Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. május 14. kedd, 7:09

Hajónapló 7. – OFOE Szakmai Műhely

Felnőtt témák az ifjúsági irodalomban

Szeretettel várjuk az érdeklődőket az OFOE szakmai műhelysorozatának következő eseményén. A május 21-i kerekasztal-beszélgetésen az ifjúsági irodalom eléggé elhanyagolt témájáról lesz szó: nehéz témákkal foglalkozó könyvekről, és arról, hogy ezek hogyan kerülhetnek be az iskolába. Az a tapasztalatunk ugyanis, hogy míg a gyermekirodalomról viszonylag sokat hallani, addig a kiskamaszok és kamaszok olvasmányairól, az ifjúsági irodalomról kevesebbet szokás beszélni. A 12-15 évesek az olvasásban, olvastatásban leginkább elhanyagolt korosztály, túl a gyerekkönyveken, innen a felnőtteken, már saját érdeklődéssel, de még kialakulatlan értékrenddel.

Olyan témákról és tendenciákról lesz szó, amelyek a nyugat-európai és elsősorban a mai angolszász irodalomból érkeztek hozzánk. Az ifjúsági irodalom új trendje, hogy felnőtt problémákat, érzékeny témákat boncol, s a kamaszkort sok-sok nehézséggel küszködő és szembenéző, egyáltalán nem problémátlan életszakasznak mutatja be. Példaként Janne TellerSiobhan DowdPatrick Ness könyveit említhetjük, de még folytathatnák a sort. Beszélgetni szeretnénk a könyveken kívül arról is, hogy ezek az új témák, művek és tendenciák milyen eséllyel és milyen módokon kerülhetnek be az oktatásba, a magyartanításba, az iskolába. 

A Hajónapló vendégei: Boronkai Szabolcs (Radnóti Miklós Gimnázium), Fenyő D. György (Magyartanárok Egyesülete). A beszélgetést Mészáros János (Két Egér Könyvesbolt) vezeti. Vendégeink között lesznek néhány olyan könyvkiadó munkatársai is, akik ifjúsági irodalommal foglalkoznak. 

A beszélgetés helyszíne: Két Egér Könyvesbolt (1092 Budapest, Ráday u. 20.)

A beszélgetés időpontja: 2013. május 21. kedd, 17:30–19:30

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.27.
Marad a kötelező 50 óra az érettségi előtt, de hogyan teljesíthető?
A mostani helyzetben az iskolák a fennmaradt közösségi szolgálatos órák erejéig az online iskolai folyamatokba is bevonhatnak titeket (pl. online tananyaghoz segédanyagok készítése), segí...
(Forrás: eduline)
--
2020.11.27.
Új iskolatípus: általános iskola után rögtön az egyetem előszobájába mehetnek a gyerekek
Az új oktatási program keretében mind a közép- és felsőfokú oktatási tartalmakat, mind a duális képzést összehangolják, utóbbi azért lehet szerencsés, mert a tanulók a felsőfokú du...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.27.
A tanítóképzőket lenyelik az egyházak, a tanárképzés lassan összeomlik
Megtört a császári átok és megszületett az egyetem – mondogatták 2016-ban Egerben az akkor Eszterházy Károly Főiskolán, miután az intézmény egyetemi rangot kapott a kormánytól. Az „á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.25.
Egyházi kézbe szervezné ki a kormány a tanítóképzés nagyobb részét
Nem elképzelhetetlen, hogy a tanítónak felvett hallgatók több mint fele egyházi intézmény diákja legyen. A kormány kifejezett szándéka, hogy a pedagógusképzésben az egyházak sokkal fontosabb...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep