Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. március 1. csütörtök, 18:08

Kötelező erkölcstan az iskolában

Február 28-án az OFI konferenciát szervezett a következő tanévben felmenő rendszerben bevezetendő erkölcstanról. A rendezvényről a FigyelőNet ma közölte Balla István beszámolóját.


Szűcs Édua rajza

Ebből a beszámolóból emelem ki azt a részt, amely az én hozzászólásomat is idézi. Az egyesületi honlapon történő közzétételt azért tartom szükségesnek, mert a rendezvényen az OFOE nevében nyilatkoztam. Ezt abban a tudatban tettem, hogy a véleményemmel a tagság egyetért, hiszen ezt a szemléletet képviseljük már a szervezet megalakulása óta. (Ennek bizonyítására érdemes megnézni a kapcsolódó linkeket.).


„A konferencia több felszólalója is azt emelte ki, hogy nem lehet erkölcsre nevelni tantárgyi keretekben, azt az egész iskolai oktatás-nevelés során kell megtenni. (Ahogy eddig is tették a tanárok.) Az Osztályfőnökök Egyesülete elnöke azt emelte ki, hogy a nevelés, így az erkölcsi nevelés során is tisztában kellene lennünk a modern világ kihívásaival, nem tekinthetünk el attól, hogy a gyerekek az ismereteik, példáik nagy részét az internetről szerzik. Szekszárdi Júlia azt is hozzátette, hogy használni kellene a már meglévő kiváló tankönyveket, a szociális kompetenciaterületre készült programcsomagokat, nem kell mindent újraírni. Ugyanakkor, szerinte nem minden tanár alkalmas az erkölcstan-foglalkozások levezetésére. Csatlakozott Lányi Andráshoz, hogy egy ilyen tárgynak a legfontosabb feladata a gyerekek felkészítése a felelős döntésekre. Végül az illetékesekhez fordult: „Kérem, ne írjanak még zsúfoltabb kerettantervet, hagyjanak időt beszélgetni a diákokkal!!”

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.31.
Totyik Tamás: Ha nem cselekszik azonnal, a kormánynak vállalnia kell a felelősséget a közoktatás padlóra küldéséért
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntart...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.31.
A harzbergi demokratikus iskola. Benedikt Hageneder írása
gy csoport tanítóképzős diák a bécsi egyházi tanárképző főiskolán (Kirchliche Pädagogische Hochschule – KPH – Wien/Krems) úgy döntött, hogy nem elégszik meg a főiskola nyújtotta...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.07.31.
Kilenc órai iskolakezdést és tanári béremelést - 12 pontos oktatási tervet fogalmazott az ADOM
Az ADOM Diákmozgalom utcai és online aláírásgyűjtésbe kezdett az általuk megfogalmazott 12 oktatási reformjavaslat mellett. A diákszervezet azt szeretné, ha a javaslataikat a jövő évi orsz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.28.
„NE MAGAS LÓRÓL TEKINTSÜNK LE A GYEREKEKRE, HANEM MERJÜNK VELÜK HUMORIZÁLNI” A tavalyi év egyik Szupertanár-jelöltjével beszélgettünk
Van, aki olyan őszinte lelkesedéssel, nyílt átéléssel beszél a munkájáról, hogy már néhány szavából átjön, mennyire imádja, amit csinál. Így van ez a tavalyi Szupertanár-jelölt Poly...
(Forrás: dívány.hu)
--
2021.07.28.
Takaró Mihály vezényletével alakítják át a NAT után a tanárképzést is
Az átalakítás a pedagógusképzés lebutítását vetíti előre a szakemberek szerint. „Egy tanárnak nyilvánvalóan nemcsak az érettségi tananyagot kell tudnia, hanem annál jóval többet....
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.28.
A kormány nem megvédi, hanem pajzsként használja a gyerekeket
A gyermekek felhasználása politikai kampányokban nem újszerű, Magyarországon sajnos kifejezetten gyakori probléma. Nem ismeretlen jelenség, amikor politikusok óvodákban, iskolákban parádé...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep