Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. október 20. vasárnap, 19:49

Hajónapló 9.

Neveljük-e az olvasót?

Emlékszik-e bármelyikünk olyan időkre, amikor nem hangzott el, hogy a az emberek egyre kevesebbet olvasnak, a gyerekeket pedig már nem érdeklik a könyvek? Közben arra is utalnak jelek, hogy az olvasás (bizonyos körökben mindenképpen) újra divat lett. Nagy kérdés, hogy az olvasás visszaszorulásának megállításában, vagy éppen a könyvek újra divatossá tételében mekkora szerepet játszanak a különféle olvasás népszerűsítő, olvasóvá nevelő programok. Lehet-e egyáltalán olvasóvá nevelni?

A kerekasztal-beszélgetésre ezúttal Fodor Zsuzsa és Pásztor-Csörgei Andrea, a Kaméleon Olvasóklub alapítói látogatnak el, akik elsősorban az általános iskolás korosztállyal kapcsolatos tapasztalataikat osztják meg (gyakorlati példákon keresztül is). 

Vendégeink lesznek a beszélgetésen az olvasóvá nevelésben tevékenykedő (különböző intézményekben, más-más korosztályokkal foglalkozó) szakemberek.

A beszélgetés helyszíne: Két Egér Könyvesbolt (1092 Budapest, Ráday u. 20.)

A beszélgetés időpontja: 2013. október 24. csütörtök, 17:30–19:30

Szeretettel várunk minden érdeklődőt!

Mészáros János

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.06.14.
Az osztályzás viccé vált, ősztől változás kell az iskolákban
„A frontális oktatásról már régen kiderült, hogy idejétmúlttá vált. Bizonyítottan hatékonyabb, ha a gyerekek párokban, csoportokban dolgozhatnak, ha közük van egymáshoz a tevékenysé...
(Forrás: index)
--
2021.06.14.
Gulyás Márton: A putyini mintára készült homofób törvény végszavazását bojkottálni kell
Ahogy azt a Patent Egyesület helyesen és éleslátásról tanúbizonyságot téve megjegyezte (szó szerint idézem): „a kormány a kiskorúak védelme mögé bújva lehetetlenítené el az iskolai...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.06.13.
Zselici vallomások. Visszatekintés egy pedagóguspálya alkonyán az eszmélés éveire. Szücs-Gáspár Borbála írása
Látom magamat a zselici dombok között kószálni, a meggyfa tetején kemencében sütött kenyérrel a kezemben pirosló gyümölcsöt enni. Látom az árkot, ahol „ároklityást” játszottunk...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.06.13.
A pedagógusok mentális felépüléséről is gondoskodni kell a nyári szünetben
Megindult a visszaszámlálás, mindössze két nap maradt hátra a tanévből, amely – a tavalyihoz hasonlóan – idén is rendhagyó volt. A digitális oktatás a pedagógusok, a diákok és a sz...
(Forrás: index)
--
2021.06.13.
Milliárdos profitot hozott a nyögvenyelősen működő digitális oktatás
Bár az iskolák informatikai rendszere nem bírta a digitális oktatás terhelését, de a rendszer fejlesztésében és üzemeltetésében részt vevő eKréta Informatikai és SDA Informatika Zrt.-...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.06.13.
A szólásszabadság és a gyermekjogok védelmében
A lényeg, hogy a környezeti hatásoknak nem egyszerűen szerepe van, hanem döntő többség esetén az a nagyobb súlyú. A környezeti hatások értelemszerűen gyermekkoriak, mivel akkor formáló...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep