Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. április 7. hétfő, 8:49

„Így tanítom az etikát” – pályázati felhívás pedagógusok részére

A Barankovics István Alapítvány az általános- és középiskolák etikaoktatási gyakorlatainak fejlesztésére, a jó gyakorlatok ösztönzésére pályázatot hirdet pedagógusok részére.

A pályázat célja:

Az etikaoktatás terén bevált jó gyakorlatok ösztönzése, bemutatása és disszeminációja. Pályázni etikaoktatási óratervekkel, vagy iskolai projektekkel (kivételes esetekben más megoldásokkal) lehet az alábbi témakörökben:

  • korunk erkölcsi kihívásai
  • a fiatalok életében releváns erkölcsi kérdések
  • társas kapcsolatok, közösségek működésének erkölcsi aspektusai egyéb

A pályázók köre: általános és középiskolai gyakorló pedagógusok

Pályadíj:

  • helyezett: 100 000 Forint
  • helyezett: 75 000 Forint
  • helyezett: 50 000 Forint

A zsűri szakvéleménye alapján a legjobb pályaműveket szakmai konferencián mutatjuk be. A zsűri szakvéleménye alapján az arra érdemes munkákat a Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztala digitális kiadvány formájában megjelenteti és minden érdeklődő pedagógus számára hozzáférhetővé teszi.

A pályamunkák benyújtásának határideje: 2014. április 28., éjfél

A pályamunkák benyújtásának módja: elektronikus formában (pdf, doc, docx) az iroda@barankovics.hu e-mailcímre, a levél tárgyához a következőt kérjük írni: „ETIKA PÁLYÁZAT”

Eredményhirdetés: 2014. május 10.

Díjátadás és a legsikeresebb pályamunkákat bemutató konferencia: 2014. május 17. – Budapest

A pályázat részletei: A pályázatra a mellékelt adatlap kitöltésével és megküldésével történik. Egy pedagógus csak egy pályázatot nyújthat be. Pályázni egyaránt lehet már megvalósított és sikeres, folyamatban lévő, illetve újonnan kidolgozott anyagokkal. A pályázatban felhasználhatók szakirodalomból vett módszertani elemek és azok kombinációi, de a munkának alapvetően a szerző saját alkotásának kell lennie. Amennyiben a pályázat óraterv, és projektterv, annak kidolgozásához a mellékelt űrlapot is fel kell használni.

Elbírálási kritériumok: A téma relevanciájának indoklása, NAT kompatibilitás, nevelési célok meghatározása, fejlesztendő kompetenciák körének indoklása, a célcsoport szociokulturális sajátosságainak való megfelelés, modern oktatási módszerek alkalmazása és a választott oktatási módszer indoklása, az óravázlat/projektterv kidolgozottsága, oktatási segédanyagok, szemléltetőeszközök kidolgozottsága, módszertani színvonal, eredetiség, életszerűség, kreativitás.

Pályázati adatlap és a pályázathoz szükséges űrlapok letöltése itt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
--
2022.11.24.
Toplistás tankerületi vezetők: mindenki kétmillió forintnál nagyobb jutalmat kapott
„Bár Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ vezetője áll a tankerületi hierarchia csúcsán, meglepő módon az 1,7 milliós összeggel nem ő kapta a legmagasabb motivációs elismerést 2021...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.11.24.
Súlyos bizonyítványt kapott a magyar oktatás
Egy új uniós jelentés adatokkal bizonyítja a magyar oktatás teljes kudarcát: az iskolai eredmények romlanak, az oktatásra fordított állami pénz kevés, egyre többen hullanak ki idő előtt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.24.
Kampányt hirdetett egy pedagóguscsoport, hogy kiderüljön, mit (nem) tud venni egy tanár a nettó órabéréből
Akciókampányt hirdetett a Pedagógus Egység nevű, a tanársztrájkhullám támogatására alakult csoport, hogy minél többeket rávegyen arra, hogy a nettó órabérét kiszámolva szembesüljö...
(Forrás: Mérce)
--
2022.11.23.
AZ UKRAJNAI MENEKÜLT GYEREKEKNEK NEM FELZÁRKÓZTATÁSRA, HANEM POZITÍV ÉLMÉNYEKRE LENNE SZÜKSÉGÜK AZ ISKOLÁBAN
Milyen szerepet tölthet be a művészet az oktatásban? Hogyan használható a kreatív pedagógia eszköztára a hátrányos helyzetű gyerekek tanulási folyamataiban? Hogyan segíthetnék a külö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.11.23.
„Komfortot találok a vagdosásban” – pánik, önsértés és mentális zavarok a gyermekeknél
„Kisebb lett a világ”, „ha valaki rámnéz, sírni tudnék”, „el akarok tűnni valahova”, „addig ütöm a bordáimat, amíg be nem húzódnak”, „nem lenne-e könnyebb, ha nem lenné...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep