Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. május 25. vasárnap, 20:23

A gyermeknapról – egy kicsit másképp

Azon törtem az agyam, hogy gyermeknapon, amikor mindenki a lufit szorongató rózsaszín és tejszagú csöppségekre koncentrál, vajon illik-e megszólalnom. Mert nekem a rózsaszín mellett azért elég sötét színek is eszembe jutottak.

Hogy a gyermeknevelés szokásai koronként, területenként és származás alapján mindig különbözőek voltak, abban azt hiszem egyetértünk. Most próbáljunk meg a jelenre fókuszálni, itt, Magyarországon.

Talán túlzok, hogy a szélsőségek országa lettünk, de kezdünk közel járni hozzá. Nézem a gyermekruhák, kiscipők, gyermekkönyvek, játékok, uszodai belépők, gyerekkerékpárok, hátizsákok stb. árát… Hát, minden elismerésem azoké, akik mindezt előteremtik a mai fizetések átlaga mellett. Ismétlem: átlaga mellett. Mert az átlagba beletartozik a havi nettó 150 e./fő is meg a havi 15e./fő is. Persze lehet járni turkiba is. Sőt, az átlag már csakis odajár.

A másik sötét színem az idő. Illetve az idő hiánya, amit a szülő a gyerekével tölt. Nincsenek statisztikák arról, hogy hány gyerek reggelizik otthon. Arról sincsenek adatok, hogy a kötelező „mi volt ma az oviban/suliban, mi volt az ebéd a menzán” kérdéseken túl hány perc jut valódi beszélgetésre, játékra naponta.

Ha a színeket 10-es skálán mérem, akkor kb a nyolcasnál járunk. A szegénységnél. Az ebbe a kategóriába eső gyerekek csak onnan tudnak a gyereknapról, hogy az oviban/suliban más volt a menetrend. A szerencsések esetleg haza is vihettek valamit, ami emlékezteti őket arra, hogy ez a nap más volt, mint a többi, a többi meg legalább kitombolhatta magát.

Na lássuk a 10-est. A gyermekbántalmazást. Hogy erről talán nem éppen ma kéne? Akkor mikor, ha nem éppen a gyermekek napján?!
Nem tudom, olvassa-e írásom majd az én „kicsi fiam”, akinek 8 évesen motorfűrésszel vágta át az apja a lábát, mert már nem akart, nem mert hitelbe borért menni. Mára felnőtt, s ha ő már esetleg meg is bocsátott, én nem tudom megtenni. Nincs rá mentség.

Gyermeknap van. Amikor próbálunk kedvükbe járni. Csakhogy az év nem egyetlen napból áll.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep