Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. január 16. csütörtök, 13:12

A ClassBox pedagógus szemmel

A portál még csak szárnyait bontogatta, amikor az oldal megálmodói, a fejlesztők lelkes pedagógusokat kerestek a bétatesztelés lebonyolítására. Rövidesen rám találtak, nem sokkal később pedig kicsiny, huszonnégy fős negyedikes csapatommal bekapcsolódtunk a folyamatba. Már elsős koruktól tanítom őket, a tanítási órák harminc százalékában egyénenként tanulói laptop segítségével dolgoznak. Éppen ezért, azt hiszem elfogultság nélkül mondhatom, hogy a digitális kompetencia területén az átlagosnál jóval előrébb járnak.

Kedvcsináló gyanánt főleg azt mondhatom el, hogy egy valóban zártkörű, gyermekeinket védő biztonságos közösségi oldalt ismertem meg az elmúlt időszakban. A ClassBox a kezdetektől arra törekszik, hogy a gyermekek, szülők és tanárok igényeit egyaránt kielégítse.

Részben ebből adódóan, már a legelején sem okozott számukra különösebb nehézséget az újdonságnak számító weboldal felfedezése és kiismerése. Rögtön megragadta őket az új technikai lehetőségek varázsa. Ebben közrejátszott a valóban felhasználóbarát felület is, mely megkülönböztetett figyelmet fordított arra, hogy minden célcsoport számára megfelelő és komfortos legyen a kialakítás.

Persze manapság az internet korántsem veszélytelen, meg kell óvnunk a fiatalokat a világháló nyújtotta különböző veszélyektől. Éppen ezért a szülőkben és oktatókban egyaránt okkal ébredhet aggodalom a ClassBox nyújtotta szolgáltatások biztonságát illetően. Habár kezdetben akadtak döccenők, mondván a teszt üzemmód egyik lényege maga a hibakeresés, azt kell, hogy mondjam mára a rendszer teljes biztonságnak örvend. A gyermek csak szülője előzetes beregisztrálása után tud az oldalhoz hozzáférni, így a féltő figyelem mindvégig lankadatlanul őrizheti az ifjakat.
Pedagógusként is örömmel használom a ClassBoxot. Példának okáért tanítványaim a mai nap folyamán, a szófajok gyakorlására kaptak interaktív, játékos lehetőséget:

Fotóinkat az osztály életéről akár a gyerek is könnyűszerrel feltölthetik, albumokba rendezve. Csapatmunkában címeket adhatnak, már el is készült egy érdekes feladatsor alapja.

Napjaink fejlődő világa óhatatlanul új kihívásokat állít elénk. Ebben a felgyorsult környezetben pedig nagyon sok a különböző befolyásoló erő és tartalom, melyek közt el kell tudnunk kalauzolni a fiatalokat. Ebben próbál segítségünkre lenni a ClassBox. Nincs könnyű helyzetben, hiszen manapság az internet virágkorában, több világméretű, mindent behálózó közösségi oldalt is megemlíthetünk, melyek válogatás nélkül próbálnak minél nagyobb látogatottságot elérni. Ez pedig közben erőteljesen az érték, a tartalom rovására megy. Az így létrejövő rideg, laza alapok pedig közel sem nyújtanak megfelelő kiindulópontot az ifjúság szellemiségének fejlődésére. A ClassBox ennek igyekszik ellenállni. Biztonságot, értéket akar teremteni. Ez azonban nagy és nehéz feladat. Ahhoz, hogy működőképes legyen, összefogásra van szükség. A most még üresnek mondható weboldal akkor lesz működő, hasznos és gyarapodó, ha minél többen kihasználjuk a rendszer nyújtotta adottságokat.

Éppen ezért örömmel ajánlom az oldalt minden gyermekeit féltőn szerető, gondoskodó szülőnek és pedagógusnak, aki biztonságos környezetben szeretne igényes, korszerű nevelést gyermekeinek, illetve tanítványainak.

http://classbox.me/

Szakady Katalin
tanító
Nyíregyházi Móricz Zs. Általános Iskola Vécsey Károly Tagintézménye

2014. január 5.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep