Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. május 13. vasárnap, 9:15

„Agresszió az iskolában – és a jog?” – avagy tényleg szükség van az iskolaőrökre?

2012. május 25. 9.00 – 14.15 Nemzeti Család-és Szociálpolitikai Intézet 1134 Budapest, Tüzér u. 33-35.

JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ: 2012. május 17.

A műhelykonferenciával szeretnénk segítséget nyújtani az iskoláknak, kollégiumoknak, pedagógiai szolgáltatóknak, szakértőknek, közoktatási vezetőknek és minden pedagógusnak ahhoz, hogy az iskolai agresszióhoz kapcsolódó jogi, jogalkalmazási kérdésekben eligazodjanak; s megtalálják a számukra optimális (és törvényes!) válaszokat a testi bántalmazás, a fizikai agresszió, kényszerítés, fenyegetés, fenyítés, megfélemlítés, megalázás, lelki erőszak jelenségeinek kezelése és megelőzése kérdéseire egy olyan speciális társadalmi és szakmai közegben, mint az iskola.

Az iskolai agresszió tárgyalása során olyan megoldásokról, módszerekről, technikákról, jogi eljárásokról lesz szó, amelyek az iskolai agressziót megelőzik, alkalmas módon szankcionálják, illetve következményeit enyhítik, az okozott károkat pedig legalább részben reparálják, jóváteszik.

Öt szakmai blokkban, öt szakjogász irányításával igyekszünk a résztvevőkkel feldolgoztatni az iskolai agresszió jelenségeihez kapcsolódó és különböző jogágakba tartozó eljárások, jogintézmények, jogi lehetőségek problémaköreit. Oktatási jogi, munkajogi, polgári jogi, büntető- és szabálysértési jogi, valamint jogpedagógiai megközelítésekben lesz szó az agressziós magatartások jogi következményeiről.

A konferencia jelentkezési díja: 10.000.-Ft, ami magába foglalja a konferencián való részvételt, valamint két szakkönyvet.

A 2012. május 25-i agresszió-konferencia részletes programja letölthető innen, a jelentkezési lap pedig innen.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.20.
Színvonalasabb oktatással és béremeléssel küzdene az ellenzék a szegénység ellen, de az adópolitikában nem lesz nagy változás
„Az embereket jobban érdekli a külpolitika, mint a szegénység” – viccelődött Kész Zoltán, amikor megnyitotta az Ellenzéki Kerekasztal beszélgetéssorozat csütörtöki felvonását. Tí...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.20.
A magyar iskolák közel felében már ma sincs elég matektanár
Magyarországon a pedagógusellátottságra, illetve az esetleges tanárhiány mértékére nehéz konkrét választ adni, mert az elérhető adatok ellentmondásosak – derül ki az Európai Bizotts...
(Forrás: hvg,hu)
--
2022.01.20.
„Igazgató asszony maga köteles böngészni az EESZT-t és az ott megjelenő pozitív teszteredményeket jelenteni”
Több iskolában is azt a feladatot kapták az intézményvezetők, hogy folyamatosan figyeljék az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térben (EESZT) a pedagógusok, diákok pozitív koronav...
(Forrás: Népszava)
--
2022.01.20.
Pedagógus-krízis: harmadannyi pályakezdő, nagy lemorzsolódás, idősödő tanárkar
Az alig több mint kétezer pályakezdő tanár az elmúlt évek legalacsonyabb száma, ráadásul a 2017-2019-es évekhez képest harmadára esett vissza. (A 2019/2020-as tanév adatai fájóan hiányoznak...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.01.20.
Totyik Tamás: Egy sztrájk, és ami mögötte van
A pedagógus szakszervezetek tervezett januári és márciusi tiltakozó sztrájkjának résztvevői a versenyképes pedagógusbérekért és a munkaterhek csökkentéséért küzdenek, ám a harc val...
(Forrás: Mérce)
--
2022.01.20.
MA MÁR A „NEM TUDOM, HOGY TOLOM VÉGIG EZT A HETET” LETT A NORMA – SZÜLŐK, MUNKÁLTATÓK ÉS PEDAGÓGUSOK A JÁRVÁNY BERMUDA-HÁROMSZÖGÉBEN
Nehéz helyzetben van most szinte mindenki: az óvodások, akik – mint minden évben – idén is szinte mindig náthásak, csak éppen most egészen mást jelentenek a tüneteik. A szüleik, akiknek...
(Forrás: wmn.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep