Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. október 4. csütörtök, 21:15

Hajónapló 1.1

Október 2-án megnyitottuk a Hajónaplót. Íme első bejegyzésünk “Az osztály” című észt film vetítéséről és az ennek kapcsán kialakult, izgalmas beszélgetésről.

Mintegy húszan jöttünk össze a Kláris Ökohajón, az OFOE műhelybeszélgetésén. A rendezvény nem ígért könnyű szórakozást, mivel a film egy tragédiába torkolló zaklatásos történetet mutat be. Ennek megfelelően kértük fel a filmet követő beszélgetés szakértőit: Berecz Dénes pedagógust, Borovics Brigitta klinikai gyermek szakpszichológust és Sepsi László filmesztétát, akik Hegedűs Ibolya klinikai szakpszichológus moderálásával reflektáltak a filmre, hogy azután a közönség aktív részvételével, tovább beszélgessünk úgy a film „hatásmechanizmusáról”, mint – a közönség érdeklődését jóval inkább fogva tartó – jelenségről, a bullying működéséről.

A film a jelen lévő szakemberek egyöntetű álláspontja szerint plasztikusan mutatja be az iskolai zaklatás dinamikáját, azokat a jelenségeket, ami a kívülállók (így sajnos a tanárok) számára rejtve marad. Valószínűleg pontosan ez lehet a film küldetése, és bár ettől valóban didaktikus, mégis „működik”… Legalábbis, ebben a résztvevők egyetértettek, szakértő szemmel nézve egészen biztosan. Ezért ajánljuk minden Olvasónknak és a Hajónapló leendő látogatóinak, hogy nézzétek meg a filmet és reflektáljatok, tovább folytatva az élőben megkezdett beszélgetést!

Köszönjük az ELTE önkénteseinek, hogy elhozták és megvételre kínálták nekünk az Igazgyöngy Művészeti Iskola szociális projektje keretében készült hímzéseket. Terveink szerint az Igazgyöngy munkái a Hajónapló további rendezvényein is kaphatóak lesznek.

A Hajónapló minden hónap első keddjén tartja nyitott szakmai műhelyét. A programról itt az OFOE honlapján, valamit Facebook-oldalunkon és az Ofő online és offline csoportban is tájékoztatunk. A következő találkozó vendége Leiner Károly („Zöld Béka Tanár Úr”) lesz, aki legutóbb a Mit nem teszek egy tanteremben című 15 írásból álló sorozatával aratott sikert látogatóink körében.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.31.
Totyik Tamás: Ha nem cselekszik azonnal, a kormánynak vállalnia kell a felelősséget a közoktatás padlóra küldéséért
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntart...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.31.
A harzbergi demokratikus iskola. Benedikt Hageneder írása
gy csoport tanítóképzős diák a bécsi egyházi tanárképző főiskolán (Kirchliche Pädagogische Hochschule – KPH – Wien/Krems) úgy döntött, hogy nem elégszik meg a főiskola nyújtotta...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.07.31.
Kilenc órai iskolakezdést és tanári béremelést - 12 pontos oktatási tervet fogalmazott az ADOM
Az ADOM Diákmozgalom utcai és online aláírásgyűjtésbe kezdett az általuk megfogalmazott 12 oktatási reformjavaslat mellett. A diákszervezet azt szeretné, ha a javaslataikat a jövő évi orsz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.28.
„NE MAGAS LÓRÓL TEKINTSÜNK LE A GYEREKEKRE, HANEM MERJÜNK VELÜK HUMORIZÁLNI” A tavalyi év egyik Szupertanár-jelöltjével beszélgettünk
Van, aki olyan őszinte lelkesedéssel, nyílt átéléssel beszél a munkájáról, hogy már néhány szavából átjön, mennyire imádja, amit csinál. Így van ez a tavalyi Szupertanár-jelölt Poly...
(Forrás: dívány.hu)
--
2021.07.28.
Takaró Mihály vezényletével alakítják át a NAT után a tanárképzést is
Az átalakítás a pedagógusképzés lebutítását vetíti előre a szakemberek szerint. „Egy tanárnak nyilvánvalóan nemcsak az érettségi tananyagot kell tudnia, hanem annál jóval többet....
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.28.
A kormány nem megvédi, hanem pajzsként használja a gyerekeket
A gyermekek felhasználása politikai kampányokban nem újszerű, Magyarországon sajnos kifejezetten gyakori probléma. Nem ismeretlen jelenség, amikor politikusok óvodákban, iskolákban parádé...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep