Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. május 25. vasárnap, 20:23

A gyermeknapról – egy kicsit másképp

Azon törtem az agyam, hogy gyermeknapon, amikor mindenki a lufit szorongató rózsaszín és tejszagú csöppségekre koncentrál, vajon illik-e megszólalnom. Mert nekem a rózsaszín mellett azért elég sötét színek is eszembe jutottak.

Hogy a gyermeknevelés szokásai koronként, területenként és származás alapján mindig különbözőek voltak, abban azt hiszem egyetértünk. Most próbáljunk meg a jelenre fókuszálni, itt, Magyarországon.

Talán túlzok, hogy a szélsőségek országa lettünk, de kezdünk közel járni hozzá. Nézem a gyermekruhák, kiscipők, gyermekkönyvek, játékok, uszodai belépők, gyerekkerékpárok, hátizsákok stb. árát… Hát, minden elismerésem azoké, akik mindezt előteremtik a mai fizetések átlaga mellett. Ismétlem: átlaga mellett. Mert az átlagba beletartozik a havi nettó 150 e./fő is meg a havi 15e./fő is. Persze lehet járni turkiba is. Sőt, az átlag már csakis odajár.

A másik sötét színem az idő. Illetve az idő hiánya, amit a szülő a gyerekével tölt. Nincsenek statisztikák arról, hogy hány gyerek reggelizik otthon. Arról sincsenek adatok, hogy a kötelező „mi volt ma az oviban/suliban, mi volt az ebéd a menzán” kérdéseken túl hány perc jut valódi beszélgetésre, játékra naponta.

Ha a színeket 10-es skálán mérem, akkor kb a nyolcasnál járunk. A szegénységnél. Az ebbe a kategóriába eső gyerekek csak onnan tudnak a gyereknapról, hogy az oviban/suliban más volt a menetrend. A szerencsések esetleg haza is vihettek valamit, ami emlékezteti őket arra, hogy ez a nap más volt, mint a többi, a többi meg legalább kitombolhatta magát.

Na lássuk a 10-est. A gyermekbántalmazást. Hogy erről talán nem éppen ma kéne? Akkor mikor, ha nem éppen a gyermekek napján?!
Nem tudom, olvassa-e írásom majd az én „kicsi fiam”, akinek 8 évesen motorfűrésszel vágta át az apja a lábát, mert már nem akart, nem mert hitelbe borért menni. Mára felnőtt, s ha ő már esetleg meg is bocsátott, én nem tudom megtenni. Nincs rá mentség.

Gyermeknap van. Amikor próbálunk kedvükbe járni. Csakhogy az év nem egyetlen napból áll.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.08.10.
Lehet, hogy van kész forgatókönyve a kormánynak a tanévről, csak senki nem tud róla
Több forgatókönyvön is gondolkodnak az iskolák arról, hogyan is nézhet ki a következő tanév, azonban ehhez – többekkel folytatott beszélgetés alapján – támpontokat nem kapnak. A Nemzeti...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.08.10.
Szakok szűnhetnek meg a Szent István Egyetemen
Az agrár-felsőoktatásba 35-40 százalékkal jelentkeztek kevesebben, mint tavaly, míg összességében ennél kisebb arányban, 19-20 százalékkal csökkent a felsőfokú képzésekre jelentkező...
(Forrás: Népszava)
--
2020.08.10.
Szakok szűnhetnek meg a Szent István Egyetemen
Az agrár-felsőoktatásba 35-40 százalékkal jelentkeztek kevesebben, mint tavaly, míg összességében ennél kisebb arányban, 19-20 százalékkal csökkent a felsőfokú képzésekre jelentkező...
(Forrás: Népszava)
--
2020.08.10.
Közeleg az iskolakezdés, kész tervek azonban még nem nagyon vannak
A kormányzati döntésekben nem látok konzisztenciát, megtippelni sem tudom, milyen lesz a tanév. Semmilyen információnk nincs- nyilatkozta a hvg.hu-nak az iskolakezdés előtt egy Kelet-magyarorsz...
(Forrás: eduline)
--
2020.08.10.
EMMI-DÍJ? KÖSZ, DE KÖSZ NEM.
Az emberminisztérium tanmenetpályázata annyira kínos, hogy első körben csak röhögni lehet rajta. Viszont ha kikacagtuk magunkat, érdemes közelebbről is megnézni, hogyan emeli piedesztálra...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2020.08.09.
Radó Péter: Katasztrófa, a magyar gyerekek negyede el fog bukni 10 év múlva
Ha viszont a mostani évezredben egyre inkább felértékelődő készségekre fókuszáló mérések eredményeit vizsgáljuk, akkor azt látjuk, hogy problémamegoldásban vagy másokkal együttműk...
(Forrás: zoom.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep