Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. május 14. kedd, 7:09

Hajónapló 7. – OFOE Szakmai Műhely

Felnőtt témák az ifjúsági irodalomban

Szeretettel várjuk az érdeklődőket az OFOE szakmai műhelysorozatának következő eseményén. A május 21-i kerekasztal-beszélgetésen az ifjúsági irodalom eléggé elhanyagolt témájáról lesz szó: nehéz témákkal foglalkozó könyvekről, és arról, hogy ezek hogyan kerülhetnek be az iskolába. Az a tapasztalatunk ugyanis, hogy míg a gyermekirodalomról viszonylag sokat hallani, addig a kiskamaszok és kamaszok olvasmányairól, az ifjúsági irodalomról kevesebbet szokás beszélni. A 12-15 évesek az olvasásban, olvastatásban leginkább elhanyagolt korosztály, túl a gyerekkönyveken, innen a felnőtteken, már saját érdeklődéssel, de még kialakulatlan értékrenddel.

Olyan témákról és tendenciákról lesz szó, amelyek a nyugat-európai és elsősorban a mai angolszász irodalomból érkeztek hozzánk. Az ifjúsági irodalom új trendje, hogy felnőtt problémákat, érzékeny témákat boncol, s a kamaszkort sok-sok nehézséggel küszködő és szembenéző, egyáltalán nem problémátlan életszakasznak mutatja be. Példaként Janne TellerSiobhan DowdPatrick Ness könyveit említhetjük, de még folytathatnák a sort. Beszélgetni szeretnénk a könyveken kívül arról is, hogy ezek az új témák, művek és tendenciák milyen eséllyel és milyen módokon kerülhetnek be az oktatásba, a magyartanításba, az iskolába. 

A Hajónapló vendégei: Boronkai Szabolcs (Radnóti Miklós Gimnázium), Fenyő D. György (Magyartanárok Egyesülete). A beszélgetést Mészáros János (Két Egér Könyvesbolt) vezeti. Vendégeink között lesznek néhány olyan könyvkiadó munkatársai is, akik ifjúsági irodalommal foglalkoznak. 

A beszélgetés helyszíne: Két Egér Könyvesbolt (1092 Budapest, Ráday u. 20.)

A beszélgetés időpontja: 2013. május 21. kedd, 17:30–19:30

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.06.14.
Az osztályzás viccé vált, ősztől változás kell az iskolákban
„A frontális oktatásról már régen kiderült, hogy idejétmúlttá vált. Bizonyítottan hatékonyabb, ha a gyerekek párokban, csoportokban dolgozhatnak, ha közük van egymáshoz a tevékenysé...
(Forrás: index)
--
2021.06.14.
Gulyás Márton: A putyini mintára készült homofób törvény végszavazását bojkottálni kell
Ahogy azt a Patent Egyesület helyesen és éleslátásról tanúbizonyságot téve megjegyezte (szó szerint idézem): „a kormány a kiskorúak védelme mögé bújva lehetetlenítené el az iskolai...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.06.13.
Zselici vallomások. Visszatekintés egy pedagóguspálya alkonyán az eszmélés éveire. Szücs-Gáspár Borbála írása
Látom magamat a zselici dombok között kószálni, a meggyfa tetején kemencében sütött kenyérrel a kezemben pirosló gyümölcsöt enni. Látom az árkot, ahol „ároklityást” játszottunk...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.06.13.
A pedagógusok mentális felépüléséről is gondoskodni kell a nyári szünetben
Megindult a visszaszámlálás, mindössze két nap maradt hátra a tanévből, amely – a tavalyihoz hasonlóan – idén is rendhagyó volt. A digitális oktatás a pedagógusok, a diákok és a sz...
(Forrás: index)
--
2021.06.13.
Milliárdos profitot hozott a nyögvenyelősen működő digitális oktatás
Bár az iskolák informatikai rendszere nem bírta a digitális oktatás terhelését, de a rendszer fejlesztésében és üzemeltetésében részt vevő eKréta Informatikai és SDA Informatika Zrt.-...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.06.13.
A szólásszabadság és a gyermekjogok védelmében
A lényeg, hogy a környezeti hatásoknak nem egyszerűen szerepe van, hanem döntő többség esetén az a nagyobb súlyú. A környezeti hatások értelemszerűen gyermekkoriak, mivel akkor formáló...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep