Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. február 8. szerda, 9:24

Középiskolás fokon

A Középiskolás fokon a József Attila Kör középiskolásoknak szóló rendezvénysorozata. A program keretében iskolákban tartunk olvasásnépszerűsítő irodalomórákat és órákon kívüli foglalkozásokat a magyar irodalom jeles szerzőinek részvételével Magyarországon és a határon túli líceumokban.

A programsorozattal szeretnénk elérni, hogy a legfiatalabb olvasónemzedék is kedvet kapjon a kortárs irodalomhoz, s hogy a meghívottak a „bennfentes” szemszögéből beszélgessenek a diákokkal a mai magyar irodalmi életről.

A Középiskolás fokon 2012-es év első felében országszerte számos vidéki (pl. Miskolc, Szeged, Debrecen, Mezőkovácsháza), határontúli (Felvidék és Vajdaság) helyszínen, Budapesten pedig a Jedlik Ányos Gimnáziumban a Csobi Sound keretében kerül megrendezésre.

A szervezők egész évben várják középiskolák jelentkezését, érdeklődését a programfelelősnél, vagy a JAK központi levelezési címén.

Programfelelős:

Csobánka Zsuzsa
csobanka[kukac]gmail[pont]com

Csobi Sound

A JAK Középiskolás fokon rendezvénysorozata a Jedlik Ányos Gimnáziumban

Régóta probléma az irodalomórán, hogy a halott szerző túl távol van, s ezáltal az irodalom is megközelíthetetlenné válik a mai fiatalok számára. Az évek óta nagy sikerrel futó Csobi Sound nevű rendezvénysorozat éppen ezért szeretné az irodalom és a középiskolás diákok közötti szakadékot áthidalni. Hiszen egy kortárs alkotó éppen úgy fent van a Facebookon, lájkol és posztol, sőt, olykor a születő verseit is az interneten közli először. A programok, mint rendhagyó magyarórák, tehát a kortárs irodalmat hozzák házhoz.

A Csobi Sound idén öt alkalommal kerül ismét megrendezésre a budapesti Jedlik Ányos Gimnáziumban. Péntek délutánonként 14.15-16.00-ig a meghívott szerzőkkel beszélget a szervező magyartanár és író, Csobánka Zsuzsa, majd a meghívott szerző felolvas, és a diákok által választott szövegekkel dolgoznak tovább, tehát a szövegolvasás közben felmerülő kérdésekre a legbiztosabb forrásból kaphatnak választ. Az elemzések, beszélgetések elrugaszkodnak a megszokott irodalomórai keretektől, előtérbe kerül a drámajáték, az élménypedagógia, művészetpedagógia, és elsősorban az olvasóvá nevelés, a kortárs irodalom iránti nyitottság megalapozása a cél.

A Csobi Sound tavaszi félévének programja:

Február 10. Turi Tímea
Március 2. Bartók Imre
Április 20. Szálinger Balázs
Május 18. Tallér Edina
Június 1. Fehér Renátó

Egy üzenet

  1. Csobánka Zsuzsa szerint:

    Középiskolás fokon

    Pályázat

    A Középiskolás fokon programsorozathoz ezúttal egy pályázat is kapcsolódik, ahol értékes könyvjutalmakat lehet nyerni. A pályázók az alábbi lehetőségek közül választhatnak:

    1. A pályázó a JAK tagjai közül válasszon egy szerzőt, és annak egy sorát, mondatát folytassa műfaji megkötés nélkül. A pályázatban minden esetben kérjük megjelölni a forrást.

    2. A pályázó a JAK tagjai közül válasszon egy szerzőt, és annak egy művéhez, kötetéhez készítsen fotóillusztrációt. A fotó mellé kérünk egy 1500 karakteres indoklást a választásáról.

    Határidő: 2012. május 31.

    A pályázatokat az alábbi e-mail címre várjuk: jozsefattilakor@gmail.com

    A beküldéskor minden esetben fel kell tüntetni a nevet, születési időt és az iskola nevét.

    A pályázók további információkat a JAK honlapján (www.jozsefattilakor.hu) szerezhetnek. A legjobb pályaműveket a honlapon is közzétesszük.

    2012. február 6.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.02.07.
Intenzív szülősködés: a gyerekek nem lesznek boldogabbak tőle, az egyenlőtlenségeket viszont biztosan fenntartja
A gyereknevelés a 21. században nem magánügy, hanem képzett szakemberek felügyeletére bízott társadalmi tényező. És bár a gyereknevelés pszichologizálása már a 19. század végén elkezd...
(Forrás: Qubit)
--
2023.02.07.
Óriási érzelmi és anyagi terhet ró a családokra az intenzív gyereknevelés, de ha nem tesznek meg mindent a gyerekük jövőjéért, senki más nem fog
A gyerekközpontúsággal is összeköthető, hogy a gyerek jövője, sorsa ennyire fontos lett. A neoliberális szemléletben ez egyfajta befektetés is az államok részéről, hogy később minél...
(Forrás: Népszava)
--
2023.02.07.
Tiltakozások a közoktatásban: honnan jövünk, merre tartunk?
Ha még sokáig tiltakozunk, megoldhatjuk a közoktatás problémáit? Miért nem sikerült eddig elérni a céljainkat, és mit csinálhatnánk másképp? Sokan keressük a választ ezekre a kérdésekre...
(Forrás: Szülői Hang)
--
2023.02.07.
Setényi János: nem kerülhető el a falusi iskolák összevonása
Falusi kisiskolák helyett járásközponti intézmények kellenének, az iskolák élére pedig menedzser típusú igazgatók – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Setényi János. A Mathias...
(Forrás: Infostart)
--
2023.02.06.
Gloviczki Zoltán: Remélem, a közoktatás összeomlik, mert akkor újra kell épülnie
A fizetés rendezése a nulladik feltétel ahhoz, hogy bármi történjen a közoktatásban, és mielőbb észre kell venni, hogy a mesterséges intelligencia fejlődése közben a pedagógus nem arra...
(Forrás: hvg.hu)
--
2023.02.04.
Tátrai Annamária: Szerintem a közmunka is megbélyegző
Az, ha a családfőnek alacsony az iskolai végzettsége, már több is egyszerű szegénységi kockázatnál, csapdahelyzet, amely igen, újratermeli önmagát a gyerekek esetében. Mindez párosul azzal...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep