Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. október 16. csütörtök, 13:28

12 hét – avagy a kamaszkori szexualitásról tabuk nélkül

Kamaszkor, szerelem, szexualitás, krízishelyzet. Milyen következményei lehetnek a testi szerelemnek? Képesek-e dönteni a tinédzserek gyermekvállalásról? Ismerik-e az abortusz lehetséges kockázatait? Hogyan támogathatják őket ebben a szülők és a tanárok? Kérdések és válaszok tizenévesek szemszögéből a K.V. Társulat tolmácsolásában.

A Marcibányi téri Szabadidőközpontban bemutatásra kerülő előadást komoly műhelymunka előzte meg. A hiánypótló, improvizációkkal tűzdelt darab középpontjában a kamaszkori szexualitás áll, melyet diákok, szülők, pedagógusok, családvédelmi szakemberek, orvosok tapasztalatai alapján visz színpadra a társulat.

A főszereplők kamasz hősök, akiknek tinédzser fejjel kell olyan fontos kérdésben dönteniük, hogy megtartsák-e a magzatot vagy elvetessék. Minderre 12 hét áll rendelkezésük. Mi a helyes választás? Miként befolyásolja ez a jövőjüket? Hőseink elkeseredetten bolyonganak a döntések útvesztőjében és várnak segítséget a szülőktől, az iskolától, a nőgyógyásztól, a terhességi tanácsadótól, miközben a felnőttek kétségbeesetten próbálják irányítani, terelni őket.

Milyen szerepe van a kamaszkori felvilágosításnak otthon és az iskolában? Miért tabu még mindig a szexualitás, noha statisztikai adatok bizonyítják, hogy a szexuális aktivitás egyre fiatalabb korban, már 13-14 évesen elkezdődik? Milyen felelőssége van a tinédzser kori nem kívánt terhességekben a szülőknek és a tanároknak? Itt az ideje nyíltan beszélni a problémáról!

A 12 Hét kendőzetlenül mutatja be a kamaszkori szexualitást és annak lehetséges következményeit. Az előadás során diák, tanár és szülő egyaránt találkozhat ki nem mondott kérdésekkel, szituációkkal, problémákkal, mely segíthet ledönteni a szexualitással kapcsolatos tabukat.

Az előadás az Oktatásfejlesztő és Kutató Intézet Köznevelési Díját kapta a 2014-es ASSITEJ Kaposvári Gyermek és Ifjúsági Biennálén.

Rendezte: Novák Eszter
Szöveg: Létay Dóra, Barna Zsuzsa, Tóth Réka Ágnes, Novák Eszter és a szereplők
Szereplők: Chován Gábor, Száger Zsuzsa, Urbanovits Kriszta és a Nemes Nagy Ágnes Művészeti Szakközépiskola színészosztálya – 2. évfolyam. (Osztályvezető tanár Naszlady Éva)

Az előadás időtartama: 90 perc

Az előadást 14 éven felüli diákoknak és szüleiknek ajánljuk.
Jegyinformáció: Sevcsik-Magyar Anna, +36 30 5155999

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
--
2020.11.21.
A gyermekeknek joguk van a szeretetteljes élethez
Az ENSZ Közgyűlése 1959. november 20-án fogadta el a Gyermekek Jogairól szóló Nyilatkozatot. A dokumentum megfogalmazta többek között az állampolgársághoz, a névhez, vagy az oktatáshoz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep