Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. március 23. szombat, 21:36

(Nemcsak) ofők a kalandparkban

Április 7-én, vasárnap az OFOE Műhely az Orczy Kalandparkba költözik. Az aktív pihenés mellett izgalmas szakmai programokkal várjuk a látogatókat. A kalandpark trénerei, animátorai mellett saját kollégáink is készülnek játékokkal. S hogy a játékon és feltöltődésen kívül mire jó mindez, hogy mi közünk is van pedagógusként a kalandparkhoz, azt igyekszünk ebben az írásban elmondani…

A gyerekek láthatólag élvezik, ám ami a szkeptikusok számára meglepő lehet: ha sikerül őket becsalogatni, élvezik a felnőttek is az ingó farönköket, függőhidat, drótkötélpályát és a kalandparkok többi ügyességi eszközét. Mit tud a kalandpark, minek köszönheti egyre növekvő népszerűségét a fiatalok körében?

Többek között azt tudja, amit a fára mászás. Amit egy kirándulás során az ingatag pallón való átkelés, a hágón felfelé kapaszkodás. Összekapcsolja a testi élményeket a kihívással, összekapcsolja a „kirándulókat” egymással. Fejlesztő testi-lelki élményt, közösség-élményt biztosít.

Emellett a kalandpark tud valami olyat is, amit egy kiránduláson nagyon nehéz reprodukálni: a feladatok érzékenyek a résztvevők egyéni képességeire, így mindenki pontosan akkora kihívást választ, amekkorára késznek érzi magát. S mivel a feladatok izgalmasak, ugyanakkor vonzóak és biztonságosak, a fokozatokon egyre feljebb és feljebb haladva, a sikerélmény nem marad el. Az én-hatékonyság megtapasztalásának jelentősége pedig messze túlmutat a testi ügyesség dimenzióján…


Hogy miért nem megyünk akkor inkább kirándulni? Valóban, oda is menjünk… Sőt, a két eszközrendszert együtt érdemes értelmezni és alkalmazni. A kalandparkok valóban az „éles” természeti helyzetek: kirándulások, sőt túlélőtúrák kihívásainak szubsztrátumai, pontosan ezeknek a helyzeteknek a modellezésére jöttek létre. Ezért azután többet és kevesebbet, vagyis mást tudnak, mint egy kirándulás. A kalandpark intenzívebb világa talán a fiataloknak, a kirándulás relaxáló környezete talán nekünk felnőtteknek otthonosabb. Épp ezért mindkét mezőben létrejöhet igazi találkozás, ahol egymásról és egymástól sok mindent megtudhatunk. Már ha hajlandóak vagyunk a másik utcájába belemenni…

A kalandpedagógia eszközeit a Bátor Tábortól kezdve, a magatartászavaros gyerekek reszocializációjával foglalkozó programokon keresztül, a sajátos nevelési igényű gyerekek fejlesztéséig számos speciális területen alkalmazzák. Jó volna, ha minél többen ismernénk a lehetőséget, és felismernénk, hogy belopható az egyszerű hétköznapokba is. Mert jó…

A szakmai program és a részvétel feltételei itt olvashatók (pdf).

Szeretettel várunk minden az érdeklődőt!

Az OFOE elnöksége

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
--
2022.11.24.
Toplistás tankerületi vezetők: mindenki kétmillió forintnál nagyobb jutalmat kapott
„Bár Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ vezetője áll a tankerületi hierarchia csúcsán, meglepő módon az 1,7 milliós összeggel nem ő kapta a legmagasabb motivációs elismerést 2021...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.11.24.
Súlyos bizonyítványt kapott a magyar oktatás
Egy új uniós jelentés adatokkal bizonyítja a magyar oktatás teljes kudarcát: az iskolai eredmények romlanak, az oktatásra fordított állami pénz kevés, egyre többen hullanak ki idő előtt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.24.
Kampányt hirdetett egy pedagóguscsoport, hogy kiderüljön, mit (nem) tud venni egy tanár a nettó órabéréből
Akciókampányt hirdetett a Pedagógus Egység nevű, a tanársztrájkhullám támogatására alakult csoport, hogy minél többeket rávegyen arra, hogy a nettó órabérét kiszámolva szembesüljö...
(Forrás: Mérce)
--
2022.11.23.
AZ UKRAJNAI MENEKÜLT GYEREKEKNEK NEM FELZÁRKÓZTATÁSRA, HANEM POZITÍV ÉLMÉNYEKRE LENNE SZÜKSÉGÜK AZ ISKOLÁBAN
Milyen szerepet tölthet be a művészet az oktatásban? Hogyan használható a kreatív pedagógia eszköztára a hátrányos helyzetű gyerekek tanulási folyamataiban? Hogyan segíthetnék a külö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.11.23.
„Komfortot találok a vagdosásban” – pánik, önsértés és mentális zavarok a gyermekeknél
„Kisebb lett a világ”, „ha valaki rámnéz, sírni tudnék”, „el akarok tűnni valahova”, „addig ütöm a bordáimat, amíg be nem húzódnak”, „nem lenne-e könnyebb, ha nem lenné...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep