Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. január 20. vasárnap, 10:02

2. Digitális Nemzedék Konferencia

Március 2-án kerül sor a 2. Digitális Nemzedék Konferenciára. Ez a rendezvény egy tavaly indult szakmai konferenciasorozat része. Az első Digitális Nemzedék Konferencia 2012 februárjában, a Digitális Pedagógus Konferencia 2012 májusában volt. A Digitális Pedagógus Konferenciának is tervezzük a folytatását.

A téma iránti érdeklődés, a tavaly óta megjelenő új tudományos eredmények és halmozódó gyakorlati tapasztalatok, illetve a változásokkal együtt felbukkanó aktuális pedagógiai problémák sarkallták arra a szervezőket1, hogy folytassák a konferenciák sorát.

A rendezvény tematikája, az ingyenes, de regisztrációhoz kötött jelentkezés feltételei, valamint a szakmai program elolvasható a rendezvény honlapján, ahol már regisztrálni is lehet. Ugyanitt van lehetőség a délutáni párhuzamos szekciókra történő jelentkezésre is.

Egyesületünk a rendezvény keretében két kétszer másfél órás szekciót szervez.

A Peer Krisztina vezetésével működő szekció a hátrányos helyzetű, illetve a sajátos nevelési igényű tanulókkal foglalkozik. Az első részben arról lesz szó, hogy miként alkalmazhatók multimédiás lehetőségek a hátrányos helyzetű fiatalok fejlesztésében. A második részben Gyarmathy Éva tart interaktív előadást arról, hogy miként hat a digitális kor előtti (predigitális) szemlélet a digitális nemzedékre, valamint, hogy milyen sajátos oktatási zavarok tapasztalhatók az iskolában.

Az OFOE másik – szintén két másfél órás egységre tagolódó – szekciójának címe: A „digitális szülő”. A szekció vezetője Szekszárdi Júlia, levezető elnök Salamon Eszter, a Európai Szülők Magyarországi Egyesületének elnöke. Ebben a szekcióban arra kérdésre keresünk választ, hogy miként alakulnak az internet, a mobiltelefon és az E-napló korában a pedagógusok, szülők és diákok közötti formális és informális kapcsolatok.

A két szekció tartalmával a honlapunkon még a rendezvényt megelőzően is foglalkozni fogunk.

Szeretettel várjuk az érdeklődő pedagógusokat és természetesen a szülőket is a rendezvényre, illetve az OFOE szekcióira.

1A szervezők: ELTE PPK Iskolapedagógiai Központ, Információs Társadalom Oktató- és Kutatócsoport, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft., az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete és a Magyartanárok Egyesülete.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep