Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. május 18. péntek, 16:42
Címkék:

Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

Közhasznúsági jelentés

2011. január 1 – 2011. december 31.
Bírósági bejegyzési szám: 9355/2001
Adószám: 18173242-1-42

1. Szöveges beszámoló a közhasznú tevékenységről

Folyamatos egyesületi tevékenységek

Az osztalyfonok.hu honlap gondozása, karban tartása, fejlesztése, interaktív rovatok moderálása, sajtófigyelő napi frissítése. A szélesebb közvélemény érdeklődésére számot tartható írások megjelentetése a facebookon. (A honlap átlagos napi látogatottsága 2000 fő felett van.)

Igényeknek megfelelő szakmai szolgáltatások biztosítása (tanácsadás, konzultáció, továbbképzés) határon innen és túl (munkatársaink 2011-ben az RMPSZ meghívására egy hetes tréninget tartottak Csíkszeredán pedagógusoknak).

2.Fontosabb szakmai kapcsolataink, közös projektek

Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA)

Honlapunkon megjelent és nagy érdeklődést keltett a DIA szakmai állásfoglalása a közoktatási törvénytervezet közösségi szolgálatra vonatkozó javaslatairól.

Az osztályfőnökök közösségi szolgálatra való felkészítését tartalmazó projektünkben felhasználjuk az alapítvány önkéntességgel kapcsolatos tapasztalatait (ld.: KÖZÖD program)

UTÁN POT projekt

Az NKTH által támogatott projekt a 13-18 éves tanulók innováció iránti attitűdjének fejlesztése céljából, 2009-2010. Partnerek: INNOVA Észak-Alföldi regionális ügynökség, GKI, Innoex Kft; debreceni Ady Endre Gimnázium, Mechwart András SZKI. Az OFOE munkatársai pedagógiai szakértőkként működtek közre.

A projekt zárása és az ehhez kapcsolódó sajtóbemutató 2011 januárjában történt.

Underground Kiadó

Az általunk menedzselt négy kötetről (Benedekné Fekete Hajnalka: A gyüttment mesél, Leiner Károly: Elveszett gyerekek országa, Achs Károly: Csak azért is iskola! L. Ritók Nóra: Bukdácsoló esélyegyenlőség) két szakmai könyvbemutatót szerveztünk Budapesten és Mezőtúron.

ELTE-PPK – kurzusok a neten

Az ELTE PPK által az elmúlt évben indított konnektivista kurzusok keretében január utolsó napján kerül sor az OFOE által szervezett kerekasztal-beszélgetésre, amelyet január utolsó napján szervezünk az osztályfőnöki szerep aktuális helyzetéről. A kerekasztal-beszélgetéshez két héten át online fórum is kapcsolódott. Az eseményt a honlapunkon is folyamatosan követni lehetett, és az eseményről cikket is közzétettünk.

Modern Iskola

Egyesületünk gondozza magazin nyomtatott változatának az Osztályfőnök című rovatát, és közreműködik a 2011-ben elindított honlap szerkesztésében. A Monitor rovatot közösen szerkesztjük, az új hírek folyamatosan megjelennek az OFOE oldalán is.

3. Pénzügyi beszámoló

Az Egyesület társadalmi szervezet, vagyonnal nem rendelkezik

Az Egyesület a 2011. évben az alábbi bevételekből gazdálkodott, illetve valósította meg közhasznúsági tevékenységét.

Közhasznú célú működésre kapott támogatás

Központi költségvetésből (1%) 0 e Ft
NCA, NEFMI (működésre) 450 e Ft
Közhasznúsági tevékenységből származó bevétel: 654e Ft
Tagdíjból származó bevétel: 154 e Ft

Költségvetési támogatás felhasználása

Az NCA-tól és a NEFMI Oktatási Államtitkárságától kapott működési költség (350+100 ezer Ft) fedezte a honlapszerkesztés 3 havi díját (62 500 Ft/hó, a 6 havi díj 375 ezer forint) és szinte teljesen egy havi könyvelői díjat (27 500 Ft).

Kommunikációs költségek 207 500 Ft
Honlapszerkesztői díj (3 hó) 187 500
Könyvelői díj (2 hó) 55 000

Célszerinti juttatást az Egyesület nem kapott. Magánszemélytől, vállalkozástól származó bevétele nem volt.

A vezető tisztségviselők semmiféle juttatást, költségtérítést nem kaptak, az egyesülettel kapcsolatos feladataikat társadalmi munkában látták el.

A jelentést és a beszámolót az OFOE május 12-i közgyűlése elfogadta.

Budapest, 2012. május 18.

Szekszárdi Ferencné Dr. Koszó Julianna

A pénzügyi beszámoló pdf formátumban innen letölthető.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
A már meghirdetett felvételiket nem törlik a középiskolákban, kollégiumban az érettségizők maradhatnak
A kollégiumokból nem kell mindenkinek kiköltöznie a következő egy hónapban, az intézményvezető az idén érettségizőknek bennlakást, és méltányossági kérelem alapján ezt az arra rá...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Maruzsa digitális oktatást jelent be, a kormány rendkívüli iskolai szünetről posztol
Miután Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár pénteken bejelentette, hogy hétfőtől az óvodákban rendkívüli szünet lesz, az iskolák pedig tantermen kívüli, digitális munkarendre...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Ercse Kriszta: A tanárok a kormányzat elhanyagolt, veszélyeztetett és bántalmazott gyerekei
Nem kérdezik meg őket soha semmiről. A körülöttük kialakított szabályozási környezet tökéletesen ellehetetleníti, hogy autonóm, kreatív, felelős szakemberként, hivatásukhoz méltó...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.03.05.
„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészü...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep