Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. március 20. szerda, 20:08

Hajónapló 6. – OFOE Szakmai műhely

Tárgy, tantárgy, műtárgy

Hová menjünk múzeumba? Milyen a jó kiállítás? Kinek való a múzeumi óra? Hogyan lehet a múzeumban tanulni? Mire jó a múzeumpedagógia? Ezekhez hasonló kérdésekre keressük a választ az OFOE következő szakmai műhelyén. A foglalkozást Joó Emese múzeumpedagógus és Széni Katalin magyartanár vezetik. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Időpont: március 26. kedd 17.30-19.30.

Helyszín a Két Egér Könyvesbolt, Bp., IX. Ráday u. 20.

Joó Emese, A Néprajzi Múzeumban múzeumpedagógusként és sajtóreferensként dolgozik. Különösen érdekli a múzeumi kommunikáció rendhagyó formáinak alkalmazása, a drámapedagógia és az improvizáció, valamint a történeti és a kortárs kiállításokhoz kapcsolódó, tárgyvizsgálatra és párbeszédre épülő múzeumpedagógiai módszerek fejlesztése.

 

Széni Katalin korábban középiskolásoknak tanított irodalmat, később drámatanárként és múzeumpedagógusként sok időt töltött óvodásokkal és kisiskolásokkal is. Jelenleg a Meseutca portál felelős szerkesztője.

Többségünk meghatározó gyerekkori emléke a szervezett iskolai múzeumlátogatás. Emlékeink között lehetnek jó és rossz élmények, maradhattak a fejünkben látottak és hallottak, emlékezetes lehet az épület, az odavezető út, de lehet, hogy csak egy érzést, egy hangulatot őrzünk magunkban. Gondolkodjunk együtt! Milyen szerepet töltenek be a múzeumok a saját életünkben? Milyen múzeumokat és kiállításokat ismerünk? Alkalmas-e a múzeum, a kiállítás és a műtárgy a tanulásra? Hogyan képzeljük a tanárnak és diáknak egyformán ideális múzeumlátogatást? Tudunk-e arról, hogy a múzeumok falai között velünk rokon lények: múzeumi pedagógusok dolgoznak? Vajon ők hogyan segíthetnek nekünk, iskolai pedagógusoknak?

Arra kérjük az érdeklődőket, hogy hozzanak magukkal egy olyan személyes tárgyat, aminek a történetét szívesen elmesélnék a többieknek!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.27.
Marad a kötelező 50 óra az érettségi előtt, de hogyan teljesíthető?
A mostani helyzetben az iskolák a fennmaradt közösségi szolgálatos órák erejéig az online iskolai folyamatokba is bevonhatnak titeket (pl. online tananyaghoz segédanyagok készítése), segí...
(Forrás: eduline)
--
2020.11.27.
Új iskolatípus: általános iskola után rögtön az egyetem előszobájába mehetnek a gyerekek
Az új oktatási program keretében mind a közép- és felsőfokú oktatási tartalmakat, mind a duális képzést összehangolják, utóbbi azért lehet szerencsés, mert a tanulók a felsőfokú du...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.27.
A tanítóképzőket lenyelik az egyházak, a tanárképzés lassan összeomlik
Megtört a császári átok és megszületett az egyetem – mondogatták 2016-ban Egerben az akkor Eszterházy Károly Főiskolán, miután az intézmény egyetemi rangot kapott a kormánytól. Az „á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.25.
Egyházi kézbe szervezné ki a kormány a tanítóképzés nagyobb részét
Nem elképzelhetetlen, hogy a tanítónak felvett hallgatók több mint fele egyházi intézmény diákja legyen. A kormány kifejezett szándéka, hogy a pedagógusképzésben az egyházak sokkal fontosabb...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep