Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. július 24. szerda, 13:39

Együtt gondolkodtunk a digitális állampolgárságról

Napjainkban egyre többet látjuk, hogy a középiskolások és az egyetemisták okostelefonokat használnak különböző célokra a tanórákon és azokon kívül is. Ezért  „Okostelefon az órán (órai anyagok és IKT eszközök)” címmel egy közös beszélgetés keretében folytatódott a Virtuális egyetem „Gondolkodjunk együtt a digitális állampolgárságról!” kurzusa.

Szabó Orsi 2013. július 8-án tartott „Digitális személyiség, identitás, digitális lábnyom” című előadásával kapcsolatban (1. rész, 2. rész) több kiscsoportos beszélgetés is volt „Az ÉN digitális lábnyomom” címmel, ahol a résztvevők egyenként meghallgathatták, hogy mit gondolnak mások a saját digitális lábnyomuk alapján és megoszthatták egymással, hogy ezalatt milyen érzéseik voltak. Az egyik beszélgetésben résztvevőként is csatlakoztam. Saját tapasztalatom szerint nagyon érdekes és izgalmas volt hallgatni, hogy mások milyen információkat találnak rólam az interneten és ezek alapján mit gondolnak rólam. A kurzus július 14.-én „Közösségi fogyasztás és minivállalkozói lét az interneten” címmel Rachel Botsman előadása alapján a közösségi fogyasztásról, illetve a gazdaság, gazdagság, bizalom és megosztás fogalmainak átértelmeződéséről kiscsoportos beszélgetéssel folytatódott. Az előadások és beszélgetések alatt elkezdtük összegyűjteni a hazai pedagógus blogokat és a hazai pedagógusoknak szóló konferenciákat. 2013. július 18-án Papp-Danka Adrienn (oktató, eLearning szakértő) tartott előadást „A digitális állampolgárság kompetencia alapú modellje” címmel, amit rendhagyóan kiscsoportos beszélgetés követett, ahol az előadó is válaszolt a felmerülő kérdésekre. „IKT-s eszközök és IKT-s tanári jó gyakorlatok bemutatása és tapasztalatai” címmel folytatódott a kurzus, ahol Toró Csilla „A visszafordított osztályteremről”, Fegyverneki Gergő pedig „Gergő bácsi internetes tanterme” címmel saját tanári weboldalát  mutatta be és röviden a Prezi használatába kalauzolt el mindenkit. Timár Borbála technikai okok miatt nem tudott előadni, de küldött egy kisfilmet a Mopedről. Végül, de nem utolsó sorban Szemán Zoltán „Hogyan csináljunk podcastot?” előadása következett, ahol megtudhattuk, hogy milyen egyszerű podcastot készíteni.

A kurzus 2013. július 22-én zárult, ahol arra kértük a résztvevőket, hogy készítsék el a saját internetes névjegykártyájukat és osszák meg egymással. Ezzel zárult a 3 hetes „Gondolkodjunk együtt a digitális állampolgárságról” kurzus. Ősszel folytatjuk, mindenkit szeretettel várunk!

Tóth Renáta

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.28.
Mától él az ingyenes hozzáférés a főbb oktatási oldalakhoz a Telenornál
November 27-étől lép érvénybe a Telenor hálózatán a főbb oktatási weboldalak ingyenes, adatforgalmi díj nélküli látogathatósága, és ezt egészen 2021. február 8-ig biztosítja a mobilt...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.11.28.
Koren Balázs: a digitális tanrendben sem ülhet nyolc órát a diák a monitor előtt
Nagyon fontos, hogy meg tudjuk mutatni a diákjainknak, hogy nem tantárgyak vannak, hanem tudomány van, és ebben a tudományban ők fürödjenek – mondta Koren Balázs matematikatanár az InfoRá...
(Forrás: Infostart)
--
2020.11.28.
Vidnyánszkyék érvénytelenítik az SZFE idei első félévét a friss kormányrendeletre hivatkozva
A továbbra is fennálló rendkívüli helyzetre tekintettel a tanulmányi kötelezettségek jogszerű teljesítésének feltételei az Egyetemen nem állnak fenn – jelentette ki a Színház- és Filmm...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.28.
Az oktatási ombudsman szerint jogsértő, hogy az SZFE hallgatóit a tanév felfüggesztésével fenyegetik
Aáry-Tamás Lajos vizsgálata szerint az egyetem polgársága igazolta, hogy az oktatás az intézmény falain belül rendben zajlik, így a fenntartónak semmilyen alapja nincsen a tanév akadályoztat...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.28.
Nádudvari Gergely: Digitális oktatás újra: a birodalom visszavág
Ez a különleges helyzet, ahol az évek óta halálba centralizált közoktatást, amiben még a WC-papír vásárlásról sem dönthetett az iskola, nem hogy arról, hogy például melyik könyvből...
(Forrás: telex)
--
2020.11.27.
Marad a kötelező 50 óra az érettségi előtt, de hogyan teljesíthető?
A mostani helyzetben az iskolák a fennmaradt közösségi szolgálatos órák erejéig az online iskolai folyamatokba is bevonhatnak titeket (pl. online tananyaghoz segédanyagok készítése), segí...
(Forrás: eduline)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep