Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. március 20. szerda, 20:08

Hajónapló 6. – OFOE Szakmai műhely

Tárgy, tantárgy, műtárgy

Hová menjünk múzeumba? Milyen a jó kiállítás? Kinek való a múzeumi óra? Hogyan lehet a múzeumban tanulni? Mire jó a múzeumpedagógia? Ezekhez hasonló kérdésekre keressük a választ az OFOE következő szakmai műhelyén. A foglalkozást Joó Emese múzeumpedagógus és Széni Katalin magyartanár vezetik. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Időpont: március 26. kedd 17.30-19.30.

Helyszín a Két Egér Könyvesbolt, Bp., IX. Ráday u. 20.

Joó Emese, A Néprajzi Múzeumban múzeumpedagógusként és sajtóreferensként dolgozik. Különösen érdekli a múzeumi kommunikáció rendhagyó formáinak alkalmazása, a drámapedagógia és az improvizáció, valamint a történeti és a kortárs kiállításokhoz kapcsolódó, tárgyvizsgálatra és párbeszédre épülő múzeumpedagógiai módszerek fejlesztése.

 

Széni Katalin korábban középiskolásoknak tanított irodalmat, később drámatanárként és múzeumpedagógusként sok időt töltött óvodásokkal és kisiskolásokkal is. Jelenleg a Meseutca portál felelős szerkesztője.

Többségünk meghatározó gyerekkori emléke a szervezett iskolai múzeumlátogatás. Emlékeink között lehetnek jó és rossz élmények, maradhattak a fejünkben látottak és hallottak, emlékezetes lehet az épület, az odavezető út, de lehet, hogy csak egy érzést, egy hangulatot őrzünk magunkban. Gondolkodjunk együtt! Milyen szerepet töltenek be a múzeumok a saját életünkben? Milyen múzeumokat és kiállításokat ismerünk? Alkalmas-e a múzeum, a kiállítás és a műtárgy a tanulásra? Hogyan képzeljük a tanárnak és diáknak egyformán ideális múzeumlátogatást? Tudunk-e arról, hogy a múzeumok falai között velünk rokon lények: múzeumi pedagógusok dolgoznak? Vajon ők hogyan segíthetnek nekünk, iskolai pedagógusoknak?

Arra kérjük az érdeklődőket, hogy hozzanak magukkal egy olyan személyes tárgyat, aminek a történetét szívesen elmesélnék a többieknek!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.05.15.
Atipikus tehetséggondozás. Braun József és Kerényi Mari írása
A Zöld Kakas Líceum 1997-ben olyan középiskolás diákok számára jött létre, akik kiszorultak a középiskolákból, miközben képességeik alapján az érettségire, továbbtanulásra predesztin...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.05.14.
A középiskolások államilag támogatott, kéthetes külföldi nyelvtanfolyamai idén sem indulnak el
Erre a programra Kásler Miklós szerint a kormány 90 milliárd forintos keretet alakított ki, ebből csaknem 140 ezer diák utaztatását és tanulását tervezték támogatni. Az angol nyelvű ké...
(Forrás: telex)
--
2021.05.14.
Érettségiző diák: sokan covidosan mentek vizsgázni, volt, aki ott kapta el
„Sokan úgy voltak vele, hogy inkább akkor covidosan is bemennek, amire nagyon sok példa volt. Hiszen a barátnőm, aki elkapta a covidot, az érettségik előtt három hétig direkt nem ment sehova...
(Forrás: ATV)
--
2021.05.14.
MATOLCSY BESOKALLT: AZ MNB KIVONULNI KÉSZÜL A CORVINUSON INDÍTOTT KÉPZÉSEK MÖGÜL
Értesüléseink szerint a hirtelen és drasztikus döntés hátterében Anthony Radevnek, a BCE elnökének (ő lényegében a kuratórium meghosszabbított keze az egyetemen) sokak által „összef...
(Forrás: Jelen)
--
2021.05.13.
Ónody-Molnár Dóra: Győzelmi jelentés, de a NER fennállásának egyik legtragikusabb mondata
Azt hittem, elég edzett vagyok már így, a NER 11. évében, de nem: az, amit a múlt héten Pölöskei Gáborné mondott, mélyen megrázott. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakké...
(Forrás: Jelen)
--
2021.05.13.
Inkább nem kérte a magyar kormány az egyetemeknek ígért 1200 milliárd forintot Brüsszelből
A magyar kormány szerdán beadta az Európai Bizottsághoz az EU-s helyreállítási alap magyar felhasználási tervét, eszerint csak a 2500 milliárd forintnyi vissza nem térítendő támogatásra...
(Forrás: telex)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep