Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. december 17. szombat, 22:10

Egy rendhagyó konferencia kapcsán: A TED itthon

Ki ne látta-hallotta volna Sir Ken Robinson előadását arról, hogy az iskola hogyan öli ki a gyerekekből a kreativitást, valamint a másikat a tanulás forradalmáról? Az előadást a Facebook-on, a Youtube-on a www.ted.com oldalán több millióan látták. Robinsont hallgatva az az érzése az embernek, hogy milyen egyszerű is a megoldás, csak merni kellene.

Aztán Budapesten is összeállt egy fiatalokból álló profi csapat, akik elhatározták, hogy ne csak a külföldieket nézzük (bár szemléletformálás és nyelvtanulás céljából ugye ez sem közömbös), hanem keressük meg itthon a tehetségeket a fiatalok között. Először tavaly rendezték meg a TEDX Youth@Budapest konferenciát, Te inspirálod a világot címmel. Az egész napos TED-élmény lényege az volt, hogy amolyan szellemi bolhapiac révén megismerhettük a legújabb és legmerészebb elképzeléseket a különböző aktuális témákban, az élet minden területéről. Legyen szó informatikáról, grafikáról, oktatásról, vállalkozásról, táncról vagy éppen mesemondásról. Remek szellemi feltöltődést és inspirációt nyújtott az, ahogyan a fiatalok meséltek a hobbijukról, munkájukról, egy tervről, amit bár az elején mindenki őrültségnek tartott, végül mégis létrejöhetett.

A legnagyobb erő bennük talán az, hogy nem törődtek azzal, van-e vesztenivalójuk, merték önmagukat megvalósítani. Ahogy többen megfogalmazták, „talán gyermekek vagyunk”. Lehet, de őket nem gátolták a kudarcok, hiszen abból is lehet építkezni. Ebből érdemes inspirációt meríteniük mindazoknak, akik úgy érzik, hogy valami egészen mással szeretnének foglalkozni. Szárnyaljon a képzeletünk, osszuk meg ezt másokkal, hiszen jó ötletek találkozásából még jobbak születhetnek – szólt az üzenet, s az előadásokhoz hasonló érdekes beszélgetéseknek lehettünk fültanúi a szünetekben is.

Ez nem egyéni ügy, ez csapatmunka, ahogyan az egyik szekció moderátora is megfogalmazta, ennek a generációnak a felelőssége az, hogy ezekből a kis „szellemi szigetecskékből” egy egész álljon össze, ami Magyarország javát szolgálja. Ne felejtsük el, jó ötletekkel együtt javíthatunk a világ ügyein!

2011-ben, A kreatív géniusz címet viselő konferencián 23 előadó mutatkozott be fergeteges előadásokkal, performanszokkal. Volt köztük mozgássérült úszóbajnok, világhírű építész hallgató, geológus kutató, kreatív zenész, bűvész világbajnok, 22 éves 10.-es gimnazista, divattervező és hacker, üzletember, és nemzetközi művészeti projekt megálmodója, rossz tanuló gyerekből hiperaktív gyerekek számára létesített vívó egyesület edzője, vak számítógép programozó.  A lényeg az egészben az, hogy ezek a 17 és 30 közötti fiatalok, kiléptek egy biztonságosnak tűnő zónából, és mertek másképp gondolkodni, zenélni, mozogni, tervezni, egyszerűen szólva próbálkozni, és olyan tapasztalatokra tettek szert, amik mindannyiunk számára tanulságosak lehetnek.

Amellett, hogy kifejezetten inspiratív nézni és hallgatni őket, ezek a fiatalok azt is üzenik, hogy megéri másnak, különlegesnek lenni, csak merni és akarni kell.

Pedagógusoknak már csak azért is ajánlott, mert az ilyen gyerekek és fiatalok ott ülnek a padokban, az osztályainkban. Néha szembeszegülnek, másképp gondolkodnak, nehéz pillanatokat szereznek nekünk, de a világot ők viszik előre. Tanuljunk tőlük! Sőt, talán még a módszereiket is átvehetjük.

Galambos Rita

2 üzenet

  1. achs szerint:

    A törvény környékén talán ezt is megnézhetnék a törvényhozók.

  2. Juli szerint:

    Eszük ágában sincs ilyesmit nézegetni. Csak nem képzeled? Még bezavar a gondolatmenetbe!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.31.
Totyik Tamás: Ha nem cselekszik azonnal, a kormánynak vállalnia kell a felelősséget a közoktatás padlóra küldéséért
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntart...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.31.
A harzbergi demokratikus iskola. Benedikt Hageneder írása
gy csoport tanítóképzős diák a bécsi egyházi tanárképző főiskolán (Kirchliche Pädagogische Hochschule – KPH – Wien/Krems) úgy döntött, hogy nem elégszik meg a főiskola nyújtotta...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.07.31.
Kilenc órai iskolakezdést és tanári béremelést - 12 pontos oktatási tervet fogalmazott az ADOM
Az ADOM Diákmozgalom utcai és online aláírásgyűjtésbe kezdett az általuk megfogalmazott 12 oktatási reformjavaslat mellett. A diákszervezet azt szeretné, ha a javaslataikat a jövő évi orsz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.28.
„NE MAGAS LÓRÓL TEKINTSÜNK LE A GYEREKEKRE, HANEM MERJÜNK VELÜK HUMORIZÁLNI” A tavalyi év egyik Szupertanár-jelöltjével beszélgettünk
Van, aki olyan őszinte lelkesedéssel, nyílt átéléssel beszél a munkájáról, hogy már néhány szavából átjön, mennyire imádja, amit csinál. Így van ez a tavalyi Szupertanár-jelölt Poly...
(Forrás: dívány.hu)
--
2021.07.28.
Takaró Mihály vezényletével alakítják át a NAT után a tanárképzést is
Az átalakítás a pedagógusképzés lebutítását vetíti előre a szakemberek szerint. „Egy tanárnak nyilvánvalóan nemcsak az érettségi tananyagot kell tudnia, hanem annál jóval többet....
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.28.
A kormány nem megvédi, hanem pajzsként használja a gyerekeket
A gyermekek felhasználása politikai kampányokban nem újszerű, Magyarországon sajnos kifejezetten gyakori probléma. Nem ismeretlen jelenség, amikor politikusok óvodákban, iskolákban parádé...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep