Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. március 20. szerda, 20:08

Hajónapló 6. – OFOE Szakmai műhely

Tárgy, tantárgy, műtárgy

Hová menjünk múzeumba? Milyen a jó kiállítás? Kinek való a múzeumi óra? Hogyan lehet a múzeumban tanulni? Mire jó a múzeumpedagógia? Ezekhez hasonló kérdésekre keressük a választ az OFOE következő szakmai műhelyén. A foglalkozást Joó Emese múzeumpedagógus és Széni Katalin magyartanár vezetik. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Időpont: március 26. kedd 17.30-19.30.

Helyszín a Két Egér Könyvesbolt, Bp., IX. Ráday u. 20.

Joó Emese, A Néprajzi Múzeumban múzeumpedagógusként és sajtóreferensként dolgozik. Különösen érdekli a múzeumi kommunikáció rendhagyó formáinak alkalmazása, a drámapedagógia és az improvizáció, valamint a történeti és a kortárs kiállításokhoz kapcsolódó, tárgyvizsgálatra és párbeszédre épülő múzeumpedagógiai módszerek fejlesztése.

 

Széni Katalin korábban középiskolásoknak tanított irodalmat, később drámatanárként és múzeumpedagógusként sok időt töltött óvodásokkal és kisiskolásokkal is. Jelenleg a Meseutca portál felelős szerkesztője.

Többségünk meghatározó gyerekkori emléke a szervezett iskolai múzeumlátogatás. Emlékeink között lehetnek jó és rossz élmények, maradhattak a fejünkben látottak és hallottak, emlékezetes lehet az épület, az odavezető út, de lehet, hogy csak egy érzést, egy hangulatot őrzünk magunkban. Gondolkodjunk együtt! Milyen szerepet töltenek be a múzeumok a saját életünkben? Milyen múzeumokat és kiállításokat ismerünk? Alkalmas-e a múzeum, a kiállítás és a műtárgy a tanulásra? Hogyan képzeljük a tanárnak és diáknak egyformán ideális múzeumlátogatást? Tudunk-e arról, hogy a múzeumok falai között velünk rokon lények: múzeumi pedagógusok dolgoznak? Vajon ők hogyan segíthetnek nekünk, iskolai pedagógusoknak?

Arra kérjük az érdeklődőket, hogy hozzanak magukkal egy olyan személyes tárgyat, aminek a történetét szívesen elmesélnék a többieknek!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.31.
Totyik Tamás: Ha nem cselekszik azonnal, a kormánynak vállalnia kell a felelősséget a közoktatás padlóra küldéséért
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntart...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.31.
A harzbergi demokratikus iskola. Benedikt Hageneder írása
gy csoport tanítóképzős diák a bécsi egyházi tanárképző főiskolán (Kirchliche Pädagogische Hochschule – KPH – Wien/Krems) úgy döntött, hogy nem elégszik meg a főiskola nyújtotta...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.07.31.
Kilenc órai iskolakezdést és tanári béremelést - 12 pontos oktatási tervet fogalmazott az ADOM
Az ADOM Diákmozgalom utcai és online aláírásgyűjtésbe kezdett az általuk megfogalmazott 12 oktatási reformjavaslat mellett. A diákszervezet azt szeretné, ha a javaslataikat a jövő évi orsz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.28.
„NE MAGAS LÓRÓL TEKINTSÜNK LE A GYEREKEKRE, HANEM MERJÜNK VELÜK HUMORIZÁLNI” A tavalyi év egyik Szupertanár-jelöltjével beszélgettünk
Van, aki olyan őszinte lelkesedéssel, nyílt átéléssel beszél a munkájáról, hogy már néhány szavából átjön, mennyire imádja, amit csinál. Így van ez a tavalyi Szupertanár-jelölt Poly...
(Forrás: dívány.hu)
--
2021.07.28.
Takaró Mihály vezényletével alakítják át a NAT után a tanárképzést is
Az átalakítás a pedagógusképzés lebutítását vetíti előre a szakemberek szerint. „Egy tanárnak nyilvánvalóan nemcsak az érettségi tananyagot kell tudnia, hanem annál jóval többet....
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.28.
A kormány nem megvédi, hanem pajzsként használja a gyerekeket
A gyermekek felhasználása politikai kampányokban nem újszerű, Magyarországon sajnos kifejezetten gyakori probléma. Nem ismeretlen jelenség, amikor politikusok óvodákban, iskolákban parádé...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep