Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. május 13. vasárnap, 9:15

„Agresszió az iskolában – és a jog?” – avagy tényleg szükség van az iskolaőrökre?

2012. május 25. 9.00 – 14.15 Nemzeti Család-és Szociálpolitikai Intézet 1134 Budapest, Tüzér u. 33-35.

JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ: 2012. május 17.

A műhelykonferenciával szeretnénk segítséget nyújtani az iskoláknak, kollégiumoknak, pedagógiai szolgáltatóknak, szakértőknek, közoktatási vezetőknek és minden pedagógusnak ahhoz, hogy az iskolai agresszióhoz kapcsolódó jogi, jogalkalmazási kérdésekben eligazodjanak; s megtalálják a számukra optimális (és törvényes!) válaszokat a testi bántalmazás, a fizikai agresszió, kényszerítés, fenyegetés, fenyítés, megfélemlítés, megalázás, lelki erőszak jelenségeinek kezelése és megelőzése kérdéseire egy olyan speciális társadalmi és szakmai közegben, mint az iskola.

Az iskolai agresszió tárgyalása során olyan megoldásokról, módszerekről, technikákról, jogi eljárásokról lesz szó, amelyek az iskolai agressziót megelőzik, alkalmas módon szankcionálják, illetve következményeit enyhítik, az okozott károkat pedig legalább részben reparálják, jóváteszik.

Öt szakmai blokkban, öt szakjogász irányításával igyekszünk a résztvevőkkel feldolgoztatni az iskolai agresszió jelenségeihez kapcsolódó és különböző jogágakba tartozó eljárások, jogintézmények, jogi lehetőségek problémaköreit. Oktatási jogi, munkajogi, polgári jogi, büntető- és szabálysértési jogi, valamint jogpedagógiai megközelítésekben lesz szó az agressziós magatartások jogi következményeiről.

A konferencia jelentkezési díja: 10.000.-Ft, ami magába foglalja a konferencián való részvételt, valamint két szakkönyvet.

A 2012. május 25-i agresszió-konferencia részletes programja letölthető innen, a jelentkezési lap pedig innen.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Sorra fújják le a szóbeli felvételi vizsgákat a középiskolák a járványhelyzet miatt
Több budapesti és vidéki középiskolában törölték a szóbeli felvételi vizsgákat a fokozódó járványhelyzet miatt, erről az elmúlt napokban értesítették a szülőket és a diákokat....
(Forrás: eduline)
--
2021.03.03.
Ezekben a pillanatokban tarolja le a koronavírus a magyar iskolákat – Azonnali zárást kérnek a tanárok
Egyre több iskolában és óvodában terjed a koronavírus-járvány, az adatok gyakorlatilag napról napra romlanak. Ha a kormány nem zárja be az iskolákat, akkor hamarosan a koronavírus-járvá...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.03.03.
Hiánypótló mesterségesintelligencia-oktatás indul
A gazdaság minden szegmensében használják már a mesterséges intelligenciát (MI), vagyis a munkaerőpiacra kerülőknek tisztában kell lenniük az új technológia mibenlétével. Azonban erre...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.03.03.
A Nemzeti Pedagógus Kar győri elnöke a differenciált döntések híve
A járványhelyzettől függetlenül is abban hiszek, hogy a szükséges teendőket helyben, de legalábbis a lokális viszonyok ismeretében érdemes meghozni. Jelenleg az általános iskolákban hagyom...
(Forrás: Kis Alföld)
--
2021.03.03.
Akiknek már idegen a tekenő – Zárszó a „Jókai-riadalomhoz”
Tanulhatunk-e valamit a Jókai-riadalomból? Talán annyit, hogy még sincs akkora baj. Nagyon is él a hagyomány, s bizony sokkal nagyobb a kötőereje, mint az előbb kifejtettem: éppen úgy feszü...
(Forrás: válasz online)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep