Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. október 4. csütörtök, 21:15

Hajónapló 1.1

Október 2-án megnyitottuk a Hajónaplót. Íme első bejegyzésünk “Az osztály” című észt film vetítéséről és az ennek kapcsán kialakult, izgalmas beszélgetésről.

Mintegy húszan jöttünk össze a Kláris Ökohajón, az OFOE műhelybeszélgetésén. A rendezvény nem ígért könnyű szórakozást, mivel a film egy tragédiába torkolló zaklatásos történetet mutat be. Ennek megfelelően kértük fel a filmet követő beszélgetés szakértőit: Berecz Dénes pedagógust, Borovics Brigitta klinikai gyermek szakpszichológust és Sepsi László filmesztétát, akik Hegedűs Ibolya klinikai szakpszichológus moderálásával reflektáltak a filmre, hogy azután a közönség aktív részvételével, tovább beszélgessünk úgy a film „hatásmechanizmusáról”, mint – a közönség érdeklődését jóval inkább fogva tartó – jelenségről, a bullying működéséről.

A film a jelen lévő szakemberek egyöntetű álláspontja szerint plasztikusan mutatja be az iskolai zaklatás dinamikáját, azokat a jelenségeket, ami a kívülállók (így sajnos a tanárok) számára rejtve marad. Valószínűleg pontosan ez lehet a film küldetése, és bár ettől valóban didaktikus, mégis „működik”… Legalábbis, ebben a résztvevők egyetértettek, szakértő szemmel nézve egészen biztosan. Ezért ajánljuk minden Olvasónknak és a Hajónapló leendő látogatóinak, hogy nézzétek meg a filmet és reflektáljatok, tovább folytatva az élőben megkezdett beszélgetést!

Köszönjük az ELTE önkénteseinek, hogy elhozták és megvételre kínálták nekünk az Igazgyöngy Művészeti Iskola szociális projektje keretében készült hímzéseket. Terveink szerint az Igazgyöngy munkái a Hajónapló további rendezvényein is kaphatóak lesznek.

A Hajónapló minden hónap első keddjén tartja nyitott szakmai műhelyét. A programról itt az OFOE honlapján, valamit Facebook-oldalunkon és az Ofő online és offline csoportban is tájékoztatunk. A következő találkozó vendége Leiner Károly („Zöld Béka Tanár Úr”) lesz, aki legutóbb a Mit nem teszek egy tanteremben című 15 írásból álló sorozatával aratott sikert látogatóink körében.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.01.20.
A PDSZ ÁLLÁSPONTJA AZ ÉRETTSÉGIVEL KAPCSOLATBAN
A PDSZ álláspontja az, hogy az érettségire történő felkészülés, felkészítés egyáltalán nem annyira zökkenőmentes és ideális, mint ahogy azt az államtitkár és más kormányzati szerepl...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2021.01.20.
A rektoroknak a minisztériumban mondták meg, mi legyen a kérelmükben
Január első napjaiban behívták az Innovációs Minisztériumba (ITM) a szegedi, a pécsi és a debreceni egyetemek rektorait, ahol Palkovics László ismertette velük a minisztériumi forgatókö...
(Forrás: telex)
--
2021.01.20.
PSZ Ifjúsági Tagozat: A kormány a dolgozók leszalámizására készül az SZTE privatizációja során
Közleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) Ifjúsági Tagozata, ebben kifejtik, hogy a kormány a Szegedi Tudományegyetemet (is) érintő alapítványi á...
(Forrás: mérce)
--
2021.01.20.
„Megint rabszolgák lettünk” – ezt teszi az iskolákkal a növekvő pedagógushiány
Tulajdonképpen egyfolytában helyettesítünk – mondta Neubauer Tamás informatikatanár, a Pedagógusok Szakszervezete Győr-Moson-Sopron megyei elnöke a 24.hu-nak azzal kapcsolatban, mit jelent...
(Forrás: 24.hu)
--
2021.01.20.
Nehéz lesz a számítógépek mellől visszatérni az iskolába
Keith Humphreys, a Stanford Egyetem pszichológia tanszékének függőségekre szakosodott professzora szerint „epikus„ elvonási tünetekre lehet számítani a gyerekek egy táboránál: nem tudnak...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.01.20.
„Mostantól inkább hagyjanak élni minket!”
Fél év telt el azóta, hogy a gyöngyöspatai iskola egykori roma diákjai közül hatvanan kártérítést kaptak a magyar államtól az évekig elszenvedett szegregáció miatt. A helyszínen járva...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep