előidézni. Az lenne a legjobb, ha meghívnátok egy olyan bevált szakembert, aki csinált már csapatépítő tréninget, ismeri a kooperatív módszereket és persze a pedagógiát is, és segít egy ilyen értekezlet megtartásában. És azután azt is megbeszéli veletek, hogy ti hogyan éltétek meg ezt a más jellegű együttlétet, a közös tevékenykedést, miként tudjátok a továbbiakban a saját testületetekben, illetve a gyerekekkel folytatott munkában hasznosítani a közös élményeket.
Köszönöm, kedves Juli! Ez lenne a legjobb – nyilván.
De jó is lenne, ha mindig hívhatnánk szakértő segítséget! Pénz, pénz, pénz…
Ennek hiányában kénytelenek vagyunk autodidakta módon elsajátítani amit csak lehet. Üdv: Zsóka
Kedves Zsóka! Szívesen segítünk akár mi is, ha csak nem vagytok a világ végén.
Kedves mindenki. Én egy leendő pedagógus vagyok. Abban szeretnék segítséget kérni (ha tudtok segíteni) hogy egy osztályfőnöki órára, hogyan vigyem be az agressziót, mint témát. Mit lehetne kezdeni ezzel a témával. Arra gondoltam, hogy szituációs gyakorlatokkal kell rávilágítani az erőszak helytelenségére, de szeretnék tanácsot kérni, hátha van jobb ötletük. Előre is köszönöm: Irke
Kedves Irke! Honlapunkon az Osztályfőnöki óra Beszélgetések rovatában több olyan szöveget találsz, amelyik a témába vág. Vannak hozzájuk módszertani javaslatok is. Válogathatsz közülük, ha találsz olyat, amilyen a Te osztályod életkorának, érdeklődésének, érettségi szintjének megfelel. Helyesnek tartjuk, hogy konkrét tapasztalatokból akarsz kiindulni. Mivel nem tudjuk hányadikosak a tanítványaid, nehéz konkrét javaslatot adni. Annyit javaslunk csupán, hogy engedj szabad teret az ő tapasztalataiknak, véleményüknek, és azok alapján próbáld meg eljuttatni őket az általánosítások megfogalmazásához. Semmi szín alatt ne moralizálj, mert azzal semmire sem mész. Bármilyen módszert alkalmazol, szorítkozz a moderátori szerepre. A szituációs játék különben nem rossz ötlet, ha a megfelelően előkészíted, és a gyerekek is szívesen vesznek részt benne. Jó munkát kívánunk.
Iskolai hiányzások témakörben szeretnék segítsélget kérni.
Szakiskolai osztályokban előfordul, hogy tanköteles tanuló egyáltalán nem jelenik meg az iskolában. Ilyenkor az osztályfőnök teszi a dolgát: családlátogatás, felszólítás, gyermekjóléti szolgálat bevonása, majd két felszólítás után megteszi a feljelentést az iskola( 50 igazolatlan óra után).
A tanuló összhiányzása ( igazolt és igazolatlan együtt), ha eléri a 250 órát akkor évismétlő a 11/1994-es MKM-rendelet szerint.
Kérdésünk: egy tanévben hányszor kell a tanulót felszólítanunk, feljelentenünk?
A gyermekjóléti szolgálatot ilyen esetekben minden ismétlődő igazolatlan nap után értesíteni kell, a feljelentések számára nincs rendeletben meghatározott felső határ.
Kedves Ofoe! Nem találom azt a törvényt vagy rendeletet, amely az óralátogatásokra, a pedagógus ellenőrzésére, értékelésére jogosultak körét meghatározná(nem a hospitálókra gondolok). Igazgató, tagint.-vezető, helyettes, mkv – ez rendben. Netán a min.bizt. csoport vezetője, tagjai is megtehetik? Az utóbbiak hatásköre nem ér véget a min.bizt. rendszer kidolgozásakor?
Erre vonatkozó jogszabály nem létezik. Magyarországon nincs szakfelügyeleti rendszer, a szakmai ellenőrzés az igazgató hatásköre, formái, módszerei a helyi pedagógiai programban és az szmsz-ben rögzítettek. Elképzelhető, hogy az adott iskolában valamilyen központi finanszírozású program zajlik, és a program szervezői órát látogatnak, de ez is csak az igazgató tudtával, engedélyével történhet. A minőségbiztosítást végző csoport működését is az igazgató irányítja, őt kell megkérdezni, hogy meddig terjed a csoportnak, illetve a csoport vezetőjének a hatásköre. A rendszer kidolgozói feltételezhetően kíváncsiak a rendszer működésére, elképzelhető tehát, hogy a működőképesség vizsgálata során óralátogatásokra is sor kerül.
Kedveseim! Tud-e valaki olyan érettségi jogszabályt (alsó-, középső-, felsőrangút), ami kimondja, hogy a történelem írásbeli pontjainak számításánál a helyesírási hibákat pontlevonással kell/lehet büntetni? Én ezt abszurdnak tartom, de konkrét gyerek kapcsán ezt érettségi elnök hivatkozza. Netán a matek érettségin is kevesebb pontot kap a hibátlan megoldás, ha a szöveges válaszban a diák pontos j-vel írja a „golyó”-t? Ami nyilván szomorú, no de…
Kedves Judit! Nem tudok ilyen jogszabályt, de úgy vélem, hogy legfeljebb a magyar nyelvi jegyet befolyásolhatják a helyesírási hibák.
Kedves Judit!
A javítókulcsban szerepel a „megszerkesztettség, nyelvhelyesség pontozása” is, aminek értelmében ha durva helyesírási hibák fordulnak elő, azt bizony „büntetni” kell. Alább küldöm a 2008 májusi töri érettségi írásbeli javítókulcsának a linkjét, abban megnézheted.
http://www.oh.gov.hu/letolt/okev/doc/erettsegi_2008/k_tort_08maj_ut.pdf
Ezért van az hogy pl. a dyslexiások kaphatnak töriből is felmentést a helyesírás értékelése alól, hogy ne veszítsenek emiatt pontokat.
Üdvözlettel
Hadnagy Márta
Kedves Tanácsadó Ofoe!
Közalkalmazottként egyetemen oktatok, mint nyelvtanár. Munkaköröm ellehetetlenült és az egyetem feltehetőleg felment és felajánlja a pép-et részemre, mivel az ide vonatkozó feltételeknek (betöltött 55. életév, több mint 25 éves közalkalmazotti jogviszony …)megfelelnék. Az egyetemen előírt kötelező óraszám nyelvtanárok részére heti 18 óra.Ha elfogadom a pép-et, milyen heti munkavégzésre ill. óraszámra kötelezhet az egyetem? Ide is vonatkozhat a 138/1992. sz. Kormányrendelet 19/A.§ (1) pontja? Ez a rendelet úgy látom, hogy a pedagógusokra vonatkozik. De mi érvényes a felsőoktatásban dolgozókra és hol ill. milyen jogszabály rendelkezik erről? Konkrétan,max.hány órát kéne hetente megtartani?
Segítségét, válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: György Géza
Kedves Géza! A munkajogi kérdésekkel is foglalkozó tanácsadónkat feltételek híján már jó ideje kénytelenek vagyunk szüneteltetni.A felsőoktatás kérdéseiben különben sem vagyunk kompetensek. Feltételezem, hogy az egyetem illetékesei válaszolni tudnak a kérdésére.
Kedves OFOE!
közalkalmazottkémt dolgozom 1969 óta. 2007.03.17-én nyugdíjba mentem. A nyugdíj mellett továbbra is dolgozom hat órában. 2008.02 végén a köalkalmazotti joviszinyom megszűnik. Kérdésem, hogy megkapom-e a 40 éves jubileumi jutalmamat, és mostani hat órás béremet veszik figyelembe, vagy pedig a nyugdíj elöttit.A negyven évem már megvan.
Fáradozásukat előre is köszönöm.
Tisztelettel : Saáeossy Dóra