Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. május 14. kedd, 7:09

Hajónapló 7. – OFOE Szakmai Műhely

Felnőtt témák az ifjúsági irodalomban

Szeretettel várjuk az érdeklődőket az OFOE szakmai műhelysorozatának következő eseményén. A május 21-i kerekasztal-beszélgetésen az ifjúsági irodalom eléggé elhanyagolt témájáról lesz szó: nehéz témákkal foglalkozó könyvekről, és arról, hogy ezek hogyan kerülhetnek be az iskolába. Az a tapasztalatunk ugyanis, hogy míg a gyermekirodalomról viszonylag sokat hallani, addig a kiskamaszok és kamaszok olvasmányairól, az ifjúsági irodalomról kevesebbet szokás beszélni. A 12-15 évesek az olvasásban, olvastatásban leginkább elhanyagolt korosztály, túl a gyerekkönyveken, innen a felnőtteken, már saját érdeklődéssel, de még kialakulatlan értékrenddel.

Olyan témákról és tendenciákról lesz szó, amelyek a nyugat-európai és elsősorban a mai angolszász irodalomból érkeztek hozzánk. Az ifjúsági irodalom új trendje, hogy felnőtt problémákat, érzékeny témákat boncol, s a kamaszkort sok-sok nehézséggel küszködő és szembenéző, egyáltalán nem problémátlan életszakasznak mutatja be. Példaként Janne TellerSiobhan DowdPatrick Ness könyveit említhetjük, de még folytathatnák a sort. Beszélgetni szeretnénk a könyveken kívül arról is, hogy ezek az új témák, művek és tendenciák milyen eséllyel és milyen módokon kerülhetnek be az oktatásba, a magyartanításba, az iskolába. 

A Hajónapló vendégei: Boronkai Szabolcs (Radnóti Miklós Gimnázium), Fenyő D. György (Magyartanárok Egyesülete). A beszélgetést Mészáros János (Két Egér Könyvesbolt) vezeti. Vendégeink között lesznek néhány olyan könyvkiadó munkatársai is, akik ifjúsági irodalommal foglalkoznak. 

A beszélgetés helyszíne: Két Egér Könyvesbolt (1092 Budapest, Ráday u. 20.)

A beszélgetés időpontja: 2013. május 21. kedd, 17:30–19:30

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.09.13.
Balla István: A karanténoktatás legalább megmutatta a szülőknek, mi megy a magyar iskolában
A koronavírus miatt hosszú hónapokra online módra átállított oktatás nagy lehetőség lett volna arra, hogy a kényszerhelyzet miatt az iskola a 21. századba lépjen, ám ezt nem használtuk...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.09.13.
A pedagógusok felelősségéről
Spirit rádió Ellenpont c. műsorának linkje, ahol Ercse Kriszta Nagy Erzsivel a pedagógusok felelősségéről, az iskolai erőszakról, a (pedagógiai) lehetőségekről, a társadalmi és a központi...
(Forrás: Spirit FM)
--
2021.09.01.
Diákok százezrei ülnek be ma az iskolapadba
A magyar oktatási rendszerben az alulteljesítő tanulók száma 25 százalék felett van a 15 évesek körében. Egyes kutatások szerint, akik a nemzetközi mérések alapján nem érik el a négyes...
(Forrás: Világgazdaság)
--
2021.09.01.
Fejvesztve menekülnek a tanárok az iskolákból: mutatjuk, mi az oka
Most hivatalosan azért nem kapnak béremelést a pedagógusok, mert a koronavírus-válság miatt a gazdasági helyzet ezt nem teszi lehetővé, miközben a gazdaság a vártnál gyorsabban áll talpra...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.08.31.
FELSZÁLLT A FÜST: NINCSEN VESZÉLY, NINCS KORLÁTOZÁS, A MINISZTÉRIUMNAK SEMMI DOLGA 2021-08-31
Bár Maruzsa Zoltán a mai napig nem válaszolt a tanévre való felkészülését firtató kérdéseinkre, a felkészítésre nem panaszkodhatnak az iskolák, óvodák: már a tanévnyitó előtti napon...
(Forrás: ckpinfo)
--
2021.08.31.
Érzékenyítő programja miatt támadják az Illyést – A helyi Fidesz elítéli és megvédi az LMBTQ-lobbitól a budaörsi gyerekeket
2021. június 10-én a Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium közösségi oldalán számolt be, hogy több civil szervezet is tartott előadásokat, workshopokat az iskolájukban. Többek között egy transznem...
(Forrás: Budaőrsi Info)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep