2 610 üzenetHozzászólás a(z) Gyimesi Krisztina bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Köszönöm a vigasztalásokat. A szülőkkel való kapcsolattartásról csak annyit, hogy csak úgy mehetünk ki családlátogatásra, hogy kísérőink vannak (gyakorlatilag testőrök), mert a szülők többsége „ittas állapotban” veszélyezteti testi épségünket. A legtöbb családnál még asztal sincs és ahhoz, hogy leülhessünk valakinek állnia kell. Sajnos nem mindenhol egyenlőek a feltételek ebben a szakmában, de a fizetés ugyan az és természetesen nem kapunk veszélyességi pótlékot. Azért megnézném szívesen, hogy az a kolléga aki átlagos gyermekekhez szokott az mit kezdene azzal, ha az osztály többsége olyan gyerekekből állna, akiktől és a szüleitől is fél az ember. Nekem már vágta olyan gyermek a szemembe, aki úgy jött iskolába, hogy soha nem volt felszerelés, gyakorlatilag totál nulla volt a tudása (vastag aranyláncokkal a nyakában), hogy úgysem merem megbuktatni, mert neki mint „kisebbségnek” joga van azt csinálni amit akar és az apja majd rendet csinál. Nem is mertem megbuktatni, pedig csak egyesei voltak. Csalnom kellett! Most a szemembe röhög nekem is. Én úgy gondolom, hogy ezek a gyerekek éppen ezekre hivatkozva le fognak érettségizni, sőt diplomázni. Szomorú vagyok…
Kedves Ildi!
Csak egy gondolat: Ahol Téged nem tudnak székkel kínálni, s nincs asztal – vajon hol és hogyan írhatna a tanítványod leckét…
Sziasztok!
A Meseolvasó c. könyvhöz keresek tanmenetet.
Ha van valakinek, kérem küldje el!
köszönöm! Magda
Kedves Juli!
Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmünket az ellenőrzőre, nagyon tetszik. Szia IZs
Találkoztam egy kollégával ma este. Kompetenciás továbbképzésen van: csütörtök déltől szombat délutánig. Mesélte: ma, pénteken délután kiderült, hogy az előadó összekeverte: nem azt a DVD-t tette be a táskájába. De ha már így esett, végignézték a másfélórás játékfilmet…
Persze nekem tegnap épp a távollétek miatt tizenkét(!) órám volt ebédszünet nélkül, egyfolytában, ma csak öt óra meg egy szülői, a gyerekek nagy része délelőtt a városban kallódott a hiányzók megoldhatatlan helyettesítése miatt, a résztvevőkkel csütörtök este, a búcsúzásnál közölték, hogy péntekre adjanak be egy tízoldalas dolgozatot, majd végtelen toleranciáról tanúskodva beleegyeztek, hogy elég lesz a köv. héten elküldeni, mi végighallgattunk már egy kétórás dögunalom frontális előadást a frontális munka szörnyűségeiről, állítólag harmincezret kapott érte a nagyember, mi meg lfszt.
És kiáltoznak: „Hol a kő,
hol az a deres vasdarab?
Vágd bele! Zúzd be! Lépj belé!…”
– – Milyen idő – – milyen idő – –
Szegény József Attila nem sejthette, hogy egyetlen árva mozdítható kő sem lesz a Szalai utcában.
Kedves mindenki!
Végzős tanítóképzős hallgatóként szeretném a segítségüket kérni. Eljött az utolsó év, ami ugye a szakdolgozatró szól…
Sajnos nincs túl sok ötletem hogyan-miképp állhatnék neki és mivel azt láttam, hogy itt mmindenféle témában segítenek egymásnak, én is bátorkodtam írni.:)
A témám: Multikultúrális nevelés, roma gyerekek, hátrányos helyzetű tanulók nevelés.
Ha van valami ötletük, javaslatuk, gondolatuk a témával kapcsolatban- segítség gyanánt- kérem írjanak.
Köszönettel: Britton
Csak egy tipp osztálykirándulások, tanulmányi kirándulások szervezéséhez: október 14-15-én a budapesti SYMA csarnokban intézményi látogatókat is várnak olcsó szálláshelyekkel, rendezvényhelyszínekkel. A belépés ingyenes: http://www.businesstravelshow.hu
Kedves kollégák!
Honnan lehet letölteni okj-s vizsgafeladatokat? Én nem találtam eddig, pedig elég sokat kerestem. Konkrétan a webmester érdekelne, ami már az új, modul rendszer szerint megy, tavaly volt belőle az első vizsgáztatás, ha jól tudom.
Segítségeteket előre is köszönöm, egy infós osztályfőnök.
Kedves Britton!
A téma elég tág, de néhány ötlet, ha a gyakorlat érdekel (szakirodalmat gondolom találsz):
http://www.kovacsnikoletta.com/index.htm
http://lenhossek.hu/
Jó munkát!
és ami lemaradt…
http://www.pressleyridge.org/magyarorszag/
Kedves Pedagógus Kollégák!!
Ajánlom figyelmükbe következő programunkat, mely a fogyatékkal élő, sajátos nevelési igényű gyerekek iskolai integrációja-szegregációja-szeparációja kérdését járja körül.
Várjuk Önöket a rendezvényre, illetve kérjük, adjanak hírt a programról, hogy minél több szakembert és érintett szülőt elérhessünk.
Integrált, szegregált, vagy szeparált oktatás?
Aki nem találkozik nap, mint nap ezekkel a fogalmakkal, nem is gondolná, milyen sok kérdés merül fel az érintettekben, mikor el kell dönteniük, hogy valamilyen szempontból másként élő gyermekük számára milyen iskolát válasszanak.
Hazánkban törvény által előírt cél az integrált oktatás megvalósítása, azonban, hogy a gyakorlatban milyen könnyebbségekkel és nehézségekkel jár ez, arról már kevesebbet hallunk. Az biztos, hogy a választott iskolában szerzett élmények, tapasztalatok, egész életen át tartó nyomokat hagynak a fiatalokban, már ezért is nagyon fontos beszélnünk a kérdésről.
A Budapesti Esélyek Háza 2008 decembere óta rendezi „Tiszta Vizet!” címmel különböző fontos a társadalom széles spektrumát érintő kérdésekben kerekasztal beszélgetéseit, ahol a meghívott vendégek igyekeznek minél alaposabban körüljárni a témákkal kapcsolatos kérdéseket.
Ez alkalommal azt, hogy mit is takar ez a pár, napjainkban egyre többet emlegetett, mégis ismeretlen ismerős kifejezés.
„Tiszta vezet!” – kerekasztal beszélgetés sorozat októberi rendezvényének címe:
„Két iskola között” – a speciális nevelési igényű diákok iskolai integrációja, szegregációja, szeparációja
Időpontja: 2009. október 20. (kedd) 17 órától 19 óráig
Helyszíne: Toldi Mozi kávézója (Bp. V. ker. Bajcsy-Zsilinszky út 36-38, a 3-as metró Arany János utcai metrómegállójánál)
Meghívott beszélgetőtársaink:
Báder Melinda – pedagógus, gyógypedagógus – Gyermekek Háza Alapítvány Iskolája
Bánfalvy Csaba – főiskolai tanár – ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Társadalomtudományi Tanszék
Kelemen Gábor– intézményvezető – Göllesz Viktor Óvoda, Ált.Isk., Előkészítő Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Loványi Eszter – gyógypedagógus – szociológia MA hallgató – Budapesti Corvinus Egyetem
Nagy Gézáné Jakab Anna – intézményvezető – Közép-szabolcsi Többcélú Kistérségi társulás szociális szolgáltató Központ
Perlusz Andrea – főiskolai tanár – ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Hallássérültek Pedagógiája Tanszék
Somorjai Ágnes – gyógypedagógus – Vakok Iskolája Módszertani Központ
Moderátor: Gáspár Judit – gyógypedagógus, szerkesztő – Duna Televízió, Felelet az életnek
Házigazda: Császár Rózsa – irodavezető – Budapesti Esélyek Háza
Kérjük, részvételi szándékát jelezze e-mailben vagy telefonon október 19-én estig!
e-mailben: budapestieselyekhaza@gmail.com
telefonon: 06/1/4610600
A helyszín mozgássérültek számára akadálymentesített. Amennyiben Önnek jeltolmácsra van szüksége, kérjük, igényét jelezze nekünk október 19.-ig.
Budapesti Esélyek Háza
1077 Budapest, Wesselényi u. 17
Tel: (1)461-0600 Fax: (1)461-0601
web: http://www.bpeselyhaz.hu
Kedves Britton!
Miért választottad ezt a témát?
Osztályfőnök
AUTISTA GYEREK SZÁMÁRA KERESEK FEJLESZTÉSI TERVET,ÖTLETEKET,JÓL KOMMUNIKÁLÓ,JÓ KÉPESSÉGŰ GYERMEK..JÁR MOZGÁSFEJLESZTÉSRE,KIVÁLÓ MEMÓRIÁVAL RENDELKEZIK,FINOM MOTORIKÁJA NAGYON GYENGE..ÖNFEJŰ,AKARATOS…MÉG ANNYIT 6 ÉS FÉL ÉVES,IQ-T NEM IS MÉRTEK NÁLA SOHA….SZÓVAL HA VALAKINEK VANNAK JÓ ÖTLETEI SZÍVESEN FOGADOM …KÖSZÖNÖM.
Örömmel értesítjük kedves Látogatóinkat, hogy honlapunkon néhány hetes szünet után ismét folyamatosan működik a sajtófigyelő szolgálat. Kísérjék figyelemmel az AULA új híreit!
Tisztelt szerkesztő!
Segítségét szeretném kérni abban, hogy jár-e nekem osztályfőnöki pótlék arra az időre – ez több hónapot jelent – amíg a betegállományban lévő kolléganőmet helyettesítem, aki az általam tanított osztály osztályfőnöke? Valamint az én hivatalos óraszámom -ami jelenleg napközis státuszom révén 23óra – ezekben a hónapokban csökkenthető-e, ill. kell-e csökkenteni 22-1 órára? Jelenleg napközisként tanítom az összes délelőtti órát, valamint a délutáni helyettesítő nyugdíjas kolléga helyett végzem az összes napközis adminisztrációt. S ezt már több mint egy hónapja csinálom.Hivatástudaton kívül jár- e nekem más jellegű juttatás? Válaszát előre is köszönöm!