Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. szeptember 26. szerda, 7:20

Évadnyitás a Kolibri Színházban

A XXI. Kolibri Fesztivállal nyitotta meg kapuit az új évadra a Kolibri Színház. A három játszóhelyen, összesen hét különböző korosztály számára előadásokat létrehozó társulat ebben az évadban öt bemutatóra készül, melyek közül az első szeptember 30-án vasárnap 17.00 órakor Thomas Mann: Mario és a varázsló c. kisregényének színházi adaptációja Scherer Péter főszereplésével, Bagossy László rendezésében.

Az új bemutatók és műsoron tartott előadások mellett természetesen idén is folytatódnak a színházpedagógiai programok, az előadásokat feldolgozó foglalkozások, melyeknek célja, hogy nézőink az előadások után együtt beszélgetve, játszva dolgozzák fel a színházi élményt. A dráma és a színház eszközeit kínáljuk véleményük, problémáik megfogalmazásához, remélve, hogy a játék valódi közösségi élménnyé teszi a színházlátogatást. A foglalkozásokon előzetes egyeztetés alapján vehetnek részt a csoportok, osztályok

És továbbra is elérhető a Kolibri színházolvasó program is: Hogyan válik egy irodalmi mű színházi előadássá? Milyen alkotók vesznek részt abban a közös játékban, amit színháznak nevezünk? Minek van jelentése egy előadásban? Milyen titkokat rejt a színház világa? Ezekről a kérdésekről beszélgetünk a kisiskolásokkal a színházolvasó foglalkozásokon.

Az iskolákkal való folyamatos közös munka minden évadban egy baráti találkozóval kezdődik, ahova szeretettel várjuk a tanítókat, tanárokat. Ennek időpontja október 10. szerda délután 15.00 óra. Az összejövetel első órájában az érdeklődő pedagógusok megtekinthetik a legújabb bemutató előadást, a Mario és a varázslót is. 

Az Kolibri Fesztivál kiemelt eseményeként Kemény Henrikre emlékezett a Kolibri Színház társulata. Filmfelvételek, interjúrészletek szórakoztatták a Jókai térre ellátogatott családokat, bemutatták a Kemény Henrik életéről szóló Életem a bábjáték c. könyvet, és felavatták a csodálatos művész emléktábláját, ifj. Palkó József alkotását a Kolibri Színház homlokzatán.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.07.06.
„Sokan még nem látják, milyen katasztrófa felé rohanunk” – a szülők nélkül nem lehet megmenteni a közoktatást
Bár a Fővárosi Ítélőtábla korábban jogellenesnek ítélte a pedagógus-szakszervezet által meghirdetett januári, kétórás figyelmeztető sztrájkot, a Kúria hétfőn megállapította: a munkabesz...
(Forrás: válasz online)
--
2022.07.06.
Az iskolamegszüntetésekkel el lehet tüntetni a tanárhiányt?
A belügyminiszter terveire az az egyik lehetséges magyarázat, hogy az iskolamegszüntetésekkel el lehet tüntetni a tanárhiányt. Ha nem kell a falusi kisiskolákba szaktanárt szerezni, nem lesz...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.07.06.
Az Orbán-kormány célja, hogy az összes iskolában az állami egyentankönyveket használják, akkor is, ha azok nem a legjobbak
Jelentősen lecsökkent a magánkiadós tankönyvek elérhetősége az iskolák számára: míg 2020-ban a tankönyvrendelések 14 százalékát tették ki a magánkiadók kötetei, 2021-re 12 százal...
(Forrás: Népszava)
--
2022.07.06.
Rétvári Bence: Újfajta továbbképzéseket kínál a pedagógusoknak a Makovecz Campus Alapítvány Képzési Intézete
Újszerű, a pedagógusok igényeire szabott, ingyenes továbbképzéseket kínál ősztől a Makovecz Campus Alapítvány (MCA) Képzési Intézete - jelentette be a Belügyminisztérium (BM) parlamenti...
(Forrás: vasarnap.hu)
--
2022.07.06.
3 OK, AMIÉRT NEM ÍRUNK AZ ERDÉLYI VISSZAÉLÉSEKRŐL
Amennyiben olyan értesülés kerülne a birtokunkba, amit helyesnek tartanánk megosztani a nyilvánossággal, meg fogjuk tenni, de jelenleg mindent elmondtak, leírtak, megkérdeztek, felvetettek sz...
(Forrás: Szemlélek)
--
2022.07.06.
A közoktatás racionalizálása a NER-ben
Először is szögezzük le: a jelenlegi szisztémában nem lehet jól racionalizálni. Ehhez szükséges volna az iskolák és az igazgatók jogköreinek visszaszolgáltatása, a KK szolgálató, seg...
(Forrás: Azonnali)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep