Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. március 20. szerda, 20:08

Hajónapló 6. – OFOE Szakmai műhely

Tárgy, tantárgy, műtárgy

Hová menjünk múzeumba? Milyen a jó kiállítás? Kinek való a múzeumi óra? Hogyan lehet a múzeumban tanulni? Mire jó a múzeumpedagógia? Ezekhez hasonló kérdésekre keressük a választ az OFOE következő szakmai műhelyén. A foglalkozást Joó Emese múzeumpedagógus és Széni Katalin magyartanár vezetik. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Időpont: március 26. kedd 17.30-19.30.

Helyszín a Két Egér Könyvesbolt, Bp., IX. Ráday u. 20.

Joó Emese, A Néprajzi Múzeumban múzeumpedagógusként és sajtóreferensként dolgozik. Különösen érdekli a múzeumi kommunikáció rendhagyó formáinak alkalmazása, a drámapedagógia és az improvizáció, valamint a történeti és a kortárs kiállításokhoz kapcsolódó, tárgyvizsgálatra és párbeszédre épülő múzeumpedagógiai módszerek fejlesztése.

 

Széni Katalin korábban középiskolásoknak tanított irodalmat, később drámatanárként és múzeumpedagógusként sok időt töltött óvodásokkal és kisiskolásokkal is. Jelenleg a Meseutca portál felelős szerkesztője.

Többségünk meghatározó gyerekkori emléke a szervezett iskolai múzeumlátogatás. Emlékeink között lehetnek jó és rossz élmények, maradhattak a fejünkben látottak és hallottak, emlékezetes lehet az épület, az odavezető út, de lehet, hogy csak egy érzést, egy hangulatot őrzünk magunkban. Gondolkodjunk együtt! Milyen szerepet töltenek be a múzeumok a saját életünkben? Milyen múzeumokat és kiállításokat ismerünk? Alkalmas-e a múzeum, a kiállítás és a műtárgy a tanulásra? Hogyan képzeljük a tanárnak és diáknak egyformán ideális múzeumlátogatást? Tudunk-e arról, hogy a múzeumok falai között velünk rokon lények: múzeumi pedagógusok dolgoznak? Vajon ők hogyan segíthetnek nekünk, iskolai pedagógusoknak?

Arra kérjük az érdeklődőket, hogy hozzanak magukkal egy olyan személyes tárgyat, aminek a történetét szívesen elmesélnék a többieknek!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.09.20.
L. Ritók Nóra: Ami beleég az emberbe
Ezek a történetek nem múlnak. És mindig jönnek újabbak. Küzdünk, harcolunk, végre az egyik helyen már nem jellemzők, de akkor felbukkan egy másik faluban. Vagy egy odaköltöző családban...
(Forrás: hvg.hu/a nyomor széle )
--
2020.09.19.
Az alsósok szülei is bemehetnek gyerekükkel a lázmérésre
Az érdekképviselet vezetője megkésettnek látja a hőmérőzést. A Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke, Szabó Zsuzsa nemrég azt nyilatkozta lapunknak, nemhogy iskolaorvosokból, még...
(Forrás: Népszava)
--
2020.09.19.
ásler: Kizárt, hogy minden osztályban megjelenjen a koronavírus
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának vezetője hozzátette, számoltak azzal, hogy a vírus megjelenik az iskolákban, azt azonban kizárta, hogy mindegyik osztályban feltűnik a koronavírus....
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.09.19.
Több helyen az iskolaőrök lettek a maszkfelelősök, portások
Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy pozitívan fogadták a tanárok és a diákok a szeptember elsején munkába állt iskolaőröket, igaz, a jelenlétük nem mindenkinek tetszik – tudta meg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.09.18.
A tanári elköteleződésről. Fontos-e, és mitől függ? Gönczöl Enikő írása
Aki ismeri az iskolák világát, az tudja, hogy az oktatásban semmilyen külső szándék nem válik valóra az ott dolgozók elköteleződése nélkül. Ezt akár szerencsének is tekinthetjük, amikor...
(Forrás: tani-tani online)
--
2020.09.18.
„Bőgtem az első tanítási napon” – Halácsy Péter az Indexnek
A gyerekeit szerette volna egy újragondolt iskolai struktúrában taníttatni Halácsy Péter, a Prezi társalapítója, de miután nem találta a neki legjobban tetsző iskolát, a barátaival sajá...
(Forrás: index)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep