|
Sajtófigyelő
2023.06.06. Benyújtja a Belügyminisztérium a pedagógus státusztörvény tervezetét a parlament elé Hónapok óta tüntetnek a tervezet ellen a diákok és a tanárok is. Ha elfogadják a törvénytervezetet, akkor a fenntartó belenézhet a tanárok munkahelyi számítógépébe, táblagépébe, de... (Forrás: hvg.hu) --
2023.06.06. Az egyetemi modellváltást levezénylő Stumpf István belebukott a rektorválasztásba a Tokaj-Hegyalja Egyetemen Stumpf - aki a kuratórium elnöke, korábbi kancelláriaminiszter, volt alkotmánybíró, de ami még érdekesebb, a felsőoktatási modellváltással és az új fenntartói modell működésével kapcsolatos... (Forrás: 444.hu) --
2023.06.06. A magyar tanárok sokkal jobb fizetés kapnak a határon túl A pedagógusbérek régiós összehasonlítása nem könnyű feladat: mindegyik országban próbáltuk a magyar Pedagógus I-nek megfelelő kategóriát használni, és az egyetemi végzettségű, magasabb... (Forrás: g7) --
2023.06.05. Radó Péter: Az iskolák és a szülők közötti problematikus kapcsolatról Az elmúlt évtizedbea miénknél kevésbé elmaradott országokban intenzív gondolkodás zajlott arról, hogy a jövőben milyen irányba fejlődnek majd az oktatás kormányzásának rendszerei. Az... (Forrás: portfolio.hu) --
2023.06.04. Ideje átgondolni a pályaválasztást: a mesterséges intelligencia arannyal kövezi ki a karrierutakat A mesterséges intelligencia viharos gyorsasággal írja át a munka világát, több millió munkahelyet szüntet meg, viszont kutatók szerint legalább ennyi új munkalehetőséget teremt. Szakért... (Forrás: Index) --
2023.06.03. A köznevelési államtitkár megállapította, hogy a holnap iskolája nem lehet olyan, mint a tegnapi Maruzsa Zoltán elmondta, hogy a magyar köznevelés 11 935 helyszínen zajlik, és 1,5 millió óvodást és tanulót szolgál ki. Hozzátette: éppen tíz éve vette át az állam e hatalmas intézm... (Forrás: Hírklikk) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Kedves Csilla! Nem gondolok én sem zártkörű tanácskozásra, hanem valamilyen fórumra, ahol a megoldás irányáról sikerül valami konkrétumot elhatározni. Ez borzasztóan nehéz ebben a témában is. Ha van Neked konkrét ötleted a megvalósítás módjára, nagyon szépen megköszönöm. A zártkörű szakmai tanácskozás most nem segít, viszont a kapcsolódó szakmai eredményeket valahogyan kommunikálni kellene a nyilvánosság felé. Nagyon örülök, hogy Te megint ilyen aktívan velünk vagy.
Kedves Juli!
Borzasztó pesszimista vagyok ebben a témában.
Azt gondolom, hogy mi emberek, az összerakott személyiség-struktúránkkal, családszerkezetünkkel, örökölt és szerzett szocializációnkkal, társadalmi státusz-szerep betöltésünkkel, totál alkalmatlanok vagyunk a probléma keletkezésének helyének megelőzésében. Én a néphagyományban hiszek: vagyis hallja a gyermek mindig is a szülői szerepeket. a családtagok szerepeit, de ezt megelőzni nem lehet. azért, mert nincs ma a honban olyan törvény, erkölcsi szabály, hogy ha feltételezed és ezt bűntetlenül,hogy az általad gyanúsnak vélt személy kiskorút bánt anoním maradhatsz. a média felkapja és mindketten, sőt a vélt áldozattal együtt azonnal stigmatizált leszel egy életre. a bemásolt linkem egy minisztériumi anyag, de a felelősséget már ha nincs jelzés, nem meri senki sem felvállalni: kockázati tényezőként krízis és minden egyes alkalommal a gyermekvédelmi alapellátást vonják felelősségre. Azt gondolom, hogy ez a nevelés része. Sajnos ma ez az oktatásra hárul, de nem tananyag, hanem pedagógus függő: beszélget, lát, jelez. Nem hiszek a prevencióban, csak a mielőbbi felismerésben és a pszichológusi megsegítésben. Már, ha ez magyarhonban létezne: minden településen pszichológus, elérhetően. Győzzetek meg az ellenkezőjéről, mert lehet, hogy nem látom a fától az erdőt.
Kedves Juli!
Borzasztó pesszimista vagyok ebben a témában.
Azt gondolom, hogy mi emberek, az összerakott személyiség-struktúránkkal, családszerkezetünkkel, örökölt és szerzett szocializációnkkal, társadalmi státusz-szerep betöltésünkkel, totál alkalmatlanok vagyunk a probléma keletkezésének helyének megelőzésében. Én a néphagyományban hiszek: vagyis hallja a gyermek mindig is a szülői szerepeket. a családtagok szerepeit, de ezt megelőzni nem lehet. azért, mert nincs ma a honban olyan törvény, erkölcsi szabály, hogy ha feltételezed és ezt bűntetlenül,hogy az általad gyanúsnak vélt személy kiskorút bánt anoním maradhatsz. a média felkapja és mindketten, sőt a vélt áldozattal együtt azonnal stigmatizált leszel egy életre. a bemásolt linkem egy minisztériumi anyag, de a felelősséget már ha nincs jelzés, nem meri senki sem felvállalni: kockázati tényezőként krízis és minden egyes alkalommal a gyermekvédelmi alapellátást vonják felelősségre. Azt gondolom, hogy ez a nevelés része. Sajnos ma ez az oktatásra hárul, de nem tananyag, hanem pedagógus függő: beszélget, lát, jelez. Nem hiszek a prevencióban, csak a mielőbbi felismerésben és a pszichológusi megsegítésben. Már, ha ez magyarhonban létezne: minden településen pszichológus, elérhetően. Győzzetek meg az ellenkezőjéről, mert lehet, hogy nem látom a fától az erdőt.
Kedves Csilla!
Én is azt javaslom, hogy több szakember (több szakterületről) adja össze a tudását. Legyen benne sajtós is. A napokban megjelent cikk az angol esetről (pár év alatt 1400 gyerek vált áldozattá) a normálisan gondolkodó embereket elborzasztotta. A másik oldalról viszont olyan módszertani útmutatót adhatott valakiknek (benzinnel leönteni, majd égő gyufával a kézben megerőszakolni az áldozatot), akiknek semmiképpen nem kellett volna ezt is a tudomásukra hozni. Igen, legyen komoly felelőssége a laptulajdonosnak, főszerkesztőnek akkor is, ha nincs felesége, leánya… Írtam filmrendezőről is, ne büntessék a filmet bújtatott reklám miatt (mint pl. a "véletlenül" asztalon maradt, valamelyik szponzor logójával ellátott üdítős pohár esetében). A direkt, megelőzés céljából készített filmek is jók, kiváló példa erre az a rajzfilm, amelyben egy új cirógat, csiklandoz, simogat egy kislányt, de ő abban a pillanatban ordítozni kezd, amikor a bugyijához érnek. Írtam főhelyre, azonnal szembetűnő asztalra kihelyezendő kiadványokról. A családsegítő már azzal komoly veszélyt előz meg, ha megnézi, milyen korú gyerekek érkeznek, vagy távoznak egyedül az iskolából, és azonnal intézkedéseket kezdeményez. Ráérő nagyszülők ugyanezt megtehetnék… Ezernyi példa – akár elvetendő is – lehet még, ezek közül a szájhagyomány útján terjedők különösen hasznosak lehetnek. Az erőszak rendszerint nem benzines fenyegetéssel, vagy azonnal szembetűnő súlyos sérülésekkel kezdődik (mint pl. a gólyatábori eset). Ha valamelyik kislánynak viszket "lent", naponta többször simogatja is a környékét, lehet, hogy egyetlen óvónői rákérdezésből kiderül, hogy két napja már éppen a makulátlan hírű nagyapa segít neki, de erről nem szabad tudnia senkinek (de ennél több még szerencsére nem történt). A legveszélyeztetettebb korosztály szüleit igenis engedjék el időben a munkahelyükről, hogy a gyerek ne kényszerüljön segítő rokon "felügyeletére" a napközi után. Nem lehetünk pesszimisták, gondoljunk a saját gyerekünkre, megtettünk-e mindent annak érdekében, hogy ne pszichológus kísérelje meg a lehetetlent… A fenti néhány példával azt is igyekeztem szemléltetni, hogy miért gondolom azt, hogy nem minden indok, módszer tartozik, tartozhat a közvéleményre, legyen olyan műhelymunka, amely a "belső használatra" jelzés mellett folyik. Elnézést, hogy megelőztem Julit a válasszal, de ezt nem is annak szántam, hanem a saját gondolataimból emeltem ki néhányat. Közben látom, hogy Juli is ontja a linkeket, azokat is olvasgatom, remélem, hogy a szerzőik ide is benéznek, és látják, hogy nekik is szól, ami itt megjelenik.
Még egy apró, technikai észrevétel. Én is szoktam javítgatni a kommentjeimben az elírásokat (ha még elküldés előtt észreveszem…). Az előnézetet ilyenkor is le kell nyomni, különben nem változik a kimenő üzenet. Ha elküldöm, utána az F5-tel kell frissíteni az oldalt, mert anélkül csak mások látják. Ha pedig a "biztonság kedvéért" még egyszer elküldöm, másodszor is megjelenik.
Kedves Júlia!
Köszönöm a linket:
http://hivatlanul.com/munkacsoport-cselekvesi-felhivas-gyermekbantalmazas-gyermekjogok/
Szívesen venném, ha az itt megjelent "párbeszédünk" (Csillát nagyon is beleértve) megjelenne náluk és az OFOE "hivatalosan" is ott lenne valamilyen módon a csoportban. A csoport tagjai elismert szakemberek, nők, ezért a reakciók sajnos várhatóan nem elhanyagolható része – bár egyértelműen gyermekbántalmazásról van szó – feministák hisztijéről fog alpári módon harsogni…
Kedves János! Felhívtam a munkacsoport figyelmét a honlapon zajló diskurzusra. Remélem, nyitni fognak Érlelődik közöttünk az együttműködés, de kicsit másképp gondoljuk a megoldást. Mindenképpen visszatérünk rá. Igaz, nőkből áll a munkacsoport, de nem mondanám őket feministáknak. Engem az Anoni Mara projekt foglalkoztat erősen, próbálok is hozzájuk valami utat találni, esetleg összekötni őket azokkal a szakemberekkel, akik, már jó ideje foglalkoznak a gyermekbántalmazással. (Pl. az Eszter Alapítvány).Igaz, mindig összekapcsolva a nők bántalmazásával, talán Maga is azért gondolja, hogy a feminizmus irányába visz a dolog. Valóban érdemes lenne ezt a két témát szétválasztani.
Kedves Júlia!
Ha valaki, akkor én igazán feminista vagyok (2 lányom és a feleségem messze elmaradnak tőlem) :), inkább azok – csípőből odavetett – alpári kritikájára gondoltam, akik meglátva a "szaknévsort", már acsarkodnak is… Pedig, ha vennének egy nagy levegőt, észrevennék, hogy az áldozatok jelentős része FIÚ! Ennek belátását sajnos nem lehet rájuk bízni, mert ehhez kevés az 1 Bites IQ. Nincs egyetlen megközelítési mód, magam is támogatok mindenféle megoldást, kezdeményezést. A különböző szakterületek összehangolt munkájára azonban mindenképpen szükség van, jó bizonyíték erre a legutóbbi példa, a "gólyatáboros törvény"-t óriási ellenszél fogadta (szerintem sem volt túl szerencsés a politikai kinyilatkoztatás).
Igaza van, János. Nagyon nagy baj, hogy minden átpolitizálódik. A gólyatábor ügy alkalom volt arra, hogy aki akart, belekössön az ELTÉ-be, és a hallgatói önkormányzatokba. A dologban ki-ki ízlése, politikai elkötelezettsége alapján foglalt állást. S közben magát az ügyet hol túl-, hogy meg alul-, de mindenképpen differenciálatlanul értékelik. Igaz, hogy a gólyatáborok avatási szertartásai sok esetben átlépik a határt, és bizony erőszakba, megalázásba torkollanak, de a megerőszakolt lány ügye nem feltétlenül sorolható ide. A visszhang a Westbalkán tragédia fogadtatására emlékeztet, amikor egy megrendítő eset ürügyén ki-ki állást foglal függetlenül a valós eseménytől. Nem tudom persze azt sem, hogy a gólyatáborok ügyében mi lenne a megoldás, de az biztos, hogy míg a két vagy több tábor nyilvánosan tépi egymást, az erőszak minden téren egyre jobban érvényesül, s mindebből első sorban az elbulvárosodott média húz hasznot, hiszen egyre több a sok klikket vonzó, a nézőszámot gyarapító szenzáció, amit hosszan rágcsálni lehet. Ahelyett, hogy az okok feltárásával, elemzésével, a megoldás lehetőségével foglalkoznának. Az oknyomozó újságírás szinte teljesen eltűnt, a média manipulált, és közben a felszín alatt egyre szörnyűbb tendenciák érvényesülnek. Ami a szakmai összefogást illeti, nem igazán könnyű megoldani. De nagyon igyekszem/igyekszünk.
Elolvastam Ónody-Molnár Dóra cikkét. Többek között ezért is gondolom, hogy több szakterület képviselőjét kell "összehozni".