Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. május 14. kedd, 7:09

Hajónapló 7. – OFOE Szakmai Műhely

Felnőtt témák az ifjúsági irodalomban

Szeretettel várjuk az érdeklődőket az OFOE szakmai műhelysorozatának következő eseményén. A május 21-i kerekasztal-beszélgetésen az ifjúsági irodalom eléggé elhanyagolt témájáról lesz szó: nehéz témákkal foglalkozó könyvekről, és arról, hogy ezek hogyan kerülhetnek be az iskolába. Az a tapasztalatunk ugyanis, hogy míg a gyermekirodalomról viszonylag sokat hallani, addig a kiskamaszok és kamaszok olvasmányairól, az ifjúsági irodalomról kevesebbet szokás beszélni. A 12-15 évesek az olvasásban, olvastatásban leginkább elhanyagolt korosztály, túl a gyerekkönyveken, innen a felnőtteken, már saját érdeklődéssel, de még kialakulatlan értékrenddel.

Olyan témákról és tendenciákról lesz szó, amelyek a nyugat-európai és elsősorban a mai angolszász irodalomból érkeztek hozzánk. Az ifjúsági irodalom új trendje, hogy felnőtt problémákat, érzékeny témákat boncol, s a kamaszkort sok-sok nehézséggel küszködő és szembenéző, egyáltalán nem problémátlan életszakasznak mutatja be. Példaként Janne TellerSiobhan DowdPatrick Ness könyveit említhetjük, de még folytathatnák a sort. Beszélgetni szeretnénk a könyveken kívül arról is, hogy ezek az új témák, művek és tendenciák milyen eséllyel és milyen módokon kerülhetnek be az oktatásba, a magyartanításba, az iskolába. 

A Hajónapló vendégei: Boronkai Szabolcs (Radnóti Miklós Gimnázium), Fenyő D. György (Magyartanárok Egyesülete). A beszélgetést Mészáros János (Két Egér Könyvesbolt) vezeti. Vendégeink között lesznek néhány olyan könyvkiadó munkatársai is, akik ifjúsági irodalommal foglalkoznak. 

A beszélgetés helyszíne: Két Egér Könyvesbolt (1092 Budapest, Ráday u. 20.)

A beszélgetés időpontja: 2013. május 21. kedd, 17:30–19:30

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
A már meghirdetett felvételiket nem törlik a középiskolákban, kollégiumban az érettségizők maradhatnak
A kollégiumokból nem kell mindenkinek kiköltöznie a következő egy hónapban, az intézményvezető az idén érettségizőknek bennlakást, és méltányossági kérelem alapján ezt az arra rá...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Maruzsa digitális oktatást jelent be, a kormány rendkívüli iskolai szünetről posztol
Miután Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár pénteken bejelentette, hogy hétfőtől az óvodákban rendkívüli szünet lesz, az iskolák pedig tantermen kívüli, digitális munkarendre...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Ercse Kriszta: A tanárok a kormányzat elhanyagolt, veszélyeztetett és bántalmazott gyerekei
Nem kérdezik meg őket soha semmiről. A körülöttük kialakított szabályozási környezet tökéletesen ellehetetleníti, hogy autonóm, kreatív, felelős szakemberként, hivatásukhoz méltó...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.03.05.
„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészü...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep