Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. július 24. szerda, 13:39

Együtt gondolkodtunk a digitális állampolgárságról

Napjainkban egyre többet látjuk, hogy a középiskolások és az egyetemisták okostelefonokat használnak különböző célokra a tanórákon és azokon kívül is. Ezért  „Okostelefon az órán (órai anyagok és IKT eszközök)” címmel egy közös beszélgetés keretében folytatódott a Virtuális egyetem „Gondolkodjunk együtt a digitális állampolgárságról!” kurzusa.

Szabó Orsi 2013. július 8-án tartott „Digitális személyiség, identitás, digitális lábnyom” című előadásával kapcsolatban (1. rész, 2. rész) több kiscsoportos beszélgetés is volt „Az ÉN digitális lábnyomom” címmel, ahol a résztvevők egyenként meghallgathatták, hogy mit gondolnak mások a saját digitális lábnyomuk alapján és megoszthatták egymással, hogy ezalatt milyen érzéseik voltak. Az egyik beszélgetésben résztvevőként is csatlakoztam. Saját tapasztalatom szerint nagyon érdekes és izgalmas volt hallgatni, hogy mások milyen információkat találnak rólam az interneten és ezek alapján mit gondolnak rólam. A kurzus július 14.-én „Közösségi fogyasztás és minivállalkozói lét az interneten” címmel Rachel Botsman előadása alapján a közösségi fogyasztásról, illetve a gazdaság, gazdagság, bizalom és megosztás fogalmainak átértelmeződéséről kiscsoportos beszélgetéssel folytatódott. Az előadások és beszélgetések alatt elkezdtük összegyűjteni a hazai pedagógus blogokat és a hazai pedagógusoknak szóló konferenciákat. 2013. július 18-án Papp-Danka Adrienn (oktató, eLearning szakértő) tartott előadást „A digitális állampolgárság kompetencia alapú modellje” címmel, amit rendhagyóan kiscsoportos beszélgetés követett, ahol az előadó is válaszolt a felmerülő kérdésekre. „IKT-s eszközök és IKT-s tanári jó gyakorlatok bemutatása és tapasztalatai” címmel folytatódott a kurzus, ahol Toró Csilla „A visszafordított osztályteremről”, Fegyverneki Gergő pedig „Gergő bácsi internetes tanterme” címmel saját tanári weboldalát  mutatta be és röviden a Prezi használatába kalauzolt el mindenkit. Timár Borbála technikai okok miatt nem tudott előadni, de küldött egy kisfilmet a Mopedről. Végül, de nem utolsó sorban Szemán Zoltán „Hogyan csináljunk podcastot?” előadása következett, ahol megtudhattuk, hogy milyen egyszerű podcastot készíteni.

A kurzus 2013. július 22-én zárult, ahol arra kértük a résztvevőket, hogy készítsék el a saját internetes névjegykártyájukat és osszák meg egymással. Ezzel zárult a 3 hetes „Gondolkodjunk együtt a digitális állampolgárságról” kurzus. Ősszel folytatjuk, mindenkit szeretettel várunk!

Tóth Renáta

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.07.05.
Rekordkevesen jelentkeztek az egyetemekre az emelt szintű követelmények miatt
Dr. Fendler Judittal, a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) kancellárjával beszélgettünk az online oktatás tapasztalatairól, az egyetemek helyzetéről, és arról, hogy vajon miért esett vissza id...
(Forrás: mfor.hu)
--
2020.07.05.
\"A folyóson futni tilos, az iskolaőr lefújhat gázspray-val\"
A parlament 155 igen, 17 nem szavazattal, 21 tartózkodás mellett fogadta el az iskolai erőszak megszüntetése és megelőzése érdekében szükséges törvénymódosításokról szóló jogszabá...
(Forrás: civilhetes)
--
2020.07.05.
Fülöp Attila: gyerekvédelmi területen hangsúlyos szerepet kapnak az egyházak
A kormánynak 2010 óta stratégiai partnerei az egyházak, amelyek jelentős szerepet töltenek be a szociális ellátórendszerben - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociális ügyek...
(Forrás: gondola.hu)
--
2020.07.03.
Temetés az oviban
Odakint harminc fok, a szűk, levegőtlen, sötét teremben viszont már negyven, plusz ugyanennyi elkínzott szülő, meg húsz gyerek fekete-fehér ünneplőben: kezdődik a szívatás, gyerekek. Hat...
(Forrás: Népszava)
--
2020.07.03.
BOTRÁNYOS KÉRDŐÍVEKET TÖLTETNEK KI A GYEREKEKKEL AZ ERZSÉBET-TÁBOROKBAN
Úgy gondoljuk, már az sincs egészen rendben, hogy a rászoruló gyerekek táboroztatását egy az egyben egy világnézetileg határozottan elkötelezett, adófizetői pénzekből gigantikusra duzzasztott...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2020.07.03.
Szakvizsga nélkül is kezdhetnek az iskolaőrök
Az iskolai erőszak megfékezésére megelőző programok is kellenek, az iskolaőrség bevezetése önmagában barbárság – mondta a Népszavának a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének eln...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep