Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. október 16. csütörtök, 13:28

12 hét – avagy a kamaszkori szexualitásról tabuk nélkül

Kamaszkor, szerelem, szexualitás, krízishelyzet. Milyen következményei lehetnek a testi szerelemnek? Képesek-e dönteni a tinédzserek gyermekvállalásról? Ismerik-e az abortusz lehetséges kockázatait? Hogyan támogathatják őket ebben a szülők és a tanárok? Kérdések és válaszok tizenévesek szemszögéből a K.V. Társulat tolmácsolásában.

A Marcibányi téri Szabadidőközpontban bemutatásra kerülő előadást komoly műhelymunka előzte meg. A hiánypótló, improvizációkkal tűzdelt darab középpontjában a kamaszkori szexualitás áll, melyet diákok, szülők, pedagógusok, családvédelmi szakemberek, orvosok tapasztalatai alapján visz színpadra a társulat.

A főszereplők kamasz hősök, akiknek tinédzser fejjel kell olyan fontos kérdésben dönteniük, hogy megtartsák-e a magzatot vagy elvetessék. Minderre 12 hét áll rendelkezésük. Mi a helyes választás? Miként befolyásolja ez a jövőjüket? Hőseink elkeseredetten bolyonganak a döntések útvesztőjében és várnak segítséget a szülőktől, az iskolától, a nőgyógyásztól, a terhességi tanácsadótól, miközben a felnőttek kétségbeesetten próbálják irányítani, terelni őket.

Milyen szerepe van a kamaszkori felvilágosításnak otthon és az iskolában? Miért tabu még mindig a szexualitás, noha statisztikai adatok bizonyítják, hogy a szexuális aktivitás egyre fiatalabb korban, már 13-14 évesen elkezdődik? Milyen felelőssége van a tinédzser kori nem kívánt terhességekben a szülőknek és a tanároknak? Itt az ideje nyíltan beszélni a problémáról!

A 12 Hét kendőzetlenül mutatja be a kamaszkori szexualitást és annak lehetséges következményeit. Az előadás során diák, tanár és szülő egyaránt találkozhat ki nem mondott kérdésekkel, szituációkkal, problémákkal, mely segíthet ledönteni a szexualitással kapcsolatos tabukat.

Az előadás az Oktatásfejlesztő és Kutató Intézet Köznevelési Díját kapta a 2014-es ASSITEJ Kaposvári Gyermek és Ifjúsági Biennálén.

Rendezte: Novák Eszter
Szöveg: Létay Dóra, Barna Zsuzsa, Tóth Réka Ágnes, Novák Eszter és a szereplők
Szereplők: Chován Gábor, Száger Zsuzsa, Urbanovits Kriszta és a Nemes Nagy Ágnes Művészeti Szakközépiskola színészosztálya – 2. évfolyam. (Osztályvezető tanár Naszlady Éva)

Az előadás időtartama: 90 perc

Az előadást 14 éven felüli diákoknak és szüleiknek ajánljuk.
Jegyinformáció: Sevcsik-Magyar Anna, +36 30 5155999

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep