Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. július 24. szerda, 13:39

Együtt gondolkodtunk a digitális állampolgárságról

Napjainkban egyre többet látjuk, hogy a középiskolások és az egyetemisták okostelefonokat használnak különböző célokra a tanórákon és azokon kívül is. Ezért  „Okostelefon az órán (órai anyagok és IKT eszközök)” címmel egy közös beszélgetés keretében folytatódott a Virtuális egyetem „Gondolkodjunk együtt a digitális állampolgárságról!” kurzusa.

Szabó Orsi 2013. július 8-án tartott „Digitális személyiség, identitás, digitális lábnyom” című előadásával kapcsolatban (1. rész, 2. rész) több kiscsoportos beszélgetés is volt „Az ÉN digitális lábnyomom” címmel, ahol a résztvevők egyenként meghallgathatták, hogy mit gondolnak mások a saját digitális lábnyomuk alapján és megoszthatták egymással, hogy ezalatt milyen érzéseik voltak. Az egyik beszélgetésben résztvevőként is csatlakoztam. Saját tapasztalatom szerint nagyon érdekes és izgalmas volt hallgatni, hogy mások milyen információkat találnak rólam az interneten és ezek alapján mit gondolnak rólam. A kurzus július 14.-én „Közösségi fogyasztás és minivállalkozói lét az interneten” címmel Rachel Botsman előadása alapján a közösségi fogyasztásról, illetve a gazdaság, gazdagság, bizalom és megosztás fogalmainak átértelmeződéséről kiscsoportos beszélgetéssel folytatódott. Az előadások és beszélgetések alatt elkezdtük összegyűjteni a hazai pedagógus blogokat és a hazai pedagógusoknak szóló konferenciákat. 2013. július 18-án Papp-Danka Adrienn (oktató, eLearning szakértő) tartott előadást „A digitális állampolgárság kompetencia alapú modellje” címmel, amit rendhagyóan kiscsoportos beszélgetés követett, ahol az előadó is válaszolt a felmerülő kérdésekre. „IKT-s eszközök és IKT-s tanári jó gyakorlatok bemutatása és tapasztalatai” címmel folytatódott a kurzus, ahol Toró Csilla „A visszafordított osztályteremről”, Fegyverneki Gergő pedig „Gergő bácsi internetes tanterme” címmel saját tanári weboldalát  mutatta be és röviden a Prezi használatába kalauzolt el mindenkit. Timár Borbála technikai okok miatt nem tudott előadni, de küldött egy kisfilmet a Mopedről. Végül, de nem utolsó sorban Szemán Zoltán „Hogyan csináljunk podcastot?” előadása következett, ahol megtudhattuk, hogy milyen egyszerű podcastot készíteni.

A kurzus 2013. július 22-én zárult, ahol arra kértük a résztvevőket, hogy készítsék el a saját internetes névjegykártyájukat és osszák meg egymással. Ezzel zárult a 3 hetes „Gondolkodjunk együtt a digitális állampolgárságról” kurzus. Ősszel folytatjuk, mindenkit szeretettel várunk!

Tóth Renáta

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.05.12.
Radó Péter Miért ilyen súlyos a pedagógushiány Magyarországon?
Bizonyos felmérések szerint 2018-ban már az általános iskolák hetven százalékában volt pedagógushiány, ami egyértelműen minőségromlást okoz. A növekvő pedagógushiánynak van néhány...
(Forrás: Portfolio)
--
2021.05.12.
Tankönyvrendelés \"kézi vezérléssel\": hiába a hivatalos jegyzék, közvetlen utasítás érkezett
A TANOSZ alelnöke, Romankovics András egy példát is említett a Népszavának: több tankerületben az első osztályosoknak szóló \"Játékház\" című olvasókönyvet cseréltették le egy ú...
(Forrás: Népszava)
--
2021.05.12.
Átírták a tankerületek egyes iskolák tankönyvrendeléseit
Több tankerület is átírta egyes iskolák tankönyvrendelését - írja a Népszava. Az iskoláknak május végéig kellett leadniuk ezeket a tankönyvellátónak, de a tankerületek is ellenőrizt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.05.12.
Eddig három személyt gyanúsítottak meg az Öveges-program csalási ügyében
Három embert gyanúsított meg a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-dunántúli Igazgatósága hét esztendeje folyó nyomozást követen abban az uniós pénzforrást is felhasználó Öveges-program...
(Forrás: index)
--
2021.05.11.
Sok szülőnek elfogyott az éves szabadsága, mi lesz így a nyáron?
A várhatóan jóval nagyobb arányú igénybevétel miatt milyen bérkompenzációban részesülnek majd az oktatási dolgozók? Milyen és mekkora források állnak rendelkezésre az egész nyá...
(Forrás: g7)
--
2021.05.11.
Totyik Tamás: Miért lesz teljes kudarcra ítélve az újranyitás a közoktatásban?
A közoktatási rendszer minden baját felszínre hozta az elmúlt egy év, amelyből tanulnunk kellene, és megkeresni a gyógyírt a problémákra. Az Európai Unió 750 milliárd eurós helyreállí...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep