Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. július 24. szerda, 13:39

Együtt gondolkodtunk a digitális állampolgárságról

Napjainkban egyre többet látjuk, hogy a középiskolások és az egyetemisták okostelefonokat használnak különböző célokra a tanórákon és azokon kívül is. Ezért  „Okostelefon az órán (órai anyagok és IKT eszközök)” címmel egy közös beszélgetés keretében folytatódott a Virtuális egyetem „Gondolkodjunk együtt a digitális állampolgárságról!” kurzusa.

Szabó Orsi 2013. július 8-án tartott „Digitális személyiség, identitás, digitális lábnyom” című előadásával kapcsolatban (1. rész, 2. rész) több kiscsoportos beszélgetés is volt „Az ÉN digitális lábnyomom” címmel, ahol a résztvevők egyenként meghallgathatták, hogy mit gondolnak mások a saját digitális lábnyomuk alapján és megoszthatták egymással, hogy ezalatt milyen érzéseik voltak. Az egyik beszélgetésben résztvevőként is csatlakoztam. Saját tapasztalatom szerint nagyon érdekes és izgalmas volt hallgatni, hogy mások milyen információkat találnak rólam az interneten és ezek alapján mit gondolnak rólam. A kurzus július 14.-én „Közösségi fogyasztás és minivállalkozói lét az interneten” címmel Rachel Botsman előadása alapján a közösségi fogyasztásról, illetve a gazdaság, gazdagság, bizalom és megosztás fogalmainak átértelmeződéséről kiscsoportos beszélgetéssel folytatódott. Az előadások és beszélgetések alatt elkezdtük összegyűjteni a hazai pedagógus blogokat és a hazai pedagógusoknak szóló konferenciákat. 2013. július 18-án Papp-Danka Adrienn (oktató, eLearning szakértő) tartott előadást „A digitális állampolgárság kompetencia alapú modellje” címmel, amit rendhagyóan kiscsoportos beszélgetés követett, ahol az előadó is válaszolt a felmerülő kérdésekre. „IKT-s eszközök és IKT-s tanári jó gyakorlatok bemutatása és tapasztalatai” címmel folytatódott a kurzus, ahol Toró Csilla „A visszafordított osztályteremről”, Fegyverneki Gergő pedig „Gergő bácsi internetes tanterme” címmel saját tanári weboldalát  mutatta be és röviden a Prezi használatába kalauzolt el mindenkit. Timár Borbála technikai okok miatt nem tudott előadni, de küldött egy kisfilmet a Mopedről. Végül, de nem utolsó sorban Szemán Zoltán „Hogyan csináljunk podcastot?” előadása következett, ahol megtudhattuk, hogy milyen egyszerű podcastot készíteni.

A kurzus 2013. július 22-én zárult, ahol arra kértük a résztvevőket, hogy készítsék el a saját internetes névjegykártyájukat és osszák meg egymással. Ezzel zárult a 3 hetes „Gondolkodjunk együtt a digitális állampolgárságról” kurzus. Ősszel folytatjuk, mindenkit szeretettel várunk!

Tóth Renáta

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.22.
Covid-teszt: Ott lehetnek a káosz nyomai a mai középiskolai felvételiken
Az iskolák vezetésének egyébként nem sok beleszólása van abba, mi történjen Covid-gyanú esetén. A karanténba kerülőkről a népegészségügyi hatóság dönt, egy teljes osztály vagy ak...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.01.22.
„Évről évre több tízezer gyereket lökünk bele ebbe a végtelenül rossz gépezetbe”
Káros a társadalomra, az oktatásra, megviseli a gyerekeket, sőt még a szülőket is – mondja a középiskolai felvételiről az Eduline által megkérdezett oktatáskutató. Árulkodó tény, hogy...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.22.
A szekuláris oktatás feltétele a demokráciának – válasz Radó Péternek
Szekularizáció hiányában a Fidesz átmenti a hatalmát az egyházi intézményrendszerbe, melynek beláthatatlan következményei lesznek. Nem ismételhetjük meg a rendszerváltás kudarcát, amikor...
(Forrás: Milenna)
--
2022.01.22.
Bréking: egyetlen magyar iskolában sincs hivatalos zárás a tomboló omikron-hullám közepette
Miután a kormányzat nem rendelt el rendkívüli szünetet a középiskolai felvételi (ami holnap lesz) hetében, hogy a hétvégére minél kevesebb megbetegedés legyen a gyermekek körében, így...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2022.01.22.
Pedagógus-krízis: harmadannyi pályakezdő, nagy lemorzsolódás, idősödő tanárkar
Pár napja közölte ellenzéki képviselői kérésre az Emberi Erőforrások Minisztériuma a pályakezdő pedagógusok számát: a 2020/2021-es, vagyis a legutóbbi tanévben összesen 2095 tanár...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.01.22.
Arca van annak, akit tehetetlennek gondolsz – holnap indulnak a BIDF 2022 vetítései!
A Mércén rengeteget foglalkozunk nemzetközi politikával, igyekszünk saját életünk, társadalmunk kihívásait minél szélesebb kontextusban bemutatni, és értelmezni. Akik szintén szeretnek...
(Forrás: Mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep