Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. október 4. csütörtök, 21:15

Hajónapló 1.1

Október 2-án megnyitottuk a Hajónaplót. Íme első bejegyzésünk “Az osztály” című észt film vetítéséről és az ennek kapcsán kialakult, izgalmas beszélgetésről.

Mintegy húszan jöttünk össze a Kláris Ökohajón, az OFOE műhelybeszélgetésén. A rendezvény nem ígért könnyű szórakozást, mivel a film egy tragédiába torkolló zaklatásos történetet mutat be. Ennek megfelelően kértük fel a filmet követő beszélgetés szakértőit: Berecz Dénes pedagógust, Borovics Brigitta klinikai gyermek szakpszichológust és Sepsi László filmesztétát, akik Hegedűs Ibolya klinikai szakpszichológus moderálásával reflektáltak a filmre, hogy azután a közönség aktív részvételével, tovább beszélgessünk úgy a film „hatásmechanizmusáról”, mint – a közönség érdeklődését jóval inkább fogva tartó – jelenségről, a bullying működéséről.

A film a jelen lévő szakemberek egyöntetű álláspontja szerint plasztikusan mutatja be az iskolai zaklatás dinamikáját, azokat a jelenségeket, ami a kívülállók (így sajnos a tanárok) számára rejtve marad. Valószínűleg pontosan ez lehet a film küldetése, és bár ettől valóban didaktikus, mégis „működik”… Legalábbis, ebben a résztvevők egyetértettek, szakértő szemmel nézve egészen biztosan. Ezért ajánljuk minden Olvasónknak és a Hajónapló leendő látogatóinak, hogy nézzétek meg a filmet és reflektáljatok, tovább folytatva az élőben megkezdett beszélgetést!

Köszönjük az ELTE önkénteseinek, hogy elhozták és megvételre kínálták nekünk az Igazgyöngy Művészeti Iskola szociális projektje keretében készült hímzéseket. Terveink szerint az Igazgyöngy munkái a Hajónapló további rendezvényein is kaphatóak lesznek.

A Hajónapló minden hónap első keddjén tartja nyitott szakmai műhelyét. A programról itt az OFOE honlapján, valamit Facebook-oldalunkon és az Ofő online és offline csoportban is tájékoztatunk. A következő találkozó vendége Leiner Károly („Zöld Béka Tanár Úr”) lesz, aki legutóbb a Mit nem teszek egy tanteremben című 15 írásból álló sorozatával aratott sikert látogatóink körében.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.09.27.
Rétvári Bence a magyar oktatáspolitikáról dicsekedett, csak pár dolgot elfelejtett megemlíteni
Rétvári egy fontos dolgot elmulasztott megemlíteni: Magyarországon még így is igen keveset költ az állam az oktatásra. Ugyanebből az anyagból kiderül például, hogy az egy tanuló teljes (á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.09.26.
MIT TEHETSZ, HA A MUNKAHELYED NEM BIZTONSÁGOS?
Sajnos a kormány és a felelős minisztérium magukra hagyta a munkavállalóit. Csak abban bízhatunk, hogy a nagy focimeccs végeztével talán hajlandóak lesznek szembe nézni a valósággal, és...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2020.09.26.
Vajda Zsuzsanna: Az erő kultusza: gumibotos rendfenntartók az iskolában
Más országokban, ahol alacsonyabb a büntethetőségi korhatár (például Svájcban vagy Hollandiában) megfelelő infrastruktúra, a gyerekek és fiatalok korrekciós nevelését szolgáló intézetek...
(Forrás: mérce)
--
2020.09.26.
Ami az iskolákban történik, sokkal inkább emberkísérlet, mint a szuperkupadöntő
Mivel nem jelent meg egységes, minden iskolára kötelező előírás, zavaros helyzet alakult ki az oktatási intézményekben. Mindezt Totyik Tamás, a Pedagógusok Szakszervezetének alelnöke egy...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.09.26.
Fellépnek a homoszexuális Hamupipőke ellen
Petíciót kezdeményezett a CitizenGO érdekvédelmi szervezet a Meseország mindenkié címmel a Labrisz Leszbikus Egyesület kiadásában megjelent mesekönyv terjesztése ellen. Alig két nap alatt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.09.26.
Meggyógyultak, mégsem engedik vissza őket az iskolába
Miközben a kormány, az operatív törzs, illetve a népegészségügyi központ is többször hivatkozott arra, hogy a járvány kezelésénél a WHO protokoll szerint járnak el, a lapunk által megismert...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep