Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. március 29. péntek, 7:43

Szexualitás, első szexuális kapcsolatok, gyerekszerelem

(rendhagyó osztályfőnöki óra)

A Móra Könyvkiadó „Tabu könyvek” sorozatában olyan könyvek jelennek meg, amelyek elhallgatott témákról, kényes kérdésekről, megrázó történetekről szólnak szabadon. A könyvek által felvetett témák a mai fiatalok aktuális kérdéseire és problémáira világítanak rá, mint az iskolai vagy családon belüli erőszak, az alkohol- és droghasználat, a rasszizmus, a kirekesztés, a szexualitás, a nem kívánt terhesség vagy éppen a mozgássérültek problémái.

A Budapest Film Zrt. a Móra Kiadóval közösen a 2012/2013-as tanévtől kezdődően a sorozatban megjelent könyvekhez kapcsolódva olyan előadásokat szervez, amelyeknek célja, hogy a témához kapcsolódó filmvetítésekkel illetve egy szakértő előadó közreműködésével megteremtse a közös gondolkodás lehetőségét. Film és könyv között nincs teljes átfedés, inkább csak ugyanannak a témának más aspektusait hangsúlyozzák a többoldalú bemutatás érdekében.

A BudapestFilm és a Móra Kiadó következő rendhagyó osztályfőnöki órájára a Kino Kávézóban kerül sor (Budapest, 1137 Szent István krt. 16.) 2013. április 4-én, csütörtökön 13.00 órától.
A témáról zajló beszélgetés vitaindítója, mint mindig, egy témához kapcsolódó film (Holdfény királyság) és egy könyv (Jasmine, avagy mégis kell a szerelem). A film megtekintése utáni beszélgetést a könyv szerzője, Sohonyai Edit vezeti.
 

Hogyan vehetnek részt a programban?

Telefonon vagy e-mailben jelezze részvételi szándékát. Ezután egy jelentkezési lapot küldünk, amelyet a foglalás véglegesítéséhez kitöltve kell visszajuttatniuk.

Telefon: +36 1 224 56 14 (minden nap 9:00 és 15:00 óra között)
E-mail: emese.erdos[kukac]bpfilm[pont]hu, suli[kukac]bpfilm[pont]hu
További információ az Artmozi weboldalán.

A filmről1

A Holdfény királyság főhősei Sam és Suzy, két 12 éves gyerek, akik életükben eddig csak egyszer találkoztak, de hosszas levelezés után eszement tervet találnak ki. Együtt megszöknek, maguk mögött hagyják az unalmas és szeretet nélküli közeget, majd nyakukba veszik a környéket, s jutnak, ameddig jutnak. Céljuk nem az örökkévalóság elérése a hegyi ösvényeken keresztül, hiszen az apró szigetet, amelyen élnek (legalább is Suzy, míg Sam cserkésztáborba érkezik oda) úgysem tudnák mivel elhagyni. „Kölcsönveszem az elemes lemezjátszód 10 napra” – írja Suzy az öccsének szánt levélben. Ugyanakkor nem törődnek a felettes hatalom támasztotta korlátokkal, nevezzük azt családnak vagy cserkészetnek, csak együtt akarnak lenni egy kis időt, mert egyik a másikát meghallgatja és megérti, ez pedig új tapasztalat mindkettejüknek. A sztárok mindeközben mögöttük sorakozva igyekeznek nézőket csábítani a mozikba, hiszen Bruce Willis, Bill Murray vagy Edward Norton feladata inkább csak felskiccelni a kölykök hátterét, némi magyarázatot adva tettükre és személyiségük ilyetén alakulására. Sőt a Frances McDormand alakította anya és a helyi – egyetlen – rendőr közti házasságtörő viszony kibontása kifejezetten hiányérzettel tölti el az embert.

Forrás: port.hu

A könyvről

Jasmine ugyanolyan lány, mit a többi, csak a bőrszíne más: aranyló csokibarna. Afrikai apukájától és szép szőke anyukájáról örökölte. És talán az érzelemvilága is szenvedélyesebb, az öröme szárnyalóbb, szomorúsága mélyebb. Jasmine már tavaly megfigyelte, hogy egyfajta őrület kezdi bomlasztani az osztálybeli lányok agyát. Rájuk jött valami vírusos lázféleség, mindenki egyszerre döbbent rá.: „Úristen! Ilyen öreg vagyok, és még nem jártam senkivel!” És a lányok elkezdtek csapatokban rohangálni a fiúk után. Ki lesz a győztes Jasmine érzelmeiben, a férfias Koppány vagy a plátói jóbarát Zoltán?

Sohonyai Edit első könyvét, a Macskakörmöt tizennyolc és fél évesen írta. Így ő volt a Móra Kiadó fennállásának egyetlen húsz év alatti szerzője. A könyv 1990-ben jelent meg, az írónő huszadik születésnapja előtt. Azóta folyamatosan újabb és újabb történetek, regények segítségével kísérli meg ábrázolni a kamaszkor szépségeit és problémáit.

1A részletekről itt lehet tájékozódni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep