Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. május 25. vasárnap, 20:23

A gyermeknapról – egy kicsit másképp

Azon törtem az agyam, hogy gyermeknapon, amikor mindenki a lufit szorongató rózsaszín és tejszagú csöppségekre koncentrál, vajon illik-e megszólalnom. Mert nekem a rózsaszín mellett azért elég sötét színek is eszembe jutottak.

Hogy a gyermeknevelés szokásai koronként, területenként és származás alapján mindig különbözőek voltak, abban azt hiszem egyetértünk. Most próbáljunk meg a jelenre fókuszálni, itt, Magyarországon.

Talán túlzok, hogy a szélsőségek országa lettünk, de kezdünk közel járni hozzá. Nézem a gyermekruhák, kiscipők, gyermekkönyvek, játékok, uszodai belépők, gyerekkerékpárok, hátizsákok stb. árát… Hát, minden elismerésem azoké, akik mindezt előteremtik a mai fizetések átlaga mellett. Ismétlem: átlaga mellett. Mert az átlagba beletartozik a havi nettó 150 e./fő is meg a havi 15e./fő is. Persze lehet járni turkiba is. Sőt, az átlag már csakis odajár.

A másik sötét színem az idő. Illetve az idő hiánya, amit a szülő a gyerekével tölt. Nincsenek statisztikák arról, hogy hány gyerek reggelizik otthon. Arról sincsenek adatok, hogy a kötelező „mi volt ma az oviban/suliban, mi volt az ebéd a menzán” kérdéseken túl hány perc jut valódi beszélgetésre, játékra naponta.

Ha a színeket 10-es skálán mérem, akkor kb a nyolcasnál járunk. A szegénységnél. Az ebbe a kategóriába eső gyerekek csak onnan tudnak a gyereknapról, hogy az oviban/suliban más volt a menetrend. A szerencsések esetleg haza is vihettek valamit, ami emlékezteti őket arra, hogy ez a nap más volt, mint a többi, a többi meg legalább kitombolhatta magát.

Na lássuk a 10-est. A gyermekbántalmazást. Hogy erről talán nem éppen ma kéne? Akkor mikor, ha nem éppen a gyermekek napján?!
Nem tudom, olvassa-e írásom majd az én „kicsi fiam”, akinek 8 évesen motorfűrésszel vágta át az apja a lábát, mert már nem akart, nem mert hitelbe borért menni. Mára felnőtt, s ha ő már esetleg meg is bocsátott, én nem tudom megtenni. Nincs rá mentség.

Gyermeknap van. Amikor próbálunk kedvükbe járni. Csakhogy az év nem egyetlen napból áll.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.06.06.
Benyújtja a Belügyminisztérium a pedagógus státusztörvény tervezetét a parlament elé
Hónapok óta tüntetnek a tervezet ellen a diákok és a tanárok is. Ha elfogadják a törvénytervezetet, akkor a fenntartó belenézhet a tanárok munkahelyi számítógépébe, táblagépébe, de...
(Forrás: hvg.hu)
--
2023.06.06.
Az egyetemi modellváltást levezénylő Stumpf István belebukott a rektorválasztásba a Tokaj-Hegyalja Egyetemen
Stumpf - aki a kuratórium elnöke, korábbi kancelláriaminiszter, volt alkotmánybíró, de ami még érdekesebb, a felsőoktatási modellváltással és az új fenntartói modell működésével kapcsolatos...
(Forrás: 444.hu)
--
2023.06.06.
A magyar tanárok sokkal jobb fizetés kapnak a határon túl
A pedagógusbérek régiós összehasonlítása nem könnyű feladat: mindegyik országban próbáltuk a magyar Pedagógus I-nek megfelelő kategóriát használni, és az egyetemi végzettségű, magasabb...
(Forrás: g7)
--
2023.06.05.
Radó Péter: Az iskolák és a szülők közötti problematikus kapcsolatról
Az elmúlt évtizedbea miénknél kevésbé elmaradott országokban intenzív gondolkodás zajlott arról, hogy a jövőben milyen irányba fejlődnek majd az oktatás kormányzásának rendszerei. Az...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2023.06.04.
Ideje átgondolni a pályaválasztást: a mesterséges intelligencia arannyal kövezi ki a karrierutakat
A mesterséges intelligencia viharos gyorsasággal írja át a munka világát, több millió munkahelyet szüntet meg, viszont kutatók szerint legalább ennyi új munkalehetőséget teremt. Szakért...
(Forrás: Index)
--
2023.06.03.
A köznevelési államtitkár megállapította, hogy a holnap iskolája nem lehet olyan, mint a tegnapi
Maruzsa Zoltán elmondta, hogy a magyar köznevelés 11 935 helyszínen zajlik, és 1,5 millió óvodást és tanulót szolgál ki. Hozzátette: éppen tíz éve vette át az állam e hatalmas intézm...
(Forrás: Hírklikk)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep