Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. október 4. csütörtök, 21:15

Hajónapló 1.1

Október 2-án megnyitottuk a Hajónaplót. Íme első bejegyzésünk “Az osztály” című észt film vetítéséről és az ennek kapcsán kialakult, izgalmas beszélgetésről.

Mintegy húszan jöttünk össze a Kláris Ökohajón, az OFOE műhelybeszélgetésén. A rendezvény nem ígért könnyű szórakozást, mivel a film egy tragédiába torkolló zaklatásos történetet mutat be. Ennek megfelelően kértük fel a filmet követő beszélgetés szakértőit: Berecz Dénes pedagógust, Borovics Brigitta klinikai gyermek szakpszichológust és Sepsi László filmesztétát, akik Hegedűs Ibolya klinikai szakpszichológus moderálásával reflektáltak a filmre, hogy azután a közönség aktív részvételével, tovább beszélgessünk úgy a film „hatásmechanizmusáról”, mint – a közönség érdeklődését jóval inkább fogva tartó – jelenségről, a bullying működéséről.

A film a jelen lévő szakemberek egyöntetű álláspontja szerint plasztikusan mutatja be az iskolai zaklatás dinamikáját, azokat a jelenségeket, ami a kívülállók (így sajnos a tanárok) számára rejtve marad. Valószínűleg pontosan ez lehet a film küldetése, és bár ettől valóban didaktikus, mégis „működik”… Legalábbis, ebben a résztvevők egyetértettek, szakértő szemmel nézve egészen biztosan. Ezért ajánljuk minden Olvasónknak és a Hajónapló leendő látogatóinak, hogy nézzétek meg a filmet és reflektáljatok, tovább folytatva az élőben megkezdett beszélgetést!

Köszönjük az ELTE önkénteseinek, hogy elhozták és megvételre kínálták nekünk az Igazgyöngy Művészeti Iskola szociális projektje keretében készült hímzéseket. Terveink szerint az Igazgyöngy munkái a Hajónapló további rendezvényein is kaphatóak lesznek.

A Hajónapló minden hónap első keddjén tartja nyitott szakmai műhelyét. A programról itt az OFOE honlapján, valamit Facebook-oldalunkon és az Ofő online és offline csoportban is tájékoztatunk. A következő találkozó vendége Leiner Károly („Zöld Béka Tanár Úr”) lesz, aki legutóbb a Mit nem teszek egy tanteremben című 15 írásból álló sorozatával aratott sikert látogatóink körében.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.10.03.
„Ha minden tanár feláll, felborul a rendszer. Álljatok fel, veletek vagyunk!” – ismét a kirúgott tanárokért tüntettek a Kölcseynél
Több százan öltöttek kockás ruhát, hogy szolidaritást vállaljanak a sztrájkjog ellehetetlenítése miatt polgári engedetlenséget választó pedagógusokkal.A korai időpont ellenére hétfő...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.10.02.
A fogyatékosság a középkorban. Csizmárné Gede Erika Judit írása
A középkori társadalom emberének képzeletét a „csoda” uralta. A „csodák” közé sorolódtak a különféle fogyatékossággal születetett gyermekek is. Jelenlétük az elképzelt lényekkel...
(Forrás: tani-tani online)
--
2022.10.02.
Diákonként havi nyolcezer forint segítséget vár a szülőktől egy budapesti iskola
A tanárok fizetése olyan alacsony, hogy több kollégájuknak megélhetési gondja van, ezért csak idén már a tanári gárdájuk 10 százaléka a hivatás elhagyására kényszerült. Ezzel elindult...
(Forrás: Infostart)
--
2022.09.29.
Bódis Kriszta – Hegymenet (podcast)
Hogyan működik az a program, amely egy reménytelen cigánytelepről is képes ott született gyerekeket az egyetemig elvezetni? És mi motiválja, mi hajtja a Van helyed rendszer megalkotóját munk...
(Forrás: Az élet, meg minden podcast)
--
2022.09.29.
L.Ritók Nóra: Amit a jövő hozhat
Ám ahhoz, hogy a családjukból kiemelt gyerekek stabilizálódjanak, nagyon erős szakmai segítség kellene. Ezek a kicsik-nagyok mind traumatizáltak, szörnyű dolgokon mentek keresztül, és egé...
(Forrás: viszont.hu)
--
2022.09.29.
Gyarmathy Éva: „A munka világa is kreatív agyakért kiált”
Fontos a tér, az alkotó klíma, de nem hiányozhat a kreativitásból a kidolgozás, a befektetendő munka – a kreatív működés „kemény része”. Meg kell tanulni módszeresen gondolkodni....
(Forrás: g7.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep