Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. május 18. péntek, 16:42
Címkék:

Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

Közhasznúsági jelentés

2011. január 1 – 2011. december 31.
Bírósági bejegyzési szám: 9355/2001
Adószám: 18173242-1-42

1. Szöveges beszámoló a közhasznú tevékenységről

Folyamatos egyesületi tevékenységek

Az osztalyfonok.hu honlap gondozása, karban tartása, fejlesztése, interaktív rovatok moderálása, sajtófigyelő napi frissítése. A szélesebb közvélemény érdeklődésére számot tartható írások megjelentetése a facebookon. (A honlap átlagos napi látogatottsága 2000 fő felett van.)

Igényeknek megfelelő szakmai szolgáltatások biztosítása (tanácsadás, konzultáció, továbbképzés) határon innen és túl (munkatársaink 2011-ben az RMPSZ meghívására egy hetes tréninget tartottak Csíkszeredán pedagógusoknak).

2.Fontosabb szakmai kapcsolataink, közös projektek

Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA)

Honlapunkon megjelent és nagy érdeklődést keltett a DIA szakmai állásfoglalása a közoktatási törvénytervezet közösségi szolgálatra vonatkozó javaslatairól.

Az osztályfőnökök közösségi szolgálatra való felkészítését tartalmazó projektünkben felhasználjuk az alapítvány önkéntességgel kapcsolatos tapasztalatait (ld.: KÖZÖD program)

UTÁN POT projekt

Az NKTH által támogatott projekt a 13-18 éves tanulók innováció iránti attitűdjének fejlesztése céljából, 2009-2010. Partnerek: INNOVA Észak-Alföldi regionális ügynökség, GKI, Innoex Kft; debreceni Ady Endre Gimnázium, Mechwart András SZKI. Az OFOE munkatársai pedagógiai szakértőkként működtek közre.

A projekt zárása és az ehhez kapcsolódó sajtóbemutató 2011 januárjában történt.

Underground Kiadó

Az általunk menedzselt négy kötetről (Benedekné Fekete Hajnalka: A gyüttment mesél, Leiner Károly: Elveszett gyerekek országa, Achs Károly: Csak azért is iskola! L. Ritók Nóra: Bukdácsoló esélyegyenlőség) két szakmai könyvbemutatót szerveztünk Budapesten és Mezőtúron.

ELTE-PPK – kurzusok a neten

Az ELTE PPK által az elmúlt évben indított konnektivista kurzusok keretében január utolsó napján kerül sor az OFOE által szervezett kerekasztal-beszélgetésre, amelyet január utolsó napján szervezünk az osztályfőnöki szerep aktuális helyzetéről. A kerekasztal-beszélgetéshez két héten át online fórum is kapcsolódott. Az eseményt a honlapunkon is folyamatosan követni lehetett, és az eseményről cikket is közzétettünk.

Modern Iskola

Egyesületünk gondozza magazin nyomtatott változatának az Osztályfőnök című rovatát, és közreműködik a 2011-ben elindított honlap szerkesztésében. A Monitor rovatot közösen szerkesztjük, az új hírek folyamatosan megjelennek az OFOE oldalán is.

3. Pénzügyi beszámoló

Az Egyesület társadalmi szervezet, vagyonnal nem rendelkezik

Az Egyesület a 2011. évben az alábbi bevételekből gazdálkodott, illetve valósította meg közhasznúsági tevékenységét.

Közhasznú célú működésre kapott támogatás

Központi költségvetésből (1%) 0 e Ft
NCA, NEFMI (működésre) 450 e Ft
Közhasznúsági tevékenységből származó bevétel: 654e Ft
Tagdíjból származó bevétel: 154 e Ft

Költségvetési támogatás felhasználása

Az NCA-tól és a NEFMI Oktatási Államtitkárságától kapott működési költség (350+100 ezer Ft) fedezte a honlapszerkesztés 3 havi díját (62 500 Ft/hó, a 6 havi díj 375 ezer forint) és szinte teljesen egy havi könyvelői díjat (27 500 Ft).

Kommunikációs költségek 207 500 Ft
Honlapszerkesztői díj (3 hó) 187 500
Könyvelői díj (2 hó) 55 000

Célszerinti juttatást az Egyesület nem kapott. Magánszemélytől, vállalkozástól származó bevétele nem volt.

A vezető tisztségviselők semmiféle juttatást, költségtérítést nem kaptak, az egyesülettel kapcsolatos feladataikat társadalmi munkában látták el.

A jelentést és a beszámolót az OFOE május 12-i közgyűlése elfogadta.

Budapest, 2012. május 18.

Szekszárdi Ferencné Dr. Koszó Julianna

A pénzügyi beszámoló pdf formátumban innen letölthető.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.09.13.
Balla István: A karanténoktatás legalább megmutatta a szülőknek, mi megy a magyar iskolában
A koronavírus miatt hosszú hónapokra online módra átállított oktatás nagy lehetőség lett volna arra, hogy a kényszerhelyzet miatt az iskola a 21. századba lépjen, ám ezt nem használtuk...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.09.13.
A pedagógusok felelősségéről
Spirit rádió Ellenpont c. műsorának linkje, ahol Ercse Kriszta Nagy Erzsivel a pedagógusok felelősségéről, az iskolai erőszakról, a (pedagógiai) lehetőségekről, a társadalmi és a központi...
(Forrás: Spirit FM)
--
2021.09.01.
Diákok százezrei ülnek be ma az iskolapadba
A magyar oktatási rendszerben az alulteljesítő tanulók száma 25 százalék felett van a 15 évesek körében. Egyes kutatások szerint, akik a nemzetközi mérések alapján nem érik el a négyes...
(Forrás: Világgazdaság)
--
2021.09.01.
Fejvesztve menekülnek a tanárok az iskolákból: mutatjuk, mi az oka
Most hivatalosan azért nem kapnak béremelést a pedagógusok, mert a koronavírus-válság miatt a gazdasági helyzet ezt nem teszi lehetővé, miközben a gazdaság a vártnál gyorsabban áll talpra...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.08.31.
FELSZÁLLT A FÜST: NINCSEN VESZÉLY, NINCS KORLÁTOZÁS, A MINISZTÉRIUMNAK SEMMI DOLGA 2021-08-31
Bár Maruzsa Zoltán a mai napig nem válaszolt a tanévre való felkészülését firtató kérdéseinkre, a felkészítésre nem panaszkodhatnak az iskolák, óvodák: már a tanévnyitó előtti napon...
(Forrás: ckpinfo)
--
2021.08.31.
Érzékenyítő programja miatt támadják az Illyést – A helyi Fidesz elítéli és megvédi az LMBTQ-lobbitól a budaörsi gyerekeket
2021. június 10-én a Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium közösségi oldalán számolt be, hogy több civil szervezet is tartott előadásokat, workshopokat az iskolájukban. Többek között egy transznem...
(Forrás: Budaőrsi Info)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep