Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. szeptember 17. kedd, 7:11

Ez is tehetséggondozás! – Elmélet és módszerek

A Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége 2013. október 19. szombaton konferenciát szervez „Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek” címmel. A helyszín az ELTE PPK épülete, Budapest, Kazinczy utca 23-27.

A konferencia hozzá kíván járulni ahhoz, hogy a tehetségfejlesztés elméletével és gyakorlatával foglalkozó műhelyek között kialakuljon és megerősödjön egy folyamatos párbeszéd a tehetségsegítés legújabb elméleteiről, módszereiről, tapasztalatairól. A konferencia egy több éves szakmai diskurzus első állomása, melynek célja, hogy közös gondolkodásra mozgósítsuk a tehetséggondozással foglalkozó szakembereket, szakmai műhelyeket. Ehhez igyekszik muníciót nyújtani a konferencia, amelyet terveink szerint egy évente megrendezésre kerülő országos vándorkonferencia-sorozat követ.

A rendezvény délelőttjén plenáris előadásokra kerül sor, majd fórumbeszélgetésen járjuk körül a hazai tehetséggondozás problémáit. Délután párhuzamos szekciók keretében mutatkoznak be jó gyakorlatukkal az erre felkért szakmai műhelyek.

Program

9.00-10.00: Regisztráció

10.00-10.10: Megnyitó: Pléh Csaba akadémikus, az MTA rendes tagja

10.10-10.35: Nahalka István (egyetemi docens): Tehetséggondozás és méltányosság

10.35-11.00: Fülöp Márta (egyetemi tanár, ELTE PPK, Pszichológiai Intézet): A tehetséges versengő

11.00-11.25: Z. Karvalics László (egyetemi docens, SZTE Könyvtár- és Humán Információtudományi Tanszék): Tehetséggondozás? Tehetségteremtés!

11.25-11.50: Péter-Szarka Szilvia (egyetemi adjunktus, DE Pszichológiai Intézet): Új utak a kreativitás fejlesztésében: a kreatív klíma szerepe a tehetséggondozásban

11.50-12.10: Kérdések, reflexiók

12.10-13.00: Ebédszünet

13.00-14.00: Fórumbeszélgetés. Tehetség-koncepciók, tehetségműhelyek. Ami megkülönböztet és ami összeköt.

14.00-14.15: Kávészünet

14.15-15.45: Műhelyfoglalkozások: Tehetségműhelyek interaktív bemutatkozása

15.45-16.00: Összegzés

A szervezők szendvicsebédet biztosítanak.

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A résztvevőket a jelentkezések sorrendjében tudjuk elfogadni. A jelentkezési lap ide kattintva érhető el.

További felvilágosítás Libor Erikától kapható: erikalibor1@gmail.com

A rendezvény a Tehetséghidak Program kiemelt projekt (TÁMOP 3.4.5-12-2012-0001) finanszírozza. A MATEHETSZ együttműködő partnereként az ELTE PPK biztosítja a konferencia helyszínét, míg a szakmai és szervezési előkészítésben az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete működik közre.

Részvételére feltétlenül számít:

Bajor Péter
elnök
MATEHETSZ

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
--
2022.11.24.
Toplistás tankerületi vezetők: mindenki kétmillió forintnál nagyobb jutalmat kapott
„Bár Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ vezetője áll a tankerületi hierarchia csúcsán, meglepő módon az 1,7 milliós összeggel nem ő kapta a legmagasabb motivációs elismerést 2021...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.11.24.
Súlyos bizonyítványt kapott a magyar oktatás
Egy új uniós jelentés adatokkal bizonyítja a magyar oktatás teljes kudarcát: az iskolai eredmények romlanak, az oktatásra fordított állami pénz kevés, egyre többen hullanak ki idő előtt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.24.
Kampányt hirdetett egy pedagóguscsoport, hogy kiderüljön, mit (nem) tud venni egy tanár a nettó órabéréből
Akciókampányt hirdetett a Pedagógus Egység nevű, a tanársztrájkhullám támogatására alakult csoport, hogy minél többeket rávegyen arra, hogy a nettó órabérét kiszámolva szembesüljö...
(Forrás: Mérce)
--
2022.11.23.
AZ UKRAJNAI MENEKÜLT GYEREKEKNEK NEM FELZÁRKÓZTATÁSRA, HANEM POZITÍV ÉLMÉNYEKRE LENNE SZÜKSÉGÜK AZ ISKOLÁBAN
Milyen szerepet tölthet be a művészet az oktatásban? Hogyan használható a kreatív pedagógia eszköztára a hátrányos helyzetű gyerekek tanulási folyamataiban? Hogyan segíthetnék a külö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.11.23.
„Komfortot találok a vagdosásban” – pánik, önsértés és mentális zavarok a gyermekeknél
„Kisebb lett a világ”, „ha valaki rámnéz, sírni tudnék”, „el akarok tűnni valahova”, „addig ütöm a bordáimat, amíg be nem húzódnak”, „nem lenne-e könnyebb, ha nem lenné...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep