Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. március 23. szombat, 21:36

(Nemcsak) ofők a kalandparkban

Április 7-én, vasárnap az OFOE Műhely az Orczy Kalandparkba költözik. Az aktív pihenés mellett izgalmas szakmai programokkal várjuk a látogatókat. A kalandpark trénerei, animátorai mellett saját kollégáink is készülnek játékokkal. S hogy a játékon és feltöltődésen kívül mire jó mindez, hogy mi közünk is van pedagógusként a kalandparkhoz, azt igyekszünk ebben az írásban elmondani…

A gyerekek láthatólag élvezik, ám ami a szkeptikusok számára meglepő lehet: ha sikerül őket becsalogatni, élvezik a felnőttek is az ingó farönköket, függőhidat, drótkötélpályát és a kalandparkok többi ügyességi eszközét. Mit tud a kalandpark, minek köszönheti egyre növekvő népszerűségét a fiatalok körében?

Többek között azt tudja, amit a fára mászás. Amit egy kirándulás során az ingatag pallón való átkelés, a hágón felfelé kapaszkodás. Összekapcsolja a testi élményeket a kihívással, összekapcsolja a „kirándulókat” egymással. Fejlesztő testi-lelki élményt, közösség-élményt biztosít.

Emellett a kalandpark tud valami olyat is, amit egy kiránduláson nagyon nehéz reprodukálni: a feladatok érzékenyek a résztvevők egyéni képességeire, így mindenki pontosan akkora kihívást választ, amekkorára késznek érzi magát. S mivel a feladatok izgalmasak, ugyanakkor vonzóak és biztonságosak, a fokozatokon egyre feljebb és feljebb haladva, a sikerélmény nem marad el. Az én-hatékonyság megtapasztalásának jelentősége pedig messze túlmutat a testi ügyesség dimenzióján…


Hogy miért nem megyünk akkor inkább kirándulni? Valóban, oda is menjünk… Sőt, a két eszközrendszert együtt érdemes értelmezni és alkalmazni. A kalandparkok valóban az „éles” természeti helyzetek: kirándulások, sőt túlélőtúrák kihívásainak szubsztrátumai, pontosan ezeknek a helyzeteknek a modellezésére jöttek létre. Ezért azután többet és kevesebbet, vagyis mást tudnak, mint egy kirándulás. A kalandpark intenzívebb világa talán a fiataloknak, a kirándulás relaxáló környezete talán nekünk felnőtteknek otthonosabb. Épp ezért mindkét mezőben létrejöhet igazi találkozás, ahol egymásról és egymástól sok mindent megtudhatunk. Már ha hajlandóak vagyunk a másik utcájába belemenni…

A kalandpedagógia eszközeit a Bátor Tábortól kezdve, a magatartászavaros gyerekek reszocializációjával foglalkozó programokon keresztül, a sajátos nevelési igényű gyerekek fejlesztéséig számos speciális területen alkalmazzák. Jó volna, ha minél többen ismernénk a lehetőséget, és felismernénk, hogy belopható az egyszerű hétköznapokba is. Mert jó…

A szakmai program és a részvétel feltételei itt olvashatók (pdf).

Szeretettel várunk minden az érdeklődőt!

Az OFOE elnöksége

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.03.23.
AZ ORSZÁGOS KÖZNEVELÉSI TANÁCS MŰKÖDÉSÉNEK ÉS ÚJJÁVÁLASZTÁSÁNAK ANOMÁLIÁI
Korábban beszámoltunk róla, hogy egy nyílt levéllel kerestük meg az Országos Köznevelési Tanács civil szervezeti képviselőit (OKNT), mivel mandátuma lejárt, de a pedagógus civil szervezeteket...
(Forrás: ckpinfo)
--
2023.03.23.
Komoly kutatáson alapuló rövidfilmsorozat hívja fel a figyelmet az oktatás problémás területeire
Március 5-én délután mutatták be azt az öt, egyenként nyolcperces kisfilmet, amit a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. (T-Tudok Zrt.) és a Kreatív Tanulás és Oktatá...
(Forrás: Qubit)
--
2023.03.23.
Elliot Aronson szociálpszichológus: Kötelezővé tenném a kritikus gondolkodás oktatását – a HVG exkluzív interjúja
Egy vezetőnek a politikai ellenfelei közül kellene válogatnia a munkatársait, hogy elkerülje az önbecsapás csapdáját – állítja Elliot Aronson, A társas lény című szociálpszichológiai...
(Forrás: hvg.hu)
--
2023.03.22.
Ez a szakadék széle – új pályára kényszerült a Trefort vezetőtanára
Sikeres szakember, népszerű tanár volt, aki rengeteget dolgozott a természettudományos pedagógushiány felszámolásáért. Szakmány Csaba, a Trefort vezetőtanára, akit a kémiaoktatás fejleszt...
(Forrás: válasz online)
--
2023.03.21.
Ne játssz a pénzzel! Vagy mégis?
Tizenötödik éve zászlóshajója a pénzügyi tudatosság oktatásának a Magyar Nemzeti Bank, a Diákhitel Központ és a Magyar Bankszövetség által közösen létrehozott Pénziránytű Alapí...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.03.21.
Aligha kerülnek a gimnáziumok alapítványi egyetemi fenntartásba
Felröppent a hír, hogy „modellváltás” kezdődhet a közoktatásban, miután a Szinyei Merse Pál Gimnázium az alapítványi működésű Óbudai Egyetem fenntartásába kerülhet. Oktatáskutat...
(Forrás: hírklikk)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep