Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. március 23. szombat, 21:36

(Nemcsak) ofők a kalandparkban

Április 7-én, vasárnap az OFOE Műhely az Orczy Kalandparkba költözik. Az aktív pihenés mellett izgalmas szakmai programokkal várjuk a látogatókat. A kalandpark trénerei, animátorai mellett saját kollégáink is készülnek játékokkal. S hogy a játékon és feltöltődésen kívül mire jó mindez, hogy mi közünk is van pedagógusként a kalandparkhoz, azt igyekszünk ebben az írásban elmondani…

A gyerekek láthatólag élvezik, ám ami a szkeptikusok számára meglepő lehet: ha sikerül őket becsalogatni, élvezik a felnőttek is az ingó farönköket, függőhidat, drótkötélpályát és a kalandparkok többi ügyességi eszközét. Mit tud a kalandpark, minek köszönheti egyre növekvő népszerűségét a fiatalok körében?

Többek között azt tudja, amit a fára mászás. Amit egy kirándulás során az ingatag pallón való átkelés, a hágón felfelé kapaszkodás. Összekapcsolja a testi élményeket a kihívással, összekapcsolja a „kirándulókat” egymással. Fejlesztő testi-lelki élményt, közösség-élményt biztosít.

Emellett a kalandpark tud valami olyat is, amit egy kiránduláson nagyon nehéz reprodukálni: a feladatok érzékenyek a résztvevők egyéni képességeire, így mindenki pontosan akkora kihívást választ, amekkorára késznek érzi magát. S mivel a feladatok izgalmasak, ugyanakkor vonzóak és biztonságosak, a fokozatokon egyre feljebb és feljebb haladva, a sikerélmény nem marad el. Az én-hatékonyság megtapasztalásának jelentősége pedig messze túlmutat a testi ügyesség dimenzióján…


Hogy miért nem megyünk akkor inkább kirándulni? Valóban, oda is menjünk… Sőt, a két eszközrendszert együtt érdemes értelmezni és alkalmazni. A kalandparkok valóban az „éles” természeti helyzetek: kirándulások, sőt túlélőtúrák kihívásainak szubsztrátumai, pontosan ezeknek a helyzeteknek a modellezésére jöttek létre. Ezért azután többet és kevesebbet, vagyis mást tudnak, mint egy kirándulás. A kalandpark intenzívebb világa talán a fiataloknak, a kirándulás relaxáló környezete talán nekünk felnőtteknek otthonosabb. Épp ezért mindkét mezőben létrejöhet igazi találkozás, ahol egymásról és egymástól sok mindent megtudhatunk. Már ha hajlandóak vagyunk a másik utcájába belemenni…

A kalandpedagógia eszközeit a Bátor Tábortól kezdve, a magatartászavaros gyerekek reszocializációjával foglalkozó programokon keresztül, a sajátos nevelési igényű gyerekek fejlesztéséig számos speciális területen alkalmazzák. Jó volna, ha minél többen ismernénk a lehetőséget, és felismernénk, hogy belopható az egyszerű hétköznapokba is. Mert jó…

A szakmai program és a részvétel feltételei itt olvashatók (pdf).

Szeretettel várunk minden az érdeklődőt!

Az OFOE elnöksége

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
--
2020.11.21.
A gyermekeknek joguk van a szeretetteljes élethez
Az ENSZ Közgyűlése 1959. november 20-án fogadta el a Gyermekek Jogairól szóló Nyilatkozatot. A dokumentum megfogalmazta többek között az állampolgársághoz, a névhez, vagy az oktatáshoz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep