Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. július 24. szerda, 13:39

Együtt gondolkodtunk a digitális állampolgárságról

Napjainkban egyre többet látjuk, hogy a középiskolások és az egyetemisták okostelefonokat használnak különböző célokra a tanórákon és azokon kívül is. Ezért  „Okostelefon az órán (órai anyagok és IKT eszközök)” címmel egy közös beszélgetés keretében folytatódott a Virtuális egyetem „Gondolkodjunk együtt a digitális állampolgárságról!” kurzusa.

Szabó Orsi 2013. július 8-án tartott „Digitális személyiség, identitás, digitális lábnyom” című előadásával kapcsolatban (1. rész, 2. rész) több kiscsoportos beszélgetés is volt „Az ÉN digitális lábnyomom” címmel, ahol a résztvevők egyenként meghallgathatták, hogy mit gondolnak mások a saját digitális lábnyomuk alapján és megoszthatták egymással, hogy ezalatt milyen érzéseik voltak. Az egyik beszélgetésben résztvevőként is csatlakoztam. Saját tapasztalatom szerint nagyon érdekes és izgalmas volt hallgatni, hogy mások milyen információkat találnak rólam az interneten és ezek alapján mit gondolnak rólam. A kurzus július 14.-én „Közösségi fogyasztás és minivállalkozói lét az interneten” címmel Rachel Botsman előadása alapján a közösségi fogyasztásról, illetve a gazdaság, gazdagság, bizalom és megosztás fogalmainak átértelmeződéséről kiscsoportos beszélgetéssel folytatódott. Az előadások és beszélgetések alatt elkezdtük összegyűjteni a hazai pedagógus blogokat és a hazai pedagógusoknak szóló konferenciákat. 2013. július 18-án Papp-Danka Adrienn (oktató, eLearning szakértő) tartott előadást „A digitális állampolgárság kompetencia alapú modellje” címmel, amit rendhagyóan kiscsoportos beszélgetés követett, ahol az előadó is válaszolt a felmerülő kérdésekre. „IKT-s eszközök és IKT-s tanári jó gyakorlatok bemutatása és tapasztalatai” címmel folytatódott a kurzus, ahol Toró Csilla „A visszafordított osztályteremről”, Fegyverneki Gergő pedig „Gergő bácsi internetes tanterme” címmel saját tanári weboldalát  mutatta be és röviden a Prezi használatába kalauzolt el mindenkit. Timár Borbála technikai okok miatt nem tudott előadni, de küldött egy kisfilmet a Mopedről. Végül, de nem utolsó sorban Szemán Zoltán „Hogyan csináljunk podcastot?” előadása következett, ahol megtudhattuk, hogy milyen egyszerű podcastot készíteni.

A kurzus 2013. július 22-én zárult, ahol arra kértük a résztvevőket, hogy készítsék el a saját internetes névjegykártyájukat és osszák meg egymással. Ezzel zárult a 3 hetes „Gondolkodjunk együtt a digitális állampolgárságról” kurzus. Ősszel folytatjuk, mindenkit szeretettel várunk!

Tóth Renáta

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.10.14.
Már több mint 200 iskolai helyszínt érinthet a járvány miatti \"tanügyi intézkedés\"
Bár pontos számokat nem kaptunk, ha az Emmi által korábban említett mintegy 13 500 feladatellátási hellyel számolunk, az azt jelenti, hogy 270 körüli azoknak az iskolai helyszíneknek a szá...
(Forrás: Népszava)
--
2021.10.13.
Hiába feszültek a szülők, a szakértő azt kéri, minden \"tünetes\" gyerek maradjon otthon
„Nagyon sokféle vírus van most a levegőben” – fogalmazott az InfoRádiónak a Házi Gyermekorvosok Egyesületének elnöke. Havasi Katalin elmondása szerint míg tavaly a járványügyi inté...
(Forrás: Infostart)
--
2021.10.13.
Hogyan segítheti egymást a pedagógus és a szülő? – Szakmai nap az autizmusról és az ADHD-ról
Másodízben szenteltek szakmai napot a témának. Két évvel ezelőtt az autizmussal élő gyerekeket nevelő családokat hívták meg, most pedig hídépítés céllal mindazokat, akik érintettek...
(Forrás: Magyar Kurír)
--
2021.10.13.
Ilyen az oktatás Svájcban: 10 tény, ami téged is lenyűgöz majd
1. Az órák párosával zajlanak, egy tanóra másfél órát tart, 20 perces szünettel. A szüneteket a gyerekek a szabadban töltik, az időjárástól függetlenül. Minden osztályhoz tartozik ugyanis...
(Forrás: Kölöknet)
--
2021.10.13.
Átlátnak és nevetnek a diákok a homofób jogszabályon
A tilalom különösen a magyar és a drámatanárok oktatómunkáját korlátozza, hisz a szerelem és a testiség szerves része az irodalomnak, a színház- és a filmművészetnek. Öt pécsi magyar...
(Forrás: Népszava)
--
2021.10.13.
A több pénz ára az autonómia felszámolása – így zajlik az egyetemi modellváltás
A jó oktatás kulcsa a tanári gárda, ehhez képest Magyarországon egyre kontraszelektáltabb a pálya. Nincs elég jelentkező, így válogatni se nagyon lehet, s akik jelentkeznek, azok nagy része...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep