Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
|
Kedves Agotka! Tárgyalniuk kell a fenntartóval az iskolaigazgató közvetítésével vagy közvetlenül. Sajnos a pótlékok megnyirbálása általános jelenség.A pótlékot hivatalosan ugyan megemelték, de ennek a rendelkezésnek a végrehajtása nem egyértelmű. Honlapunkon már foglalkoztunk a problémával: http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=585, azóta nem történt az ügyben érdemi változás, legalábbis mi nem tudunk róla.
Olyan rendelkezésről van szó, amelynek a végrehajtása nem garantált. Most lenne szükség egy működő szakszervezetre!
Kedves Agotka! Tárgyalniuk kell a fenntartóval az iskolaigazgató közvetítésével vagy közvetlenül. Sajnos a pótlékok megnyirbálása általános jelenség.A pótlékot hivatalosan ugyan megemelték, de ennek a rendelkezésnek a végrehajtása nem egyértelmű. Honlapunkon már foglalkoztunk a problémával: http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=585, azóta nem történt az ügyben érdemi változás, legalábbis mi nem tudunk róla.
Olyan rendelkezésről van szó, amelynek a végrehajtása nem garantált. Most lenne szükség egy működő szakszervezetre!
Kedves Judit! Ebben a kérdésben a törvény szövege az irányadó: KT 121. 14. §. A pontos szöveget megtaláljátok az OKM honlapján.
Kedves Lujza! A 23 még belül van a megengedett csoportlétszám határon. (26 fő)
Kedves Szerkesztő!
A közoktatási törvény harmadik részének 7. pontja értelmében:
„az osztályfőnöki, tanszakvezetői (tagozatvezetői, szakosztályvezetői), tanulócsoport-vezetői, szakmai munkaközösség vezetői feladatot ellátó pedagógus heti kötelező órájának teljesítésébe e feladat ellátására heti egy órát be kell számítani”.
Tőlünk ezt az 1 órát elvették, így a kötelező 22 órámat ez az 1 óra nem csökkenti. Ez törvényes?
A mai nap folyamán igazgatónk tájékoztatta a tantestületet, hogy a helyettesítéseinket sem fizetik, hiába megy a kolléga táppénzre, helyettesíteni be kell menni, mert gyerek felügyelet nélkül nem maradhat, ezt azonban nem fizetik ki. Ez törvényes? Köszönettel:agotka
Kedves Szerkesztő!
A közoktatási törvény harmadik részének 7. pontja értelmében:
„az osztályfőnöki, tanszakvezetői (tagozatvezetői, szakosztályvezetői), tanulócsoport-vezetői, szakmai munkaközösség vezetői feladatot ellátó pedagógus heti kötelező órájának teljesítésébe e feladat ellátására heti egy órát be kell számítani”.
Tőlünk ezt az 1 órát elvették, így a kötelező 22 órámat ez az 1 óra nem csökkenti. Ez törvényes?
A mai nap folyamán igazgatónk tájékoztatta a tantestületet, hogy a helyettesítéseinket sem fizetik, hiába megy a kolléga táppénzre, helyettesíteni be kell menni, mert gyerek felügyelet nélkül nem maradhat, ezt azonban nem fizetik ki. Ez törvényes? Köszönettel:agotka
Kedves Szerkesztő!
A közoktatási törvény harmadik részének 7. pontja értelmében:
„az osztályfőnöki, tanszakvezetői (tagozatvezetői, szakosztályvezetői), tanulócsoport-vezetői, szakmai munkaközösség vezetői feladatot ellátó pedagógus heti kötelező órájának teljesítésébe e feladat ellátására heti egy órát be kell számítani”.
Tőlünk ezt az 1 órát elvették, így a kötelező 22 órámat ez az 1 óra nem csökkenti. Ez törvényes?
A mai nap folyamán igazgatónk tájékoztatta a tantestületet, hogy a helyettesítéseinket sem fizetik, hiába megy a kolléga táppénzre, helyettesíteni be kell menni, mert gyerek felügyelet nélkül nem maradhat, ezt azonban nem fizetik ki. Ez törvényes? Köszönettel:agotka
Kedves Látogatóink és kedves Mi, vagyis egyesület és szerkesztők!
Kérem Mindannyiunkat, hogy tanúsítsunk nagyobb önmérsékletet az Üzenő használatában! Ne tegyünk fel és ne válaszoljunk meg itt jogi kérdéseket, őrizzük meg az üzenő rovatot arra, amire való, a spontán, gyors üzenetváltásokra! Tudom, annak, aki a jogi kérdéseket felteszi, égető, de, ahogy más sokszor elmondtuk, momentán nincs kapacitásunk válaszolni ezekre, ezért is szüneteltetjük Tanácsadó rovatunkat.
Kedves Agotka! Lehet ugyan hivatkozni a törvényekre, illetve az esetleges törvénytelenségekre, az iskolavezetés pedig nyilván a kötelező takarékossággal és az általános elvonásokkal magyarázza meg a döntéseit. Az osztályfőnöki munkakör különben nincs központi szinten keményen beszabályozva. Szakmai érveket kellene találnotok az igazatok mellett, és ezt közösen képviselni, meggyőzni az igazgatót, és az ő segítségével a fenntartót, hogy biztosítsák a színvonalas működésetekhez szükséges feltételeket. Sajnos általános tapasztalat, hogy a költséghatékonyságra törekvés mindent felülír, a pénzhiányra mindig lehet hivatkozni. Pedagógiai szempontból feltétlenül hasznos lenne, ha a pedagógusok óraszáma nem csupán a szakórákból állna, időt lehetne fordítani a gyerekekkel való foglalkozásra, a szó valódi értelmében vett nevelésre.
Kedves Mindenki!
SNI-s tanmenetekre lenne szükségem 5. és 7. évfolyamon. Tud valaki segíteni? Hol kutakodjak?
Köszönöm!
Kedves Agotka! Egy kiegészítés még. A kifizetetlen túlóra, illetve helyettesítési díjak miatt az önkormányzatotok jegyzőjéhez fordulhattok panasszal.
Kedves kollégák!
Igazából nem tudom hol kellene ezt a kérdést feltenni. Webmester képzéshez szeretnék tanmenetet/tantervet/tananyagot kérni! Ha tud valaki olyan oldalt, ahonnan lehet letölteni, írjon legyen szíves! Köszönöm!
Tisztelt Szerkesztő!
Nagyon örülök ,hogy ez az üzenő fal létezik,sok segítséget kaptam már.Most újból egy kérdéssel fordulok Önhöz.Hideg étkezési utalványt kapok,havi 6000 ft-ot.Július hónapra nem kaptam meg.Ezt el is fogadtam mindaddig, míg nem beszéltem máshol tanító kollégákkal,akik örömmel számoltak be róla,hogy ők bizony kapják.
Van ide vonatkozó törvény?Vagy mi a szabály?Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Lujza! Ezt a kérdést helyben kell tisztáznod, kérdezz rá az illetékeseknél (iskolatitkár, igazgató stb.), hogy mi indokolja ezt.
Tisztelt Szerkesztőség!
Ezt csak azért írom, mert valahol ki kell beszélnem magamból. Év végén több olyan tanulóm is volt, akik gyakorlatilag nullás eredménnyel végezett. Nem voltak hajlandók tanulni, minden dolgozatuk egyes lett és tanszereik sem voltak. Szemtelenkedtek minden kollégával és azt hangoztatták, hogy úgy sem rúgják ki őket, mert mennek az Ombucmanhoz. Több tárgyból szín egyesek voltak. Minősíthetetlen magatartást tanúsítottak. Eltanácsolni őket nem lehetett, mert kell az iskolának a fejkóta. Ekkor jött a hideg zuhany. Jött az év vége és nem buktathattuk meg őket, mert parancsba kaptuk az igazgatótól, hogy be kell írnunk nekik ketteseket, hogy átmehessenek, ugyanis meg van, hogy alsóban és felsőben maximum hány gyerek bukhat, mert az iskola eszerint kap pénzt. Itt érzem, hogy én nem ezért tanultam, hiszen nem a tudást kell értékelni, hanem a statisztikai elvárásnak kell megfelelni.
Ezek a gyerekek ma a szemünkbe röhögtek és azt mondták, hogy ők megmondták. Persze a vastag aranynyaklánc a nyakukban van, melyet még csak le sem vetethetünk velük, mert megfenyegettek minket, hogy csak azt tudja meg a fater…
Köszönöm, hogy elmondhattam!
Kata