Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. A szerk szerint:

    Kedves Panna! Mint már több alkalommal jeleztük, nem foglalkozunk munkajogi kérdések megválaszolásával, így nem tudunk segíteni Önnek sem.

    Kedves Kitti! Csak annyit tudunk mondani, hogy a tankötelezettség Magyarországon 18 éves korig tart. Az adott konkrét tanuló esetében a megoldást helyben kell megtalálni, az ügyet pontosan ismerő szakember bevonásával. Nem tudunk arról, hogy az általános iskolába járás időtartama korlátozva lenne. Az SNI-s tanulók fejlesztésével kapcsolatos jogszabályoknak pontosan utána kell nézni.

  2. B. Magdolna szerint:

    Tisztel OFOE!
    Örökbefogadott, hospitalizált, emocionális és figyelemzavarral rendelkező 3,5 éves kisfiammal szeretnék óvodába járni. Sajnos, az, hogy ott hagyom az óvodában, nem megy, mert visszaesett a fejlődésben (bepisilt, jaktált, stb.), és a gyerekektől is „félt”. Ezért érdeklődöm, hogy van-e arra lehetőség, illetve van-e olyan óvoda, ahová bejárhat együtt vele a szülő és napi pár órában ott is maradhatnak együtt? Hisz a gyerekkel való kapcsolattartás a szocializációjához elengedhetetlen lenne, viszont csak szülői felügyelet mellett lenne eleinte kivitelezhető, hogy biztonságban érezze magát a gyermek.
    Sajnos, a korabeli gyerekek mind az óvodában vannak, a környéken alkalmas játszótér nincs, és ha van is ott egy-két gyerek, azokkal nem igazán tud kapcsolatot kialakítani.
    Szíves segítségüket előre is köszönöm.
    B. Magdolna

  3. A szerk. szerint:

    Kedves Magdolna! Az ön problémája nem az OFOE hatáskörébe tartozik. Javasoljuk, hogy forduljon a Kölöknet szakértőihez, akik biztosan érdemleges választ tudnak adni a kérdésére (www.koloknet.hu, a lap legalján kell ráklikkelni az Írjon nekünk kifejezésre).

  4. D szerint:

    Tisztelt Ofő!
    Alapítványi iskolában óraadói állást kináltak,vállalkozóival.Mire kell figyelnem,milyen szerzödéssel járnék a legjobban?
    Tudna nekem ebben segiteni?
    Elöre is köszönöm!
    D

  5. A szerk szerint:

    Kedves D.! Megtisztel a bizalma, de ez a kérdés nem vág mi profilunkba. Ha van könyvelője, vele lenne a legjobb megbeszélni ezt a konkrét problémát, ha nincs, akkor hozzáértő pénzügyi szakembert, esetleg ügyvédet megkérdezni. A jogszabályi környezet meglehetősen bonyolult, és viszonylag sűrűn változik. Nyilván más a helyzet, ha egyéni, és más, ha társas vállalkozásról van szó, különböző szabályok vonatkoznak az evásokra stb. Javasoljuk, hogy mindenképpen tájékozódjon előzetesen a szabályokról, és ennek ismeretében, felkészülten és körültekintően tárgyaljon az adott intézmény képviselőjével.

  6. Móni szerint:

    Kedves Mindenki!
    Osztályommal- 3.o. – erdei iskolába készülök. Milyen „olcsósító” ötleteitek vannak? Hogyan tudnék könnyíteni a szülők terhein? Hallottam osztályról, aki kupakokat gyűjt és leadja. Bármilyen ötletet szívesen olvasnék! Sajnos pályázatot nem találok, ill. nem jövő évi tábort támogat.
    Köszönöm!

  7. Eszter szerint:

    Kedves OFOE!
    Hallottam, hogy Vajda Zsuzsának van egy friss példaképkutatással kapcsolatos vizsgálata. Sehol nem találom, ebben szeretném az Önök segítségét kérni.
    köszönöm!

  8. Ofoe szerint:

    Kedves Eszter!
    Dr. Vajda Zsuzsa jelenleg a Miskolci Egyetemi docense.
    Elérhetőségei:
    vajdazsuzsanna@freemail.hu
    bolvajda@uni-miskolc.hu

  9. Lujza szerint:

    Azt szeretném megtudni,hogy törvényes-e hogy alsó tagozatban első osztályban is a szöveges értékelés mellé érdemjegyeket is kaptak a gyerekek, ami természetesen ott szerepel a bizonyítványban is.
    Nem azért találták ki a szöveges értékelést hogy ezzel a jeggyel esetleg ne vegyük el a gyermekek kedvét?

  10. A szerk szerint:

    Kedves Lujza! Igazad van: a Közoktatási törvény 70. § (3) szerint 1-3 osztályban szövegesen kell értékelni a gyerekeket. Az érdemjegy feltüntetése a bizonyítványban valóban nem törvényes. A szöveges értékelés éppen azt a célt szolgálja, hogy a minősítés helyett a fejlesztésen legyen a hangsúly, és – ahogyan írod – a lassabban haladó gyerekeket ne kedvetlenítsük el.

  11. Demjén Lászlóné szerint:

    Tisztelt Szerkesztő Úr/Hölgy!
    1969.szept.1-től 1991.február 28-ig tsz.tag voltam, belső ellenőrként dolgoztam, majd 1991-től
    2002.március 31-ig közalkalmazottként dolgoztam (közben munkaviszonyomat összeszámítva 25 éves jubileumban részesültem) 2002. április 1-től (kikéréssel) munkahelyet változtattam, (ekkor a kinevezésemre a következőket jegyezték fel:”Közalkalmazotti jogviszonyának időtartama – bemutatott iratait figyelembe véve – 35 év 17 nap.”)s továbbra is közalkalmazottként dolgozom.
    Most nyugdíjba készülök,2010.június 10.-én leszek 62. éves. Összesen 43 év 2 hónap, 27 nap munkaviszonnyal fogok rendelkezni, melyből 19 év 2 hónap 10 nap a közalkalmazotti jogviszonyom.
    Kérdésem: kérhetek-e nyugdíjazásom időpontjában jubileumi jutalmat, s ha igen, akkor melyik illet meg? (25,30,40 éves?)

  12. Péter szerint:

    Azt szeretném megtudni, hogy az adott naptári évben esedékes jubileumi jutalmat melyik hónapban kell a munkáltatónak kifizetnie.
    Köszönöm!

  13. A szerk szerint:

    Kedves Kérdezők! Már többször jeleztük, hogy nincs módunk munkajogi kérdések megválaszolásával foglalkozni, megfelelő feltételek híján Tanácsadó rovatunkat is szüneteltetni vagyunk kénytelenek. Az abban található korábbi kérdésekre adott válaszok között a jubileumi jutalom címszó alatt esetleg találhatnak választ feltett kérdéseikre. Mivel azonban már jó ideje nem frissítettük az adatbankot, nem vállalunk garanciát a válaszok érvényességéért.

  14. Móni szerint:

    Hol találom a jogszabályt – ha tényleg van ilyen -, hogy a tankönyvkiadó nem adhat semmit ajándékba a pedagógusoknak? Iskolának sem? Tanári zsebkönyvet, naptárt, osztálynyi megrendelés esetén tanári példányt, kézikönyvet… Mire vonatkozik?
    Előre is köszönöm a választ!

  15. A szerk. szerint:

    Kedves Móni! Mi nem tudunk ilyen jogszabályról.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 91 92 93 94 95 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep