Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. május 13. vasárnap, 9:15

„Agresszió az iskolában – és a jog?” – avagy tényleg szükség van az iskolaőrökre?

2012. május 25. 9.00 – 14.15 Nemzeti Család-és Szociálpolitikai Intézet 1134 Budapest, Tüzér u. 33-35.

JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ: 2012. május 17.

A műhelykonferenciával szeretnénk segítséget nyújtani az iskoláknak, kollégiumoknak, pedagógiai szolgáltatóknak, szakértőknek, közoktatási vezetőknek és minden pedagógusnak ahhoz, hogy az iskolai agresszióhoz kapcsolódó jogi, jogalkalmazási kérdésekben eligazodjanak; s megtalálják a számukra optimális (és törvényes!) válaszokat a testi bántalmazás, a fizikai agresszió, kényszerítés, fenyegetés, fenyítés, megfélemlítés, megalázás, lelki erőszak jelenségeinek kezelése és megelőzése kérdéseire egy olyan speciális társadalmi és szakmai közegben, mint az iskola.

Az iskolai agresszió tárgyalása során olyan megoldásokról, módszerekről, technikákról, jogi eljárásokról lesz szó, amelyek az iskolai agressziót megelőzik, alkalmas módon szankcionálják, illetve következményeit enyhítik, az okozott károkat pedig legalább részben reparálják, jóváteszik.

Öt szakmai blokkban, öt szakjogász irányításával igyekszünk a résztvevőkkel feldolgoztatni az iskolai agresszió jelenségeihez kapcsolódó és különböző jogágakba tartozó eljárások, jogintézmények, jogi lehetőségek problémaköreit. Oktatási jogi, munkajogi, polgári jogi, büntető- és szabálysértési jogi, valamint jogpedagógiai megközelítésekben lesz szó az agressziós magatartások jogi következményeiről.

A konferencia jelentkezési díja: 10.000.-Ft, ami magába foglalja a konferencián való részvételt, valamint két szakkönyvet.

A 2012. május 25-i agresszió-konferencia részletes programja letölthető innen, a jelentkezési lap pedig innen.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.25.
Egyházi kézbe szervezné ki a kormány a tanítóképzés nagyobb részét
Nem elképzelhetetlen, hogy a tanítónak felvett hallgatók több mint fele egyházi intézmény diákja legyen. A kormány kifejezett szándéka, hogy a pedagógusképzésben az egyházak sokkal fontosabb...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep