Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. október 4. csütörtök, 21:15

Hajónapló 1.1

Október 2-án megnyitottuk a Hajónaplót. Íme első bejegyzésünk “Az osztály” című észt film vetítéséről és az ennek kapcsán kialakult, izgalmas beszélgetésről.

Mintegy húszan jöttünk össze a Kláris Ökohajón, az OFOE műhelybeszélgetésén. A rendezvény nem ígért könnyű szórakozást, mivel a film egy tragédiába torkolló zaklatásos történetet mutat be. Ennek megfelelően kértük fel a filmet követő beszélgetés szakértőit: Berecz Dénes pedagógust, Borovics Brigitta klinikai gyermek szakpszichológust és Sepsi László filmesztétát, akik Hegedűs Ibolya klinikai szakpszichológus moderálásával reflektáltak a filmre, hogy azután a közönség aktív részvételével, tovább beszélgessünk úgy a film „hatásmechanizmusáról”, mint – a közönség érdeklődését jóval inkább fogva tartó – jelenségről, a bullying működéséről.

A film a jelen lévő szakemberek egyöntetű álláspontja szerint plasztikusan mutatja be az iskolai zaklatás dinamikáját, azokat a jelenségeket, ami a kívülállók (így sajnos a tanárok) számára rejtve marad. Valószínűleg pontosan ez lehet a film küldetése, és bár ettől valóban didaktikus, mégis „működik”… Legalábbis, ebben a résztvevők egyetértettek, szakértő szemmel nézve egészen biztosan. Ezért ajánljuk minden Olvasónknak és a Hajónapló leendő látogatóinak, hogy nézzétek meg a filmet és reflektáljatok, tovább folytatva az élőben megkezdett beszélgetést!

Köszönjük az ELTE önkénteseinek, hogy elhozták és megvételre kínálták nekünk az Igazgyöngy Művészeti Iskola szociális projektje keretében készült hímzéseket. Terveink szerint az Igazgyöngy munkái a Hajónapló további rendezvényein is kaphatóak lesznek.

A Hajónapló minden hónap első keddjén tartja nyitott szakmai műhelyét. A programról itt az OFOE honlapján, valamit Facebook-oldalunkon és az Ofő online és offline csoportban is tájékoztatunk. A következő találkozó vendége Leiner Károly („Zöld Béka Tanár Úr”) lesz, aki legutóbb a Mit nem teszek egy tanteremben című 15 írásból álló sorozatával aratott sikert látogatóink körében.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.10.20.
Varga Előd: Miért teljesen értelmetlen a munkád, ha irodalomtanár vagy?
A kudarcot négy fő okra vezetem vissza: a diákok lelkivilágától elszakadt elitista tananyagra; az értelmiségi lét totális félreértésére; az alkalmazott módszerek nyers nyomulósságára...
(Forrás: Azonnali)
--
2021.10.19.
Van olyan gimnázium, ahonnan a végzősök fele külföldre ment
Az egyik budapesti gimnáziumban a májusban érettségizettek közül minden második diák szeptemberben már valamelyik külföldi egyetemen kezdett, de a HVG most megjelent középiskolai rangsorá...
(Forrás: eduline)
--
2021.10.19.
Egy 18 éves magyar gimnazista nyerte az egyik legrangosabb oxfordi esszéversenyt
Egy 18 éves magyar diák szerezte meg az első helyet az egyik legismertebb és legnevesebb oxfordi esszéversenyen, ráadásul olyan témával, amely a tapasztalt bölcsészhallgatóknak is feladná...
(Forrás: eduline)
--
2021.10.16.
Lelki problémája van a gyereknek? Várhatja, hogy ellássák!
Jelenleg félelmetesen hosszú sorok kígyóznak a gyermekpszichológusokat foglalkoztató pedagógiai szakszolgálatok előtt, akárcsak a gyerekpszichiátriai ambulanciákon. Miközben az állami mellett...
(Forrás: index)
--
2021.10.16.
Mit tegyél, ha bántják és kiközösítik a gyerekedet?
Kevés szívfájdítóbb dolog létezik szülő számára, mint amikor azt tapasztalja, hogy a suliban bántják, kiközösítik a gyerekét. Az áldozat szégyenkezik, gyakran titkolja mindazt, amit...
(Forrás: családi net)
--
2021.10.16.
A pedagógusok szerint a kormány slendriánsága miatt fulladt kudarcba az első sztrájktárgyalásuk
A Pedagógus Szakszervezet (PSZ) felháborítónak tartja, hogy a közös sztrájkbizottságban nem volt nevesítve, csak a PDSZ. Így a levél Kisfaludy Lászlót csak a PDSZ-szel való tárgyalásra...
(Forrás: Mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep