Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. február 28. péntek, 7:31

3. Digitális Nemzedék Konferencia

Tények és tévhitek

Március 29-én az ELTE PPK Kazinczy utcai épületében kerül sor a 3. Digitális Nemzedék Konferenciára. Már lehet regisztrálni és a szekciókra jelentkezni a rendezvény honlapján.

A 3. Digitális Nemzedék Konferencia részletes programja

2014. március 29. (szombat) ELTE PPK, Kazinczy utcai épület

9:00-10:00 (Aula) Regisztráció

10:00-10:15 (Aula) Köszöntő, a konferencia megnyitása (Perjés István, Hülber László)

10:20-11:50 (Aula) Plenáris előadások

  • 10:20-10:50 Prazsák Gergő: Az új tudás szociológiája
  • 10:50-11:20 Pléh Csaba: Megváltoztatják-e kapcsolatainkat a kütyük?
  • 11:20-11:50 L. Ritók Nóra:  XXI. századi szegénység (a digitális technológiák és a szegénység viszonya)

12:00-13:00 Ebédszünet

13:15-14:45 Szekciófoglalkozások 1.

Halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek a digitális világban – Csapdák és lehetőségek
Szekcióvezető: L. Ritók Nóra

  • L. Ritók Nóra: Tehetség-prezi (egy innovatív fejlesztő projekt HHH gyerekeknek)
  • Lencse Máté: Online tanulásszervezés és társadalmi szerepvállalás
  • Bordiné Török Mária: Alapkészségek megerősítése digitális tananyagokkal
  • Bálint Petra – Révész Tamás: Szegregátumtól a wififaluig

Médiapolisz lakói
Szekcióvezető: Ságvári Bence

  • Ságvári Bence: Mindennapi élet az eszközök világában. Kockák, kapcsolatfüggők és a többiek
  • Kósa Éva: Kapcsolatok bűvöletében
  • Antalóczy Tímea – Pörczi Zsuzsanna: Connected – a folytonos jelenlét temészete
  • Székely Levente: Beavatottak és kívülállók – élet a digitális világban

IKT használat a XXI. század küszöbén
Szekcióvezető: Dávid Mária

  • Hunya Márta: Hogy is áll a közoktatás? IKT-használat nemzetközi összehasonlításban, ESSIE 2013
  • Taskó Tünde Anna – Hatvani Andrea – Dorner László: Az IKT használat sajátosságai általános és középiskolás tanulók körében
  • Papp-Danka Adrienn: Tanulási sajátosságok a digitális kompetenciák tükrében
  • Dávid Mária – Estefánné Varga Magdolna – Soltész Péter: Az infokommunikációs eszközök használati gyakoriságának hatása a tanulói képességekre

Netgeneráció az óvodában (Kerekasztal-beszélgetés)
Moderátor: Bakonyi Anna

  • Nagy Ildikó Mária, XIV. kerületi Pedagógiai Kabinet, Zuglói Benedek Elek EGYMI,óvodai szaktanácsadó
  • Futó Judit, gyermek – és ifjúsági klinikai szakpszichológus, AVEC Pszichoterápiás és Oktatási Központ
  • Felkért hozzászólók: Fabókné Csorna Anikó, Török Sándor Waldorf Óvoda, Árva Judit, óvodavezető, Óperenciás Óvoda, Budapest, Belle Krisztina, óvodapedagógus, Óperenciás Óvoda, Budapest

15:00:16:30 Szekciófoglalkozások 2.

A médiatudatosság főbb tényei és tévhitei a média- és kommunikációelmélet szemszögéből
Szekcióvezető: Juhász Gergely

  • Aczél Petra: Mi a szerepe az intelligencia-, kompetencia- és jártasságtípusoknak az újmédia-tudatosság kialakításában?
  • Bokor Tamás: Fiatal technokraták szövedéke. A digitális bennszülöttek politikai és közéleti részvétele körüli hitek és tények az újmédia-tudatosság tükrében: aktivitás, passzivitás, problémák.
  • Juhász Gergely: Az online csoportok is működhetnek jól! Mely feladatok végezhetők sikeresen az interneten keresztül, és melyeket kerüljük?
  • Kovács Kata: Az információs és kommunikációs technológiai eszközök oktatási alkalmazásának lehetőségei a médiaműveltség és az információs műveltség szempontjából.

A digitális eszközök motiváló hatása a netgeneráció tagjaira – Jó gyakorlatok
Szekcióvezető: Lévai Dóra

  • Fegyverneki Gergő: Digitális alapú motiváció – jó gyakorlatok magyarórára
  • Vajda Éva: XIX. századi költők a Facebookon
  • Fromann Richárd: Gamification – betekintés a netgeneráció-kompatibilis, játékos motivációk világába
  • Mihályi Krisztina: Az animáció-készítés, mint a tanulási motiváció egyik eszköze

A csendes generáció. Együtt van dolgunk – A fiatalok társadalmi aktivitása
Szekcióvezető: Galambos Rita

  • Nemes Orsi: Fiatalok változó preferenciákkal
  • Berkovits Dalma: Fogyasztói szokásaink átalakulása
  • Takács Viktória: A „csendes” generációban rejlő lehetőségek
  • Kiss László: A hibák gyógyító ereje

Biztonság a neten
Szekcióvezető: Domonkos Katalin

  • Domonkos Katalin – Ujhelyi Adrienn: Elektronikus zaklatás – egy kutatás tükrében
  • Kiss Nóra – Prischetzky Botond: Végzetes szavak! Cyberbullying, avagy az elektronikus zaklatás Beszámoló egy prevenciós kampányprojektről
  • Borsi Zsuzsanna: A jobb internet közös ügyünk
  • Senkár Éva: Online gyermekvédelem – a Kék Vonal Lelkisegély Vonal tapasztalatai alapján
  • Jósa Bálint: Első lépések a gyűlöletbeszéd-mentes internet felé

16:45-től Az igazolások átvétele az aulában

Regisztrálni és a szekciókra jelentkezni a rendezvény honlapján lehet.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
--
2022.11.24.
Toplistás tankerületi vezetők: mindenki kétmillió forintnál nagyobb jutalmat kapott
„Bár Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ vezetője áll a tankerületi hierarchia csúcsán, meglepő módon az 1,7 milliós összeggel nem ő kapta a legmagasabb motivációs elismerést 2021...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.11.24.
Súlyos bizonyítványt kapott a magyar oktatás
Egy új uniós jelentés adatokkal bizonyítja a magyar oktatás teljes kudarcát: az iskolai eredmények romlanak, az oktatásra fordított állami pénz kevés, egyre többen hullanak ki idő előtt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.24.
Kampányt hirdetett egy pedagóguscsoport, hogy kiderüljön, mit (nem) tud venni egy tanár a nettó órabéréből
Akciókampányt hirdetett a Pedagógus Egység nevű, a tanársztrájkhullám támogatására alakult csoport, hogy minél többeket rávegyen arra, hogy a nettó órabérét kiszámolva szembesüljö...
(Forrás: Mérce)
--
2022.11.23.
AZ UKRAJNAI MENEKÜLT GYEREKEKNEK NEM FELZÁRKÓZTATÁSRA, HANEM POZITÍV ÉLMÉNYEKRE LENNE SZÜKSÉGÜK AZ ISKOLÁBAN
Milyen szerepet tölthet be a művészet az oktatásban? Hogyan használható a kreatív pedagógia eszköztára a hátrányos helyzetű gyerekek tanulási folyamataiban? Hogyan segíthetnék a külö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.11.23.
„Komfortot találok a vagdosásban” – pánik, önsértés és mentális zavarok a gyermekeknél
„Kisebb lett a világ”, „ha valaki rámnéz, sírni tudnék”, „el akarok tűnni valahova”, „addig ütöm a bordáimat, amíg be nem húzódnak”, „nem lenne-e könnyebb, ha nem lenné...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep