Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. október 16. csütörtök, 13:28

12 hét – avagy a kamaszkori szexualitásról tabuk nélkül

Kamaszkor, szerelem, szexualitás, krízishelyzet. Milyen következményei lehetnek a testi szerelemnek? Képesek-e dönteni a tinédzserek gyermekvállalásról? Ismerik-e az abortusz lehetséges kockázatait? Hogyan támogathatják őket ebben a szülők és a tanárok? Kérdések és válaszok tizenévesek szemszögéből a K.V. Társulat tolmácsolásában.

A Marcibányi téri Szabadidőközpontban bemutatásra kerülő előadást komoly műhelymunka előzte meg. A hiánypótló, improvizációkkal tűzdelt darab középpontjában a kamaszkori szexualitás áll, melyet diákok, szülők, pedagógusok, családvédelmi szakemberek, orvosok tapasztalatai alapján visz színpadra a társulat.

A főszereplők kamasz hősök, akiknek tinédzser fejjel kell olyan fontos kérdésben dönteniük, hogy megtartsák-e a magzatot vagy elvetessék. Minderre 12 hét áll rendelkezésük. Mi a helyes választás? Miként befolyásolja ez a jövőjüket? Hőseink elkeseredetten bolyonganak a döntések útvesztőjében és várnak segítséget a szülőktől, az iskolától, a nőgyógyásztól, a terhességi tanácsadótól, miközben a felnőttek kétségbeesetten próbálják irányítani, terelni őket.

Milyen szerepe van a kamaszkori felvilágosításnak otthon és az iskolában? Miért tabu még mindig a szexualitás, noha statisztikai adatok bizonyítják, hogy a szexuális aktivitás egyre fiatalabb korban, már 13-14 évesen elkezdődik? Milyen felelőssége van a tinédzser kori nem kívánt terhességekben a szülőknek és a tanároknak? Itt az ideje nyíltan beszélni a problémáról!

A 12 Hét kendőzetlenül mutatja be a kamaszkori szexualitást és annak lehetséges következményeit. Az előadás során diák, tanár és szülő egyaránt találkozhat ki nem mondott kérdésekkel, szituációkkal, problémákkal, mely segíthet ledönteni a szexualitással kapcsolatos tabukat.

Az előadás az Oktatásfejlesztő és Kutató Intézet Köznevelési Díját kapta a 2014-es ASSITEJ Kaposvári Gyermek és Ifjúsági Biennálén.

Rendezte: Novák Eszter
Szöveg: Létay Dóra, Barna Zsuzsa, Tóth Réka Ágnes, Novák Eszter és a szereplők
Szereplők: Chován Gábor, Száger Zsuzsa, Urbanovits Kriszta és a Nemes Nagy Ágnes Művészeti Szakközépiskola színészosztálya – 2. évfolyam. (Osztályvezető tanár Naszlady Éva)

Az előadás időtartama: 90 perc

Az előadást 14 éven felüli diákoknak és szüleiknek ajánljuk.
Jegyinformáció: Sevcsik-Magyar Anna, +36 30 5155999

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.06.23.
Sok pedagógus dolgozik árufeltöltőként a nyári szünetben
Az alacsony fizetés miatt egyre több pedagógus kényszerül arra, hogy a vakáció alatt is munkát vállaljon – erről beszélt az Indexnek a Pedagógusok Szakszervezetének két vezetője. Szab...
(Forrás: index)
--
2022.06.23.
Elfogadták a gyermekvédelmi szabályozást Romániában
A román parlament kedden elfogadta a gyermekek szexuális felvilágosításáról – hivatalos megfogalmazásban: egészségügyi neveléséről – szóló törvényt, amelynek végleges formájár...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.06.23.
Pintér Sándor „racionalizálást” hirdetett, több száz iskola kezdhet félni
Tíz év alatt több mint másfélszeresére nőtt azoknak az általános iskolásoknak az aránya, akik száz főnél kisebb létszámú iskolákba járnak az állami oktatásban. Nem véletlen tehá...
(Forrás: Népszava)
--
2022.06.23.
Lista: ezekből a középiskolákból jutott be a legtöbb diák az irodalom és nyelvtan OKTV döntőjébe
A szolnoki Verseghy Ferenc Gimnáziumból jutott be a legtöbb diák az irodalom OKTV döntőjébe, míg a nyelvtanból szervezett versenyre a veszprémi Vetési Albert Gimnáziumból. Mutatjuk az Orsz...
(Forrás: Eduline)
--
2022.06.23.
Színes, szagos és illegális, de egyre több tini szívja
Viharos sebességgel terjed a tinédzserek, sőt már az általános iskolások között is „a dohányzás legújabb generációjaként” reklámozott, eldobható elektromos cigaretta, az Elf Bar,...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.06.22.
„A rendőrséget lehet így hatékonyan szervezni, az oktatást viszont nem!”
A magyar oktatási rendszer aktuális teljesítményéről a minisztériumban sincs rendes visszajelzés, nem tudjuk, mi történik az iskolákban, és arról sincs konszenzus, mit várunk az iskolát...
(Forrás: g7.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep