Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. március 20. szerda, 20:08

Hajónapló 6. – OFOE Szakmai műhely

Tárgy, tantárgy, műtárgy

Hová menjünk múzeumba? Milyen a jó kiállítás? Kinek való a múzeumi óra? Hogyan lehet a múzeumban tanulni? Mire jó a múzeumpedagógia? Ezekhez hasonló kérdésekre keressük a választ az OFOE következő szakmai műhelyén. A foglalkozást Joó Emese múzeumpedagógus és Széni Katalin magyartanár vezetik. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Időpont: március 26. kedd 17.30-19.30.

Helyszín a Két Egér Könyvesbolt, Bp., IX. Ráday u. 20.

Joó Emese, A Néprajzi Múzeumban múzeumpedagógusként és sajtóreferensként dolgozik. Különösen érdekli a múzeumi kommunikáció rendhagyó formáinak alkalmazása, a drámapedagógia és az improvizáció, valamint a történeti és a kortárs kiállításokhoz kapcsolódó, tárgyvizsgálatra és párbeszédre épülő múzeumpedagógiai módszerek fejlesztése.

 

Széni Katalin korábban középiskolásoknak tanított irodalmat, később drámatanárként és múzeumpedagógusként sok időt töltött óvodásokkal és kisiskolásokkal is. Jelenleg a Meseutca portál felelős szerkesztője.

Többségünk meghatározó gyerekkori emléke a szervezett iskolai múzeumlátogatás. Emlékeink között lehetnek jó és rossz élmények, maradhattak a fejünkben látottak és hallottak, emlékezetes lehet az épület, az odavezető út, de lehet, hogy csak egy érzést, egy hangulatot őrzünk magunkban. Gondolkodjunk együtt! Milyen szerepet töltenek be a múzeumok a saját életünkben? Milyen múzeumokat és kiállításokat ismerünk? Alkalmas-e a múzeum, a kiállítás és a műtárgy a tanulásra? Hogyan képzeljük a tanárnak és diáknak egyformán ideális múzeumlátogatást? Tudunk-e arról, hogy a múzeumok falai között velünk rokon lények: múzeumi pedagógusok dolgoznak? Vajon ők hogyan segíthetnek nekünk, iskolai pedagógusoknak?

Arra kérjük az érdeklődőket, hogy hozzanak magukkal egy olyan személyes tárgyat, aminek a történetét szívesen elmesélnék a többieknek!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.10.20.
Varga Előd: Miért teljesen értelmetlen a munkád, ha irodalomtanár vagy?
A kudarcot négy fő okra vezetem vissza: a diákok lelkivilágától elszakadt elitista tananyagra; az értelmiségi lét totális félreértésére; az alkalmazott módszerek nyers nyomulósságára...
(Forrás: Azonnali)
--
2021.10.19.
Van olyan gimnázium, ahonnan a végzősök fele külföldre ment
Az egyik budapesti gimnáziumban a májusban érettségizettek közül minden második diák szeptemberben már valamelyik külföldi egyetemen kezdett, de a HVG most megjelent középiskolai rangsorá...
(Forrás: eduline)
--
2021.10.19.
Egy 18 éves magyar gimnazista nyerte az egyik legrangosabb oxfordi esszéversenyt
Egy 18 éves magyar diák szerezte meg az első helyet az egyik legismertebb és legnevesebb oxfordi esszéversenyen, ráadásul olyan témával, amely a tapasztalt bölcsészhallgatóknak is feladná...
(Forrás: eduline)
--
2021.10.16.
Lelki problémája van a gyereknek? Várhatja, hogy ellássák!
Jelenleg félelmetesen hosszú sorok kígyóznak a gyermekpszichológusokat foglalkoztató pedagógiai szakszolgálatok előtt, akárcsak a gyerekpszichiátriai ambulanciákon. Miközben az állami mellett...
(Forrás: index)
--
2021.10.16.
Mit tegyél, ha bántják és kiközösítik a gyerekedet?
Kevés szívfájdítóbb dolog létezik szülő számára, mint amikor azt tapasztalja, hogy a suliban bántják, kiközösítik a gyerekét. Az áldozat szégyenkezik, gyakran titkolja mindazt, amit...
(Forrás: családi net)
--
2021.10.16.
A pedagógusok szerint a kormány slendriánsága miatt fulladt kudarcba az első sztrájktárgyalásuk
A Pedagógus Szakszervezet (PSZ) felháborítónak tartja, hogy a közös sztrájkbizottságban nem volt nevesítve, csak a PDSZ. Így a levél Kisfaludy Lászlót csak a PDSZ-szel való tárgyalásra...
(Forrás: Mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep