Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. február 8. szerda, 9:24

Középiskolás fokon

A Középiskolás fokon a József Attila Kör középiskolásoknak szóló rendezvénysorozata. A program keretében iskolákban tartunk olvasásnépszerűsítő irodalomórákat és órákon kívüli foglalkozásokat a magyar irodalom jeles szerzőinek részvételével Magyarországon és a határon túli líceumokban.

A programsorozattal szeretnénk elérni, hogy a legfiatalabb olvasónemzedék is kedvet kapjon a kortárs irodalomhoz, s hogy a meghívottak a „bennfentes” szemszögéből beszélgessenek a diákokkal a mai magyar irodalmi életről.

A Középiskolás fokon 2012-es év első felében országszerte számos vidéki (pl. Miskolc, Szeged, Debrecen, Mezőkovácsháza), határontúli (Felvidék és Vajdaság) helyszínen, Budapesten pedig a Jedlik Ányos Gimnáziumban a Csobi Sound keretében kerül megrendezésre.

A szervezők egész évben várják középiskolák jelentkezését, érdeklődését a programfelelősnél, vagy a JAK központi levelezési címén.

Programfelelős:

Csobánka Zsuzsa
csobanka[kukac]gmail[pont]com

Csobi Sound

A JAK Középiskolás fokon rendezvénysorozata a Jedlik Ányos Gimnáziumban

Régóta probléma az irodalomórán, hogy a halott szerző túl távol van, s ezáltal az irodalom is megközelíthetetlenné válik a mai fiatalok számára. Az évek óta nagy sikerrel futó Csobi Sound nevű rendezvénysorozat éppen ezért szeretné az irodalom és a középiskolás diákok közötti szakadékot áthidalni. Hiszen egy kortárs alkotó éppen úgy fent van a Facebookon, lájkol és posztol, sőt, olykor a születő verseit is az interneten közli először. A programok, mint rendhagyó magyarórák, tehát a kortárs irodalmat hozzák házhoz.

A Csobi Sound idén öt alkalommal kerül ismét megrendezésre a budapesti Jedlik Ányos Gimnáziumban. Péntek délutánonként 14.15-16.00-ig a meghívott szerzőkkel beszélget a szervező magyartanár és író, Csobánka Zsuzsa, majd a meghívott szerző felolvas, és a diákok által választott szövegekkel dolgoznak tovább, tehát a szövegolvasás közben felmerülő kérdésekre a legbiztosabb forrásból kaphatnak választ. Az elemzések, beszélgetések elrugaszkodnak a megszokott irodalomórai keretektől, előtérbe kerül a drámajáték, az élménypedagógia, művészetpedagógia, és elsősorban az olvasóvá nevelés, a kortárs irodalom iránti nyitottság megalapozása a cél.

A Csobi Sound tavaszi félévének programja:

Február 10. Turi Tímea
Március 2. Bartók Imre
Április 20. Szálinger Balázs
Május 18. Tallér Edina
Június 1. Fehér Renátó

Egy üzenet

  1. Csobánka Zsuzsa szerint:

    Középiskolás fokon

    Pályázat

    A Középiskolás fokon programsorozathoz ezúttal egy pályázat is kapcsolódik, ahol értékes könyvjutalmakat lehet nyerni. A pályázók az alábbi lehetőségek közül választhatnak:

    1. A pályázó a JAK tagjai közül válasszon egy szerzőt, és annak egy sorát, mondatát folytassa műfaji megkötés nélkül. A pályázatban minden esetben kérjük megjelölni a forrást.

    2. A pályázó a JAK tagjai közül válasszon egy szerzőt, és annak egy művéhez, kötetéhez készítsen fotóillusztrációt. A fotó mellé kérünk egy 1500 karakteres indoklást a választásáról.

    Határidő: 2012. május 31.

    A pályázatokat az alábbi e-mail címre várjuk: jozsefattilakor@gmail.com

    A beküldéskor minden esetben fel kell tüntetni a nevet, születési időt és az iskola nevét.

    A pályázók további információkat a JAK honlapján (www.jozsefattilakor.hu) szerezhetnek. A legjobb pályaműveket a honlapon is közzétesszük.

    2012. február 6.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.09.29.
Bódis Kriszta – Hegymenet (podcast)
Hogyan működik az a program, amely egy reménytelen cigánytelepről is képes ott született gyerekeket az egyetemig elvezetni? És mi motiválja, mi hajtja a Van helyed rendszer megalkotóját munk...
(Forrás: Az élet, meg minden podcast)
--
2022.09.29.
L.Ritók Nóra: Amit a jövő hozhat
Ám ahhoz, hogy a családjukból kiemelt gyerekek stabilizálódjanak, nagyon erős szakmai segítség kellene. Ezek a kicsik-nagyok mind traumatizáltak, szörnyű dolgokon mentek keresztül, és egé...
(Forrás: viszont.hu)
--
2022.09.29.
Gyarmathy Éva: „A munka világa is kreatív agyakért kiált”
Fontos a tér, az alkotó klíma, de nem hiányozhat a kreativitásból a kidolgozás, a befektetendő munka – a kreatív működés „kemény része”. Meg kell tanulni módszeresen gondolkodni....
(Forrás: g7.hu)
--
2022.09.29.
Fenyő D. György: Nagyságrendekkel kevesebb tananyagot kellene megtanítani az iskolában
Amikor 2006-ban az Európai Unió – a tagállamok jogkörében hagyva az oktatást – megfogalmazta az egész életen át tartó tanulás követelményét, egyúttal meghatározta, melyek azok a kulcskompetenci...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.09.29.
Egy gödöllői elitgimnázium diákjai nem akarnak iskolába járni a tarthatatlan állapotok miatt
A gimnáziumban július óta felújítások zajlanak, amelyek csak az év végére fejeződhetnek be, így a tanítás úgy kezdődött el, hogy közben dolgoznak az intézményben. Korábban több sz...
(Forrás: 24.hu)
--
2022.09.29.
Berendelték a tankerülethez a gödöllői igazgatót, az iskola előtt tüntetnek a szülők, diákok
A tankerületvezető nem ment el az általa összehívott szülői fórumra, ehelyett berendelte a tető nélküli gimnázium igazgatóját. Az iskola előtt szülők, gyerekek tüntetnek, és várjá...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep